Wypowiedzi
-
Panie Jacku,
polecam połączyć LiveSpace i rozwiązanie Datera Call-eX. Opis działanie integracji znajdzie Pan tutaj: Integracja LiveSpace CRM z Datera Call-eX
Trudno mi powiedzieć, jak to finalnie wygląda kosztowo. Z LiveSpace już Pan korzysta, po ofertę operatora Call Center należy się zgłosić bezpośrednio do nich. Można to zrobić również wewnątrz LiveSpace, w sekcji Ustawienia konta -> Integracje i dodatki -> Datera.
Pozdrawiam,
Marcin -
Witam,
polecam nasz LiveSpace CRM, wraz z integrację z VOIP.
Możliwości takiego połączenia szerzej omawiamy tutaj: https://www.livespace.pl/pomoc/integracja-z-datera-call... -
Ten wątek natchnął mnie do szerszej wypowiedzi na temat wszystkich poszukiwań CRM'a zaczynających się od pytania "jaki CRM dla małej firmy".
Zapraszam do wpisu: http://www.crmwpraktyce.pl/crm-dla-malej-firmy-nie-ist... -
Nowy blog o tym, jak technologia pomaga w sprzedaży, marketingu i obsłudze klienta.
Zapraszam na http://www.crmwpraktyce.pl/- 6.08.2013, 20:59
-
Łukasz K.:
My korzystamy z HighRise firmy 37signals... testowaliśmy kilka CRMów - wszystkie w wersji online i w końcu wybraliśmy właśnie ten.
Tutaj opisałem z jakich systemów wcześniej korzystaliśmy i jest filmik do HighRise od środka http://www.mozeinaczej.pl/tag/highrise/
Do nas przesiadają się firmy po tym, jak już korzystały kilka lat z HighRise i potrzebują zacząć bardziej świadomie zarządzać sprzedażą i pracą z klientem, dysponując też możliwością prognozowania i statystykami, tak więc gorąco polecam przetestowanie - http://livespace.pl. :)
W związku z tymi przesiadkami mamy już przygotowane gotowe mechanizmy do zaimportowania danych z HighRise do LiveSpace - jeśli będzie Pan zainteresowany przetestowaniem na własnych, realnych danych, to zapraszam do kontaktu.
Zaś co do głównego wątku - nie ma dobrego CRM'u dla małej firmy. Jeśli wielkość firmy byłaby jedynym kryterium doboru CRM'a wszystko byłoby proste. Na rynku mielibyśmy trzy typy CRM'ów - "Dla Małych", "Dla Średnich" i "Dla Dużych". Super - proste jak menu w McDonald's! Jednak w rzeczywistości wybór CRM'a zależy dużo bardziej od specyfiki firmy i modelu prowadzonego działania niż od jej wielkości. To tylko jeden z czynników i naprawdę nie kluczowy - znam bardzo duże firmy które w codziennej pracy bazują na excelach, outlooku i przyklejanych do monitora karteczkach, znam też niewielkie, które mają poukładane procesy, a wszystko znajduje się w CRM'ie.
Kilka słów podpowiedzi na temat tego, na co wato zwrócić uwagę szukając systemu CRM znajdziecie w moim artykule - http://www.livespace.pl/blog/nowosci/crm-dla-malej-sre...
Gdzieś go już linkowałem kiedyś w tej grupie, ale jak sam nie mogłem znaleźć, to się dość głęboko zakopał. Na pewno nie wyczerpuje tematu - powiedziałbym, że to wierzchołek przysłowiowej góry lodowej, niemniej mam nadzieję, że skutecznie pokazuje kilka aspektów o których warto pamiętać szukając właściwego dla własnej firmy rozwiązania. I na pewno kluczem nie jest to, czy firma jest mała, średnia, czy duża! Podstawowe pytanie jest zawsze takie samo - co ma się zmienić, gdy ten CRM już będzie w firmie, czyli jakie zadanie przed nim stawiamy. -
Mapy myśli - dlaczego warto?
http://www.thinkflow.pl/blog/blog/2013/06/11/mapy-mysl...- 14.06.2013, 10:52
-
Polecam infografikę "Dlaczego warto korzystać z map myśli": http://www.thinkflow.pl/blog/blog/2013/06/11/mapy-mysl...
Ten post został edytowany przez Autora dnia 11.06.13 o godzinie 14:37 -
Darmowe webinarium o tym, jak zwiększać efektywność sprzedaży w B2B.
Zapisy na http://LiveSpace.pl/webinarium
http://bit.ly/17Ktd2S- 23.04.2013, 00:03
-
Polecam artykuł: Jak sprzedawać więcej do tych samych klientów, czyli Cross-selling i upselling a system CRM.
http://www.livespace.pl/blog/porady/jak-sprzedawac-wie...- 15.03.2013, 08:50
-
Polecam darmowe webinarium o efektywnej sprzedazy w B2B: http://livespace.pl/webinarium
- 25.02.2013, 13:54
-
Również się nad tym mocno zastanawialiśmy i mam nadzieję, że tak. Kwestia różnicowania produktów. ThinkFlow może być:
1. Lepszy
2. Inny od pozostałych
3. Tańszy
Lepszy - póki co produkt dopiero zaczyna, więc pod względem funkcjonalności na pewno nie będzie bardziej rozbudowany niż konkurencja. Z drugiej strony nie oznacza to, że będzie gorszy - sam korzystałem z wielu narzędzi i zwykle nie używałem nawet połowy ich możliwości. Tak wiec nie będziemy póki co lepsi (w rozumieniu poziomu rozbudowania), ale chcemy zapewniać wszystko to, co potrzebne w przyjaznej formie, z niską barierą wejścia.
Inny od pozostałych - mamy parę pomysłów, co dalej, ale tu znów pojawia się kwestia początkującego produktu. W pierwszej kolejności musi powstać jeszcze kilka elementów, które uważamy za niezbędne. W dalszej - będziemy się starali różnicować wobec konkurencji, stawiając na kilka pomysłów, których gdzie indziej nie ma, albo są zrobione w sposób nieprzemyślany.
Tańszy - dopóki ThinkFlow nie będzie jednoznacznie lepszy lub inny od wszystkich, postaramy się, żeby był konkurencyjny cenowo. Dla wielu osób, które nie potrzebują bardzo rozbudowanych narzędzi i proponowane w ThinkFlow podejście jest odpowiednie, cena może być istotnym czynnikiem. Z czasem, gdy pojawi się więcej możliwości, rozważymy różnicowanie cen - na wersję podstawową i "pro". Nie bez znaczenie może być też fakt, że ThinkFlow jest po polsku, co dla wielu osób potrafi być ciągle argumentem na korzyść produktu.
Bez wchodzenia w szczegóły - tak się kształtuje ramowy plan. :) Jestem bardzo ciekaw wszelkich przemyśleń na temat oceny rynku, jak i obecnego kształtu samego produktu - tak więc zachęcam do testowania i dyskusji. -
Panie Robercie,
wprowadziliśmy około dwóch tygodni temu taką funkcjonalność w LiveSpace CRM. Polecam zacząć od przetestowania, czy spełnia on podstawowe kryteria, czyli prosty i przejrzysty . Wydaje mi się, że tak.
W sprawie integracji - proszę dać znać na adres pomoc@livespace.pl lub bezpośrednio do mnie, a prześlemy dokumentację do API - dziś jeszcze nie jest publiczna, ale klienci już dokonują samodzielnego podpinania pod formularze na swoich stronach i wszystko działa bez zarzutu.
Żeby przetestować LiveSpace, zapraszam na http://www.livespace.pl - może Pan załozyć darmowe konto na 30 dni i wypróbować system w boju. Założenie konta zajmie nie więcej niż 30 sekund, więc nie powinno być z tym problemu.
Jeżeli by miał Pan jakiekolwiek pytania - polecam się.
Pozdrawiam,
Marcin -
W tym tygodniu ruszają publiczne testy beta, więc podejrzewam, że nikt nie testował.
Jeśli jesteście zainteresowani zobaczeniem, jak działa ThinkFlow i podzieleniem się feedbackiem - zostawicie adres e-mail na http://thinkflow.pl, a dostaniecie zaproszenie do testów. Dla pierwszych użytkowników przewidywane jest 3 miesiące abonamentu bez limitów. :) -
- 3.02.2013, 15:02
-
Hej!
Szukam dobrych webdesignarów zainteresowanych projektami na freelancie. Kontakt na freelance@mediovski.pl (koniecznie z portfolio) albo przez http://bit.ly/WKBaTt
Pozdrawiam,
Marcin -
Od czasu do czasu się zastanawiam, dlaczego na tej grupie praktycznie nic wartościowego się nie dzieje. Jeśli na zadane w czerwcu 2011 pytanie (którego nawet nie da się przeczytać, bo ma treść dziś już usuniętą) do dziś spływają odpowiedzi "Polecam swoją firmę, bo zrobię naj..." i jest to najbardziej aktualny wątek na całej grupie... praktycznie już umarła. Dwa wątki niżej - od dwóch miesięcy "Sprzedam photoshopa..."
Nie chce się wymądrzać, bo ani bagażu 30 lat doświadczeń, ni siwych włosów ni garba od pracy w branży, co to przy komputerach siedzi się nie dorobiłem, niemniej kilka przemyśleń mam.
Szukacie klientów na portalach socialowych? Udowodnijcie im, że macie coś do powiedzenia. To nie jest kanał, w którym wklejeniem banneru firmy, linku do strony czy dopisku, że "robimy z fakturą" zapewnicie sobie dostęp do briefów. Zdaje sobie sprawę, że czasy są trudne i trzeba działać na wielu frontach, a młodym firmom trudno się przebić, ale naprawdę nie tędy droga.
Chcesz mieć klienta? Pomóż mu rozwiązać jego problem. Podpowiedz, gdzie szukać agencji, jakimi kryteriami dobierać do projektu i na co zwracać uwagę przy wyborze. Jeśli chcesz przy okazji polecić, że też świadczycie takie usługi i chętnie przygotujecie ofertę - bomba. Ale niech to będzie dodatek, a sama wypowiedź niech ma jakąś wartość. To naprawdę dużo lepiej działa i nie zniechęca do wchodzenie na grupę.
Tutaj każdy wątek pod tytułem "Jaką agencję polecacie?" kończy się zestawem linków "Polecam siebie". Pozostałe zaś umierają - skoro ktoś nie pyta o agencją i nie można nic sprzedać, to po co się wypowiadać... Cóż z tego, że jest tu ponad 3700 osób? Zaczynam mieć wrażenie, że 99% z nich to osoby związane z branżą, z czego 3/4 - z działów handlowych.
Drodzy Handlowcy - jeśli chcecie znajdować klientów, nie strzelajcie z kałasznikowa wrzucając link do swojej strony i opis firmy gdzie tylko pojawia się cień uzasadnienia, że można to zrobić. Polecam takie tematy jak segmentacja klientów, pozyskiwanie leadów i przemyślenie procesu sprzedaży w B2B. Chcecie więcej wskazówek?
Zajrzyjcie na www.livespace.pl. Tak - jest to produkt, za którym stoję. Tak - w ten sposób go reklamuje. Tak - jeśli go kupicie, to na tym zarobię. Mało tego - nawet mierzę statystyki klikania w ten link. Ale poza tym, że sprzedaje, podsuwam Wam link do dobrego narzędzia i solidnej porcji informacji o sprzedaży w B2B - w działach Blog i Pomoc. I tak - my w firmie korzystamy z tego narzędzia i z tej wiedzy, o której piszemy. Dlatego nie sprzedajemy usług agencji interaktywnej przez spamowanie gdzie tylko można linkiem do naszej strony, bez kontekstu i uzasadnienia.
Drodzy Klienci - jeśli wrzucacie na grupie "Agencje interaktywne", która zrzesza agencje interaktywne pytanie, jaką polecamy agencję interaktywną, to liczcie się z tym, że dostaniecie mało wartościowe odpowiedzi... Fakt, że do pytania dorzucicie - "Może polecicie jakąś, z którą pracowaliście" nic tu nie zmieni. Jedźcie na targi mieszkaniowe i krzyknijcie wśród stoisk, który deweloper ma najlepsze mieszkania - efekt będzie podobny. Jeśli chcecie skorzystać z wiedzy i potencjału, jaki kryje się w 3700 osobach zrzeszonych w tej grupie, zadawajcie pytania merytoryczne. Jest duża szansa, że uda wam się uzyskać wtedy merytoryczne odpowiedzi, a niejednokrotnie pobudzić ciekawą dyskusję, z której można też szybko wyłonić firmy lub osoby do współpracy. Zaś o dobrą agencję pytajcie znajome firmy lub włóżcie trochę wysiłku, poszukajcie w google czy na portalach branżowych, zapoznajcie się z portfolio agencji i sami zdecydujcie, kogo tak naprawdę szukacie - adekwatnie do Waszego projektu, budżetu, doświadczeń i potrzeb.
Wybaczcie proszę generalizowanie - mój wpis z pewnością nie dotyczy wszystkich pojawiających się tutaj wypowiedzi. Niemniej jeśli popatrzycie na to, co się dzieje na grupie, podejrzewam, że diagnoza będzie podobna. Jeśli macie inne przemyślenia, które mogą przywrócić życie i merytoryczny charakter grupie, myślę, że jest to dobry moment na otwarcie dyskusji, bo dalsza licytacja na linki "Polecam siebie" pewnie nie tylko mnie skłoni do wypisania się.
Pozdrawiam,
Marcin -
To jeszcze dorzucę do kompletu, skoro już przeszedłem przez większość używanych przez nas narzędzi, coś do zarządzania rekrutacją:
eHR.pl - http://www.ehr.pl, płatny
Projekt dość mi bliski, bo mieliśmy go okazję tworzyć na zlecenie firmy Praca.pl, a teraz regularnie sami korzystamy do zarządzania spływającymi CV. -
Mogę podzielić się przemyśleniami z czego u nas korzystaliśmy i korzystamy. Uwaga - przy końcówce lekko autopromocyjnie. :)
Do pracy z projektami:
1. RedMine - http://www.redmine.org/, opensource (warto uwzględnić koszt hostingu!)
Coraz mniej chętnie go używamy. Mocno zależy od specyfiki projektu - dla mnie pasuje do projektów mocno technicznych, ze szczegółowo rozpisanymi zadaniami. Nakłady czasowe na obsługę są dość wysokie, a sam system nie jest jakoś szczególnie przyjazny. Niemniej póki co jeszcze z nim pracujemy przy niektórych projektach. Również wpuszczając klientów do środka i tutaj pracując w ramach supportu technicznego.
2. BaseCamp - http://basecamp.com/, płatny.
Korzystaliśmy kiedyś, od pewnego czasu wróciliśmy do intensywnego wykorzystania. Fajnie sprawdza się możliwość przeniesienia dyskusji nad makietami/projektami ze skrzynek mailowych do jednego miejsca dostępnego dla wszystkich zainteresowanych. Narzędzie proste, ale nie trywialne. W moim odczuciu ma większość potrzebnych rozwiązań, podanych w nie przekombinowany sposób. Jeśli ktoś miał styczność z produktami 37signals - na pewno wie, o czym mówię.
Faktury, umowy:
1. wFirma - http://www.wfirma.pl, płatny
Nie wiem, czy najlepszy z możliwych program do faktur, ale też nie mamy szczególnie wygórowanych wymagań. Prosty, pozwala na faktury automatyczne, wysyłka maila i drukuje dwustronnie tak, że adres w okienko koperty trafia. U nas się sprawdza - na nim parę lat temu rozpocząłem i zakończyłem poszukiwania.
2. Umownie - http://www.umownie.pl, płatny
Rozwiązanie od konkurencji wFirmy która też dostarcza program do faktur. Przydaje się do szybkiego wystawiania umów współpracownikom i zarządzania nimi z jednego miejsca. Sporo drobnych udogodnień - podpowiadanie właściwego urzędu skarbowego itp. Być może miałby jeszcze więcej benefitów, jeżeli byłby spięty z programem do faktur, ale nie chcę póki co zmieniać wybranego rozwiązania.
Do pracy z klientami i zarządzania sprzedażą:
1. HighRise - http://highrisehq.com/, płatny.
Prosty CRM, wszystko zgrabnie podane. Znów 37signals i znów produkt wysokiej jakości zgodny z ideą "Tylko to, co jest niezbędne i nic więcej". Korzystaliśmy przez pewien czas jeszcze ze starej wersji, nową już tylko widziałem i przeglądałem zmiany. Produkt fajny, ale z perspektywy zarządzania relacjami z klientem i sprzedażą dla nas wydał się trochę za prosty - brakuje statystyk, prognozowania, możliwości planowania celów sprzedażowych. Podejście jest bardziej opisowe niż liczbowe, więc trudno jakieś większe wnioski wyciągać z zebranych w nim danych. W tej chwili już nie używamy.
2. vTiger/sugerCRM - http://www.vtiger.com, jest wersja free
Prowadziliśmy dawno dawno temu eksperyment z tymi rozwiązaniami - komfort korzystania podobny do RedMine. Tzn. czuję, że praca z CRMem to bardzo bolesny obowiązek, a nie przyjemność. Zrezygnowaliśmy.
3. LiveSpace - http://www.livespace.pl, płatny
Obecnie w Mediovskim korzystamy z LiveSpace. Nie chcę nadmiernie zachwalać, bo produkt jest naszego autorstwa, ale mogę z pewnością powiedzieć, że nie jesteśmy jedyną firmą, w której się sprawdza. Wizję i przemyślenia twórców zweryfikowali klienci. :)
Staraliśmy się zbudować rozwiązanie, które odpowie naszym potrzebom zarządzania sprzedażą i relacjami z klientem, zachowując filozofię prostoty i wygodnej obsługi, za którą tak polubiliśmy HighRise. Poza tym, co być powinno (kontakty, sprzedaże, statystyki etc.) można tam znaleźć kilka rozwiązań dobrze wspierających proces nie tylko obsługi, ale i pozyskiwania klienta, takich jak segmentacja, zarządzanie procesem sprzedaży, karta wyników handlowca czy prognozowanie. Polecam do przetestowania i wyrobienia sobie własnej opinii.
Tyle ode mnie - mam nadzieję, że zestawienie okaże się przydatne. -
Polecam świetne szkolenie ze sprzedaży w B2B. Dla klientów korzystających z LiveSpace - zniżka na szkolenia.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=554054271275461...- 16.11.2012, 14:37
-
- 7.11.2012, 10:38