Marcin Laskowski

Inżynier/Specjalista VoIP (Grandstream)

Wypowiedzi

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie Wysoki rachunek za roaming - podstawa prawna do reklamacji

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie Wysoki rachunek za roaming - podstawa prawna do reklamacji

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie Wysoki rachunek za roaming - podstawa prawna do reklamacji

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie GRY KOMPUTEROWE w temacie Steam Greenlight

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy GRY KOMPUTEROWE

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie odbior listu poleconego "za potwierdzeniem odbioru" przez...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie GRY KOMPUTEROWE w temacie Steam Greenlight

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy GRY KOMPUTEROWE

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie odbior listu poleconego "za potwierdzeniem odbioru" przez...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie VOIP w temacie Małe CallCenter
    10.07.2012, 15:26

    Marcin Kowalczyk:
    Moj GXP2000 dziala [no moze teraz juz nie po tym jak sie nim moje dziecko zaopiekowalo ;) ] i ma sie dobrze a kupilem go gdzies w okolicy 2005/2006 roku.

    Nom 2005 to początek chyba GXP2000 u nas.
    GXP21x0 kilka sztuk niestety maja problemy ze zwisami... I nie jest to problem z pradem, bo zasilacze tez byly podmieniane, telefony zamieniane miedzy biurkami zeby wykluczc problem z 'miejscem'. Ostatnio wymiana na Polycomy - niby 3x drozsze ale w perspektywie 5 lat tansze bo nie trzeba ich co 2 lata wymieniac.

    Na zwisy pomaga aktualizacja (jaki soft - program ?), nie miałem zwisu od ponad roku żadnego (2110). Chyba że coś nie tak z ustawieniami.
    Zamiast zasilaczy może PoE warto używać ?

    2x3 = 6, droższe Polycomy chyba że twoja matematyka jest inna ? :P
    A oczywiście jak polycom się rozsypie po 2 latach, to już zostaniesz z przeplata 3 krotna. Elektronika to elektronika zawsze będzie się psuła (w obecnym modelu kapitalistycznym).

    Poza tym jakoś nie zauważyłem tendencji do rozsypywania co 2 lata dla GS.

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie GRY KOMPUTEROWE w temacie Steam Greenlight

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy GRY KOMPUTEROWE

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie VOIP w temacie Małe CallCenter
    10.07.2012, 14:02

    Marcin Kowalczyk:
    Marcin Laskowski:
    Z założenia polecam sprzęt Grandstream (w końcu dla nich robię :P )

    Z mojego doswiadczenia Grandstream ma duze problemy z jakoscia. Po 2-3 latach telefony mowia papa - dziwne zwisy, etc... Wymiany zasilazca nie pomagaja...

    Mam jednego GXP2000 z pierwszej serii i ten dziala.. Te nowsze mimo, ze wykonanie wydaje sie solidniejsze to jakos nie ta.

    Nowsze GXP2000 ?
    Ogólnie GXP2000 to był dobry telefon ale parę lat temu. Jego niska cena wynikała z użycia słabszych komponentów.
    Nowe serie GXP to już całkiem inne urządzenia.

    Po serwisie nie widzę żadnego problemu z urządzeniami.

    Z jakimi urządzeniami VoIP porównujesz ?

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie odbior listu poleconego "za potwierdzeniem odbioru" przez...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie plugin dla wordpress współpracujący z DotPay

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie Conference Phone - ktory wybrac?

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie VOIP w temacie Małe CallCenter
    5.07.2012, 14:10

    Łukasz Sobkowiak:
    Do składaka trzeba mieć kogoś do obsługi, nie masz do niego NBD, usług serwisowych itd - trezba nie trzeba.

    Mówimy o czterech komputerach więc to w zasadzie może być cokolwiek. Na większe CC składaków bym nie polecał, ale też nie róbmy ze składaków zła wcielonego. Da się złożyć spoko komputer bez super loga na obudowie. Sam mam markowe ;)

    No i się rozumiemy :) Ale jak padnie końcówka to jest problem.
    Ja mam składaka, ale my się znamy więc nie potrzebuje wsparcia.
    Problemem nie jest że coś działa, tylko kiedy coś nie zadziała (np spali ci się płyta główna w kompie).

    Telefony i centralki też się psują. I to wcale nie mniej.

    Ale masz serwis, zgłaszasz i dostajesz nową i w kilku krokach przywracasz wszystko (jak zrobiłeś wszystkie backupy). W przypadku składaka nie będziesz miał tego samego, coś nie pójdzie itd
    trzeba cały soft wgrać itd. Unifikacja ma swoje zalety.
    Darmowe wsparcie dla centralki komercyjnej jest łatwiej dostepne. Istnieją manuale, można zadzwonić i zapytać się. Dla darmowego to jest zwykle męcz się sam.
    Sorka ale "kit" tu wciskacie panie :P

    Pokaż mi centralkę sprzętową, która ma dostępnych więcej tutoriali, dokumentów, how-to... od np freePBX, na którym notabane też 4 osobowe callcenter zrobić można. (Nie twierdze, że to najlepsze rozwiązanie, ale tragedii nie ma) także to nie mój kit.

    Ilość nie przekłada się na jakość wsparcia. Jak ja mam problem pytam się inżynierów, a ci jak potrzeba programistów i klient dostaję odpowiedź wraz z gotowym rozwiązaniem.
    Nie twierdze ze asterisk jest zły, ale ma swoje wady pod tym względem.
    Ps. Asterisk sprzedany przez jakąś firmę ze wsparciem jest tak samo komercyjny jak dowolny inny sprzęt.

    Nie, nie jest!. Asterisk nie może być sprzedany. Można

    No tak, nazwijmy to Instalacja. Chodzi dokładnie oto samo, za darmo nikt go nie wgra. W komercyjnych masz już wgrane.
    świadczyć usługi: wdrożenia, wspracia, utrzymania, ale to zapłacisz i przy komercyjnych rozwiązanich, a przy Asterisku nie ma ceny licencji lub sprzętu droższego niż serwer. Tak więc

    Za to otrzymujesz wsparcie od firmy w asterisku nie.
    klient ma jedną (często najdroższą) pozycję mniej na fakturze. Ot Co

    Za to inna mu rośnie, chyba że sam robi. Rozwiązania na Asterisku mogą być tańsze ale wcale nie muszą.

    Ps. Samemu robienie tez kosztuje.
    Ps2. Ale ruch na grupie, chyba ruch na miesiąc wykorzystamy :PMarcin Laskowski edytował(a) ten post dnia 05.07.12 o godzinie 14:11

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie Dodatkowa praca w temacie Poproszę o szczeluły na priv!!!

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Dodatkowa praca

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie VOIP w temacie Małe CallCenter
    5.07.2012, 13:38

    Łukasz Sobkowiak:
    Centralka sprzętowa - 2k+ (no chyba że zaryzykujemy po taniości coś na asterisku zestawić, to 500+)

    Dlaczego w kontekście asteriska mówi się o ryzku? Utrzymuje na

    Chyba proste skoro sam chce robić ? Na tej samej zasadzie masz sprzęt markowy PC i składaki.
    Do składaka trzeba mieć kogoś do obsługi, nie masz do niego NBD, usług serwisowych itd
    asterisku kilkadziesiąt osób w kilku salach CC i jak do tej pory zeszły rok to 15 minut awarii... w dodatku prądu nie asteriska

    No i gratuluje, co nie zmienia faktu że nie robił tego amator prawda ? I jak coś padnie to masz ludzi którzy to naprawią. Problemem nie jest że coś działa, tylko kiedy coś nie zadziała (np spali ci się płyta główna w kompie).

    [...]
    Jak będzie to pan robił sam na sprzętowej centrali, której Pan nie zna to
    ryzyko jest takie samo, a nawet większe bo o darmowe wsparcie trudniej.

    Darmowe wsparcie dla centralki komercyjnej jest łatwiej dostepne. Istnieją manuale, można zadzwonić i zapytać się. Dla darmowego to jest zwykle męcz się sam.
    Sorka ale "kit" tu wciskacie panie :P

    Ps. Asterisk sprzedany przez jakąś firmę ze wsparciem jest tak samo komercyjny jak dowolny inny sprzęt.

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie VOIP w temacie Małe CallCenter
    5.07.2012, 13:22

    Łukasz M.:
    Marcin Laskowski:
    Konkrety i jeszcze raz konkrety.
    Sam sprzęt cenowo może się różnić znacznie, a wycena robocizny to szacunkowy czas na wdrożenie i sprawdzenie danego rozwiązania.

    Jeżeli po minimum i z zastosowaniem vPBX:
    telefony IP - 600+ netto (dla najprostszych modeli z wyświetlaczem, GXP1400)
    Bramki IP - 400+ netto (1x4 port, HT701x4 lub Ht704)
    + koszt VPBX

    Robocizna pewnie około 2-3h (włącznie z testami ?), oczywiście na pewno pójdzie coś nie tak :D

    Dodatkowe koszta:
    Router - około 600-1k ?
    Centralka sprzętowa - 2k+ (no chyba że zaryzykujemy po taniości coś na asterisku zestawić, to 500+)

    Wyliczenia podstawowe, autor nie gwarantuje dotrzymania warunków :P
    Ps. Oczywiście na GS ( kryptoreklama :P )

    Dziękuję za odpowiedź :-)

    4 x 600 + 4 x 400 + 1000 + 2000 = 7.000 PLN netto? Dobrze liczę ?

    Nie, albo telefony voip albo bramki :D czyli 600 lub 400 za 4 porty łącznie (4 osoby).
    600 lub 400 (szacunkowo) + router 1000 (jak wydzielimy łącze to może być i za 100 zl) + vpbx(koszt do 50 zl miesięcznie jak sądzę) lub centralka sprzętowa. Jeżeli ma to tylko dzwonić bez nagrywania etc to nawet 0.
    Pisałem że rozpiętość duża i zależy od potrzeb.



    I taki sprzęt zapewni grzanie przez 4 osoby po 8 h dziennie ? Do tego chyba jeszcze komputery i słuchawki ? Do obsługi takiego sprzętu wystarczą jakieś przeciętne laptopy czy to muszą być mocne komputery ?

    Bramki (dokładamy do nich model naszego analogowego telefonu) /telefon voip (można dołożyć zestaw słuchawkowy) usuwają potrzebę sprzętu PC.
    Brak definicji co chcesz dokładnie powoduje niejasności.

    A ile kosztują i gdzie kupić bazy danych do dzwonienia? I jak

    Nie mam pojęcia przyznam bez bicia :D
    już zadaję 100 pytań do... :-) to zapytam, ten sprzęt obejmuje jeszcze oprogramowanie takiego typu, że mam powiedzmy bazę danych 100 numerów i po zakończeniu jednej rozmowy wybiera automatycznie drugi numer ? (z możliwością pójścia na siku po naciśnięciu buttona) :-)

    A to już specyficzne potrzeby, podejrzewam że jakieś moduły Call center wymagane.
    może zastanów się co chcesz to ktoś będzie mógł konkretnie coś zaproponować.

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie Czy można dzwonić przez sieć za darmo? Jak

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie VOIP w temacie Małe CallCenter
    5.07.2012, 09:52

    Konkrety i jeszcze raz konkrety.
    Sam sprzęt cenowo może się różnić znacznie, a wycena robocizny to szacunkowy czas na wdrożenie i sprawdzenie danego rozwiązania.

    Jeżeli po minimum i z zastosowaniem vPBX:
    telefony IP - 600+ netto (dla najprostszych modeli z wyświetlaczem, GXP1400)
    Bramki IP - 400+ netto (1x4 port, HT701x4 lub Ht704)
    + koszt VPBX

    Robocizna pewnie około 2-3h (włącznie z testami ?), oczywiście na pewno pójdzie coś nie tak :D

    Dodatkowe koszta:
    Router - około 600-1k ?
    Centralka sprzętowa - 2k+ (no chyba że zaryzykujemy po taniości coś na asterisku zestawić, to 500+)

    Wyliczenia podstawowe, autor nie gwarantuje dotrzymania warunków :P
    Ps. Oczywiście na GS ( kryptoreklama :P )

  • Marcin Laskowski
    Wpis na grupie ABY POMÓC W 48 GODZIN w temacie Wymiana gier na ps3 , czy to legalne?

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do