Marcin Nowak

Handel B2B

Wypowiedzi

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Ecom w temacie Rekordowe wydatki Chińczyków na zakupy online
    10.10.2009, 19:28

    Rekordowe wydatki Chińczyków na zakupy online

    2009-02-25

    W ubiegłym roku Chińczycy wydali na internetowe zakupy 120 miliardów juanów.

    To aż o 128,5 procenta więcej w porównaniu z rokiem 2007 - wynika z badania przeprowadzonego na grupie 100 tysięcy chińskich internautów przez firmę iResearch Consulting Company.

    Szanghaj był miastem, którego mieszkańcy w zeszłym roku wydali najwięcej na zakupy online - 16,5 miliarda juanów (2,4 miliarda amerykańskich dolarów). Roczna średnia na jednego użytkownika wyniosła tutaj 2,2 tysiąca juanów.

    Z badania wynika również, że 55 procent internautów z Chin robiących zakupy w sieci stanowili mężczyźni, a najczęściej decydowali się oni na produkty elektroniczne.

    Z kolei zdecydowanie najpopularniejszym internetowym sklepem w Chinach był w 2008 roku http://Taobao.com, z 82,2 procenta udziałów w rynku. Wyprzedził on serwisy PAIPAI.com (9,9 procenta) i eachnet.com (7,9 procenta).

    http://www.wirtualnemedia.pl/article/2641760_Rekordowe...

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Alibaba.com w temacie Truly London dla Alibaba.com
    10.10.2009, 19:24

    Truly London dla Alibaba.com
    2009-07-10

    Alibaba.com wybrał agencję Truly London do przygotowania dużej kampanii reklamowej, mającej na celu wypromowanie największego chińskiego serwisu e-commerce w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

    W przetargu na budżet kampanii, będącej częścią wartej 30 milionów dolarów strategii mającej zwiększyć międzynarodową świadomość na temat serwisu, Truly London pokonała trzy inne, nie wymienione z nazwy agencje.

    Europejska część kampanii ma obejmować prasę, telewizję, internet, PR, pokazy handlowe, szkolenia i marketing wirusowy.

    Jeszcze w październiku ubiegłego roku firma Alibaba Group (właściciel Alibaba.com) zapowiedziała, że uruchomi zintegrowaną kampanię (obejmującą internet, telewizję, prasę, radio, elementy outdoor i wydarzenia na żywo) promującą jej serwis w 20 krajach całego świata, w tym w Australii, Europie, Hong Kongu, Wielkiej Brytanii i USA.

    Według danych serwisu, w regionie EMEA korzysta z niego obecnie około 2,5 miliona użytkowników, a ich liczba zwiększa się rocznie średnio o 66 procent.

    źródło: Marketing Week

    http://www.wirtualnemedia.pl/article/2759552_Truly_Lon...

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Kazachstan w temacie Kazachstan Przewodnik dla przedsiębiorców
    10.10.2009, 18:58

    Kazachstan Przewodnik dla przedsiębiorców

    2006-02-23 euroinfo.org.pl
    Kazachstan Przewodnik dla przedsiębiorców

    „KAZACHSTAN – Przewodnik dla przedsiębiorców” wchodzi w skład cyklu publikacji warszawskiego Biura UNIDO, stworzoną z myślą o przedsiębiorcach, zainteresowanych rozwijaniem handlu i współpracy przemysłowej z wybranymi krajami Europy Środkowo-Wschodniej i Wspólnoty Niepodległych Państw.

    Publikacje te dostarczają obszernych informacji między innymi na temat uwarunkowań geopolitycznych, gospodarki, systemu podatkowego, prowadzenia działalności gospodarczej, handlu i inwestycji zagranicznych.

    W 2005 r. przy współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości zostały wydane przewodniki po Kazachstanie, Uzbekistanie oraz Ukrainie.

    Pełen cykl publikacji dostępny na stronie internetowej Biura Promocji Inwestycji i Technologii: http://www.unido.pl/

    Pliki do pobrania:

    Kazachstan Kazachstan.pdf (1,416.9 kB)

    http://www.een.org.pl/index.php/spis/items/Kazachstan-...

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Ecom w temacie Czy kolejny klon Naszej-klasy ma szansę na sukces? -...
    10.10.2009, 18:50

    Czy kolejny klon Naszej-klasy ma szansę na sukces? - web.gov.pl

    Portal http://web.gov.pl jest elementem projektu systemowego PARP,
    którego celem jest popularyzacja idei społeczeństwa informacyjnego
    i gospodarki opartej na wiedzy. Projekt jest realizowany
    pod nadzorem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

    http://www.web.gov.pl/baza-wiedzy/baza-porad-interneto...

    Portale społecznościowe przeżywają obecnie rozkwit. W mediach pojawiają się informacje o rozwoju serwisów takich jak nasza-klasa.pl. Znajomych często mówią o portalach Grono, Fotka czy Goldenline. Taka popularność rodzi pokusę naśladownictwa i podjęcia próby wykrojenia dla siebie kawałka z tego tortu, który wydaje się być bardzo duży i wartościowy. Czy jednak sukces odniesiony przez innych nie stanie się naszą porażką, gdy zechcemy go powielić?



    Na co zwracać uwagę przy zakładaniu serwisu społecznościowego

    Zanim zabierzemy się za tworzenie własnego serwisu społecznościowego, musimy realnie ocenić szansę jego powodzenia. Zwłaszcza w sytuacji, gdy realizacja projektu wiąże się z pozyskiwaniem funduszy od osób trzecich lub poważnych instytucji (banki, dotacje agencji rządowych). A takie fundusze mogą być potrzebne. Co więc należy zrobić?

    Krytyczne elementy serwisu społecznościowego

    Rysunek 1: krytyczne elementy serwisu społecznościowego



    Nisza - czyli zastanów się nad ideą serwisu

    Za każdym z portali społecznościowych, które odniosły sukces, kryje się idea, pomysł, na którym opiera się przedsięwzięcie i który przynosi wymierne zyski:

    * w przypadku Naszej-Klasy jest to odświeżanie starych znajomości połączone z przynależnością do konkretnej grupy osób. Prosty pomysł na skupianie społeczności klasowych po latach zaowocował dotarciem do ludzi, którzy wcześniej nigdy nie używali innych serwisów społecznościowych
    * twórcy serwisu Przeznaczeni.pl doszli do wniosku, że ludzie korzystają z portali społecznościowych, bo tak naprawdę chcą się ze sobą spotykać w świecie rzeczywistym (w tzw. "realu"). I nie chodzi tu o randki, ale o grupowe (!) wyjazdy, pielgrzymki, zabawę itp. W tym wypadku sukces jest tym większy, że ludzie płacą za możliwość korzystania z serwisu i to niemałą kwotę. Twórcy serwisu znaleźli sensowną niszę, która ma inne potrzeby niż reszta i jest w stanie płacić realne pieniądze za to, żeby wejść do klubu.

    Na czym chcesz zarabiać?

    Zastanów się, w jaki sposób Twój serwis społecznościowy będzie generował przychody. Czy będą to:

    * reklamy (jeśli tak, to w jaki sposób zamierzasz przyciągnąć reklamodawców?),
    * płatny dostęp do serwisu (za dostęp do jakich treści czy funkcjonalności użytkownicy będą skłonni zapłacić?) - sukces może być tu związany z wyborem odpowiedniej niszy rynkowej i odpowiednimi potrzebami z nią związanymi, które potrafisz zaspokajać lepiej niż inni,
    * opłaty za korzystanie z pojedynczych usług (tzw. usług premium).

    W przypadku opłat od użytkowników musisz zastanowić się nad sposobem ich pobierania. Do wyboru masz płatności za pośrednictwem SMS lub korzystanie z serwisów płatniczych umożliwiających zapłatę on-line z konta bankowego lub przy pomocy karty płatniczej.

    Sprawdź, jaką masz konkurencję

    Jeśli masz już pomysł na swój serwis, sprawdź na ile silna i liczna jest konkurencja. W przypadku, gdy w Internecie istnieje wiele podobnych serwisów (np. pozwalających na gromadzenie zdjęć), zastanów się, czy Twój pomysł wniesie coś nowego. Coś, co spowoduje, że zgromadzisz wokół siebie dużą społeczność, której przeważająca część korzysta obecnie z serwisów konkurencji. Jeśli taka wartość dodana nie istnieje - może lepiej zrezygnować z przedsięwzięcia?

    Warto też przyjrzeć się potrzebom internautów z lokalnego punktu widzenia. Amerykański serwis Classmates.com, na pomyśle którego bazowali twórcy nasza-klasa.pl, przyniósł milionowe straty. Polska wersja natomiast odniosła bardzo duży sukces. Różnica może kryć się w uwarunkowaniach kulturowych i socjologicznych danego kraju. Tak wielki sukces naszej-klasy.pl nie byłby możliwy bez odpowiednio dużej liczby internautów w Polsce będących w wieku, w którym z chęcią wracają do kontaktów z lat szkolnych.

    Oceniając siłę konkurencji przestudiuj statystyki.

    Sprawdź jakie masz możliwości techniczne

    Serwis społecznościowy z założenia ma przyciągnąć dużą grupę użytkowników. Jej wielkość jest uzależniona od szeregu czynników - od idei serwisu poczynając, na działaniach promocyjnych kończąc.

    Twórcy portali społecznościowych muszą liczyć się z tym, że ich projekty w przypadku odniesienia sukcesu będą miały dużą oglądalność. Liczba wizyt może wzrosnąć lawinowo. Zwłaszcza np. po informacjach, które ukażą się w mediach. W związku z tym, musisz zadać sobie m.in. takie pytania:

    * jak dużą liczbę wizyt jest w stanie wytrzymać mój serwer?
    * czy mam możliwość zwiększenia jego wydajności:
    o jak szybko mogę to osiągnąć?
    o ile będzie mnie to kosztować?

    Czy to jest bezpieczne?

    Jeśli planowany przez Ciebie serwis ma gromadzić informacje o użytkownikach, musisz dołożyć starań, by podawane przez nich dane były bezpieczne. Portal nasza-klasa.pl w momencie dużego wzrostu popularności przeszedł kontrolę Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

    Policz, czy Twój pomysł broni się ekonomicznie

    Gdy doszedłeś do wniosku, że masz świetny pomysł na serwis społecznościowy, który przyniesie Ci zyski, pobije konkurencje, będzie miał odpowiednie zaplecze techniczne itd., opracuj biznesplan. Nie bój się tego pojęcia.

    Bardzo często do podjęcia najważniejszej decyzji - czy rozwijać pomysł, czy też szukać innego pomysłu - wystarcza prosty rachunek, uproszczony biznesplan. Większość niezbędnych danych o kosztach i możliwych przychodach jesteś w stanie zdobyć przeszukując Internet i wysyłając zapytania do firm świadczących usługi, z jakich planujesz skorzystać.

    Jeśli pomysł obroni się w prostym rachunku, przejdź do opracowania pełnego biznesplanu. Pomogą Ci w tym artykuły umieszczone na tym portalu.

    Rozważ możliwości finansowania projektu

    Jeżeli z Twoich obliczeń wynika, że projekt ma szansę być dochodowy, zastanów się jak zdobyć pieniądze na jego realizację (jeżeli sam nie posiadasz wystarczającej kwoty). Masz kilka możliwości pozyskania środków:

    * pożyczka od rodziny lub znajomych,
    * kredyty bankowe,
    * fundusze pożyczkowe
    * kapitał pozyskany od inwestorów (fundusze zalążkowe "Seed", fundusze Venture Capital).

    Przeczytaj więcej na temat sposobów finansowania projektu.

    Pamiętaj, że w przypadku Działania 8.1 dofinansowanie ma formę refundacji. Pieniądze będą Ci zwracane po jakimś czasie - musisz więc do czasu ich zwrotu zapewnić je sobie z innego źródła.

    http://www.web.gov.pl/baza-wiedzy/baza-porad-interneto...

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Ecom w temacie Rosnąca popularność SAAS - web.gov.pl
    10.10.2009, 18:48

    Rosnąca popularność SAAS - web.gov.pl

    Portal http://web.gov.pl jest elementem projektu systemowego PARP,
    którego celem jest popularyzacja idei społeczeństwa informacyjnego
    i gospodarki opartej na wiedzy. Projekt jest realizowany
    pod nadzorem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

    http://www.web.gov.pl/baza-wiedzy/baza-porad-interneto...

    SAAS (ang. Software As A Service), usługa polegająca na zdalnym udostępnieniu oprogramowania poprzez Internet, zdobywa coraz większą popularność wśród przedsiębiorstw. Według firmy badawczej Gartner w 2008 roku firmy wydadzą na usługi SAAS 6,4 mld dolarów, co stanowi wzrost o 27% w stosunku do 2007 roku. Do 2012 roku rynek ten ma osiągnąć wartość prawie 15 mld dolarów, a więc wzrośnie ponad dwukrotnie!

    Główną zaletą SAAS jest możliwość natychmiastowego korzystania z aplikacji w firmie bez konieczności zakupu serwerów, oprogramowania i przejścia skomplikowanego procesu wdrożenia usługi.

    Najczęściej kupowane usługi SAAS to:

    * zestaw aplikacji biurowych
    * korporacyjny system poczty elektronicznej
    * aplikacje księgowe
    * zarządzanie kontaktami z klientami (CRM)
    * zarządzanie zasobami ludzkimi (w tym płace)

    SAAS redefiniuje model biznesowy dostarczania oprogramowania i pobierania za nie opłat. Oprogramowanie przestaje być jednorazowym zakupem, a staje się usługą płatną okresowo.

    Z punktu widzenie użytkownika SAAS:

    * eliminuje konieczność instalacji aplikacji na komputerze użytkownika - używana jest standardowa przeglądarka WWW
    * oszczędza koszty wsparcia i serwisu - firma korzystająca z SAAS nie musi utrzymywać rozbudowanego działu IT czy korzystać z zewnętrznych usług tego typu
    * daje dostęp do zawsze aktualnej wersji oprogramowania - brak konieczności dokonywania aktualizacji aplikacji na komputerze użytkownika
    * umożliwia korzystanie z oprogramowania z dowolnego komputera i z dowolnego miejsca
    * oznacza często też, że dostawca tworzy kopie bezpieczeństwa Twoich dokumentów i danych.

    Z punktu widzenia dostawcy aplikacji w modelu SAAS:

    * nie trzeba dostosowywać oprogramowania do różnorodnych konfiguracji sprzętowych użytkowników
    * aplikacją użytkownika staje się przeglądarka Internetowa gwarantująca poprawną obsługę standardów sieciowych, co zmniejsza liczbę potencjalnych problemów z używaniem oprogramowania przez użytkowników
    * zachowuje się kompletną kontrolę nad liczbą użytkowników korzystających z aplikacji
    * znika problem piractwa - oprogramowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych, płacących użytkowników i nie jest przekazywane na żadnym nośniku użytkownikowi

    Przykłady usług w modelu SAAS:

    * Google Apps - pakiet aplikacji biurowych, e-mail, komunikator, kalendarz
    * Zoho - bardzo szeroki wachlarz aplikacji
    * NetSuite - księgowość, ERP, CRM, e-commerce
    * Anica System - m.in. systemy raportowania w łańcuchu sprzedaży FMCG
    * MIS iPartner21 - system obiegu dokumentów, system CRM
    * Salesforce
    * Omniture - optymalizacja działalności on-line
    * SuccessFactors - zarządzanie zasobami ludzkimi i rekrutacja.

    http://www.web.gov.pl/baza-wiedzy/baza-porad-interneto...

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Ecom w temacie Przegląd trendów e-biznesu - web.gov.pl
    10.10.2009, 18:46

    Przegląd trendów e-biznesu - web.gov.pl

    Portal http://web.gov.pl jest elementem projektu systemowego PARP,
    którego celem jest popularyzacja idei społeczeństwa informacyjnego
    i gospodarki opartej na wiedzy. Projekt jest realizowany
    pod nadzorem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

    http://www.web.gov.pl/baza-wiedzy/baza-porad-interneto...

    Zanim zaczniesz inwestować w swoje nowe przedsięwzięcie, sprawdź, jak pozycjonuje się ono w stosunku do istniejących trendów Internetowych. Pamiętaj, że w oczach i opiniach Twoich użytkowników nie będziesz całym Internetem - oceniany i rozpoznawalny będziesz w kontekście innych stron i serwisów. Dlatego zastanów się, co chcesz zaoferować, co odróżnia Twój produkt lub usługę od istniejących rozwiązań i jak możesz z nimi współpracować?

    Poniżej przedstawiamy listę najbardziej popularnych trendów występujących w Internecie w ostatnich latach. Nie jest to w żadnym przypadku kompletna i najbardziej aktualna lista, raczej punkt wyjścia do własnych poszukiwań. O tym, gdzie można je kontynuować dowiesz się z artykułu "Skąd czerpać informacje o trendach w Internecie?".

    1. Sieci społeczne

    Największy rozkwit sieci społecznych przypada na lata 2003-2007. Wtedy popularność zdobyły takie serwisy jak:

    * MySpace,
    * Facebook,
    * LinkedIn,
    * Bebo,

    a w Polsce:

    * Grono.net,
    * GoldenLine,
    * Nasza Klasa.

    Obecnie wydaje się, że rynek ten jest podzielony i nie ma miejsca dla nowych graczy (co poniekąd potwierdzają kiepskie wyniki niektórych projektów). Jednak co jakiś czas pojawia się serwis skierowany do konkretnej grupy, któremu udaje się przebić mimo prymatu tych największych, np. Fabulously40 skierowany do kobiet w wieku 40+.

    2. Wyszukiwarki i porównywarki Internetowe

    Na rynku wyszukiwarek internetowych zdecydowanie bezkonkurencyjna jest firma Google. Jednak przykład tego giganta dowodzi, że dojrzałość i nasycenie rynku nie musi przekreślać szans na sukces (Google wystartowało w sierpniu 1998 r., gdy istniały i były już popularne wyszukiwarki będące częścią portali takie jak Yahoo!, Altavista czy polskie Wirtualna Polska i Onet).

    Również w przypadku wyszukiwarek ciężko sobie wyobrazić realną konkurencję dla istniejących graczy w dziedzinie przeszukiwania wszystkich zasobów Internetowych. Jednak i tutaj znalezienie odpowiedniej niszy przynosi rezultaty. Duża popularnością cieszą się np. porównywarki cen, przedstawiające ceny produktów z różnych sklepów i aukcji Internetowych takie jak:

    * Ceneo
    * Skąpiec
    * Nokaut

    czy wyszukiwarki informacji o konkretnych osobach, jak np. rodzime Szuku, finalista konkursu dla startupów Seedcamp w 2008 r.

    3. Aplikacje dla małych przedsiębiorstw

    Inną grupą popularnych w Internecie serwisów są aplikacje skierowane do małych przedsiębiorstw, ułatwiające i automatyzujące ich pracę. Tutaj można wymienić duże pakiety jak np.:

    * Google Docs & Spreadsheats,

    czy mniejsze, choć czasem równie popularne aplikacje jak:

    * Basecamp
    * Pulse
    * Blinksale

    Z polskich serwisów z pewnością warto wymienić chociażby:

    * WebAnkietę - zaawansowana aplikacja do przeprowadzania ankiet w Internecie
    * Oiola - serwis ułatwiający organizowanie spotkań, konferencji itp.
    * Nozbe - narzędzie ułatwiające zarządzanie czasem według filozofii Getting Things Done

    4. Blogi i mikroblogi

    Blogi były zdecydowanie jednym z najważniejszych Internetowych odkryć przełomu XX i XXI wieku. Z prostych skryptów pozwalających publikować Internetowy dziennik przeobraziły się w zaawansowane narzędzia publicystyczne, często dorównujące możliwościami systemom CMS (Content Management Systems).

    W tej dziedzinie warto wymienić trzy największe platformy:

    * Wordpress
    * MovableType
    * Blogspot

    Poza tradycyjnymi blogami dużą popularnością cieszą się ostatnimi czasy prostsze formy typu:

    * Tumblr
    * Soup

    i mikroblogi, będące czymś pomiędzy blogiem a komunikatorem Internetowym, np.:

    * najbardziej popularny Twitter
    * czy nasz rodzimy Blip

    Chociaż potencjał leżący w blogach nie został jeszcze w pełni wykorzystany, to na pewno jest na tym polu już duża konkurencja. Ciągle jednak nie ma dobrego, kompleksowego rozwiązania wykorzystującego te nowe formy komunikacji w rozwiązaniach typu enterprise, chociaż podjętych zostało wiele prób i temat jest szeroko dyskutowany na specjalistycznych konferencjach.

    5. Aplikacje na urządzenia mobilne

    Aplikacje na urządzenia mobilne - w tym głównie gry - od dawna cieszą się powodzeniem wśród przedsiębiorców i co roku zwiększają swój potencjał rynkowy. Zwłaszcza po premierze iPhone'a i otworzeniu przez Apple App Store, zainteresowanie aplikacjami mobilnymi wzrosło.

    Przy projektowaniu własnej aplikacji Internetowej warto pomyśleć o odpowiedniku na urządzenia przenośne. Należy jednak pamiętać, że sam fakt, że coś daje się uruchomić np. na telefonie komórkowym (a większość stron Internetowych lepiej lub gorzej, ale się wyświetla) nie oznacza, że będzie w ten sposób używane.

    Użytkownik korzystający z serwisu Internetowego za pomocą urządzenia mobilnego ma inne potrzeby i inny kontekst użytkowania. Warto więc przygotować dla niego specjalną, dedykowaną wersję naszej usługi. Dobrym przykładem jest tutaj Google, oferujący np. specjalną mobilną wersję swojej usługi pocztowej GMail, czy czytnika RSS Google Reader.

    6. Widgety

    Widgety występują w dwóch formach:

    * widgety umieszczane w innych serwisach Internetowych
    * widgety umieszczane w systemie operacyjnym (w Windows Vista i Mac OS X)

    Zasada działania jest podobna: udostępniają część funkcjonalności naszej usługi w ograniczonym zakresie (zwykle jest to podsumowanie informacji istotnych dla użytkownika).

    Dobrym przykładem takiego widgeta jest np. widget udostępniający funkcjonalność słownika dict.pl dla platformy iGoogle autorstwa Wiktora Gworka.

    Dodatkowo wiele serwisów przygotowuje specjalnie widgety dla swoich aplikacji, np. Nozbe udostępnia zarówno wersję aplikacji dla iPhone, jak również gadżety dla iGoogle, Nevibes i Mac OS X Dashboard.

    Drugą kategorią widgetów są aplikacje przygotowywane na potrzeby konkretnego serwisu, spopularyzowane przez portal Facebook.

    Autorzy serwisu udostępnili środowisko pozwalające integrować aplikacje pisane przez zewnętrzne firmy z serwisem. Pomysł od samego początku okazał się hitem, ale szybko pojawiły się problemy logistyczne związane z takim rozwiązaniem - aplikacje lawinowo zdobywające popularność na Facebooku nie wytrzymywały generowanego w ten sposób obciążenia i ludzie szybko o nich zapominali.

    Dodatkowo autorzy nie gwarantują, że dostarczanej przez nas aplikacji nie wprowadzą w przyszłości jako standardowej funkcji serwisu. W ten sposób np. wiele aplikacji przypominających użytkownikom o urodzinach ich znajomych straciło rację bytu po wprowadzeniu takiej funkcjonalności jako standardowej usługi wewnątrz profilu w Facebooku.

    http://www.web.gov.pl/baza-wiedzy/baza-porad-interneto...

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Kazachstan w temacie Polsko-Kazachstańskie Forum Gospodarcze- PAIiIZ
    10.10.2009, 11:54

    Polsko-Kazachstańskie Forum Gospodarcze- PAIiIZ

    2 października br. w stolicy Kazachstanu – Astanie odbyło się Polsko-Kazachstańskie Forum Gospodarcze. W oficjalnym otwarciu Forum udział wzięli Wicepremier, Minister Gospodarki RP – Waldemar Pawlak oraz p.o. Ministra Przemysłu i Handlu – Jerchat Iskalijew.

    Otwierając Forum, Wicepremier Pawlak mówił, że w zakresie gospodarki oba kraje wiele łączy. W Kazachstanie 80%, a w Polsce 90% wytwarzanej energii elektrycznej pochodzi z węgla. - Jesteśmy zainteresowani modernizacją elektroenergetyki i projektami inwestycyjnymi w tym zakresie - dodał Wicepremier. Ponadto podkreślił, że widzi szerokie możliwości współpracy naukowo-technicznej oraz wymiany studentów pomiędzy oboma krajami. Również Minister Iskalijew podkreślił chęć współpracy - Możemy dzielić się wiedzą w zakresie transferu technologii, "know-how" w dziedzinie energetyki, a także bogatych doświadczeń w przemyśle maszynowym i paliwowym. Chcemy ponadto, aby na naszym rynku znalazły się polskie technologie, m.in. przemysłu rolnego. Poinformował również, że jego ministerstwo przygotowuje pakiet ustaw, które mają wprowadzić ułatwienia dla zagranicznych inwestorów, w tym m.in. „Paszport dla inwestora". - Chcemy do 2030 r. znieść wszelkie bariery biurokratyczne utrudniające inwestycje w naszym kraju - dodał Minister. Przypomniał, że od 2010 r. zacznie funkcjonować unia celna gwarantująca wspólną taryfę celną dla Rosji, Kazachstanu i Białorusi. - Stworzy to nowe możliwości dla przedsiębiorców z Kazachstanu - podkreślił Iskalijew.

    W składzie delegacji Wicepremiera do Kazachstanu znaleźli się także przedstawiciele polskiego rządu, m.in. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych – Paweł Wojciechowski, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki – Rafał Baniak, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury – Maciej Jankowski, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Artur Ławniczak, zastępca Głównego Lekarza Weterynarii – Jarosław Naze oraz Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – Bożena Lublińska-Kasprzak i Prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. – Sławomir Majman.


    Polscy i kazachscy uczestnicy Forum Gospodarczego

    Oficjalnej delegacji towarzyszyli przedstawiciele polskiego biznesu, świata nauki oraz centrów badawczo-rozwojowych - w sumie 63 firmy. Forum cieszyło się dużym zainteresowaniem również ze strony kazachskiej, skąd udział wzięło 70 firm. Polscy i kazachscy przedstawiciele świata biznesu wzięli udział w spotkaniach dwustronnych zorganizowanych w trakcie Forum. „Okrągłe stoły" obradowały w sekcjach: budownictwo, ropa naftowa i gaz, węgiel, przemysł spożywczy, maszyny dla górnictwa i robót drogowych, energetyka, transport kolejowy i logistyka, ochrona zdrowia, uczelnie i instytuty naukowo-badawcze, budowa maszyn i przemysł ciężki, infrastruktura portowa oraz wsparcie biznesu.

    W trakcie Forum podpisano 3 umowy o współpracy pomiędzy: Konfederacją Pracodawców Polskich a Konfederacją Pracodawców Republiki Kazachstanu, Polsko-Kazachską Izbą Handlowo-Przemysłową a Izbą Handlowo-Przemysłową Republiki Kazachstanu oraz pomiędzy firmą Dressta a firmą Awia.

    http://www.paiz.gov.pl

    Więcej: http://China.Info.pl

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Kazachstan w temacie Misja branży spożywczej z Kazachstanu w Polsce, 20-25.10.09
    10.10.2009, 11:53

    Misja branży spożywczej z Kazachstanu w Polsce, 20-25.10.09

    Misja branży spożywczej z Kazachstanu, 20-25 października 2009 r., Warszawa, Łódź
    Autorka: Magdalena Zwolińska http://een.org.pl
    tl_files/download/2009/Magda/misja z kazachstanu pazdziernik 2009/LOGO_PKIHP.pngtl_files/avatars/download/Lototypy/PARP-nowe logo w jpg.jpg

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, we współpracy z Polsko-Kazachstańską Izbą Handlowo-Przemysłową, ma przyjemność zaprosić Państwa do udziału w spotkaniach z przedstawicielami branży spożywczej z Kazachstanu, którzy przebywać będą w Polsce w dniach 20-25 października br. w Warszawie i Łodzi.

    Grupa gości (lista uczestników do pobrania poniżej) została zorganizowana przez KAZNEX - Kazachstańską Agencję Rozwoju i Promocji Eksportu.

    Wstępny program misji przewiduje spotkania kooperacyjne organizowane zarówno w siedzibach zainteresowanych firm polskich, jak i na zewnątrz, oraz seminarium informacyjne dla polskich i kazachstańskich przedsiębiorców.

    Firmy z Kazachstanu zainteresowane są spotkaniami z przedstawicielami następujących podsektorów:

    * produkcja wyrobów cukierniczych.
    * produkcja wyrobów mięsnych i rybnych (konserw, zamrożonych mięsnych półfabrykatów),
    * produkcja kasz, masła (w tym roślinnego), paszy dla zwierząt,
    * przetwórstwo mleka (lody, sery),
    * produkcja artykułów warzywnych,
    * produkcja bawełny, szarego mydła, gliceryny, smoły (gudron),
    * rolnictwo,
    * uprawa i hodowla zwierząt.

    Wszystkich zainteresowanych spotkaniami prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego (do pobrania poniżej) i przesłanie na adres magdalena_zwolinska@parp.gov.pl lub faksem, na numer 0 22 432 70 46.

    Serdecznie zapraszamy!

    Pliki do pobrania

    Formularz zgloszeniowy.doc (124.5 kB)

    Profile firm kazachstanskich.pdf (48.0 kB)

    Program misji.pdf (57.8 kB)

    http://www.een.org.pl

    Więcej: http://China.Info.pl

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Giełda Towarów Azjatyckich w temacie Sprzedaż online i promocja w Chinach
    3.10.2009, 11:18

    Sprzedaż online i promocja w Chinach

    Zapraszamy polskich producentów do promocji i sprzedaży online w Chinach swoich produktów i usług.

    Od listopada rozpoczyna działalność nasza chińska strona internetowa i e-sklep z produktami polskich producentów ( aktualnie polska markowa bielizna i biżuteria artystyczna ). W przyszłości w miarę rozwoju firmy planujemy współpracę z detalistami i hurtownikami w Chinach.

    Zapraszamy do współpracy firmy zainteresowane współpracą oraz wymianą informacji i know-how.

    Otwarci jesteśmy ma wszelkie sugestie i propozycje.

    Zapraszam, Marcin Nowak http://Aladyns.com

    aladyns.com@gmail.com

    http://Sprzedawaj.do-Chin.pl

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja w temacie Sprzedaż online i promocja w Chinach
    3.10.2009, 11:17

    Sprzedaż online i promocja w Chinach

    Zapraszamy polskich producentów do promocji i sprzedaży online w Chinach swoich produktów i usług.

    Od listopada rozpoczyna działalność nasza chińska strona internetowa i e-sklep z produktami polskich producentów ( aktualnie polska markowa bielizna i biżuteria artystyczna ). W przyszłości w miarę rozwoju firmy planujemy współpracę z detalistami i hurtownikami w Chinach.

    Zapraszamy do współpracy firmy zainteresowane współpracą oraz wymianą informacji i know-how.

    Otwarci jesteśmy ma wszelkie sugestie i propozycje.

    Zapraszam, Marcin Nowak http://Aladyns.com

    aladyns.com@gmail.com

    http://Sprzedawaj.do-Chin.pl

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Rynki zagraniczne w temacie Sprzedaż online i promocja w Chinach
    3.10.2009, 11:14

    Sprzedaż online i promocja w Chinach

    Zapraszamy polskich producentów do promocji i sprzedaży online w Chinach swoich produktów i usług.

    Od listopada rozpoczyna działalność nasza chińska strona internetowa i e-sklep z produktami polskich producentów ( aktualnie polska markowa bielizna i biżuteria artystyczna ). W przyszłości w miarę rozwoju firmy planujemy współpracę z detalistami i hurtownikami w Chinach.

    Zapraszamy do współpracy firmy zainteresowane współpracą oraz wymianą informacji i know-how.

    Otwarci jesteśmy ma wszelkie sugestie i propozycje.

    Zapraszam, Marcin Nowak http://Aladyns.com

    aladyns.com@gmail.com

    http://Sprzedawaj.do-Chin.pl

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie Sprzedaż online i promocja w Chinach
    3.10.2009, 11:13

    Sprzedaż online i promocja w Chinach

    Zapraszamy polskich producentów do promocji i sprzedaży online w Chinach swoich produktów i usług.

    Od listopada rozpoczyna działalność nasza chińska strona internetowa i e-sklep z produktami polskich producentów ( aktualnie polska markowa bielizna i biżuteria artystyczna ). W przyszłości w miarę rozwoju firmy planujemy współpracę z detalistami i hurtownikami w Chinach.

    Zapraszamy do współpracy firmy zainteresowane współpracą oraz wymianą informacji i know-how.

    Otwarci jesteśmy ma wszelkie sugestie i propozycje.

    Zapraszam, Marcin Nowak http://Aladyns.com

    aladyns.com@gmail.com

    http://Sprzedawaj.do-Chin.pl

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie Sprzedaż online i promocja w Chinach
    3.10.2009, 11:12

    Sprzedaż online i promocja w Chinach

    Zapraszamy polskich producentów do promocji i sprzedaży online w Chinach swoich produktów i usług.

    Od listopada rozpoczyna działalność nasza chińska strona internetowa i e-sklep z produktami polskich producentów ( aktualnie polska markowa bielizna i biżuteria artystyczna ). W przyszłości w miarę rozwoju firmy planujemy współpracę z detalistami i hurtownikami w Chinach.

    Zapraszamy do współpracy firmy zainteresowane współpracą oraz wymianą informacji i know-how.

    Otwarci jesteśmy ma wszelkie sugestie i propozycje.

    Zapraszam, Marcin Nowak http://Aladyns.com

    aladyns.com@gmail.com

    http://Sprzedawaj.do-Chin.pl

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Biznes Azja Chiny w temacie Mały hurt z Chin - darmowa dostawa zamówień przez EMS
    2.10.2009, 11:00

    Mały hurt z Chin - darmowa dostawa zamówień przez EMS

    Serwis http://Aliexpress oferuje nową formę małego handlu
    hurtowego.

    Wybrane produkty producenci dostarczają EMS-em bezpłatnie ( cena
    wkalkulowana w cenę produktu ). Poniżej produktu adnotacja: Free
    Shipping (All Countries). Podane ceny produktów oraz minimalne
    ilości zamówień.

    Płatności na zasadzie escrow: http://alipay.com.pl/

    Wybrane przykładowe produkty:

    USB z Chin:

    http://wholesale.alibaba.com/category/711005/usb-flash...

    Ramki cyfrowe z Chin:

    http://wholesale.alibaba.com/search/wholesale-digital-...

    MP3 z Chin:

    http://wholesale.alibaba.com/product-gs/243149486-25pc...

    MP4 z Chin

    http://wholesale.alibaba.com/category/63712/MP4-Player...

    Torebki z Chin

    http://wholesale.alibaba.com/category/3803/Handbags-Wa...

    Biżuteria z Chin

    http://wholesale.alibaba.com/category/1509/Jewelry.html

    Pytania proszę kierować na aladyns.com@gmail.com

    http://Aladyns.com

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Giełda Towarów Azjatyckich w temacie Mały hurt z Chin - darmowa dostawa zamówień przez EMS
    2.10.2009, 10:59

    Mały hurt z Chin - darmowa dostawa zamówień.

    http://www.grupaalibaba.pl/promocje-aliexpress.htmlTen post został edytowany przez Autora dnia 16.10.14 o godzinie 20:33

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Import z Chin w temacie Aliexpress - teraz bezpieczny handel z Chinami przez...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Import z Chin

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Chiny Biznes 中波商务 w temacie Mały hurt z Chin - darmowa dostawa zamówień przez EMS
    2.10.2009, 10:51

    Mały hurt z Chin - darmowa dostawa zamówień przez EMS

    Serwis http://Aliexpress oferuje nową formę małego handlu hurtowego.

    Wybrane produkty producenci dostarczają EMS-em bezpłatnie ( cena wkalkulowana w cenę produktu ). Poniżej produktu adnotacja: Free Shipping (All Countries). Podane ceny produktów oraz minimalne ilości zamówień.

    Płatności na zasadzie escrow: http://alipay.com.pl/

    Wybrane przykładowe produkty:

    USB z Chin:

    http://wholesale.alibaba.com/category/711005/usb-flash...

    Ramki cyfrowe z Chin:

    http://wholesale.alibaba.com/search/wholesale-digital-...

    MP3 z Chin:

    http://wholesale.alibaba.com/product-gs/243149486-25pc...

    MP4 z Chin

    http://wholesale.alibaba.com/category/63712/MP4-Player...

    Torebki z Chin

    http://wholesale.alibaba.com/category/3803/Handbags-Wa...

    Biżuteria z Chin

    http://wholesale.alibaba.com/category/1509/Jewelry.html

    Pytania proszę kierować na aladyns.com@gmail.com

    http://Aladyns.com

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie Jack Ma w temacie Jack Ma - wizjoner społecznie zaangażowanego e-biznesu
    27.09.2009, 22:51

    Jack Ma - wizjoner społecznie zaangażowanego e-biznesu

    In China, Philanthropy as a New Measuring Stick - Alibaba Group


    HONG KONG — As the 10th anniversary of his company approached this month, Jack Ma sat down and penned a note to his 15,000 employees at the Alibaba Group. The chief executive reflected briefly on the success of his enterprise, which in a decade has become an e-commerce juggernaut with more than 100 million users and has vaulted him into the ranks of China’s ultra- rich.

    But the bulk of his message concerned another theme: philanthropy.

    “Money and wealth are two different concepts,” he wrote his workers, some of whom have accumulated stock worth millions of dollars.

    “If you have money, but have not turned this money into an experience to elevate your own or other people’s level of happiness, then you may very well only possess a lot of symbols and a mountain of very colorful pieces of paper.”

    Mr. Ma is backing up his words with action. On Wednesday at the Clinton Global Initiative in New York, Mr. Ma and Muhammad Yunus, the Nobel-winning founder of Grameen Bank, a pioneer in the field of microfinance, unveiled plans for Grameen China.

    The Alibaba Group is contributing the initial $5 million in seed money, but both men hope their combined star power will soon draw in other corporate sponsors, giving Grameen a hefty piggy bank from which to start making modest loans to farmers and other small-business people in Sichuan and Inner Mongolia, two of the poorest provinces in China.

    Alibaba’s donation is the latest example of a change in attitude by corporations in China toward philanthropy.

    “In the last two years, China’s corporations have become much more aware of philanthropy and social responsibility and are putting a much higher priority on it,” said Zhihua Yan of Z. H. Studio, a media and marketing consultancy in Beijing. “They are striving to innovate ways they can give back to the community.”

    Donations in the country soared last year to 107 billion renminbi, or $15.7 billion, three times their level the previous year, according to a recent report by Jia Xijin and Zhao Yusi at the NGO Research Center at Tsinghua University in Beijing. About $11 billion of that went to relief efforts after the May 2008 Sichuan earthquake.

    The disaster prompted a huge outpouring of individual donations to charity.

    Such a public outpouring also led to new attention on corporate philanthropy. Soon after the disaster, the Internet in China was abuzz with lists of so-called Iron Roosters, or birds so stingy they would not share a feather. Among those branded with the moniker were international giants like Samsung, Nokia and Coca-Cola, but also local companies like China Vanke, a giant real estate development firm. Under withering criticism for giving too little, Wang Shi, the chairman, apologized and made a gift of 100 million renminbi.

    “Up to this point, charitable giving had never been a ruler by which public leaders were measured in China,” said Grace Chiang, managing director of the Social Venture Group, a philanthropic advisory firm based in Shanghai.

    The earthquake dovetailed with two other developments in China, said Alan VanderMolen, president of Asia Pacific operations for Edelman, the public relations firm. First was a 2007 mandate that companies with shares traded on the Shanghai and Shenzhen exchanges produce annual corporate social responsibility reports. Second was the government’s “Harmonious Society” drive, which aims to narrow the nation’s rich-poor gap, address the problems of unequal access to education and health care, deter environmental degradation and improve disaster relief.

    Still, it is not easy for corporations to figure out where to steer their money. China’s philanthropic landscape has three main tiers. At the top are the Gongos, or government-operated charitable organizations, which are backed by the state and staffed with civil servants.

    Below that are international and local nongovernmental organizations that have navigated the arduous process of finding a government department to sponsor them and have registered with authorities.

    On the bottom rung are an estimated 300,000 grass-roots organizations that are unregistered or set up as commercial enterprises.

    Corporations and tycoons are increasingly shying away from Gongos, many of which are regarded as opaque and lumbering. Likewise, most large businesses steer clear of the grass-roots organizations, because those entities are not allowed to provide official receipts for tax deductions. (Corporations that donate as much as 12 percent of profits can deduct that amount from taxable income.)

    “Many business leaders are experimenting with the idea of setting up foundations after years of using other channels to donate to charitable causes in China,” said Ms. Chiang of the Social Venture Group.

    There are hurdles, however. The China Charity Information Center, which is affiliated with the Ministry of Civil Affairs, noted in a recent report on charitable giving that Cao Dewang, chairman of Fuyao Glass, announced this year that he wanted to set up his own foundation with a large stake, worth more than $600 million, of his family’s holdings in the business.

    But the report said that “there has been no precedence of the approval of nonpublic foundations funded with stocks, nor have any legal processes been approved to allow such a move,” and so Mr. Cao’s foundation “will likely encounter problems with its registration, tax issues, etc.” Nevertheless, Mr. Cao “intends to push for changes to the existing system,” the report said.

    “What’s fascinating is that business leaders who once pushed the envelope in the business regulatory environment years ago are now applying the same prowess to setting up private foundations,” Ms. Chiang said. “They are studying the history of foundations in the U.S. and Europe to make their case for regulatory reform.”

    At the end of 2008, there were only about 650 private foundations in China, in contrast to more than 115,000 in the United States.

    http://www.nytimes.com/2009/09/24/business/global/24do...

    -------------------------------------------------------------
    Alibaba Turns 10 – Aims To Create 100 Million Jobs, Employ 10 Million People


    by Guest Author on September 16, 2009

    This is a guest post by Shanghai-based entrepreneur George Godula. His company Web2Asia partners with Western Internet companies for market entry in Eastern Asia, and also does early stage investments in local tech startups.

    George had the opportunity this weekend to attend Chinese e-commerce behemoth Alibaba Group's 10 year anniversary celebration, dubbed the “Alifest”.

    Alibaba is best known for its international B2B e-commerce and sourcing market place Alibaba.com, but also operates Taobao – the “eBay of China” and largest C2C Internet retail web site, Alimama – an online advertising exchange and affiliate network – as well as Alipay, China’s most popular third-party online payment system modelled after Paypal but offering additional features such as escrow services.

    Alibaba’s chairman Jack Ma, a former English teacher, founded Alibaba in 1999 out of his Hangzhou apartment. Ten years later the company has grown to China’s second largest Internet company, after digital entertainment giant Tencent. His company Alibaba.com’s 2007 IPO on the Hong Kong stock exchange was the second largest Internet offering ever after Google’s debut on NASDAQ in 2004.

    Since 2005, Yahoo! is a strategic shareholder when it acquired 39% of Alibaba Group for US$ 1 billion. In return Alibaba operates the portal Yahoo! China, but the secondary role Yahoo! China plays for Alibaba became evident when Ma shared his vision for the next 10 years of Alibaba during this weekend’s press conference. This was once again underscored yesterday when Yahoo! sold $150 million worth of shares in Alibaba.com.

    Jack’s dream is to focus on empowering and encouraging small and medium sized enterprises (SME’s) across the globe and it centers around 3 major goals for the next 10 years:

    Goal 1: 10 million people “work at” Alibaba

    By “working at” Jack symbolically referred to millions of SME entrepreneurs that will not literally be employed by Alibaba but are turned to “netrepeneurs” and independently utilize and work online with Alibabas trade platforms and software solutions:

    Alisoft was established in January 2007 and offers software as a service solutions for SME’s. In July 2009, Alisoft was merged with Alibaba Group R&D Institute to lay a solid technology foundation to further develop Alibaba Group’s businesses. At the same time Alibaba Group this weekend announced the establishment of a new subsidiary focusing on cloud computing. In the medium run, it is evident that Alibaba will strive to emerge as a leading software solution provider for SME’s, eventually competing with Western players such as Salesforce.com

    Goal 2: 100 million new jobs created worldwide by Alibaba

    A megalomaniac target at first glance, this could very well become reality when considering Alibabas resources and Jack Ma’s obviously wide-reaching personal connections that became more apparent to me through the course of Alifest.

    In May 2007, Alibaba.com introduced the Ali-loan program offering financing to small Chinese businesses in partnership with leading Chinese banks. This model was now hinted to be extended across other countries in cooperation with Muhammad Yunus’ Grameen bank. The second corner stone to achieve this goal involves Alibabas training department, Ali-Institute that was upgraded this July to become a new profit-oriented business unit under Alibaba.com.

    During the cleverly staged Alifest program speakers such as Nobel prize winner Muhammad Yunus, former president Bill Clinton (both over video) and Starbucks CEO Howard Schultz underpinned the importance of fostering SME development across developing nations and endorsed Alibabas global efforts. This is quite remarkably for a Chinese company. Provided, you still consider it as such: “In 10 years we wont make differences between local or international companies any more, but only between differences in integrity”, Jack Ma said during his speech this weekend.

    All points considered Alibaba is indeed in a powerful position to shape the worlds economy in the coming decade. Taking Alibabas already undisputed status among SME manufacturers in what is soon to become world’s largest economy, even the third proclaimed goal by Jack Ma can seem plausible:

    Goal 3: 1 billion people trading on Alibaba Group’s platforms

    The roadway to Alibabas most eager goal was visualized to us impressively when Alibaba.com’s CEO David Wei gave us an exclusive tour of his company’s new headquarters. (Which by the way also has a basketball court inaugurated by another of Jack Ma’s friends Kobe Bryant, who was also present in Hangzhou this weekend)

    David presented us Alibaba’s realtime trading statistics generated from the three pillars of its business: international trade, domestic Chinese wholesale and domestic Chinese retail. (the according graphs can be seen in the picture above from left to right).

    During the time of our visit last Friday evening at around 7pm Chinese time, 2.87 million concurrent users were active on Alibaba.com’s B2B portal. According to David the daily average concurrent user number is 4 million, around 10% of its 42.8 million worldwide registered users. The groups domestic C2C e-commerce marketplace Taobao holds around 78% of the online consumer market in China. As of mid-2009, it served 156 million registered users. Transaction volume on Taobao reached nearly US$ 11.8 billion in the first half of 2009, and by that exceeded the largest retailer in China in transaction volume during the same period.

    David continued to say that “Alibaba’s combined trading statistic give us 3-6 months lead time to predict Chinas domestic trade and export volumes”. These are without doubts immensely powerful insights to possibly the biggest driver of our current world economy. Not without reason, Alibaba’s founder Jack Ma was one of the first to recognize the economic downturn in February last year, when he predicted “a though (economic) winter is coming, dark clouds are forming and the thunder is coming closer” during the annual Alibaba all-employee conference. “Today, the darkest period for Chinese exporters is over”, Alibaba’s CEO David Wei confirmed to us.

    I asked David to tell us more about AliExpressy – a new international wholesale platform for small-sum orders from its Alibaba.com database of Chinese manufacturers. He confirmed “the platform is still in beta but bound to launch in rather weeks than months from now”. The service offers minimum orders as low as 1 item, escrow payment and delivery with full tracking. Advertising “factory prices on even the smallest orders” the service is de facto a B2C marketplace just like Amazon and in part eBay that connects the Chinese manufacturers on Alibabas existing B2B portal Alibaba.com with the US consumer market. It will also be the first international roll out of Alibaba’s online payment and escrow system Alipay now competing with PayPal China in fight for Chinese SME merchants. Alipay currently facilitates about 4 million online payments worth up to US$100 million per day. It surpassed 200 million registered users in early July 2009.

    With AliExpress the company for the first time attacks eBay directly in its home market. In China the US company already lost against Alibabas Taobao, giving up its domestic eBay platform and partially selling it to Chinese Internet group TOM Online in 2006. Not included in that sale, however was eBays and PayPals cross-boarder business of Chinese merchants selling to US consumers, that continues to be operated by PayPal China itself. This remaining eBay asset is now under serious threat, with Alibaba entering the B2C export business.

    The move nevertheless comes with many risks for Alibaba. Only in December last year, Alibaba’s competitor Global Sources Direct, a division of NASDAQ-listed online sourcing platform Global Sources, announced it would discontinue its wholesale services. The platform was established in 2005 as a joint venture between Global Sources and eBay. A major part of the failure was attributed to the fact, that in such a cross national market place setting, it is impossible for its operator to guarantee quality, availability and delivery times. Instead it has to rely on the goodwill of its merchants, which in a developing market like China is a huge challenge. It remains to be seen how Alibaba can solve this problem better than its competitors.

    Additionally to its international challenges Alibaba Group is under constant attack from rising Chinese rivals such as Baidu’s new C2C e-commerce platform Youa. Since the end of last year China’s number one search engine Baidu.com has blocked all Taobao merchants offers in its natural search results, leading to a huge loss of search volume. In retaliation Alibaba Group, previously one of the biggest ad spenders on Baidu, stopped all its PPC campaigns.

    In the “Art of War”, Chinese military strategist Sun Tzu writes “concentrate your energy and hoard your strength”. However, Alibaba’s Jack Ma seems to ignore this advice by competing on multiple battlefields both at home and abroad, potentially stretching his company’s resources too thin. Yet the man reinforced his modesty in yesterdays closing speech when he said “looking back we are now a big company, but looking ahead we are still a very small company”. Having seen Ma passionately in action this weekend, it is clear that he’s lost none of the tireless energy that has made him successful, instead gaining in charisma and determination that will be necessary for the next 10 years ahead.

    Alibaba.com is a B2B e-commerce company. Alibaba’s primary business is to serve as a directory of Chinese manufacturers connecting them to other companies around the world looking for suppliers. According to iResearch, it was the largest online B2B…
    Information provided by Crunchbase

    http://techcrunch.com

    More: http://Alibaba.Info.pl

    ------------------------------------------------------------

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie CSR i społeczne zaangażowanie pracodawców w temacie Jack Ma - wizjoner społecznie zaangażowanego e-biznesu

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy CSR i społeczne zaangażowanie pracodawców

  • Marcin Nowak
    Wpis na grupie CSR i społeczne zaangażowanie pracodawców w temacie Muhammad Yunus: Lifting People Worldwide out of Poverty

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy CSR i społeczne zaangażowanie pracodawców

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do