Marcin Grabowski

Architekt rozwiązań telekomunikacyjnych, doradca

Wypowiedzi

  • Marcin Grabowski
    Wpis na grupie Centrale telefoniczne w temacie Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?
    24.09.2010, 09:56

    Jeśli chcę kupuje kombi w dieslu nie muszę brać pod uwagę tylko 535d Touring.


    W segmencie SMB nie każdego stać aby kupować system Avaya, AAstra czy chodź by Alcatel-Lucent, Siemens.
    Zastanawia mnie w czym taki Panasonic czy nie znany na polskim rynku LGE jest gorszy ?
    Jeśli ktoś potrzebuje system który ma dzwonić, umożliwiać połączenia konferencyjne, posiadać pocztę głosową oraz zapewniać podstawową funkcjonalność call center za pomocą prostych grup ACD/UCD nie musi brać systemów drogich.

    W segmencie enterprise to już inna historia. Sam pracowałem dość długo na MD110/MX-One i fakt dla rozwiązań powyżej 1500 wyposażeń wewnętrznych nie wyobrażam sobie rozwiązań innych jak właśnie Aastra czy nawet Avaya, Siemens.
    (również dla tego ze mało który z producentów dostarcza jeszcze takie systemy)

    Ale w segmencie Soho i SMB instalowanie drogich rozwiązań oferowanych przez w/w producentów nie ma żadnego racjonalnego argumentu na wybór tych rozwiązań.

    A jeśli są, to proszę o wyprowadzenie mnie z mojego może błędnego toku rozumowania :-)

    Pozdrawiam,Marcin Grabowski edytował(a) ten post dnia 24.09.10 o godzinie 09:59

  • Marcin Grabowski
    Wpis na grupie Centrale telefoniczne w temacie Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?
    23.09.2010, 16:25

    Stefan Golus:
    a Avaya? :-)
    Dziwie sie ludziom którzy kupują jakieś wynalazki

    Bo nie każdy musi przepłacać za ogólnie dostępne rozwiązania,

    Liczy się aby znaleźć optymalne rozwiązanie, zarówno pod względem funkcjonalności jak i ceny.

  • Marcin Grabowski
    Wpis na grupie IT Professionals w temacie Po raz pierwszy na forum IT Professionals? Przedstaw się...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy IT Professionals

  • Marcin Grabowski
    Wpis na grupie Centrale telefoniczne w temacie Panasonic KX-TDE600 do biura i call center co sądzicie ?
    23.09.2010, 09:57

    Ze swojej strony mogę odrzucić kontr ofertę na LG-Ericsson ipLDK300/300E
    System bardzo zbliżony do Panasonica i na pewno konkurencyjny cenowo.
    Proste call center zrealizujesz za pomocą grup ACD/UCD, masz opcję hot desk, czyli agent ściąga profil na telefon na którym siad. W grupach są supervaizorzy, którzy mogą monitorować grupy,
    Dane z grup można przesyłać poprzez telnet na zewnętrzny serwer do ich obróbki.
    Nagrywanie połączeń na pocztę głosową.

    Zakupując teraz ten system w sieci partnerskiej LG-Ericsson w Polsce (informację na stronie http://itsaps.pl) możesz uzyskać gratis Telbazę Contec - system taryfikacyjny który pozwoli realizować proste raporty z połączeń.

    Jeśli twoja firma mieści się w granicy do 324 użytkowników, polecić mogę nowy system który pojawia się w naszej ofercie, a mianowicie iPECS MG.
    Ciekawa platforma hybrydowa (porównując do Panasonica, to można by rzec że jest to KXNCP) o trochę rozszerzonej funkcjonalności, umożliwiający nagrywanie połączeń i przesyłanie ich poprzez email, supervizor może monitorować grupę już z poziomu www, można stosować wyniesione bramy wewnętrznych linii TDM (analogowe, systemowe), Zarządzanie przez WWW, softphone, aplikację Unified Communication oraz narzędzia monitorowania pracy poszczególnych elementów dzięki SNMP.

    Oczywiście jest jeszcze platforma Pure IP iPECS LIK, ale koszta systemu są już znaczne w porównaniu z dwoma poprzednimi.
    Serdecznie zachęcam do zapoznania się z Naszą ofertą :-).
    Pozdrawiam,
    M.G.

  • Marcin Grabowski
    Wpis na grupie VOIP w temacie Gwarantowana jakosc polaczenia VoIP?
    19.07.2010, 08:31

    Marcin Kowalczyk:
    Moje prywatne zdanie (z naciskiem na prywatne) jest takie, ze przy klientach B2B nalezy miec trzech operatorow ktorych sumaryczna przepustowosc sumuje sie do min. 150% tego co potrzebujemy/uzwamy i kazdy z opow ma 30% calosci lacz.

    Brzmi nieźle, tylko problemem jest to że nie w każdym miejscu każdy operator mam swoje medium do zestawienia usługi, w większości mniejszy operatorzy dzierżawią zasoby od większych (i nie zawsze będzie to Netia, TPSA czy Dialog), zatem wybór w tej kategorii może sprowadzić się tylko do jednego operatora fizycznie (nie logicznie).

    wydaje mi się ze dwóch operatorów o ile są w stanie "dojść" z usługami po swoich zasobach, dwoma niezależnymi drogami, jest jak najbardziej wystarczając.

    A co do SLA to jak się ustali tak się ma. Może z operatorami takimi jak Netia i TPSA negocjacje nie sa juz tak łatwe ale z mniejszymi już na pewno w umowie można zawrzeć warunki precyzujące terminy reakcji i usuniecia awarii.

  • Marcin Grabowski
    Wpis na grupie Centrale telefoniczne w temacie LG-Nortel - nowosć z rynku koreańskiego
    14.07.2010, 10:42

    Witam :-)

    Ogólnie te systemy miały niewiele wspólnego z samym Nortelem (a tym bardziej zarządzanie i programowani/użytkownika :-) ), to rozwinięta linia produktowa systemów Goldstar (Ci sami co dawno dano temu sprzedawali w Peweksach telewizory i magnetowidy) a później już LG Electronics.
    Kiedyś nazywało się to GDK, później ipLDK a teraz to iPECS LIK i iPECS MG.
    Nortel chciał zaistniej na rynku Azjatyckim (to dość hermetyczny rynek) dlatego dogadał się z LG i stworzyli spółkę join venture. Jak widać i to nie uratowało go przed upadkiem, no i musiał się wyprzedać Ericssonowi.

    A co do samych produktów to są centralki abonenckie, obsługujące do 1200 portów (linie miejskie, kanały VoIP oraz wyposażenia wewnętrzne) ale tylko jeśli stosujemy platformy IP (iPECS LIK), w przypadku rozwiązań TDM-owych jest to do 650 portów.
    W planach rozwiązanie do 30 tys. abonentów. Może w przyszłym roku będziemy mogli ten system zaprezentować.

    Ogólnie linia GDK i ipLDK to można powiedzieć koreańskie odpowiedniki Panasonic KX-TDA/TDE (powiedzmy coś po między)
    iPECS MG - większy odpowiednik KX-NCP, z kilkoma dodatkowymi funkcjami: można stosować wyniesione bramy linii FXS i cyfrowych LG. No i kilka ciekawych aplikacji UC oraz do monitorowanie po SNMP.

    Natomiast iPECS LIK....... ciężko go do czegokolwiek porównać gdyż to jest platforma Pure IP wywodząca się z systemów centralowych. A tak precyzyjniej to każdy element systemu czy to Procesor komutujący czy brama do ISDN, Poczta Głosowa, Kanały VoIP (tutaj przede wszystkim do SIP Trunka), mostek konferencyjny czy brama FXS wszystko gada po ethernecie, nie ma tutaj obudowy jako takiej i innej magistrali dla elementów składowych jak kabelek UTP i switch. Zarządzane tylko z WWW. Do tego kilka aplikacji jak w iPECS MG, powiedziałbym że jest to rozwiązanie dla klienta rozproszonego,

    Tak w skrócie :-)

    Ogólnie zaczynam walkę o klienta na naszym rynku, mamy nadzieję że będziemy konkurencyjni i atrakcyjni funkcjonalnie.
    Ze Slicanem i Platanem jednak ceno konkurować nie zamierzamy :-).
    No i będziemy mogli oferować też switche LGE razem z rozwiązaniami IP PBX.

    Jak coś pytajcie, podrzucę jakieś bardziej szczegółowe info.
    Pozdrawiam,Marcin Grabowski edytował(a) ten post dnia 14.07.10 o godzinie 12:00

  • Marcin Grabowski
    Wpis na grupie Centrale telefoniczne w temacie LG-Nortel - nowosć z rynku koreańskiego
    1.07.2010, 15:10

    Mała modyfikacja :-)
    w związku z przejęciem pakietu LG-Nortel będącego w rękach kanadyjskiego Nortela przez Ericsson'a,

    Firma zmieniła nazwę na

    LG-Ericsson, co nie powoduje jakichkolwiek zmian w gamie produktów a co zapewne w niedalekiej przyszłości jeszcze ją poszerzy.
    Zapraszam do rozmów na temat tych rozwiązań, a dystrybutorów/instalatorów z północy do rozmów dotyczących ewentualnej współpracy.
    Pozdrawiam,
    Marcin Grabowski

  • Marcin Grabowski
    Wpis na grupie Centrale telefoniczne w temacie LG-Nortel - nowosć z rynku koreańskiego
    23.06.2010, 12:58

    Witam,
    Chciałem podrzucić Wam małą zajawkę na temat rozwiązań telekomunikacyjnych produkowanych przez koreańską firmę LG-Nortel.
    Mozę Was to zaciekawi.
    Ciekawe rozwiązania jeśli chodzi o systemy Pure IP i hybrydy, w przypadku systemów TDM-owych rozwiązanie podobne do rozwiązań Matsushity.

    O rozwiązaniach TDM-owych trochę informacji na stronie http://itsaps.pl
    Na temat systemu Pure IP iPECS - polecam http://ipecs-revolution.com trochę więcej info niż na stronie importera.

    Zapraszam do rozmów,
    Może spodoba Wam się koreańskie spojrzenie na telekomunikację.
    Pozdrawiam,
    Marcin,

  • Marcin Grabowski
    Wpis na grupie Cisco w temacie Kursy CISCO w Warszawie
    13.02.2008, 09:50

    Witam,
    Przepraszam za Spam :-D
    chciałbym się przekwalifikować z technika łączności na administratora sieci (zacznijmy od młodszego) dlatego rozglądam się za kursami CISCO, jako iż moja wiedza w tym zakresie jest dość podstawowa, chciałbym zacząć od CCNA, moje pytanie jakiego kursu szukać w Wawie, może ktoś już szkolił się tutaj i może polecić jakąś placówkę,
    osobiście znalazłem szkolenia pod patronatem PW, tylko jest to dośc drogie szkolenie gdyż wychodzi 4000 PLN (ale trwa 6 miesięcy 4x70 godzin), przeglądałem program szkoleń i wydaje mi się że podstawy juz jako takie mam i zależy mi bardziej na laborkach niż na teorii, czy możecie polecić coś w WAWIE?
    z góry serdeczne dzięki,
    pozdrawiam,

  • Marcin Grabowski
    Wpis na grupie BRE BANK S.A. w temacie Czy wiadomo kiedy BRE otworzy oddział korporacyjny w...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BRE BANK S.A.

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do