Wypowiedzi
-
Google Adwords = performance based marketing
Afiliacja = performance based marketing
Czyli Google Adwords = Afiliacja?
Czesto spotykamy sie z ograniczonymi budzetami reklamodawcom, ktorzy by chcieli sie reklamowac w wyszukiwarkach, w kampaniach odslonowych, za pomoca programow partnerskich i w tym wszystkim spelniajac cele sprzedazowe i wizerunkowe. No ale jezeli reklamodawca musi sie zdecydowac bo nie ma budzetu na wszystkie kanaly?
Przyklad: Sklep RTV/AGD "MyLCD"
1. W kampaniach SEM MyLCD placi za kazde klikniecie i unikalnego uzytkownika. Do konca jednak nie wie, czy sprzedal nawet jeden telewizor za pomoca kampanii nie poslugujac sie dodatkowymi metodami mierzenia ruchu na stronie.
2. W programie partnerskim placi w zaleznosci od dobranego modelu prowizyjnego tylko za sprzedaz. Biorac pod uwage niskie marze w consumer electronics mozemy sie umowic na 1,5% pay per sale.
MyLCD nie wie wiec czy obie formy reklmowe sa mu naprawde potrzebne skoro w przypadku 1. nie jest wstanie doglebnie mierzyc efektu.
Ja jestem zdania, ze obie formy sa potrzebne aby zapewnic bardziej urozmaicony marketing mix i niechetnie bym wykluczyl jedna z nich. Nie jest wiec SEM albo Afiliacja, tylko SEM i Afiliacja. Tak wlasnie spelniamy cele brandingowe i sprzedazowe.
Zdarzaja sie takze przypadki ze w programie partnerskim paru doswiadczonych wydawcow przejmuje takze kampanie SEM, biorac na siebie ryzyko marzowe (prowizje uzyskane z programu partnerskiego - suma kosztu SEM).
Jakie jest wasze zdanie i co polecacie klientom?
Czy do obslugi SEM i duzego programu partnerskiego jest potrzebna agencja?Maciej Wyszyński edytował(a) ten post dnia 05.07.10 o godzinie 10:05 -
Tutaj prosze umieszczać oferty współpracy, zlecenia itp dotyczące performance marketingu.
Kto:
- Firmy oferujące programy partnerskie lub całościową obsługę SEM
- Freelancerzy lub agencję obsługujące programy partnerskie lub kampanie SEM
- Firmy, które chcą wdrożyć program partnerski lub wystartować kampanię internetową rozliczaną za efekt
W ofercie proszę umieszczać forme kontaktu jak i dane dotyczące osoby/firmy oferującej/szukającej.Maciej Wyszyński edytował(a) ten post dnia 04.07.10 o godzinie 22:28 -
Bartu, to zdecydowanie dobry argument ktory przemawialby za Zlotowka.
- Ale czy moze majac juz Euro, bedziemy bardziej wiarygodnym krajem dla turystow z zachodu?
- Inaczej by mozna bylo tez przedstawic teze, czy dopiero z Euro jako waluta bedziemy juz calkiem europejscy?
- A moze wlasnie powinnismy pozostac przy Zlotowce aby byc wyjatkowym krajem a nie krajem typu mainstream.
- Czy NBP podal juz oficjalny statement na temat daty wprowadzenia Euro?
- Czy jest wiecej pro i contra co do wprowadzenia Euro? -
Kampanie w modelu efektywnosciowym ciesza sie coraz wieksza popularnoscia. Jest coraz wiecej sieci partnerskich i coraz wiecej programow. Reklamodawcy uwielbiaja ten model, bo placa tylko za efekt, czyli za unikalnego uzytkownika, sprzedaz czy pozyskanie danych za pomoca formularza kontaktowego.
Ale jak to widza wydawcy? Slyszalem wiele zdan na ten temat:
1. "Wysokie dochody sa mozliwe wylacznie wtedy jezeli rozliczamy sie za odslony."
2. "Majac blog lub strone tematyczna dobrze wypozycjonowana, zarabiam jezeli podpiety na stronie program partnerski pasuje do tresci i tym samym zapewnia wysoka konwersje. Afiliacja pozwala mi tak naprawde cokolwiek zarobic, bo mam malo odslon i w modelu CPM zarobilbym grosze."
3. "Nasz portal ma tyle odslon, ze afiliacja by nam zepsula biznes. Rozliczamy sie zdecydowanie za odslony, w koncu juz samo wyswietlanie reklamy ciagnie za soba branding effect. Nie ukrywam jednak, ze puszczamy tez programy partnerskie na nasze powierzchnie reklamowe, jezeli nie mozemy ich zapelnic kampaniami w modelu CPM (tzw. ranment inventory)"
3. "Moge powiedziec, ze caly moj business model bazuje na afiliacji. Srednie miesieczne dochody z moich serwisow internetowych siegaja 150.000 Euro, ktore generuje w 4 sieciach partnerskich."
Czy więc afiliacja to zło konieczne?
Zachęcam do dyskusji.Maciej Wyszyński edytował(a) ten post dnia 04.07.10 o godzinie 19:06 -
InternetBeta2010
15.-17.09.2010
Rzeszów
InternetBeta2010 to już druga edycja interdyscyplinarnej konferencji w Rzeszowie, mająca na celu wymianę myśli, opinii i doświadczeń dotyczących najnowszych, dominujących trendów w Internecie oraz możliwych kierunków rozwoju sieci. W Polsce organizowanych jest bardzo wiele konferencji na ten temat, jednak adresaci każdej z nich są w miarę ściśle określeni. Są konferencje naukowe dla socjologów, psychologów, medioznawców, informatyków oraz praktyczne - dla branży marketingowej czy twórców start-upów.
http://www.internetbeta.pl/ -
Wpisujcie tu proszę wszystkie nadchodzące spotkanie branżowe, wydarzenia i konferencje z całej Polski.
-
Mysle osobiscie ze wazne by bylo wprowadzic Euro jeszcze przed mistrzostwami aby tym samym zachecic jeszcze wiecej fanow do przyjazdu do Polski i wydawaniu pieniedzy w restauracjach, barach i oczywiscie stadionach. Z drugiej strony moze wlasnie powinnismy pozostac przy Zlotowce? Czy ten wariant ma takze korzysci? Jakie sa Wasze zdania?
Artykul o wprowadzeniu Euro w Polsce:
Kiedy Euro w Polsce? - Bankos.pl -
Kolejna dosyc znaczaca informacja na rynku afiliacja stala sie dzisiaj. Globalna platforma aukcyjna eBay wprowadzila swoj wlasny system afiliacyjny i konczy wspolprace z ich dotychczasowa siecia affilinet dnia 30.10.2009.
Oczekuje ze bedzie to duzy spadek dochodow dla wyzej wymienionej sieci i kolejny znak, ze warto miec dywersyfikacje wlasnego portfolio.
Wiecej na ten temat (jez. niem.): http://www.internetworld.de/Nachrichten/Werbung/eBay-s... -
Axel Springer i PubliGroupe (zanox shareholders) wykupili brytyjską sieć partnerską Digital Window.
Dr. Jens Müffelmann, Head of the Electronic Media division of Axel Springer AG: "[...] zanox already is the market leader in online performance marketing on the European continent. With Digital Window, we are now also tapping the important British market as part of our continued international expansion"
Czytaj dalej: http://www.axelspringer.de/en/presse/Axel-Springer-and... -
Jedno mozna zdecydowanie stwierdzic i tu sie napewno wszyscy zgadzamy:
Wydatki na reklame internetowa ponad przecietnie rosna a model w rozliczaniu za akcje staje sie coraz bardziej spostrzegany i co najważniejsze staje sie on bardzo popularnym kanalem marketingu internetowego w Polsce.
Rynki zachodnie udowodnily ze oba modele - CPM i CPA - moga wspolistniec. Trend jest widoczny: rozliczenia za efekt sa modne, skuteczne i ich udzial na rynku rosnie.
Wazny jest oczywiscie cel marketera, ktory musi spelnic targety i zalozenie prezesow. Jezeli chce budowac swiadomosc marki wybiera model CPM, jezeli chce sprzedawac wybiera model CPA. Wszelkie hybrydy takze mile widziane.
Nie ma oczywiscie optymalnego rozwiazania a prawda lezy gdzies pomiedzy. Na cale szczescie skonczyla sie ale era, gdzie reklamodawca powierzal duze budzety firmom internetowym liczac na efekty, ktory nigdy nie nadeszly. Reklamodawcy sie obudzili i wiedza ze istnieja takze narzedzia, ktore moga mierzyc skutecznosc. Kupuja w tym przypadku efekt a nie obietnice.
Z drugiej strony Reklamodawca jest w bledzie jezeli bedzie traktowal afiliacje jako tani kanal sprzedazowy lub/i brandingowy. Swoich wydawcow trzeba od pierwszego kontaktu traktowac "fair" jak kazdy inny wazny kanal dystrybucji. Do tego takze naleza adekwatne stawki, jakie przeznacza na ten kanal.
Pawel Janowicz dokladnie zauwazyl, ze na zachodzie afilicja jest bardziej rozwinieta pod katem modelow prowizyjnych i podejscia do wydawcow. Ilosc programow bedzie jednak w Polsce szybko rosla i tym samym beda sie tworzyly standardy jakie juz obserwujemy na zachodzie. W konsekwencji wydawcy beda mieli wiekszy wybor i czesto lepsze stawki. Reklamodawca bedzie musial oferowac najwyzsze standary aby w dzungli programow partnerskich sie wyroznial. Moim zdaniem: win-win situation.
Bierzmy sie wiec do roboty ;)