Doświadczenie zawodowe
Associate, Retail Account Menagement - Specjalista ds. Sprzedaży
• Do moich kluczowych obowiązków należy kompleksowa opieka nad dystrybutorem Hektor Toruń, cechującym się międzynarodowym zasięgiem działania. Dodatkowo obsługuje cztery oddziały dystrybucyjne Artchem Bydgoszcz, należących do grupy zakupowej Delko S.A.
• W tym zakresie realizuje plany zakupowe do dystrybutorów w oparciu o dane historyczne i wypracowany budżet.
• Równocześnie obsługuję pełen panel klientów zarówno w kanale hurtowym, tradycyjnym jak i nowoczesnym, sprzedając takie marki jak: Pronto, Glade by Brise, Duck, Kiwi, MrMuscle, Off czy Rajd.
• Opracowuję raporty sprzedażowe, plany zakupowe oraz pełną analizę rynku pod kontem działań konkurencji krajowej i zagranicznej.
• Realizuję strategie marketingowe w większości sieci międzynarodowych obecnych na rynku polskim takich jak: Makro, Leclerc, Auchan, Kaufland, Carrefour, Tesco, Intermarche, Bricomarche czy Mrówka.
• Reprezentuję firmę na targach branżowych, sporządzam oferty handlowe, uczestniczę i negocjuję w przetargach.
• Dodatkowo zajmuję się przygotowywaniem prezentacji handlowych, gazetek i katalogów produktowych, a także ściśle współpracuję z agencjami promocyjnymi, świadczącymi swoje usługi na rzecz SC Johnson u wybranych klientów z segment Modern Trade.
• Wdrażam programy rozwojowe dla przedstawicieli hurtu w regionie, przez co zwiększam aktywność sprzedażową u kluczowych kontrahentów, podnosząc tym samym poziom kompetencji i motywacji w pracy, mający wpływ na wymierne korzyści zarówno ilościowe jak i jakościowe.
• W tym zakresie realizuje plany zakupowe do dystrybutorów w oparciu o dane historyczne i wypracowany budżet.
• Równocześnie obsługuję pełen panel klientów zarówno w kanale hurtowym, tradycyjnym jak i nowoczesnym, sprzedając takie marki jak: Pronto, Glade by Brise, Duck, Kiwi, MrMuscle, Off czy Rajd.
• Opracowuję raporty sprzedażowe, plany zakupowe oraz pełną analizę rynku pod kontem działań konkurencji krajowej i zagranicznej.
• Realizuję strategie marketingowe w większości sieci międzynarodowych obecnych na rynku polskim takich jak: Makro, Leclerc, Auchan, Kaufland, Carrefour, Tesco, Intermarche, Bricomarche czy Mrówka.
• Reprezentuję firmę na targach branżowych, sporządzam oferty handlowe, uczestniczę i negocjuję w przetargach.
• Dodatkowo zajmuję się przygotowywaniem prezentacji handlowych, gazetek i katalogów produktowych, a także ściśle współpracuję z agencjami promocyjnymi, świadczącymi swoje usługi na rzecz SC Johnson u wybranych klientów z segment Modern Trade.
• Wdrażam programy rozwojowe dla przedstawicieli hurtu w regionie, przez co zwiększam aktywność sprzedażową u kluczowych kontrahentów, podnosząc tym samym poziom kompetencji i motywacji w pracy, mający wpływ na wymierne korzyści zarówno ilościowe jak i jakościowe.
Regionalny przedstawiciel handlowy
• Do moich obowiązków należało realizowanie targetów sprzedażowych na wyznaczonym obszarze oraz obsługa i pozyskiwanie nowych klientów w segmencie monopol premium, według ściśle ustalonych standardów.
• Rozwijałem dystrybucję numeryczną i ważoną dla marek takich jak CinCin, Pliska Brandy, Baczewski Vodka czy Michael Angelo,
• Negocjowałem warunki współpracy z klientami, czego efektem był 20% wzrost udziałów rynkowych w kategorii marek premium oraz 15% przyrost w sprzedażowej wartości sekcji w skali rok do roku.
• Rozwijałem dystrybucję numeryczną i ważoną dla marek takich jak CinCin, Pliska Brandy, Baczewski Vodka czy Michael Angelo,
• Negocjowałem warunki współpracy z klientami, czego efektem był 20% wzrost udziałów rynkowych w kategorii marek premium oraz 15% przyrost w sprzedażowej wartości sekcji w skali rok do roku.
Przedstawiciel handlowy
• Do zakresu moich obowiązków należało reprezentowanie firmy w kanałach tradycyjnym i hurtowym, gdzie zapewniałem obecność, zapasy i wizualizację produktów takich jak : Amundsen, Jim Beam czy Stock oraz wiele innych marek z portfolio firmy.
• Moim głównym celem była bieżąca sprzedaż produktów wysoko marżowych, odpowiednie wyeksponowanie oraz zapewnienie stoku magazynowego dla topowego asortymentu w punktach sprzedaży.
• Moim głównym celem była bieżąca sprzedaż produktów wysoko marżowych, odpowiednie wyeksponowanie oraz zapewnienie stoku magazynowego dla topowego asortymentu w punktach sprzedaży.
Przedstawiciel Handlowy ds. Hurtu Partnerskiego
• Zakres obowiązków: wdrażanie i odpowiednia komunikacja polityki cenowej zgodnej z rekomendacją i standardami Grupy Żywiec.
• Nawiązywanie i utrzymywanie bezpośrednich kontaktów z klientami w celu rozpoznania ich potrzeb rynkowych.
• Egzekucja ustaleń centralnych, umów zawierających listingi na wyroby takie jak: Żywiec, Warka, Heineken, Tatra czy Specjal.
• Nawiązywanie i utrzymywanie bezpośrednich kontaktów z klientami w celu rozpoznania ich potrzeb rynkowych.
• Egzekucja ustaleń centralnych, umów zawierających listingi na wyroby takie jak: Żywiec, Warka, Heineken, Tatra czy Specjal.
Przedstawiciel handlowy ds. hurtu
Pracę w Hoop Polska rozpocząłem jako Przedstawiciel handlowy ds. detalu.
• W tym okresie rozwijałem sprzedaż, monitorowałem działania konkurencji, raportując swoją pracę zgodnie z oczekiwaniami firmy. Prowadziłem wszelkie działania promocyjne zwiększające udział firmy na rynku, poprzez ekspozycję środków trwałych w postaci lodówek, ekspozytorów czy innych materiałów POS.
Po przepracowaniu 5 miesięcy, otrzymałem awans stanowiskowy, zmieniając tym samym kanał detaliczny na hurtowy.
• Po zmianie stanowiska moim głównym zadaniem była bezpośrednia sprzedaż asortymentu z fabryki Hoop do klientów hurtowych na obszarze 4 województw.
• Zostałem nominowany do 10 osobowej grupy pracowników, gdzie w tzw. banku talentów, miałem możliwość uczestnictwa w szeregu różnych szkoleń, rozwijając zwoje umiejętności w zakresie sprzedaży, zarządzania grupą sprzedażową czy negocjacji.
• Pracując na takimi markami jak Hoop Cola, Paola, Arctic czy Jupik, byłem odpowiedzialny za sporządzanie ofert handlowych i kreowanie pakietów sprzedażowych dla hurtowni, zgodnie z polityką cenową marek Hoop.
• Dodatkowo obsługiwałem również poszczególne hale wielko powierzchniowe typu Makro czy Selgros oraz część kluczowych klientów w kanale nowoczesnym.
• W tym okresie rozwijałem sprzedaż, monitorowałem działania konkurencji, raportując swoją pracę zgodnie z oczekiwaniami firmy. Prowadziłem wszelkie działania promocyjne zwiększające udział firmy na rynku, poprzez ekspozycję środków trwałych w postaci lodówek, ekspozytorów czy innych materiałów POS.
Po przepracowaniu 5 miesięcy, otrzymałem awans stanowiskowy, zmieniając tym samym kanał detaliczny na hurtowy.
• Po zmianie stanowiska moim głównym zadaniem była bezpośrednia sprzedaż asortymentu z fabryki Hoop do klientów hurtowych na obszarze 4 województw.
• Zostałem nominowany do 10 osobowej grupy pracowników, gdzie w tzw. banku talentów, miałem możliwość uczestnictwa w szeregu różnych szkoleń, rozwijając zwoje umiejętności w zakresie sprzedaży, zarządzania grupą sprzedażową czy negocjacji.
• Pracując na takimi markami jak Hoop Cola, Paola, Arctic czy Jupik, byłem odpowiedzialny za sporządzanie ofert handlowych i kreowanie pakietów sprzedażowych dla hurtowni, zgodnie z polityką cenową marek Hoop.
• Dodatkowo obsługiwałem również poszczególne hale wielko powierzchniowe typu Makro czy Selgros oraz część kluczowych klientów w kanale nowoczesnym.
Przedstawiciel handlowy ds. detalu
• To pierwsza firma, w której rozpocząłem pracę na stanowisku przedstawiciela handlowego. Świadomość niekwestionowanego lidera rynku, jakim w tamtym czasie była ta organizacja, napawała mnie dumą i chęcią jak najszybszego zdobycia doświadczenia, wdrożenia sie w rynek i ukształtowania swojej pozycji na tle konkurentów.
• Do moich podstawowych obowiązków należało pozyskiwanie oraz budowanie długotrwałych relacji pomiędzy Firmą, klientami detalicznymi a Dystrybutorami. Realizacja zamówień na wyznaczonym terenie oraz prowadzenie działań promocyjnych, ekspozycyjnych i merchandisingowych.
• Na bazie umów trójstronnych czy porozumień półkowych sprzedawałem takie znane marki jak: Tyskie, Lech, Żubr, Dębowe Mocne, Grolsch, Miller, Peroni, Pilsner Urquell czy Redds.
• Do moich podstawowych obowiązków należało pozyskiwanie oraz budowanie długotrwałych relacji pomiędzy Firmą, klientami detalicznymi a Dystrybutorami. Realizacja zamówień na wyznaczonym terenie oraz prowadzenie działań promocyjnych, ekspozycyjnych i merchandisingowych.
• Na bazie umów trójstronnych czy porozumień półkowych sprzedawałem takie znane marki jak: Tyskie, Lech, Żubr, Dębowe Mocne, Grolsch, Miller, Peroni, Pilsner Urquell czy Redds.
Szkolenia i kursy
05.2016 r- Sprzedawaj z głową, techniki sprzedaży w praktyce - IBS Consulting
04.2013r - Zarządzanie Czasem - IBS Consulting
12.2012r - Coaching In The Filed - IBS Consulting
10.2012r - Kompetencje Efektywnego Negocjatora - IBS Consulting
03.2012r - Planowanie Handlowca - IBS Consulting
10.2011r - Zarządzanie Zespołem Sprzedażowym I, II - IBS Consulting
09.2011r - Profesjonalizm w Sprzedaży I, II - IBS Consulting
01.2009r - Komunikacja z klientem - Kontrakt OSH
01.2009r - Akademia Sprzedaży - Kompania Piwowarska S.A.
11.2007r - Wywieranie wpływu w kontaktach handlowych - Work Design
04.2013r - Zarządzanie Czasem - IBS Consulting
12.2012r - Coaching In The Filed - IBS Consulting
10.2012r - Kompetencje Efektywnego Negocjatora - IBS Consulting
03.2012r - Planowanie Handlowca - IBS Consulting
10.2011r - Zarządzanie Zespołem Sprzedażowym I, II - IBS Consulting
09.2011r - Profesjonalizm w Sprzedaży I, II - IBS Consulting
01.2009r - Komunikacja z klientem - Kontrakt OSH
01.2009r - Akademia Sprzedaży - Kompania Piwowarska S.A.
11.2007r - Wywieranie wpływu w kontaktach handlowych - Work Design
Edukacja
Specjalizacje
Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą
Sprzedaż - FMCG
Artykuły spożywcze/Alkohol/Tytoń
Sprzedaż - FMCG
Chemia/Kosmetyki
Sprzedaż - Sieci handlowe
Zarządzanie sprzedażą – sieci handlowe
Organizacje
SC Johnson Sp. z.o.o. , Ambra S.A, Stock Polska Sp. z.o.o, Grupa Żywiec S.,A., Hoop Polska Sp. z o.o., Kompania Piwowarska S.A.