Marcin Kociuba

inbound marketing
Kraków, małopolskie

Umiejętności

Inbound Marketing Analiza rynku Strategia marketingowa Social Media Marketing Strategic Communications Zarządzanie zespołem Growth hacking Kampanie reklamowe Kampanie marketingowe

Języki

angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

FreshMail
Online Marketing Manager
Online marketing @ FreshMail
ORLEN OIL Sp. z o.o.
Specjalista ds. rozwiązań online
- tworzenie i realizacja strategii marketingowej online spółki
- inbound marketing (social media, kampanie reklamowe, e-PR)
- analiza rynku (branża olejowa i automotive) w obszarze internetu
- współpraca z menadżerami produktów Orlen OIL w zakresie realizacji komunikacji marketingowej

Marketing internetowy i komunikacja online.
#Orlen OIL
Przemysław Niedzielski
Przemysław Niedzielski · współpracownik
wystawiono
Kreatywność, zaangażowanie, podejście biznesowe to główne cechy wyróżniające Marcina. Szeroka wiedza na temat marketingu i komunikacji sprawia, że realizacje projektów online, jakie prowadził były całościowe i spójne. Myślenie strategiczne, jednocześnie wymykające się sztampowym i wielokrotnie powielanym schematom pozwoliło nam odnieść sukces w bardzo specyficznym i trudnym segmencie jakim jest rynek olejów przemysłowych i smarów.

Dodatkowo, jego umiejętność pracy w zespole, bezpośredniość i otwartość powodują, że współpraca z Marcinem, nie dość że efektywna, jest jednocześnie ciekawa i przyjemna.
Paweł Wiktor
Paweł Wiktor · współpracownik
wystawiono
Praca z Marcinem to prawdziwa przyjemność. Wspólnie przygotowywaliśmy i realizowaliśmy strategie komunikacyjne on-line dla segmentu HD oraz Rolnictwa. Jego szeroka wiedza, kreatywność, innowacyjne pomysły sprawiały, że projekty stawały się wyjątkowe. Jest jednym z najbardziej utalentowanych ludzi z którymi współpracowałem.
NetCenter Solution
Strategy & Media Manager
- strategie online dla kluczowych klientów
- media planning
- zarządzanie budżetami marketingowymi
- kreowanie wizerunku marek online

Kluczowi klienci:
- Zelmer S.A. (www.zelmer.pl)
- Gorenje Polska (www.gorenje.pl)
- Pioneer Polska (www.pioneer.pl)
- Farby Kabe Polska (www.farbykabe.pl)
- Scan Anida Sp. z o.o. (www.scananida.com.pl)
Magdalena Lewacka
Magdalena Lewacka · współpracownik
wystawiono
Z Marcinem rozpoczęłam współpracę jeszcze w Onecie. Bardzo konkretny, a jednocześnie pomocny, gdy potrzebujesz wsparcia, wytłumaczenia czegoś, wyjaśnienia. Ma duża wiedzę jeżeli chodzi o reklamę i wszystko co z nią związane. Cenię w nim opanowanie i wiedzę, która przekuwa się na fajne pomysły.

Dodatkowo, zawsze znajduje rozwiązanie problemowej sytuacji – gdy wszyscy myślą co by tu zrobić, on po prostu działa.
Monika Lech
Monika Lech · współpracownik
wystawiono
Marcin jest jedną z bardziej kreatywnych osób jakie znam. Jak nikt inny potrafi znajdować niesztampowe rozwiązania i szukać takich pomysłów, które najszybciej i najefektywniej prowadzą do celu.
Marcin Kociuba jest samodzielny, posiada wewnętrzną motywację, która sprawia, że praca z nim jest dla osoby równie jak on nakierowanej na osiąganie konkretnych efektów - czystą przyjemnością.
Jego szerokie zainteresowania i niebanalne spojrzenie na otaczającą rzeczywistość pomagają mu proponować rozwiązania, na które inni jeszcze nie wpadli.
Wysoka jakość współpracy z Marcinem jest także wypadkową jego solidności biznesowej, umiejętności komunikacyjnych, punktualności i rzetelności w traktowaniu obowiązków i zobowiązań.

Marcin był moim współpracownikiem przez wiele lat. Współpraca z nim była zawsze owocna, ciekawa i inspirująca
NetCenter Solution
Kierownik operacyjny
Organizacja i kierowanie zespołami specjalistów, zajmujących się działaniami w obrębie mediów społecznościowych:

- social media,
- serwisy dedykowane: moderacja i budowanie aktywnej społeczności w obrębie serwisów TVN S.A (www.tvnplayer.pl),
- obsługa klienta (m.in. dla www.conrad.pl, www.virtualo.pl, www.gorenje.pl)
Piotr M.
Piotr M. · klient
wystawiono
Miałem okazję pracować z Marcinem przy kilku projektach i muszę przyznać ze posiada imponującą wiedzę na temat Social Media oraz internetu. Jego racjonalne podejście zawsze owocowało skutecznym działaniem. Muszę też przyznać ze Marcin jest poprostu sympatyczną osobą co jeszcze bedziej ułatwia współpracę :)
Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Kierownik Działu Monitoringu Treści
- organizacja i zarządzanie działem moderatorów
- tworzenie i realizacja strategii rozwoju serwisów społecznościowych Onet.pl
- analiza i wdrażanie rozwiązań mających na celu zbudowania społeczności portalu Onet.pl
- współpraca z redakcją serwisu oraz wydawcami w celu zwiększenia ruchu na stronie oraz promocji materiałów redakcyjnych
- kompleksowa opieka nad podległymi produktami (forum, czaty moderowane)
Bartosz Mielecki
Bartosz Mielecki · współpracownik
wystawiono
Marcin to profesjonalista w każdym calu. Łączy w sobie pasję i 100% zaangażowanie z doświadczeniem i kompetencjami. Różnego rodzaju problemy i trudności działają na niego motywująco. Dodatkowo posiada bardzo szerokie zainteresowania i poczucie humoru :)
Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Team Leader Działu Monitoringu Treści
- bieżące zarządzanie pracą moderatorów Onet.pl
- rekrutacja stażystów i szkolenia nowych pracowników
- współtworzenie strategii moderacyjnej portalu i polityki bezpieczeństwa użytkowników (tworzenie regulaminów, pomocy, FAQ)
- nadzór nad rozwojem narzędzi do moderacji treści UGC portalu
Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Moderator
Moderacja treści społecznościowych portalu. Naprawdę dużej ilości treści.
Aleksandra Strzelecka-Jaroszek
Aleksandra Strzelecka-Jaroszek · współpracownik
wystawiono
Z Marcinem miałam przyjemność bezpośrednio współpracować w 2006 roku, kiedy trafił do małej "wylęgarni Onetowych talentów" - do tzw. Moderatorni.
O ile moje ścieżki poprowadziły mnie w kolejnych latach przez różne działy firmy, tak Marcin piął się w hierarchii i przez przeszło 3 lata współtworzył zupełnie nową strukturę tego kawałka Onetowego tortu, skutecznie pracując m.in. nad zwiększeniem roli swojego zespołu w korporacji.
W ciągu tych lat miałam okazję obserwować, jak jego praca i zachowanie wzbudzają szacunek innych.
Ludzie, których zatrudnił, szkolił i którym pokazywał, czym jest Onet, wciąż tworzą fantastyczną ekipę fachowców, rozrzuconą po niemal wszystkich działach firmy.
Odkąd znam Marcina, nie spotkałam się z zadaniem, któremu by nie podołał - osiąga założone cele we wszystkim, czego się podejmie: począwszy od efektywnego zarządzania ludźmi (to doświadczenie nabywał w Onecie), poprzez Doktorat, skończywszy na rozpoznawaniu buczyny w lesie ;-)

Z takimi ludźmi naprawdę warto pracować!
Gazeta Krakowska
Dziennikarz Działu Informacji/Miejskiego
Pierwsza przygoda z medium papierowym. Reporter dwóch działów - wyjściowo informacji, miejskiego z doskoku. Tworzenie artykułów, które byłyby na tyle interesujące, by przekonać prowadzącego i wydawcę do ich opublikowania.
Radio Plus
Reporter i prezenter
Początki standardowe: sondy uliczne, przygotowywanie treści wiadomości, reportaże i kilkuminutowe wejścia "w międzyczasie".
Potem wejścia na żywo z wiadomościami, by w efekcie prowadzić pasmo poranne.
Logo
reporter i prezenter
Radio Bieszczady SA
Pierwsza przygoda z radiem. Przygotowanie i prowadzenie audycji. Masa radości i jeszcze więcej nauki.

Edukacja

Logo
politologia, doktorat
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Logo
politologia, doktoranckie
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Logo
politologia, magisterskie
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Specjalizacje

Internet/e-Commerce/Nowe media
Media społecznościowe
Marketing
Marketing internetowy i mobilny
Marketing
Zarządzanie marką
Media/Sztuka/Rozrywka
Planowanie i zakup mediów

Inne

"Odpowiedzialność użytkownika grup dyskusyjnych w dobie kultury Web 2.0" - autor publikacji w "Nowe media a media tradycyjne. Prasa, reklama, internet", wyd. Adam Marszałek, Toruń 2009

Grupy

3 wszystkich wypowiedzi
0 plusów
Advertising 2.0
Advertising 2.0
Mamy już mnóstwo serwisów Web 2.0, są użytkownicy, są statystyki, trzeba wreszcie zacząć na tym zarabiać.
Business Marketing
Business Marketing
Marketing Sekrety. Social Media Marketing. Marketing wirusowy, marketing szeptany, event marketing, experiential marketing, guerilla marketing, marketing doświadczeń, content marketing.
Dostań Dotacje
Dostań Dotacje
Serwis internetowy zawierający informacje dotyczące tematyki dotacji unijnych oraz innowacyjnych projektów zrealizowanych przy wsparciu Unii Europejskiej.
Email Marketing
Email Marketing
Dobre praktyki i narzędzia przydatne w uprawianiu e-mail marketingu.
ePR
ePR
Grupa poświęcona specyfice public relations i komunikacji marketingowej w Internecie.
Facebook Aplikacje
Facebook Aplikacje
Przygotowałeś ciekawą aplikację i chcesz się nią pochwalić? Natknąłeś się na ciekawy App i chcesz tym się z nami podzielić? A może szukasz inspiracji? To miejsce dla Ciebie
facebook.com
facebook.com
Grupa GoldenLinowych użytkowników serwisu FaceBook.com
Hokej
Hokej
Hokej na lodzie, sport, adrenalina, zabawa, rywalizacja, kibice
Kraków
Kraków
Dla osób mieszkających, studiujących, pracujących lub zamierzających pracować/mieszkać/studiować*) w Krakowie lub okolicach *)niepotrzebne skreśl
Kraków PR
Kraków PR
Inicjatywa Kraków PR - więcej na www.krakowpr.pl
Marketing Interaktywny
Marketing Interaktywny
Grupa dla osób zainteresowanych tematyką dynamicznie rozwijającej się branży IT i Nowych Mediów
Marketing Internetowy
Marketing Internetowy
Profesjonalisci z branzy digital marketing, polaczmy swe sily i umiejetnosci zeby ksztaltowac polski rynek.