Umiejętności
Zarządzanie zmianą
Komunikacja wewnętrzna
Restrukturyzacja
wartościowanie stanowisk pracy
Strategia personalna
Ciągłe doskonalenie
efektywnosc pracy
relacje ze zwiazkami zawodowymi
HR jako partner dla biznesu
tworzenie systemów wynagradzania
Języki
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Dyrektor Personalny/ CUW HR
• zarządzała 50-osobowym, rozproszonym geograficznie zespołem;
• odpowiedzialna za wdrożenie Polityki ZZL Grupy TAURON w spółce liczącej 3000 pracowników; kierowała projektem, którego produktami są opisane, zwartościowane stanowiska, taryfikatory płacy zasadniczej, mechanizm premiowania; negocjowała z 12 organizacjami związkowymi nowy układ zbiorowy pracy; przygotowała i wdrażała inicjatywy HR w Programie Poprawy Efektywności (redukcja kosztów pracy, w tym Program Dobrowolnych Odejść);
• odpowiedzialna za wdrożenie Polityki ZZL Grupy TAURON w spółce liczącej 3000 pracowników; kierowała projektem, którego produktami są opisane, zwartościowane stanowiska, taryfikatory płacy zasadniczej, mechanizm premiowania; negocjowała z 12 organizacjami związkowymi nowy układ zbiorowy pracy; przygotowała i wdrażała inicjatywy HR w Programie Poprawy Efektywności (redukcja kosztów pracy, w tym Program Dobrowolnych Odejść);
Dyrektor ds Personalnych
• zarządzała 25-osobowym zespołem (odpowiedzialność za miękki HR, Kadry, Płace, BHP, PR & Promocję);
• zbudowała miękki HR w tradycyjnej, silnie uzwiązkowionej organizacji (2400 pracowników); reprezentowała pracodawcę w negocjacjach, sporach zbiorowych, sporach indywidualnych; po wypowiedzeniu układu zbiorowego kierowała projektem wdrożenia nowego systemu wynagradzania; uruchomiła Centrum Szkoleniowe kształcące kandydatów na motorniczych; na bazie zdiagnozowanych potrzeb zaprojektowała cykle szkoleń dla kierownictwa zajezdni, centrali ruchu i działów technicznych; przygotowała i przeprowadziła cykl warsztatów strategicznych z Zarządem Spółki; wprowadziła dwukierunkową komunikację wewnętrzną; wdrożyła nowy system kadrowo-płacowy Teta Constellation;
• zbudowała miękki HR w tradycyjnej, silnie uzwiązkowionej organizacji (2400 pracowników); reprezentowała pracodawcę w negocjacjach, sporach zbiorowych, sporach indywidualnych; po wypowiedzeniu układu zbiorowego kierowała projektem wdrożenia nowego systemu wynagradzania; uruchomiła Centrum Szkoleniowe kształcące kandydatów na motorniczych; na bazie zdiagnozowanych potrzeb zaprojektowała cykle szkoleń dla kierownictwa zajezdni, centrali ruchu i działów technicznych; przygotowała i przeprowadziła cykl warsztatów strategicznych z Zarządem Spółki; wprowadziła dwukierunkową komunikację wewnętrzną; wdrożyła nowy system kadrowo-płacowy Teta Constellation;
Senior HR Business Partner
• zarządzała zespołem 6 HR Business Partnerów dedykowanych dla fabryki autobusów (1800 pracowników);
• odpowiadała za obszar miękkiego HR oraz relacje pracownicze; jako członek kierownictwa fabryki uczestniczyła w opracowywaniu i wdrażaniu strategii biznesowej; jako właściciel procesu rozwoju wszystkich 2500 pracowników Volvo Polska opracowała i wdrożyła "uszyte na miarę" programy rozwijające umiejętności zarządcze menadżerów, nadzorowała dostawców usług szkoleniowych
• odpowiadała za obszar miękkiego HR oraz relacje pracownicze; jako członek kierownictwa fabryki uczestniczyła w opracowywaniu i wdrażaniu strategii biznesowej; jako właściciel procesu rozwoju wszystkich 2500 pracowników Volvo Polska opracowała i wdrożyła "uszyte na miarę" programy rozwijające umiejętności zarządcze menadżerów, nadzorowała dostawców usług szkoleniowych
Dyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
ULTIMO S.A.
• działalność firmy to zakup portfeli długów i windykacja na zlecenie klientów: sektora bankowego, telekomunikacyjnego, mediów;
• start-up (od 30 do 500 osób); wprowadziła funkcję personalną od podstaw (struktury organizacyjne, polityki, procedury w obszarze HR); ustandaryzowała rekrutację na potrzeby call center, szkolenia wewnętrzne i coaching on-the-job; opracowała i wdrożyła system ocen pracowniczych; odpowiadała za komunikację wewnętrzną
• start-up (od 30 do 500 osób); wprowadziła funkcję personalną od podstaw (struktury organizacyjne, polityki, procedury w obszarze HR); ustandaryzowała rekrutację na potrzeby call center, szkolenia wewnętrzne i coaching on-the-job; opracowała i wdrożyła system ocen pracowniczych; odpowiadała za komunikację wewnętrzną
Szkolenia i kursy
Nowoczesne systemy wynagradzania/ Podejmowanie decyzji w praktyce lidera/ Wycena stanowisk metodą Towers Watson Global Grading System/ Metoda wartościowania pracy IPE Mercera/ PR w zarządzaniu kryzysowym/ Współpraca ze związkami zawodowymi/ Negocjacje/ Coaching w zarządzaniu (cykl)/ Train the Trainer (cykl)/ Rozwój kompetencji menadżerskich/ Przywództwo nastawione na rezultaty
Edukacja
Specjalizacje
Human Resources/Zasoby ludzkie
HR Business Partnering
Zainteresowania
psychologia zarządzania, starocie, robótki biżuteryjne;
Organizacje
• Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej: zainicjowała powołanie komisji ds zasobów ludzkich, była inspiratorem i realizatorem I Ogólnopolskiego Konkursu dla Motorniczych;
• Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami: w latach 2003 – 2008 jako Prezes regionu dolnośląskiego PSZK prowadziła działania aktywizujące, edukujące środowisko HR
• Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami: w latach 2003 – 2008 jako Prezes regionu dolnośląskiego PSZK prowadziła działania aktywizujące, edukujące środowisko HR
Inne
https://www.linkedin.com/in/magdalenagurak
Grupy
Debaty HRM
Grupa uczestników debat organizowanych przez Pawła Berłowskiego dla PSZK i współpracujących redakcji.
Komunikacja wewnętrzna
To nie "tuba zarządu". To nie "głos ludu". To pomosty i ścieżki między wszystkimi pionami i poziomami. Przynajmniej w organizacji idealnej.
Profesjonalna facilitacja
budowanie społeczności i kompetencji facilitatorów w Polsce, wymiana wiedzy i doświadczeń, przekazywanie informacji o możliwościach rozwoju, kontakt z międzynarodowymi ekspertami