Umiejętności
B2B
Analiza konkurencji
Analiza rynku
zarządzanie marketingiem
Rozwój produktu
marketing produktu
Języki
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Global Product / Business Manager - Category Management
Selena FM S.A. - Headquarter
Kleje i Uszczelniacze
www.selena.com www.tytan.pl www.quilosa.com
region EMEA & North,South America.
-Planowanie strategiczne;
-Zarządzanie kategorią produktową w grupie
-Inicjowanie i zarządzanie rozwojem produktu;
-Wdrażanie nowych produktów NPD w określonych segmentach
-Odpowiedzialny za P&L kategorii produktowej.
-Negocjacje z dostawcami OEM.
-Określanie potrzeb rynkowych i współpraca z działem Badań i Rozwoju w celu kreacji nowych produktów
-Identyfikacja i analiza konkurencji globalnej i na poszczególnych rynkach;
-Przygotowywanie i prowadzenie szkoleń i prezentacji produktowych;
-Identyfikacja i współpraca z kanałami dystrybucyjnymi;
-Bieżąca współpraca z poszczególnymi zagranicznymi jednostkami handlowymi
-praca z dystrybutorami oraz poszukiwanie nowych dystrybutorów w kolejnych krajach.
-praca z agencjami reklamowymi oraz działem trade marketingu w zakresie komunikacji marketingowej dla podległych produktów
-opracowywanie założeń planów marketingowych dla Key Volume Drivers oraz Strategic Choice.
www.selena.com www.tytan.pl www.quilosa.com
region EMEA & North,South America.
-Planowanie strategiczne;
-Zarządzanie kategorią produktową w grupie
-Inicjowanie i zarządzanie rozwojem produktu;
-Wdrażanie nowych produktów NPD w określonych segmentach
-Odpowiedzialny za P&L kategorii produktowej.
-Negocjacje z dostawcami OEM.
-Określanie potrzeb rynkowych i współpraca z działem Badań i Rozwoju w celu kreacji nowych produktów
-Identyfikacja i analiza konkurencji globalnej i na poszczególnych rynkach;
-Przygotowywanie i prowadzenie szkoleń i prezentacji produktowych;
-Identyfikacja i współpraca z kanałami dystrybucyjnymi;
-Bieżąca współpraca z poszczególnymi zagranicznymi jednostkami handlowymi
-praca z dystrybutorami oraz poszukiwanie nowych dystrybutorów w kolejnych krajach.
-praca z agencjami reklamowymi oraz działem trade marketingu w zakresie komunikacji marketingowej dla podległych produktów
-opracowywanie założeń planów marketingowych dla Key Volume Drivers oraz Strategic Choice.
Head of general merchandise channel / Prodcut Management of brands
•Supervising of Consumer Electronic Unit. Running team of 4 employees.
•Negotiating and agreeing contracts and monitoring their progress - checking the quality of service provided.
•Execution sales to retail channel – general merchandise (TESCO, Carrefour, Selgros, Makro, Biedronka).
•Forecasting likely levels of demand for products to meet the business needs.
•Developing an organization’s purchasing strategy.
•Product management of SonyEricsson mobile phones and accessories, SAMSUNG mobile phones, memory cards: Kingston Technology and Sony.
•Seeking in Europe and Far East potential OEM suppliers for HYUNDAI products like car radios, LCDTV, DVD’s, Audio appliances, mp3 players.
•Managing & developing suppliers effectively in relation to cost, on time delivery and quality standards of products.
•Negotiating the distribution contracts with new vendors like Sony, MicroCom, Canon, Kodak, Fellowes, and commercial agreements with MediaMarkt, Selgros, Carrefour.
•Organizing numerous promotional events for managed products.
•Forecasted monthly and annual sales, margin, market share.
•Negotiating PUSH promotions.
•Identifies opportunities to improve local business performance and best deliver strategic goals.
•Negotiating and agreeing contracts and monitoring their progress - checking the quality of service provided.
•Execution sales to retail channel – general merchandise (TESCO, Carrefour, Selgros, Makro, Biedronka).
•Forecasting likely levels of demand for products to meet the business needs.
•Developing an organization’s purchasing strategy.
•Product management of SonyEricsson mobile phones and accessories, SAMSUNG mobile phones, memory cards: Kingston Technology and Sony.
•Seeking in Europe and Far East potential OEM suppliers for HYUNDAI products like car radios, LCDTV, DVD’s, Audio appliances, mp3 players.
•Managing & developing suppliers effectively in relation to cost, on time delivery and quality standards of products.
•Negotiating the distribution contracts with new vendors like Sony, MicroCom, Canon, Kodak, Fellowes, and commercial agreements with MediaMarkt, Selgros, Carrefour.
•Organizing numerous promotional events for managed products.
•Forecasted monthly and annual sales, margin, market share.
•Negotiating PUSH promotions.
•Identifies opportunities to improve local business performance and best deliver strategic goals.
Product Manager CREATIVE LABS
•Increased products sales from 3,8mln USD in 2004 to 10,9mln USD in 2005.
•Launched the new product into the marketplace and AB SA offer, increasing annual unit sales from 113500 to 280000
•Organized numerous promotional events for managed products
•Created new successful solutions to build AB SA offer and market share
•Forecasted monthly and annual sales, margin, market share
•Enlarged customers data base
•Submitted monthly and annually sales report
•Building the good relationship with the biggest customers and vendors
•Organized staff trainee
•Successfully identified value-added customer requirements
•Developed and implement highly successful marketing-sales campaigns focused to the biggest Polish retailers and customers
•Implemented incentive program for the best company customers.
•Launched the new product into the marketplace and AB SA offer, increasing annual unit sales from 113500 to 280000
•Organized numerous promotional events for managed products
•Created new successful solutions to build AB SA offer and market share
•Forecasted monthly and annual sales, margin, market share
•Enlarged customers data base
•Submitted monthly and annually sales report
•Building the good relationship with the biggest customers and vendors
•Organized staff trainee
•Successfully identified value-added customer requirements
•Developed and implement highly successful marketing-sales campaigns focused to the biggest Polish retailers and customers
•Implemented incentive program for the best company customers.
Szkolenia i kursy
- Certificate ENGLISH as SECOND LANGUAGE - ST.ANN’S Niagara Falls Canada)
- Certificate PRINCE2 Foundation 2014 – Project Management – Axelos UK
- Certificate ANALYZE QFD (Quality Function Deployment) 2014 – Open Horizon
- Certificate MS OUTLOOK 2010 EXCHANGE – 2013 – Selena
- Course STRATEGY DEVELOPMENT – 2013 – Stratex Strategy & Execution
- Certificate MS PROJECT 2013 – 2013 –Inprogress
- Course PRICING – 2012- MillwardBrown SMG/KRC
- Course LAUNCHING OF THE NEW PRODUCT – 2011- Institute for International Research
- Course - TRAIN THE TRAINER – 2011 – Business Training
- Certificate EMPLOYEES MANAGEMENT – 2009 – D.A.U. PROFES
- Certificate BUSINESS NEGOTIATIONS – 2006 – Door Training International
- Certificate EFFICIENT SALES – 2006 – EU European Management and Communication Center
-QR6 Six Sigma - Wabco Academy 2015
-Communication and management of changes - Wabco Academy 2015
- Certificate PRINCE2 Foundation 2014 – Project Management – Axelos UK
- Certificate ANALYZE QFD (Quality Function Deployment) 2014 – Open Horizon
- Certificate MS OUTLOOK 2010 EXCHANGE – 2013 – Selena
- Course STRATEGY DEVELOPMENT – 2013 – Stratex Strategy & Execution
- Certificate MS PROJECT 2013 – 2013 –Inprogress
- Course PRICING – 2012- MillwardBrown SMG/KRC
- Course LAUNCHING OF THE NEW PRODUCT – 2011- Institute for International Research
- Course - TRAIN THE TRAINER – 2011 – Business Training
- Certificate EMPLOYEES MANAGEMENT – 2009 – D.A.U. PROFES
- Certificate BUSINESS NEGOTIATIONS – 2006 – Door Training International
- Certificate EFFICIENT SALES – 2006 – EU European Management and Communication Center
-QR6 Six Sigma - Wabco Academy 2015
-Communication and management of changes - Wabco Academy 2015
Edukacja
Specjalizacje
IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie projektem
Zainteresowania
•Swimming, squash, skiing
•Cinema
•Cinema
Organizacje
Member of the Board Wspolnota Mieszkaniowa
Inne
•PC USER: extensive knowledge of EXCEL, ACCES, POWER POINT, MRP – MFG PRO, ISWS, SAS, FPP, OPTIMA, SAP BI, Business Analyzer,, Power user COGNOS, PLM WindChill
•Outstanding interpersonal skills
•Strong knowledge of marketing tools.
•Results-oriented, open personality, good team player, solution oriented
•Strong knowledge of sales and marketing channels in the IT and Consumer Electronics field, i.e. MediaMarkt, Saturn, Avans, Alsen, REAL, SELGROS, MAKRO, GSM network operators, etc.
•Strong knowledge of stock management and planning the deliveries
•Outstanding interpersonal skills
•Strong knowledge of marketing tools.
•Results-oriented, open personality, good team player, solution oriented
•Strong knowledge of sales and marketing channels in the IT and Consumer Electronics field, i.e. MediaMarkt, Saturn, Avans, Alsen, REAL, SELGROS, MAKRO, GSM network operators, etc.
•Strong knowledge of stock management and planning the deliveries
Grupy
Eksperci sprzedaży
Grupa poświęcona rozwojowi sprzedaży: technikom, sposobom, które sprawdziły się w praktyce, od ustawienia działu i zarządzania nim poprzez ustawienie i ulepszanie procesu sprzedaży po szczegóły rekrut
GPS - satelitarne systemy pozycjonowania pojazdów
Nie wiesz - pytaj!
Wiesz - pochwal sie!
Warto wiedzieć więcej!
LinkedIn
LinkedIn @ GoldenLine
Gruopa skupia użytkowników międzynarodowego serwisu społecznościowego "Linked In"
moderator: http://www.linkedin.com/in/MarekHelinski
Squash
Zapraszam wszystkich którzy grają w squasha oraz szukają partnera do gry. Sam chętnie zagram:)
Tenis
Biały Sport- polegający na uganianiu się dwóch do czterech osób za żółtą piłką pokrytą filce.
Odmiana damsko męska zwana jest MIXtem