Marcin Stańczak

Co-founder @ Livespace - B2B Sales CRM

Wypowiedzi

  • Marcin Stańczak
    Wpis na grupie Sprzedaż w temacie Budowanie i zarządzanie działem sprzedaży

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Sprzedaż

  • Marcin Stańczak
    Wpis na tablicy
    Kilka wskazówek dot. budowania działu sprzedaży w małej firmie:

    http://biznestrend.pl/artykuly/838/Budowanie-dzialu-sp...
    • 25.10.2012, 12:04
  • Marcin Stańczak
    Wpis na grupie Mój Własny Biznes w temacie Przydatne i ciekawe strony WWW... pochwal sie swoja...
    5.10.2012, 14:01

    Jeśli przydatne i ciekawe, to podrzucam link do bloga LiveSpace, na którym sam też coś od czasu do czasu publikuje - http://www.livespace.pl/blog/

    Znajdziecie tam trochę wskazówek przydatnych w dbaniu o jeden z fundamentalnych elementów własnego biznesu, tj. sprzedaży. Natomiast z racji na specyfikę narzędzia, wokół którego tworzona jest treść bloga, dotyczy to przede wszystkim firm działających w segmencie B2B, a więc wszędzie tam, gdzie nie mamy klienta masowego, ale dość wąskie grono odbiorców i dłuższy proces pozyskania klienta.

  • Marcin Stańczak
    Wpis na grupie Zarządzanie Sprzedażą w temacie Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Zarządzanie Sprzedażą

  • Marcin Stańczak
    Wpis na tablicy
    Polecam praktyczny poradnik, jak efektywnie zarządzać swoimi zadaniami:

    http://www.livespace.pl/blog/porady/jak-pozbyc-sie-zal...
    • 5.10.2012, 12:33
  • Marcin Stańczak
    Wpis na grupie Marketing Internetowy w temacie Facebook FanPage, zakładać?
    5.10.2012, 08:12

    To zależy od produktu i tego, co chcemy budować. Są branże, w których model "nie ważne jak, byle by mówiono" się sprawdza, są takie, gdzie zupełnie nie. W przypadku Bielucha wyszło trochę śmiesznie, trochę głupio, a z pewnością branża miała dużą rozrywkę. :) Wybrnęli i robią dalej swoje - to cenne. Kłopot w tym, że nie zawsze tak się kończy.

    Z innych przykładów: http://www.pablik.pl/index.php/21567/pub-dziekuje-uniw...

    To chyba mój ulubieniec - z początku lipca. Niestety chłopaki musieli się ugiąć pod presją oburzonych i ostatecznie usunęli post, starając się podkreślić żartobliwy charakter wpisu. Bywa różnie - część ludzi potraktowała to jako świetny żart, część się zbulwersowała i powiedziała, że nigdy więcej tej knajpy nie odwiedzi. I o tym też trzeba też pamiętać - jeśli fan page jest wyrazisty, zwykle nie wszystkim się będzie podobać. Natomiast jeśli będzie nijaki - niewiele zmieni, czy w ogóle jest.

  • Marcin Stańczak
    Wpis na grupie Marketing Internetowy w temacie Facebook FanPage, zakładać?
    4.10.2012, 12:34

    Michał Ksiądzyna:
    Marceli Frączek:
    To jest pytanie retoryczne, na FB trzeba być, czy się robi lizaki czy produkuje samoloty. Jeśli ktoś ma wątpliwości, to niestety wiele traci. Nawet jeśli się nie lubi FB, to powtarzam - trzeba na nim być :)
    Trzeba, bo trzeba? Bo wszyscy tam są?

    Każde działanie to rachunek zysków i strat - na początek warto zadać sobie pytanie po co mi Facebook, a potem co chcę tam zyskać i ile mnie to będzie kosztować :) Facebook nie jest dla każdego, ale w sprawnych rękach się przydaje.


    Zgadzam się w zupełności z Michałem - najpierw określmy, co chcemy osiągnąć, potem dopiero szukajmy narzędzi, które nam na to pozwolą. Facebook jest jednym z nich, ma swoje plusy, ale i nie jest pozbawiony wad.

    1. Na pewno jako jedno z nielicznych narzędzi pozwala na dwustronną komunikację firmy/marki z użytkownikami.
    2. Można sobie na nim pozwolić na mniej formalne podejście, pokazując "ludzką twarz" nawet w przypadku firmy, która na co dzień jest dość sztywno kojarzona.
    3. Trzeba pamiętać, że jest to broń działająca w obie strony - trafiamy z naszym komunikatem do szerokiego grona odbiorców, ale musimy być gotowi na wiele publicznie zadawanych pytań, na które musimy odpowiedzieć.
    4. Źle prowadząc komunikację możemy bardzo łatwo sobie zaszkodzić (usuwanie wpisów, ignorowanie komentarzy) lub się ośmieszyć (próby sprowokowania odbioru za pomocą działań, które nie do końca powinny być kojarzone z marką mogą osiągnąć spory zasięg, ale niekoniecznie spodziewany efekt...)

    Doskonały przykład ostatniego punktu to niedawna sytuacja na fanpagu marki Bieluch i pytanie o ostatnie danie przed śmiercią. Dla zainteresowanych - przytaczałem go dopiero co w artykule na Interaktywnie: http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/marketing-w-n...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • Marcin Stańczak
    Wpis na tablicy
    Moich słów kilka na temat ostatnich wydarzeń wartych uwagi w polskim Internecie:

    http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/marketing-w-n...
    • 4.10.2012, 12:00
  • Marcin Stańczak
    Wpis na grupie Mój Własny Biznes w temacie Jaki program do fakturowania?
    27.09.2012, 09:48

    Zmienialiśmy program do faktur jakieś 3 lata temu. Kryteria:
    - dostępny on-line
    - za rozsądne pieniądze
    - możliwość korzystania przez kilku użytkowników
    - własne szablony faktur (logo, numeracja itp)
    - możliwość automatycznego wystawiania faktur cyklicznych

    Wygrała wtedy wFirma i korzystamy z niej do tej pory. Mogę spokojnie polecić.

  • Marcin Stańczak
    Wpis na grupie Sprzedaż w temacie CRM - jaki?

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Sprzedaż

  • Marcin Stańczak
    Wpis na tablicy
    W najnowszym wydaniu magazyny e-PROTIT - mój artykuł o tym, jak wybrać system CRM dla małej i średniej firmy. Do pobrania i poczytania na http://e-profit.tv/
    • 4.09.2012, 09:34
  • Marcin Stańczak
    Wpis na tablicy
    • 3.09.2012, 13:13
  • Marcin Stańczak
    Wpis na mikroblogu Mediovski
    O mierzeniu efektywności w sieci od Mediovskiego słów klika. Zapraszamy na http://epr.pl/narzedzia-do-mierzenia-efektywnosci-w-si...
  • Marcin Stańczak
    Wpis na tablicy
    O mierzeniu efektywności w sieci moich sów kilka - dla ePr.pl:

    http://epr.pl/narzedzia-do-mierzenia-efektywnosci-w-si...
    • 2.07.2012, 11:20
  • Marcin Stańczak
    Wpis na grupie Marketing Internetowy w temacie Prezentacja materiałów w sieci (FLASH)- pytanie
    20.06.2012, 09:46

    Problem z Flashem jest większy:

    - nie działa (i działać nigdy nie będzie) na urządzeniach mobilnych Apple (iPad, iPhone)

    - duże firmy często go nie posiadają, bo nie jest natywnym elementem windows i administratorzy nie zezwalają na instalowanie flasha na firmowych maszynach (traktują go jako element potencjalnie niebezpieczny dla systemu, bo źle napisany może mocno przeciążać komputer i stanowić furtkę dla złośliwego oprogramowania, a wtedy mają problem i więcej pracy)

    - jeśli duże firmy go posiadają, to często w starej wersji, bo aktualizacja również wymaga zgody administratora firmowych komputerów

    Do prezentacji on-line polecałbym raczej szukanie rozwiązań wykorzystujących HTML5 i JS.

  • Marcin Stańczak
    Wpis na grupie CRM w temacie Crm po polsku na ipada
    15.06.2012, 14:47

    http://livespace.pl - korzystam na ipadzie dość regularnie.

  • Marcin Stańczak
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie Aplikacje mobilne w reklamie i marketingu
    30.05.2012, 13:58

    Może kogoś zainteresuje - artykuł kolegi z firmy: http://blog.mediovski.pl/2012/05/potrzebuje-strony-mob...

    Trochę o aplikacjach i wersjach mobilnych www plus wspominane wyżej dane, których nie było, gdy temat był rozpoczynany, ale dziś już jak widzę są.

  • Marcin Stańczak
    Wpis na grupie CRM w temacie Szukam CRM z zaszytą metodologią sprzedaży i innymi...
    30.05.2012, 11:46

    Polecam w tym temacie odwiedzenie bloga LiveSpace:

    http://blog.livespace.pl/2012/05/25/zarzadzanie-etapam...

  • Marcin Stańczak
    Wpis na tablicy
    Mediovski reprezentowany przez Michała Skurowskiego dziś w Pulsie Biznesu. Nawet na okładce. :) http://firma.pb.pl/2607740,39933,wprowadz-firme-w-swia...
    • 17.05.2012, 17:31
  • Marcin Stańczak
    Wpis na tablicy
    O Enterprise 2.0 moich słów kilka: http://www.brief.pl/inbrief/opinie/art456,enterprise-2...
    • 3.04.2012, 08:26

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do