Wypowiedzi
-
Bardzo ładne programy, tylko drogie. Nie macie czegoś trochę taniej, może za free, a nie tylko drogie programy, dla dużych firm?
Ja kiedy projektuję systemy zarządzania korzystam z mind mapperów - polecam X-mind, który jest świetny i daje duże możliwości ZA DARMO.
Polecam wejść na stronę:
http://www.xmind.net/
Poza tym, że X-min jest darmowy działa tam na prawdę fajna społeczność, która dzieli się swoją pracą z innymi uzytkownikami np.:
http://share.xmind.net/falco2000/pn-en-iso-9001-2009/
http://share.xmind.net/falco2000/systemzintegrowany-pn...
Jeżeli chodzi o mapowanie procesów - rozumiem, że fajnie mieć specjalny program do tego, ale 99% firm nie ma takich potrzeb, albo możliwości, tylko dokumentuje swoje systemy zarządzania korzystając z MS lub Open Office. Taki zmapowany proces w MS Excel wygląda całkiem nieźle, poza tym zawsze można podlinkować związane dokumenty.
Pozdrawiam. -
Witam,
moim zdaniem projektując wartościową ocenę efektywności szkoleń należy sięgnąć do 4 etapowego modelu Donalda Kirkpatricka.
Model ten zakłada ocenę szkolenia na 4 poziomach. To my sami decydujemy, na którym z poziomów kończymy ocenę szkolenia, szacując swoje zaangażowanie, czas. Aby dojść do 4 poziomu - moim zdaniem najlepszego(twarde wyniki), konieczne jest przejście pierwszych trzech, pozwalających prognozować zależności pomiędzy szkoleniem a wynikami osiąganymi przez uczestników.
Poziom 1 Reakcji – niezbędne jest aby uczestnicy szkolenia zaakceptowali przekazywane przez trenera treści szkoleniowe. Pozytywna ocena szkolenia jest warunkiem, że będą chcieli stosować nową wiedzę i doskonalić swoje umiejętności.
Technika pomiaru efektywności tego etapu – ankieta ewaluacyjna po szkoleniu
Poziom 2 Uczenia się – jeśli już wiemy, ze uczestnicy pozytywnie ocenili szkolenie, kolejnym krokiem jest zyskanie pewności, że rzeczywiście mają nową wiedzę, pamiętają przekazane informacje.
Technika pomiaru efektywności tego etapu – np.: test wiedzy po szkoleniu.
Poziom 3 Zachowania – jeśli uczestnicy są pozytywnie nastawieni po szkoleniu i mają nową wiedzę, konieczna jest codzienna konsekwencja w jej stosowaniu. Ten etap trwa do kilku miesięcy po szkoleniu a osiągane rezultaty zależą od przełożonych uczestników szkolenia. Ich zadaniem jest codzienne przypominanie o stosowaniu wiedzy w praktyce i egzekwowanie zachowań, postaw, na których Państwa firmie zależy.
Technika pomiaru efektywności tego etapu – np.: ocena zachowania uczestników szkolenia przez przełożonych w trakcie codziennej pracy.
Poziom 4 Wyników - porównanie efektów z założonymi celami szkolenia za pomocą wybranego jeszcze przed szkoleniem i zmierzonego wskaźnika. Przykładowo: usprawnienie dokumentacji, % wzrost produktywności, % spadek liczby reklamacji, obniżenie liczby popełnianych błędów o x jednostek, wzrost sprzedaży w danej grupie klientów o x%.
Technika pomiaru efektywności tego etapu – wykorzystanie wskaźników efektywności działań / operacji / wyników itp.
Czy ktoś z Was stosuje Kirkpatricka w swojej praktyce "jakościowców"?
Pozdrawiam serdecznie,
Marcin