Maciej Urbaniak

profesor zwyczajny, Uniwersytet Łódzki
Łódź, łódzkie

Języki

angielski
dobry
francuski
dobry
niemiecki
dobry

Doświadczenie zawodowe

Uniwersytet Łódzki
profesor zwyczajny
Uniwersytet Łódzki

Edukacja

Logo
Zarządzanie, habilitacja
Uniwersytet Łódzki
Logo
Zarządzanie, doktorat
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Specjalizacje

Edukacja/Szkolenia
Uczelnie

Organizacje

Członek
American Society for Quality
Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa
Polskiego Towarzystwa Logistycznego

Inne

prof. dr hab. Maciej Urbaniak, prof. zw. UŁ
październik 1997 roku- stopień naukowy doktora (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu/obecnie Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu;
luty 2004 roku -zatwierdzenie stopnia doktora habilitowanego przez Centralną Komisję ds. Stopni i Tytułu Naukowego (kolokwium habilitacyjne listopad 2003 Uniwersytet Łódzki); p.o. kierownika Katedry Zarządzania Jakością UŁ
wrzesień 2006- stanowisko profesora nadzwyczajnego Uniwersytetu Łódzkiego; kierownik Katedry Zarządzania Jakością UŁ;
sierpień 2011 -nadanie tytułu naukowego profesora nauk ekonomicznych przez Prezydenta RP;
wrzesień 2011 r. -stanowsko profesora zwyczajnego Uniwersytetu Łódzkiego;
od października 2011 roku kieruje Katedrą Logistyki Wydziału Zarządzania oraz Zakładem Doskonalenia Procesów Operacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego, a także
-Studium Podyplomowym "Systemy Zarządzania Jakością wg Norm ISO serii 9000 (we współpracy z Lloyd's Register Quality Assurance),
- Studium Podyplomowym "Doskonalenie Systemów Zarządzania -Business Excellence (we współpracy z British Standards Institution).
Pełni również funkcję prodziekana Wydziału Zarządzania UŁ.
Wykładowca z zakresu zarządzania jakością na studiach MBA (programu brytyjskiego we współpracy z Nottigham Trent University) i francuskiego w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu we współpracy z l'Institut de Gestion Rennes, a także Master of Science in Technological Science w UŁ we współpracy z IC2 -Texas University).
Odbył także wiele staży na uczelniach oraz w przedsiębiorstwach w Stanach Zjednoczonych (University of Texas/Austin), Wielkiej Brytanii (The Nottingham Trent University), Niemczech (Europäische Institut in Berlin, Universität in Mannheim, Universität in Heidelberg) oraz Francji (l'Institut de Gestion Rennes, l'Université François Rabelais de Tours, l'Université Jean Moulin/ Lyon III). Prezentował wyniki prowadzonych przez siebie badań na konferencjach i seminariach w Austrii (we Wiedniu); Chinach (Pekinie); Francji (Evry/Paryżu); Grecji (Salonikach), Kanadzie (Winnipeg); Korei (Suwon); Norwegii (Stavanger); Wielkiej Brytanii (Derby, Ediburghu, Londynie, Nottingham); Słowenii (Mariborze), Stanach Zjednoczonych (Kuai/Hawaje). Nadzorował wiele wdrożeń systemów zarządzania zgodnych z ISO 9001, ISO 14001 oraz systemu HACCP. Autor bądź współautor 200 publikacji z zakresu zarządzania jakością oraz marketingu B2B, w tym kilkudziesięciu obcojęzycznych. Brał również udział w wielu procesach certyfikacyjnych jako ekspert techniczny.
Prowadził szkolenia m.in. dla Corninga, Hochland, Nestlé, TP S.A.
Jest ekspertem w ramach foresightingu technologicznego oraz międzynarodowych programów badawczych (m.in. Leonardo da Vinci).

Visiting Professor/Professeur invité a l'Université Jean Moulin, Lyon III
Visiting Professor, Dogus University Istambul

Brał bezpośredni udział w wykładach/seminariach prowadzonych przez:
-Armanda V. Feigenbauma (Guru jakości);
-Masaki Imai (Guru kaizen);
-Roberta Kaplana (Business Balance Score Card);
-Johna Oaklanda (Business Excellence).


Kieruje Katedrą Zarządzania Jakością UŁ oraz dwoma studiami podyplomowymi:
-menedżer jakości (wspólnie z Lloyd's Quality Register)
-Business Excellence (wspólnie z British Standars Institution)

Zainteresowania Macieja Urbaniaka koncentrują się na doskonaleniu systemów zarządzania, a zwłaszcza:
-koncepcji Business Excellence z uwzględnieniem narzędzi doskonalenia operacyjnego (takich jak organizacyjne standardy zarządzania jakością/środowiskiem oraz bezpieczeństwem, metodyk Six Sigma, Toyota Production System);
-roli jakości w zarządzaniu łańcuchem dostaw;
-wdrażaniu innowacji organizacyjnych oraz produktowych;
-standardach społecznej odpowiedzialności biznesu;
-zarządzaniu kapitałem intelektualnym;
-roli jakości w marketingu B2B.

Grupy

1 wszystkich wypowiedzi
0 plusów
Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet Łódzki powstał 24 maja 1945 roku jako kontynuator dorobku wcześniejszych instytucji działających w okresie międzywojennym w Łodzi. Obecnie jest jedną z największych polskich uczelni.
CSR i społeczne zaangażowanie pracodawców
CSR i społeczne zaangażowanie pracodawców
Dla tych pracodawców, którzy w sposób odpowiedzialny, etyczny, zaangażowany uwzględniają interesy społeczne i ochrony środowiska w swoich strategiach działań na rynku, a także w s
Auditorzy Systemów Zarządzania
Auditorzy Systemów Zarządzania
Grupa osób związanych z auditowaniem Systemów Zarządzania takich jak ISO 9001, ISO 14001, PN-N/OHSAS 18001, ISO 27001, ISO/TS 16949, ISO 22000 (IFS, BRC), ISO 13485, ISO/IEC 17025, IRIS itp.
B2B POLSKA
B2B POLSKA
Business to Business Polska. Kontakty Biznesowe B2B. Liderzy i Eksperci. Wydarzenia branżowe rynku B2B. Marketing i Sprzedaż B2B. Lead B2B.
Global Compact
Global Compact
Grupa dla interesariuszy inicjatywy Global Compact
I Love Japan
I Love Japan
Wszystko co jest związane z Japonią
Jakość
Jakość
Grupa osób związanych z zarządzaniem jakością, a także środowiskiem i bezpieczeństwem w organizacjach oraz auditowaniem systemów.
Kaizen
Kaizen
Grupa pasjonatów/praktyków ciągłego doskonalenia z pod znaku filozofi Kaizen
Kształtowanie wizerunku firmy
Kształtowanie wizerunku firmy
Tematyka jest szeroka, acz zogniskowana wokół 'kształtowania' wizerunku firmy. Chodzi o interdyscyplinarne spojrzenie na mechanizmy modelowania i kreowania image'u (sic!) firmy. Zatem nie ty
Lean Management
Lean Management
Zapraszam wszystkich zainteresowanych koncepcją Lean Management, poszerzaniem wiedzy i praktycznym stosowaniem zasad zarządzania w trybie "odchudzonym".
Lean Six Sigma
Lean Six Sigma
Integracja podejścia Lean i Six Sigma w celu poprawy wydajności zarządzania łańcuchem dostaw. / Lean Six Sigma as the way to supply chain performance improvement. /