Marcin Aleksander Kłak
Freelancer w zakresie Jakości oraz Inżynierii w branży Automotive. Zainteresowany zagadnieniami z zakresu Jakości, Logistyki, Six Sigma, Leana, Zarządznia Projektem oraz Inżynierii Materiałowej.
Wypowiedzi
-
Dwie kulki jedna do kręgli druga do golfa spuszczamy je z 10m przy bezwietrznej pogodzie, która pierwsza dotknie ziemi oraz która będzie miał przewagę dokładnie w połowie drogi na dół.Marcin Aleksander Kłak edytował(a) ten post dnia 03.04.08 o godzinie 19:01
-
Przemysław Lisek:
To własnie efekt Prawa Archimedesa. Tyle, że nie wystarczy go wykuć na pamięć tylko trzeba wiedzieć, jakie z niego wysnuć wnioski. Ciało będzie zanurzać się w wodę tak długo, aż ciężar wody wypartej przez to ciało będzie równy ciężarowi całego ciała. Dlatego przedmioty gęstsze od wody zanurzają się całkowicie a przedmioty lżejsze tylko do pewnego stopnia. Grawitacja powoduje, że na wodę napiera całe ciało a nie tylko jego część zanurzona.
Normalnie aż mi sie przypomniał dowcip, jak rozmawia dwóch inzynierów:
- Stary, jak sobie pomyślę, jaki ze mnie inzynier to aż sie boje iśc do lekarza.
EurekaMarcin Aleksander Kłak edytował(a) ten post dnia 03.04.08 o godzinie 18:45 -
To waga szalkowa nie może być wagą przemysłową, tak?
A co do rozwiązania to była gdzieś mowa że waga jest nieważna i w innym rozwiązaniu użyta waga szalkowa. -
Pierwsze rozwiązanie zakładało z góry gęstość monety większą od wody.
Jeżeli gęstość monety jest mniejsza o wody czy innej cieczy sytuacja jest bardziej skomplikowana. Jeżeli ciało ma gęstość mniejszą od wody nie oznacza że będzie się unosić na wodzie w 10o% swojej objętości np.: lód ma gęstość mniejszą od wody a około 2/3 lodowca znajduje się pod wodą.
Aby dokładnie odpowiedzieć na pytanie co się stanie należałoby poznać stosunek gęstości ciała zanurzonego do gęstości cieczy.
Vz -objętość ciała w zanurzeniu
Vc -objętość całkowita ciała
qw qc -odpowiednio gęstość wody i ciała
Vz=(qc/qw)*VcMarcin Aleksander Kłak edytował(a) ten post dnia 02.04.08 o godzinie 23:12 -
Dariusz Łogin:
Dzięki za informację
Rozumie Marcin, wiec prosze zapoznaj sie z tym programem:
Timer Pro Professional:
http://www.acsco.com/LineBalancing.htm
Jest to kompleksowy program do balansowania lini (w tym takze deiniowaniu co jest added value a co muda, takt time, # operatorow) + mozesz w tym programie rowniez zrobic Value stream mapping (Value stream analysis)
-
Rafal Komarnicki:
w zadaniu była mowa o "wrzuca do wody" .. no chyba, że wrzuca - wkładając :-)
Pewnie, że ostatecznie OPADNIE [1], ale w międzyczasie się PODNIESIE [2], chociaż 1>2 :-)
Ja bym powiedział że to zależy od gęstości monety względem wody i powietrza. -
To chyba nie widziałeś wagi na skupie złomu ;P ona dział jak szalkowa tyle że jedno ramię ma 10 razy dłuższe a złom z przemysłem jest związany. Ale takie wagi jeszcze się używa.
-
Nie rozumiem pytania
-
Małgorzata Kamienska:
Aż tak dobry to chyba nie jestem. Proszę mnie nie przecenić ;P
z Twoimi talentami moze lepiej jakbys napisal wzor na wytwarzanie benzyny ze stokrotek -) -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy EXCEL w praktyce
-
Oto chodziło?
-
Małgorzata Kamienska:
jestem pod wrazeniem.... na drugi raz wrzuce monete nie z lodki ale z brzegu, ot co!
-)
Dobrze ze w pracy był spokój te sobie to moglem przypomnieć ;)
Jak pokazałem Anglikom to myśleli że to wzór na bombę atomową :) -
Dla niedowiarkow i watplicieli ;)
Dane:
Mm -masa monety
qw -gestosc
qm -gestosc monety
____________________
Vl=? -objetosc wody wypartej gdy moneta na lodzi
Vw=? -objetosc wody wypartej gdy moneta w wodzie
inne oznaczenia F -sila g -przyspiezenie ziemskie
Gdy moneta jest na lodzi to:
F=qw*g*Vl=Mm*g => Vl=Mm/qw
Gdy moneta jest w wodzie to:
Vw=Mm/qm -ze wzoru na gestosc
V=Vl-Vw = Mm*[(1/qw) -(1/qm)] wiec
jezeli qm>qw => Vl>Vw czyli jezeli ciezar wlasciwy monety jest wiekszy od gestosci wody to moneta trzymana na lodzi powoduje wieksz podniesienie wody niz po jej wzuceniu do wody.
PozdrawiamMarcin Aleksander Kłak edytował(a) ten post dnia 02.04.08 o godzinie 22:04 -
Michał Grzyk:
Jest jeszcze jedna prawidłowa odpowiedź.
Otóż Wrony nie siedzą na gałęziach bo gdyby siedziały to by im nóżki zwisały. Wniosek taki z tego, iż wrony by stały. Dlatego wron mogło tam wogóle nie być :>
To widział ktoś z Was kiedyś taki wybryk natury jak siedzący ptak np. na gałęzi ;P bo ja sobie nie przypominam. -
Daniel R.:
Witam,
Rozwiazanie dobre, ale w poleceniu nie jest napisane ile jest sztabek w workach - możemy zakladac że są tylko po 2 (worki ze sztabkAMI). ---> Utrudnijmy to - załóżmy, że w każdym worku są dwie sztabki. Czy ktoś zna rozwiązanie?
Podpowiem, że trzeba to połączyc rozwiązanie Marcina z rozwiązaniem z poprzedniej zagadki ze sztabkami.Daniel R.
Mnxłnqnwąp żr jntn wrfg fmnyxbjn mr jfxnmnavrz eóżavpl pb qb xvybtenzn ab gb wrfg fcenjn cebfgn. Fmgnoxv xłnqmvrzl an jntę j gnxvrw xbyrwabśpv m 1fmrw gbeol wrqaą an yrją fgebaę jntv m 2tvrw qjvr an yrją m 3pvrw wrqaą an cenją m 4grw qjvr an cenją m 5grw avp.
Wrśyv jntn wrfg j eójabjnqmr gb cvgl jberx wrfg m snłfmljxnzv
Wrśyv mnxłnqnzl żr jntn jnżl eóżavpę j qjvr fgebal (j cemrpvjalz enmvr zhfvzl mnzvravć wr cbłbżravnzv ob avr zbżan qbxbanć jnżravn) gb oenx jntv jfxnżr anz jberx.
10qxt cb yrjrw jberx ae 1
20qxt cb yrjrw jberx ae 2
10qxt cb cenjrw jberx ae 3
20qxt cb cenjrw jberx ae 4
Pozdrowienia[edited]Marcin Aleksander Kłak edytował(a) ten post dnia 30.03.08 o godzinie 21:28 -
Skoro tak to nie powinni w ogóle edukować (przejaskrawione). Teraz przynajmniej wiadomo dlaczego absolwenci wychodzą średnio douczeni skoro prowadzący nie umieją nauczać. Wiedza nie musi iść razem z umiejętnością jej przekazania
Co więcej rozmawiałem z kilkoma prowadzącymi na Pwr i zdania na ten temat są podzielone. Ja przynajmniej nie chciałbym się edukować na uczelni na której nikt nie ma dla mnie czasu i muszę studiować w obskurnych przetłoczonych salach.
Mam trochę porównania z UK gdzie teraz studiuję, moim zdaniem podejście do studenta jest całkiem inne - lepsze chodź nie mówię że lepiej uczą. Na dobrą sprawę nikt jeszcze na mnie nie wrzeszczał i takie tam jak to się nieraz zdarzało na Pwr i zazwyczaj są bardzo pomocni - nawet w dziekanacie.Marcin Aleksander Kłak edytował(a) ten post dnia 28.03.08 o godzinie 00:52 -
Ja myślę że to nie kwestia rebusu tylko błyskotliwości nie szablonowego myślenia forumowiczów.
Notabene: 1A skojarzyło mi się z fraza zasłyszana w filmie "po pierwsze primo" ;) -
Pytanie jest tylko czy Pwr ma być placówką edukacyjną czy badawczą? Bo te dwie rzecze trochę się ze sobą kłócą nie twierdze że nie można ich pogodzić. Tak jak to widać w wypowiedzi:
"Czas zejsc na ziemię i w końcu zrozumiec ze jesli chcemy cos znaczyc to czeka nas ciezka praca, a zamiast budowac nowe budynki powinno sie finansowac badania oraz wspierac transfer wiedzy i technologii." -
Dariusz Łogin:
Wracajac do meritum tego forum…Zeby zrobic cos takiego czy rzeczywiscie potrzebujemy extra software??. Ja uzywam: Stoper, Papier, Olowek I excel.
Zgadzam się że większość balansowania można załatwić za pomocą Excela ale moje zadanie było opisać softwarey i algorytmy dostępne na rynku. Co więcej są takie procesy, których drzewa poprzedników tak rozbudowane z licznymi operacjami że bardzo trudno by było znaleźć optymalne rozwiązanie bez pomocy jakiegoś programu. -
Witam Michale,
No tak ale nawet przy zbalansowanej linii występują wąskie gardła. A jak dla mnie balansowanie pozwala ocenić w dużej mierze ilu stacji ile pracowników potrzebujemy.
I co więcej w zależności od tego jak się przedstawi problem balansowania taki się wynik otrzyma. Co przez to rozumiem?
Problem
typu 1 Zminimalizować ilość stacji(niezbędnych pracowników) do danego Takt time
typu 2 Zminimalizować czase cyklu dla istniejącego systemu
typu E Sprawdzić czy dana ilości stacji i czasów cyklu jest możliwa
typu F Minimalizować czas cyklu i ilość stacji
Generalnie pozwala odpowiedzieć na pytanie jak to zrobić aby zamiast 20 litrów na 100 spalać tylko 8 litrów benzyny na co dzienne dojazy do pracy. Korzyści chyba nie muszę przedstawić ;p
Poza tym balansowanie linii pozwala zaprojektować linę: Siple, Mixed or Mulimodel, parallel, U-line