Marcin Kalinowski

STRATEGY AND BUSINESS DEVELOPMENT DIRECTOR, BARDZO
Chotomów, mazowieckie

Umiejętności

Digital Marketing Rozwój produktu strategie marketingowe

Języki

angielski
biegły
niemiecki
dobry

Doświadczenie zawodowe

Logo
Strategy and Business Development Director
BARDZO
Tworzenie strategii komunikacji dla klientów agencji oraz nadzór nad jej egzekucją.

Zarządzanie działaniami zmierzającymi do rozwoju biznesu agencji, w tym:
- Nadzór i koordynacja nad procesami przetargowymi
- Budowa strategii komunikacji agencji i nadzór nad działaniami PR
- Aktywne pozyskiwanie nowych klientów w tym budowa strategii pozyskiwania leadów
Logo
Strategy Consultant
BARDZO
Obsługa strategiczna klientów agencji oraz procesów przetargowych: tworzenie strategii komunikacji oraz nadzór nad jej realizacją.
Focus Media Group Sp. z o.o.
Planning and Business Development Director
-Koordynacja projektów przetargowych i new businessowych
-Rozwój strategii komunikacji dla kluczowych klientów agencji w tym: Nationale Nederlanden, Philip Morris, Nestle.
-Planowanie kanałów komunikacji w ramach kampanii zintegrowanych
-Zarządzanie projektami promocyjnymi agencji
-Koordynacja projektów badawczych
Logo
Strategy and New Business Director
Directors Group
-Rozwój strategii oraz planowanie kanałów komunikacji dla stałych i nowych klientów agencji: Deutsche
Bank, Wedel, Apsys, CEDC, Bombilla
- Koordynacja prac kreatywnych w ramach projektów przetargowych
- Pozyskiwanie nowych klientów dla agencji w ramach działań new businessowych
- Prowadzenie PR agencji
Philip Morris Polska Distribution Sp z o.o.
Brand Manager
Odpowiedzialność za marką Marlboro (portfolio i komunikacja). Zarządzanie 3 osobowym zespołem.
Osiągnięcia:
a) Wygenerowanie wzrostu udziałów rynkowych (+1,0% udział wolumenowy 2013/2012, ACN) dzięki zmianie priorytetów biznesowych (zmiana grupy docelowej, modyfikacja produktu)
b) Restrukturyzacja portfela marki MLB (redukcja z 17 do 13 SKU) przy jednoczesnym wzroście zysku na marce o 5%
c) Optymalizacja modelu aktywności konsumenckich prowadząca do wzrostu zapamiętywalności aktywności promocyjnych (wzrost +15pp do poziomu 85%, CAST) poprzez wprowadzenie nowego modelu kreacji treści marketingowych i szkoleń zespołów promocyjnych
Kimberly-Clark SA
Brand Activation Manager
Odpowiedzialność za kategorię chusteczek higienicznych (Kleenex, Velvet) oraz pieluszek (Huggies,Drynites) w ramach portfolio, komunikacji i strategii działań w kanałach sprzedaży.
Osiągnięcia:
a) Samodzielna realizacja projektu rebrandingowego marki Velvet (zmiana na Kleenex) zatrzymującego spadek udziałów rynkowych, w tym:
- Zarządzanie procesem NPD prowadzącym do poprawy jakości produktu (30 sku z 4 fabryk)
z jednoczesnym utrzymanie poziomu kosztów produkcji
- Optymalizacja oferty produktowej zapewniająca lepsze dopasowanie do oczekiwań konsumentów
- Stworzenie i egzekucja kampanii komunikacyjnej (Produkt,Digital, PR, POS)
b) Relaunch marki Drynites doprowadzający do 3-krotnego wzrostu sprzedaży marki, w tym:
- Rozwój i egzekucja strategii komunikacyjnej (TV,Prasa, Digital, PR)
- Przygotowanie i realizacja wsparcia sprzedaży w kanale nowoczesnym i tradycyjnym
- Zmiana opakowania produktu
Bongrain Polska sp z o.o.
Brand Manager
Odpowiedzialność za markę Turek (sery świeże) oraz Tartare w ramach portfolio, komunikacji i procesów NPD.
Osiągnięcia:
Inicjacja wzrostu kategorii serów świeżych w ramach firmy Bongrain przez:
- Relaunch linii Turek Świeży, w tym: rozwój produktu oraz przygotowanie i egzekucja kampanii
ATL/BTL (+20% udział rynkowy 09/08)
- Wprowadzenie na rynek linii Turek Puszysty, w tym rozwój produktu oraz rozwój i egzekucja działań BTL(5% udział rynkowy po 3 miesiącach od wprowadzenie, przekroczenie wewnętrznych założeń wolumenowych o 33%)
Scandinavian Tobacco S.A.
Junior Brand Manager
Odpowiedzialny za markę Reven.
Osiągnięcia:
Wzrost udziałów rynkowych marki Reven o 0,7% - tempo wzrostu 35% (2009/2008, ACN)
- Opracowanie strategii dla marki Reven
- Stworzenie i egzekucja najbardziej widocznej kampanii kategorii w 2008 roku (wg ACN)
Scandinavian Tobacco S.A.
Marketing Specialist
Wsparcie Brand Managera na markach: Prince, Slim Camelia, Nevada oraz Main
- współpraca przy przygotowaniu planów marketingowych dla marek
- egzekucja budżetu marek
- przygotowanie i zarządzanie kampaniami informacyjnymi oraz konkursami konsumenckimi
- współpraca z agencją reklamową nad rozwojem komunikacji i materiałów reklamowych
- raportowanie nt. działań konkurencji oraz bieżącej sytuacji rynkowej
Scandinavian Tobacco S.A.
Marketing Trainee

Szkolenia i kursy

- Pisanie skutecznych briefów kreatywnych, Listopad 2013 (Leo
Burnett DE)
- Skuteczny Feedback, Październik 2013 (Door Training)
- Umiejętnośći prezentacyjne/kurs zaawansowany, Czerwiec 2012
(Kloss Training)
- Zarządzanie Projektami/poziom zaawansowany/ egzekucja,
Kwiecień 2010 (INtraining)
- Zarządzanie Projektami/poziom zaawansowany/planowanie,
Październik 2009 (INtraining)
- Zarządzanie w czasach kryzysu, Kwiecień 2009 (Richard Sutton
Associates),
- Planowanie Mediów, Wrzesień 2008 (Starcom)
- Rozwój Strategii Marketingowych, Wrzesień 2007 (Copenhagen
Management Institute)
- Komunikacja Biznesowa, Marzec 2006 (Copenhagen Management
Institute)
- Zarządzanie Projektami:Podstawy, Marzec 2005 (ST)
- MS Project,Listopad 2005 (ST)

Edukacja

Logo
Prawo, magisterskie
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Logo
Zarządzanie i marketing, magisterskie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Finanse i Bankowość, magisterskie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Specjalizacje

Marketing
Kampanie marketingowe/Eventy
Marketing
Komunikacja marketingowa
Marketing
Zarządzanie marką

Grupy

Akademia Leona Koźmińskiego
Akademia Leona Koźmińskiego
Niepubliczna szkoła wyższa o statusie akademii założona w 1993 r. Najbardziej akredytowana i najwyżej notowana w międzynarodowym rankingu Financial Times szkoła biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej
Experiential Marketing
Experiential Marketing
Grupa dla osób, które widzą wyższość budowania wizerunku marki poprzez marketing doświadczeń i jego odmiany, a także dla wszystkich zainteresowanych tą nową formą komunikacji.
Identyfikacja & Branding
Identyfikacja & Branding
Identyfikacja wizualna oraz branding.
Marka i branding
Marka i branding
Czym dla Ciebie jest marka? Dowiedz się czym marka jest dla innych!
Marka. Twoje oblicze.
Marka. Twoje oblicze.
"MARKA" to słowo często spotykane w dzisiejszym świecie, jest wokół nas, często się z nią spotykamy czy sobie tego życzymy czy nie. A czy wiemy tak naprawdę co to jest?
Marketing
Marketing
Szeroko pojęty marketing .. Do grupy zapraszamy wszystkich z profilem zgodnym z regulaminem GL.
marketing 360 stopni
marketing 360 stopni
TTL Marketing - Marketing 360 Stopni; to działania reklamowe dopasowujące elementy różnych kanałów komunikacji; zarówno BTL jak i ATL dla najefektywniejszego dotarcia do grupy docelowej.
Marketing szeptany
Marketing szeptany
Marketing szeptany, viral i buzz
Metody badań marketingowych
Metody badań marketingowych
Grupa dotycząca zagadnień związanych z efektywnym wykorzystaniem odpowiednich metod badań marketingowych
Reklama, marketing, marka
Reklama, marketing, marka
Reklama, marketing, zarządzanie marką
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie