Maciek Wojciechowski

Specjalista ds. marketingu

Wypowiedzi

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie Agencje interaktywne w temacie Klient czy podpucha? Jak reagujecie?
    20.08.2013, 11:31

    Ja również staram się odpisywać profesjonalnie, nawet jeśli podejrzewam, że nic z tego nie będzie. Kilka razy tego typu zapytanie okazało się być od klienta, który po prostu nie miał wiedzy.
    Poświęcałem jednak stosunkowo dużo czasu, aby klientowi wytłumaczyć za co płaci i np.: dlaczego liczy się w tysiącach, a nie setkach, ale zwykle kończyło się mailem "dziękuję za szczegółowe wyjaśnienia, bardzo nam się podobają ....... , ale na chwilę obecną nie mamy takiego budżetu"
    Mówi się trudno...

    Na szczęście, niektórzy potencjalni klienci doceniają takie zaangażowanie i nawet jeśli sami nie skorzystają z propozycji, to szepną dobre słowo o firmie dalej.

    A czy spotykacie się z zapytaniami, od firm z tej samej branży, które w zamian za ofertę, proponują "wspólną" obsługę klienta?

    Zapytanie takie dotyczy konkretnej marki, konkretnych działań i budżetów.
    Jeśli oferta się spodoba, to będzie współpraca.

    W mojej ocenie, konkretna odpowiedź na takie zapytania jest sporym ryzykiem. Trzeba się przy niej napracować, podać propozycje działań i budżetów, a okazać się może, że konkurencja wrzuci to do swojej oferty i "zgarnie" klienta dla siebie.

    Mieliście takie przypadki?

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie Agencje interaktywne w temacie Klient czy podpucha? Jak reagujecie?
    14.08.2013, 11:27

    Witajcie,

    wielu z nas spotkało się się z sytuacją, w której na naszą skrzynkę firmową trafia zapytanie ofertowe, które na pierwszy rzut oka wygląda na fake (np. badanie rynku)

    Co może budzić podejrzenia?
    1 Wysłane z gmaila.
    2 adres zawiera imię i nazwisko osoby, której google nie zna lub zna ich milion.
    3 pytanie dotyczy ceny podstawowej usługi lub produktu, np. realizacji "prostej stronki firmowej"
    4 Nadawca nie podaje nazwy i opisu swojej firmy
    5 Nadawca nie podaje numeru telefonu
    6 W mailu nie ma szczegółowych wytycznych, czy pytań? Ważne jest "ile?"

    Jak reagujecie na takie maile?
    Czy ignorujecie, czy traktujecie tego maila poważnie i poświęcacie swój czas na odpowiedź?
    Czy przed przesłaniem oferty próbujecie się najpierw skontaktować mailowo, z prośbą o więcej szczegółów, czy w odpowiedzi podajecie widełki cenowe?

    Czy firmy, w których pracujecie/prowadzicie mają wytyczne dotyczące tego typu zapytań?

    Czy mieliście sytuację, w której podejrzane zapytanie ofertowe zamieniło się w realnego klienta?

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie studia kreatywne
    13.11.2012, 12:07

    Jasne.

    Żałuję, że 10 lat temu nikt mi takich rad nie udzielił.
    Możliwe, że dzięki temu ścieżka mojej kariery byłaby krótsza i mniej wyboista.

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie Reklama, marketing, marka w temacie studia kreatywne
    13.11.2012, 11:30

    Ja myślę, że powinieneś zacząć od sprecyzowania swojej wymarzonej pracy tzn. określenia branży, stanowiska, zakresu obowiązków. Tego, jak widzę jeszcze nie zrobiłeś.
    Zapisz wszystko na kartce i przez jakiś czas nie zapominaj o niej.

    Poszukaj w GL profili osób, które na takich stanowiskach pracują.
    Zobaczysz, jakie studia te osoby kończyły i czym się w pracy zajmują.
    Wskazówki znajdziesz też w ofertach pracy.
    Dzięki temu będziesz miał porównanie z tym, co masz zapisane na kartce.

    Możesz również poszukać w internecie portali branżowych, blogów, fanpage'y FB, grup GL i zaglądać na nie jak najczęściej.

    Jeśli uznasz, że to nadal Ci się podoba i nie nudzi, poszukaj uczelni, które oferują kierunki ułatwiające start w wymarzonej pracy.

    Żadna uczelnia nie jest idealna i żaden kierunek nie nauczy Cię zawodu, jeśli sam nie zaangażujesz się zdobywanie wiedzy.
    Wg mnie, dobrym kryterium wyboru uczelni, jest kadra złożona z praktyków, zwracaj uwagę na osiągnięcia wykładowców.

    Interesuje Cię marketing, reklama, dziennikarstwo? Spójrz na profil Pana Macieja Tesławskiego i kolegów wykładowców. Ja bym się poważnie zastanowił nad Komunikacją wizerunkową na Uniwersytecie Wrocławskim.

    Na koniec kilka uniwersalnych rad:
    Szlifuj język polski, czytaj książki, poszerzaj słownictwo, wyeliminuj błędy. To podstawa.
    Ucz się intensywnie języka angielskiego, a jeśli to możliwe drugiego języka obcego.
    Możliwe, że rozmowę kwalifikacyjną do wymarzonej pracy będziesz miał w języku angielskim. Jeśli chcesz podróżować, to nie masz wyjścia.
    Jeśli Twoja wymarzona praca będzie związana z Twoimi zainteresowaniami, to studiowanie będzie przyjemnością, a nie drogą przez mękę. Całkiem możliwe, że pierwszą pracę znajdziesz przed ukończeniem studiów.

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie Strony Internetowe w temacie Strona internetowa - serwis informacyjno-publicystyczny

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Strony Internetowe

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie Pozycjonowanie stron www w temacie sunrise system i krs-online.com.pl

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Pozycjonowanie stron www

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie Opinie i oceny stron www/grafik w temacie www.damet.eu

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Opinie i oceny stron www/grafik

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie Webdesign w temacie The best 100 digital agencies in the world

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Webdesign

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie SEAT w temacie Exeo - czy ktoś ma?

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy SEAT

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie Opinie i oceny stron www/grafik w temacie mini kampania v2 - prośba o ocenę kreacji

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Opinie i oceny stron www/grafik

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie Opinie i oceny stron www/grafik w temacie Tatuaż Warszawa - poprawiona wersja !!!

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Opinie i oceny stron www/grafik

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie Strony Internetowe w temacie Nowa strona - oceniajcie

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Strony Internetowe

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie Strony Internetowe w temacie Strona www

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Strony Internetowe

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie Identyfikacja & Branding w temacie Prośba o ocenę logo
    15.06.2010, 11:18

    Paweł Gołembiewski:
    Co powiecie na poniższe logo?


    Obrazek


    Logo dotyczy działalności negocjacyjnej, którą prowadzę:
    [b]http://www.negocjator.warszawa.pl


    Moim zdaniem zbyt skomplikowane i trudne do skojarzenia z czymkolwiek.

    Nie pamiętam publikacji, ale czytałem niedawno, że logo im prostsze, tym lepsze i musi kojarzyć się z czymś znanym, a niekoniecznie związanym z branżą lub przedmiotem działalności firmy.

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie Opinie i oceny stron www/grafik w temacie Odsłona nowych tekstów www.timeprofit.pl

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Opinie i oceny stron www/grafik

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie MÓJ WŁASNY SERWIS INTERNETOWY w temacie Portal turystyczny - zlecić agencji interaktywnej czy...
    15.06.2010, 08:45

    Oczywiście że agencję interaktywną.

    Przy tworzeniu portalu na pewno pojawi się wiele pytań i problemów.

    Agencja interaktywna bierze odpowiedzialność za powierzony im projekt wg zapisów umowy.
    Nad projektem pracują zazwyczaj nie tylko programiści ale i graficy, designerzy, HTML-owcy i project manager lub inna osoba odpowiedzialna za przepływ informacji.

    Jeśli ma Pan pewność, że potrafi pokierować projektem od początku do końca, to można zaryzykować i stworzyć zespół, jednak jest to wg mnie ryzykowne, bo nie wiadomo na kogo się trafi.

    Ponad to znalezienie odpowiednich ludzi może zająć dużo czasu, a z agencją interaktywną umowę można podpisać bardzo szybko.

    Dobry specjalista się ceni więc nie jest powiedziane, że z własnym zespołem koszty będą mniejsze. Agencji interaktywnych nie brakuje i można znaleźć dobrą i tanią, wystarczy wysłać zapytanie ze sprecyzowanymi założeniami projektu. Myślę, że żadna szanująca się agencja interaktywna nie podejmie się zadania, jeśli nie jest w stanie go wykonać wg ustalonych warunków.

    Proponuję powysyłać zapytania do kilku agencji (także do mojej :)
    aby się przekonać co i ile będzie kosztować?Maciej Wojciechowski edytował(a) ten post dnia 15.06.10 o godzinie 09:20

  • Maciek Wojciechowski
    Wpis na grupie Webdesign w temacie Kolory zachęcające do kupowania

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Webdesign

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do