Marcin Grochowicz

IT Advisory Specialist, IBM IDC Wrocław
Wrocław, dolnośląskie

Umiejętności

Active Directory Integracja Rozwiązywanie problemów Wirtualizacja VMware Windows Server Microsoft Windows Server 2000/2003/2008 SystemX SystemX Servers

Języki

polski
ojczysty
angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

IBM IDC Wrocław
IT Advisory Specialist – SystemX Deployment Team
IBM IDC Wrocław
• Praca w globalnym zespole Global Cloud Delivery Center jako członek team-u Systemy X w projekcie SmartCloud Enterprise Plus and offering. Jako część zespołu odpowiadam za globalne wdrożenie serwerów IBM Systems X, technologii VMware, Microsoft i Linux dla infrastruktury "chmury" na całym świecie (Niemcy, USA, Brazylia, Japonia, Kanada, Chiny, Francja, Szwajcaria, Australia czy Hiszpania);
• Wdrożenie:VMWare ESXi 4.1 i 5.1, vCenter 4.1 i 5.1
• Konfiguracja infrastruktury: vCenter, DRS i HA Clusters, vMotion, DVS i grup VLAN port, Datastores, vCenter Heartbeat oraz vCenter Orchestrator;
• Global Server Build(GSB): doświadczenie w pracy z serwerami fizycznymi i wirtualnymi (VMWare) z wykorzystaniem szerokiego zakresu platform, takich jak Windows (2000, 2003 i 2008), podstawy:Unix (AIX i Solaris), Linux (Red Hat, Fedora i Debian) ;
• Quality Assurance (QA) - sprawdzenie nowo powstałych lokalizacji przed "oddaniem" ich do produkcji, na rzecz klientów, by zapewnić najlepszą jakość pracy jaką oferujemy;
IBM IDC Wrocław
IT Specialist – 2nd Level Support – Wintel Team
IBM IDC Wrocław
•admnistracja systemami operacyjnymi MS 2000/2003/2008 Server
•zarządzanie i obsługa usługami serwerów MS (DNS, ADS, Printing, File, itp.)
•wirtualizacja środowisk IT – VMware - ESX 4.1 i ESX 5.0
•instalacja i konfiguracja oprogramowania wymaganego przez Klienta (TSCM, TLM, PatchLink, ITIM, TSM Client, SEP, IIS)
•przygotowanie konfiguracji sprzętowej (RAID, RSA/IMM)
•Backup/Restore Applications (IBM Tivoli Storage Manager)
•Antivirus Applications (Symantec)
•przeprowadzanie testów związanych z produktami firmy
•współpraca z klientem wewnętrznym i zewnętrznym
•obsługa aplikacji informatycznych oraz usuwanie problemów informatycznych - sprzętowych jak i aplikacyjnych
Work Service S.A.
Specjalista – serwisant systemów teleinformatycznych
•przeprowadzenie szkoleń adaptacyjnych dla nowych pracowników firmy
•obsługa i wsparcie pracowników (rejestrowanie, klasyfikacja, kontrola zgłoszeń i wniosków, kompleksowe rozwiązywanie problemów oraz ich dokumentacja)
•przeprowadzanie testów związanych z produktami firmy
•współpraca z klientem wewnętrznym i zewnętrznym
•obsługa aplikacji informatycznych oraz usuwanie problemów informatycznych - sprzętowych jak i aplikacyjnych
•utrzymanie i serwisowanie farmy serwerów
•instalacja i zarządzanie siecią strukturalną
Work Service S.A.
Informatyk – praktyka studencka
•obsługa aplikacji informatycznych
•usuwanie problemów informatycznych - sprzętowych jak i aplikacyjnych

Szkolenia i kursy

Microsoft Certification
-Microsoft Certified Systems Administrator (MCSA)
-Microsoft Certified Technology Specialist (MCTS)
-Microsoft Certified Professional (MCP)


Inne certyfikaty:
- VMware Certified Professional (VCP5)
- VMware Certified Associate - Cloud (VCA-Cloud)
- VMware Certified Associate - Data Center Virtualization (VCA-DCV)

Kursy:
-VMware vSphere: Install, Configure, Manage [V5.0]


Microsoft Certification Exams
*70-432 TS: Microsoft SQL Server 2008, Implementation and Maintenance
*70-291 Implementing, Managing, and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Network Infrastructure
*70-680 TS: Windows 7, Configuring
*70-290 Managing and Maintaining a Microsoft Windows Server 2003 Environment
*70-640 Windows Server 2008 Active Directory, Configuring
*70-642 Windows Server 2008 Network Infrastructure, Configuring
*70-646 Windows Server 2008, Server Administrator


Inne egzaminy:
- VCP510
- VCAC510
- VCAD510

Edukacja

Logo
Informatyka w biznesie, magisterskie
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Logo
Kierunek: Informatyka ze specjalnością Korporacyjne Sieci Komputerowe, inżynierskie
Wyższa Szkoła Menedżerska w Legnicy

Specjalizacje

IT - Administracja
Administrowanie systemami
IT - Administracja
Wsparcie techniczne/Helpdesk
IT - Administracja
Inne

Zainteresowania

-informatyka, elektronika, komputery
-podróże, film, muzyka
-sport
-literatura

Inne

-Znajomość systemów operacyjnych rodziny MS Windows
-Podstawowa znajomość systemów: Linux
-Instalacja i zarządzanie serwerami SystemX series
-Instalacja i zarządzanie IIS, File/Print Services, DHCP, DNS, itp.
-Znajomość systemu Lotus Notes na poziomie użytkownika oraz podstaw administracji
-Znajomość środowiska Active Directory na poziomie użytkownika oraz administracji
-Podstawowa znajomość z zarządzaniu MS SQL, MySql
-Znajomość środowiska VMware ESX 4.1 i ESX 5.0
-4 letnie doświadczenie w pracy ze sprzętem IBM oraz aplikacjami do zarządzania serwerami
-4 letnie doświadczenie w instalacji, konfiguracji i monitoringu aplikacji z rodziny Tivoli (TSM, TLM, TSCM, itp.)
-Instalacja oraz administracja stron opartych o systemy CMS
-Obsługa stron internetowych z wykorzystaniem PHP, HTML, MySQL
-Doświadczenie w obszarze sieci: LAN/WAN, TCP/IP
-Znajomość pakietu MS Office
-Bardzo dobra znajomość obsługi i naprawy komputerów
-Umiejętność rozwiązywania złożonych problemów zgłaszanych przez użytkowników
-Znajomość sieci LAN i protokołów sieciowych
-Instalacja i naprawa okablowania strukturalnego
-Instalacja, konfiguracja urządzeń peryferyjnych
-Instalacja, konfiguracja central telefonicznych SLICAN


-Prawo jazdy kat. „B” (od 2004r.)
-Komunikatywność oraz umiejętność pracy zespołowej

-Zaangażowanie w wykonywaną pracę, kreatywność, sumienność, samodzielność, odpowiedzialność, umiejętność organizacji pracy ,zdolność szybkiego uczenia, nastawienie na rozwój własnych umiejętności oraz podnoszenie kwalifikacji