Marcin Borkowski

Kierownik ds. Kluczowych Klientów – Departament Sprzedaży Rynek Finansowy i Infrastruktury
Warszawa, mazowieckie

Języki

angielski
dobry

Doświadczenie zawodowe

EXATEL SA
Kierownik ds. Kluczowych Klientów – Departament Sprzedaży Rynek Finansowy i Infrastruktury
• Inicjowanie i prowadzenie działań związanych z pozyskiwaniem nowych i utrzymywaniem dotychczasowych klientów, podnoszenie jakości obsługi handlowej klientów
• Negocjowanie umów z klientami w ramach prowadzonych projektów
• Przygotowywanie ofert handlowych o dużej wartości zgodnie z oczekiwaniami klientów z uwzględnieniem strategicznych aspektów Exatel S.A.
• Stałe monitorowanie rynku usług telekomunikacyjnych w kraju i na świecie
• Współpraca z partnerami zewnętrznymi i wewnętrznymi komórkami Exatel S.A. w celu przygotowania analiz P&L, AORP, dokumentów handlowych oraz wniosków na Zarząd w celu złożenia ofert handlowych
• Kształtowanie pozytywnego wizerunku Exatel wśród Kluczowych Klientów oraz na rynku telekomunikacyjnym
• Realizowanie założonych indywidualnych planów sprzedaży

Najwięksi Klienci w portfelu: EDF Polska Sp. z o.o., GDF SUEZ Energia Polska S.A. Bank Meritum ICB S.A, Mercedes-Benz Bank Polska S.A., Volkswagen Bank Polska S.A., SGB Bank S.A., BPS Bank S.A.
Orange Polska S.A.
Starszy Specjalista ds. Współpracy Międzyoperatorskiej i Sprzedaży Usług Hurtowych (Key Account)
•Przygotowanie projektów umów dla operatorów krajowych
•Negocjowanie umów z operatorami krajowymi
•Sprzedaż hurtowych usług operatorskich TP do portfela operatorów krajowych
•Kupno usług telekomunikacyjnych od operatorów krajowych
•Analizy, raportowanie i sprawozdawczość działań

•Prepare draft contracts for domestic telecom carriers
•Negotiate contracts with domestic telecom carriers
•Wholesale of TP services to a portfolio of domestic telecom carriers
•Purchase of telecom services from domestic telecom carriers
•Analyze, report and monitor operations
Orange Polska S.A.
Starszy Specjalista ds. Kontrolingu Kanałów Sprzedaży
•Tworzenie założeń do budżetu
•Kontrola realizacji budżetu
•Przygotowywanie memoriałów i estymacji
•Zatwierdzanie akcji sprzedażowych, wyliczanie opłacalności
•Weryfikacja poprawności Business Case przygotowywanych na potrzeby akcji sprzedażowych

•Develop budget foundations
•Control budget execution
•Draw up memorials and estimations
•Endorse sales campaigns, calculate profitability
•Verify Business Case accuracy for application in sales campaigns
Orange Polska S.A.
Główny Specjalista Dział Standardów i Modelowania Biznesu – Region Sprzedaży Aktywnej
• Wdrażanie opracowanej strategii rozwoju sieci sprzedaży aktywnej
•Działania związane z wdrażaniem standardów pracy i obsługi klientów
•Przygotowywanie kampanii sprzedażowych
•Udział w projektach związanych z rozwojem i motywowaniem pracowników
•Analizowanie wyników sprzedaży, trendów rynkowych, przygotowywanie raportów
•Tworzenie nowej umowy z partnerami handlowymi

•Implement active sales network development strategy
•Implement standards of work and service provision to clients
•Prepare sales campaigns
•Participate in personnel development and motivation projects
•Analyze sales results, market trends, draw up reports
•Develop new agreements with trade partners
Orange Polska S.A.
Starszy Specjalista ds. Obsługi Partnerów Biznesowych (Key Account)
•Przygotowywanie rozwiązań ofertowych dla partnerów biznesowych poprzez współpracę z Pionem Marketingu
•Wspieranie procesu negocjacji w celu zwiększania sprzedaży rozwiązań teleinformatycznych.
•Koordynacja procesu rozwoju sieci sprzedaży w aktywnych kanałach sprzedaży pośredniej, identyfikacja nowych kanałów dystrybucji.
•Pozyskiwanie partnerów biznesowych i utrzymywanie z nimi relacji oraz nadzorowanie systemu rozliczeń w celu zapewnienia właściwego i optymalnego poziomu rentowności zysków zgodnego ze strategicznymi interesami firmy.
•Analizowanie danych i przedstawianie rekomendacji dotyczących rozwoju rynku biznesowego i kanałów dystrybucji.

•Develop offer solutions for business partners through co-operation with the Marketing Division
•Support negotiation processes to increase sales of tele-information solutions
•Co-ordinate sales network development in active channels of indirect sale, identify new distribution channels
•Attract business partners and cultivate relationships with them, supervise accounts system in order to ensure proper and optimal profitability level in compliance with the strategic interests of the Company
•Analyze data and make recommendations on business market and distribution channels development
Orange Polska S.A.
Specjalista ds. Rozliczeń Autoryzowanych Przedstawicieli
•Odpowiedzialność za prawidłowy przebiegu procesów raportowania prowizyjnego, prowadzenia rozliczeń finansowych z Autoryzowanymi Przedstawicielami PTK CENTERTEL.
•Zapewnianie prawidłowego przepływu informacji o systemie prowizyjnym wewnątrz przedsiębiorstwa
•Sporządzanie miesięcznych i rocznych raportów dotyczących wysokości wypłat prowizji i premii za aktywacje i czas antenowy.

•Supervise accuracy of reporting for commissions granting, monitor financial accounts with PTK CENTERTEL Authorized Agents
•Ensure proper internal information circulation concerning the commissions system
•Prepare monthly and yearly reports on the amounts of commissions and bonuses awarded for services activation and broadcast time
Orange Polska S.A.
Konsultant ds. Technicznych, Konsultant ds. Aktywacji

Szkolenia i kursy

•Podstawy zarządzania projektami – zakończone międzynarodowym certyfikatem wydanym przez Project Management Institute
•Zarządzanie harmonogramem i kosztami projektu – zakończone międzynarodowym certyfikatem – wydanym przez Project Management Institute
•Sierpień - listopad 1999 Międzynarodowa Szkoła Językowa - USA
•Excel
•Sztuka Prezentacji
•Power Point

Edukacja

Logo
Wydział Zarządzania, magisterskie
Uniwersytet Warszawski

Zainteresowania

•Historia
•Podróże
•Czytanie książek
•Sport: kolarstwo górskie, jazda na nartach.
•Poznawanie i spotykanie ludzi

Inne

•Samodzielność i sumienność w wykonywaniu obowiązków
•Zdolności interpersonalne i organizacyjne
•Komunikatywność
•Kreatywność
•Odporność na stres
•Chęć rozwoju i zdobywania nowych kwalifikacji

Grupy

Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.