Maciej Siniło

Programista

Wypowiedzi

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie C and C plus plus w temacie Narzędzia z których korzystacie
    5.06.2011, 20:29

    PC Lint do statycznej analizy kodu

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie C and C plus plus w temacie Programista też ma poczucie humoru
    22.11.2010, 05:21

    Sporo zabawy moze dostarczyc praca nad systemem napisanym przez kogos innego, szczegolnie jezeli autor nigdy nie planowal, ze zrodla wyjda poza firme. Pracowalem np. z silnikiem zawierajacym funkcje nazwana IsHardwareSoundPlaying_PleaseDontUseThis. Funkcja wolana w kilkunastu miejscach, dzialala poprawnie, nigdy nie znalezlismy przyczyny tej dziwacznej nazwy.

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie Twórcy gier komputerowych w temacie praca kraków

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Twórcy gier komputerowych

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie Twórcy gier komputerowych w temacie Realne ograniczenia czy "żydzenie kasy"?

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Twórcy gier komputerowych

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie Fotografia cyfrowa w temacie Nasze Zdjecia

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Fotografia cyfrowa

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie Demoscena w temacie Dokument filmowyo scenie: kogo byście w nim widzieli?
    12.07.2010, 01:36

    Łukasz Kluj:
    @Maciej - a mógłbyś rzucić jakimś linkiem albo dodać trochę kontekstu do wypowiedzi?

    Ja wiem, że jest Google itd. ale oszczędziło by mi to być może czasu i dociekań.
    http://pouet.net/groups.php?which=2620
    Generalnie jedna z lepszych grup tworzacych na Atari.
    Profil Konopa na Linkedin: http://pl.linkedin.com/in/marekkonopka
    Michal - Lazur teraz w TVN zdaje sie siedzi.

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie Demoscena w temacie Dokument filmowyo scenie: kogo byście w nim widzieli?
    3.07.2010, 19:37

    Shadows (Konop i ekipa)

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie C and C plus plus w temacie Narzędzia do sparawdzania jakości kodu
    25.06.2010, 18:54

    Lint jest b. sympatyczny, czasami troche przewrazliwiony, ale potrafi wylapac niaunse, ktore kompilatory pomijaja.

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie C and C plus plus w temacie stack trace i thread safety
    22.06.2010, 04:22

    Jarosław Rybski:
    Maciej Siniło:
    Po pierwsze, to niepotrzebnie robisz to recznie, stack trace da sie zazwyczaj wydlubac z pomoca funkcji systemowych/assemblera.


    A właściwie to w jaki sposób można coś takiego zrobić?
    Zalezy od platformy. Pod Windows jest StackWalk64, na X360 podobna f-kcja. Ogolnie, na X86 wystarczy wydlubac adres z rejestru EBP i pozniej skakac dalej (przykladowe implementacje wrzucilem kiedys tutaj: http://msinilo.pl/blog/?p=269)

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie Twórcy gier komputerowych w temacie Social Games - szansa czy wyzwanie?

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Twórcy gier komputerowych

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie Twórcy gier komputerowych w temacie Inżynieria Gier Komputerowych 2010

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Twórcy gier komputerowych

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie C and C plus plus w temacie Programista C/C++ poszukiwany!
    8.04.2010, 02:45

    Szymon Kubisiak:
    A mnie ostatnio werbowało brytyjskie biuro, choć dla polskiego pracodawcy.
    W pierwszym mailu z opisem stanowiska była podana pensja. Jednak jesteśmy 100 lat za (tu wstaw nazwę dowolnej grupy etnicznej)...
    Widocznie miales farta. Angole zazwyczaj, owszem, pensje podaja, ale w postaci dosyc rozleglych widelek (prawie 100%, czyli np. 40-60k DOE... Czy 40 czy 60 to jednak roznica).

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie Twórcy gier komputerowych w temacie Pomysł na DRM

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Twórcy gier komputerowych

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie C and C plus plus w temacie Standardy kodowania
    10.03.2010, 18:04

    Kazda firma, w ktorej pracowalem miala swoj wewnetrzny standard. Byc moze byly one oparte na publicznie dostepnych, nie mam pojecia.

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie Twórcy gier komputerowych w temacie John Romero i "zgatunkowienie" projektantów

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Twórcy gier komputerowych

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie C and C plus plus w temacie Pytanie
    21.12.2009, 19:17

    Tomasz Kaczanowski:
    Łukasz Cepowski:
    Tomasz Kaczanowski:
    A z char nie jest to zależne od ustawień kompilatora?
    a tego niewiem, jedynie slyszalem ze wielkosc char nie koniecznie musi wynosci 8bitow moze byc wieksza...

    To pamiętam należało to pilnować w starszych kompilatorach, nie wiem co mówią na ten temat najnowsze standardy, nie zwracałem na to uwagi, po prostu wtedy, gdy chce miec pewność posiadania char ze znakiem bądź bez, używam signed albo unsigned, ponieważ wcześnie było to zależne od ustawaień w kompilatorze.
    Standard mowi 2 podstawowe rzeczy:
    - char musi byc na tyle duzy, zeby zmiescic znaki z podstawowego zestawu,
    - to, czy char moze zawierac wartosci < 0 jest zalezne od implementacji.
    W wiekszosci kompilatorow faktycznie mozna zmieniac czy typ 'char' (bez signed/unsigned) jest ze znakiem (zazwyczaj domyslnie) czy bez (/J w MSVC, -funsigned-char w GCC).

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie C and C plus plus w temacie certyfikaty z c++
    14.12.2009, 15:49

    Krzysztof Kondrak:
    Nie chciałbym tutaj bronić tych, którzy na tym teście polegli, ale sam zauważyłem, że na rozmowach zadania z podstawowych rzeczy nastręczają wielu trudności - ludzie zaczynają się doszukiwać haków tam, gdzie ich nie ma, przez co stres rośnie.
    Jasna sprawa. Sam bylem wielokrotnie po drugiej stronie 'barykady' i wiem, ze nie jest latwo zapanowac nad nerwami. Dlatego staramy sie naprowadzac, zadawac pytania pomocnicze, ale w ktoryms momencie trzeba stwierdzic czy jest w ogole szansa, ze zadanie zostanie w skonczonym czasie rozwiazane czy moze juz przejsc dalej.

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie C and C plus plus w temacie certyfikaty z c++
    13.12.2009, 14:04

    Maurycy Mikulski:
    Słowem programistą nie jest ten co zdaje testy a ten kto pisze – projektuje działające i sprawdzające się aplikacje.
    Masz oczywiscie wiele racji, ale to drugie jest duzo trudniejsze do sprawdzenia na rozmowie kwalifikacyjnej. Mozna porozmawiac o przeszlych projektach, wyciagnac troche szczegolow, ale w wiekszosci przypadkow to dosyc ogolne informacje (NDA itd). Ponadto, zakladam, ze jezeli ktos faktycznie tworzyl wieksze projekty, to takie testy nie powinny mu sprawic wiekszej trudnosci.
    W mojej poprzedniej firmie na rozmowie kwalifikacyjnej dawalismy naprawde b. proste zadanie z C/C++. Poczatkowo myslalem wrecz, ze bedzie za proste i nie da nam zadnej informacji. Po dziesiatym kandydacie, ktory nie umial wlasciwie ruszyc go z miejsca (a swoja znajomosc C++ oceniali wszyscy na b. dobra) zaczelismy sie zastanawiac czy jednak nie jest za trudne. Na szczescie potem trafialy sie osoby, ktore rozwiazaly je tak jak powinny - czyli z marszu (to byly naprawde absolutne podstawy). Co ciekawe, wielu z tych, ktorzy sobie nie poradzili, "na papierze" wygladalo niezle. Osobiscie nie chcialbym pracowac w firmie, ktora nie przeprowadza jakiegos rodzaju weryfikacji umiejetnosci. Zbyt prosty proces rekrutacyjny oznacza, ze moga przeslizgnac sie ludzie, z ktorych bedzie wiecej szkody niz pozytku.

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie C and C plus plus w temacie budowanie softu
    22.11.2009, 17:39

    W poprzedniej firmie Cruise Control.NET + NANT. W aktualnej - BuildBot.Maciej Siniło edytował(a) ten post dnia 22.11.09 o godzinie 17:39

  • Maciej Siniło
    Wpis na grupie Twórcy gier komputerowych w temacie Call of Duty: MW2 rekordy bije.. w sprzedaży.

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Twórcy gier komputerowych

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do