Marcin Witaszek

Koordynator ds. Rozwoju Sprzedaży Gazu Sieciowego, PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o.
Grodzisk Mazowiecki, mazowieckie

Umiejętności

Wsparcie sprzedaży Badania społeczne i marketingowe oraz analiza danych Strategie biznesowe Organizacja struktur sprzedazowych Segmentacje klientów biznesowych

Języki

angielski
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o.
p.o. Kierownika Działu Wsparcia Operacyjnego
Wsparcie prawno - regulacyjne dla komórek sprzedażowych w terenie. Opiniowanie zasad odstępstw od produktów stosowanych przez spółkę. Przygotowywanie, opiniowanie i zatwierdzanie przez komórki merytoryczne dokumentów handlowych (umów, aneksów, porozumień).
Przeprowadzanie monitoringów przed audytowych w komórkach sprzedażowych i wskazywanie obszarów do zmiany, poprawy lub dalszego doskonalenia.
Współudział przy przygotowaniu średnioterminowej strategi spółki.
Na podstawie przyjętej strategi przygotowania projektu zmian niezbędnych do wprowadzenie w obszarze sprzedaży do klientów biznesowych min. w zakresie
- wprowadzenia segmentacji produktowej klientów
- zmiany w obszarze sprzedaży ukierunkowanie bardziej wyspecjalizowaną obsługę klientów
- niezbędnych przesunięć zasobów dostosowujących organizację do nowych wyzwań na rynku.
Ponadto przygotowałem i przeprowadziłem wspólnie z agencja dwie edycje Badania Satysfakcji Klientów Biznesowych
PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o.
Koordynator ds. Rozwoju Sprzedaży Gazu Sieciowego
Budowa od podstaw całego obszaru sprzedaży paliwa gazowego i energii elektrycznej w liberalizacji rynku gazu w Polsce,
Samodzielnie opracowywanie i współudział w opracowaniu oferty produktowej spółki.
Samodzielnie opracowywanie i współudział w opracowywaniu procesów biznesowych związanych z różnymi aspektami sprzedaży (od procesów produktowych do procesów wymiany danych i informacji wewnątrz spółki)
Współudział przy opracowywaniu, wdrażaniu i rozwoju nowych narzędzi IT niezbędnych do zarządzania sprzedażą ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi raportujących wyniki.
Przygotowanie oraz wdrożenie krótko terminowej strategi w obszarze sprzedaży której podstawowym elementem było:
- opracowanie nowej segmentacji klientów
- nowa struktura organizacyjna obszaru sprzedaży do klientów biznesowych
- nowy podział obowiązków i zadań pomiędzy komórkami organizacyjnymi wraz z nowa etatyzacja w komórkach.
Wprowadzone rozwiązania stanowiły bazę do sukcesu odniesionego w latach 2016/17
PGNiG
Kierownik ds. Klientów Kluczowych
Kompleksowa obsługa największych krajowych odbiorców Paliwa Gazowego. Negocjowanie kontraktów i ustalanie warunków współpracy w obliczu zbliżającej się liberalizacji rynku.
Udział w zespołach projektowych których zadaniem było opiniowanie i opracowywanie przygotowywanych przez komisje sejmowe oraz ministerstwa projektów zmian w prawie energetycznym mającym doprowadzić do liberalizacji rynku.
Udział w pracach nad planami operacyjnymi spółki w obliczu oczekiwanego otwarcia polskiego rynku gazu dla innych dostawców.
Udział w pracach nad niezbędnymi zmianami w obszarze oferty produktowej dla największych odbiorców paliwa gazowego (formuły cenowe oparte o indeksy GASPOOL, TTF itp.)
PGNiG
Koordynator ds. LNG
Oprócz standardowych obowiązków związanych z obsługa klientów hurtowych odpowiadałem za przygotowanie oraz wdrożenie projektu zmian w obszarze handlu gazem LNG. Projekt miał za zadaniem wskazanie słabych punktów obecnej organizacyj, przygotowanie analizy możliwości rozwoju i niezbędnych zmian jakie trzeba przeprowadzić aby uzyskać wzrost efektywności działań w tym obszarze w kontekście planowanej budowy Gazoportu w Świnoujściu.
Przygotowałem projekt kompleksowych zmian wraz z analizą bieżącej sytuacji i estymacja rozwoju rynku LNG w przyszłości. Elementy przygotowanego pakietu zostały wdrożone w spółkach GK w latach późniejszych.
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.
Specjalista ds. Relacji z Klientami
Odpowiadałem obsługę klientów hurtowych zajmujących się dystrybucja paliwa gazowego poprzez własne sieci dystrybucyjne (dostawców alternatywnych). W ramach obowiązków ustalałem warunki kontraktów, prowadziłem procesy reklamacyjne, wspierałem klientów w procesach przyłączeniowych. Przeprowadzał co roczny proces aktualizacji zapotrzebowania na paliwo gazowe oraz ustalałem w zmiany w kontraktach związane z zmiana otoczenie prawno - regulacyjnego
Polski Gaz S.A.
Przedstawiciel handlowy ds. hurtu
Pozyskiwanie klientów hurtowych którzy prowadziliby detaliczna sprzedaż butli z gazem LPG. Odpowiedzialny byłem za cały proces pozyskania klienta, uzgodnienia warunków współpracy, podpisanie umowy oraz prowadzenie rozliczeń bieżących.
Eniro Polska
Konsultant ds. Sprzedaży Powierzchni Reklamowej
Sprzedaż powierzchni reklamowej w katalogu głównym oraz lokalnych dystrybuowanych przez firmę Eniro "Panorama Firm"
Logo
Kierownik sprzedaży
EuroColor Sp. z o.o.
Praca projektowa, moim zadaniem było zbudowania zespołu handlowców zajmujących się sprzedażą usług telekomunikacyjnych (telefonia komórkowa). Do projektu należało: wybranie zespołu trzech handlowców, przeszkolenie ich w procesach i procedurach stosowanych przez spółkę telekomunikacyjną, opracowanie planów sprzedaży i ich realizację w pierwszym miesięcznym okresie rozliczeniowym. Projekt zakończony sukcesem.
Gaspol S.A.
Kierownik Centrum Dystrybucji Detalicznej
Sprzedaż gazu LPG w butlach na podległym terenie operacyjnym. Organizacja pracy kierowców, aktywne pozyskiwania klientów indywidualnych i przemysłowych. Negocjowania cen i warunków dostaw z klientami przemysłowymi. Odpowiedzialność za koszty oraz uzyskiwaną marżę na sprzedaży Centrum Dystrybucyjnego. Bieżące zarządzanie operacyjne samodzielną jednostką spółki.

Projekty

Nowa segmentacja klientów oraz struktura organizacyjna pionu sprzedaży do klientów biznesowych
Opracowanie nowej segmentacji klientów biznesowych zgodnie z aktualna sytuacjsytuacją rynkowąrynkową oraz oczekiwaniami spółki i nowej struktury organizacyjnej pionu sprzedaży do klientów biznesowych.
Zakres obowiązków
Projekt samodzielny. Od opracowania koncepcji poprzez analizy i symulacje do finalnego dokumentu kierowanego do przyjęcia przez Zarząd spółki i finalnie wdrożenia zmian.

Edukacja

Logo
Ekonomia, licencjackie
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie
Logo
Rachunkowość, studia podyplomowe
BuisnesCollege

Specjalizacje

Obsługa klienta
Naftownictwo

Grupy

Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie
Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie to najstarsza i największa uczelnia niepubliczna na Pomorzu Zachodnim. Posiadamy ponad 22 lata doświadczenia w kształceniu.
GL - Po godzinach
GL - Po godzinach
Pogawędki "na luzie". Zakątek dla tych, którzy chcą się uśmiechnąć lub odstresować.
matki,żony,kobiety wyzwolone
matki,żony,kobiety wyzwolone
Grupa przeznaczona dla kobiet pełniących rolę matek,żon a jednocześnie realizujących bądź chcących się samorealizować,potrafiących mimo swoich podstawowych obowiązków nie zapominać o sobie.
MÓJ PRYWATNY COACH poradził mi...
MÓJ PRYWATNY COACH poradził mi...
dla osób, którym podoba sie idea posiadania swojego osobistego coacha, doradcy rozwoju zawodowego, trenera rozwoju kariery
SZKOLENIA
SZKOLENIA
Grupa stworzona dla osób poszukujących praktycznych inspiracji dla rozwoju własnego oraz swoich organizacji.