Wypowiedzi
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
WebSockets -> to jest to co ratuje skórę chcącym zrobić multiplayer w HTML5. Do tej pory:
for (i do nieskonczonosc)
setTimeout("zapytaj serwera czy się nie ruszyl");
Inaczej mówiąc musieliśmy co chwile pytać biednego serwera czy coś się może nie zmieniło. Komunikacja jednostronna -> żądanie przeglądarki <- odpowiedź serwera. Wyobraźmy sobie 100 graczy i ciągłe pytania do serwera -> masakra.
WebSockets zmienia sytuację:
-> żądanie do serwera
<- żądanie do przeglądarki
Inaczej mówiąc komunikacja dwustronna! Koniec z odpytywaniem. Serwer sam nam powie kiedy ktoś się ruszył :)
http://pclab.pl/art43313-27.html -
Ciekawa prezentacja o tworzeniu gier:
http://www.slideshare.net/pbakaus/building-a-game-engi...
I znów wybór twórcy padł na DHTML + JQUERY. Mętlik w głowie :) -
Izometryczna gra w canvas:
http://www.freeciv.net/ -
Witam co myślicie o tym temacie? Czy jest już czas aby pomyśleć o grach w js?
Załączam ciekawy film:
http://www.youtube.com/watch?v=Ol3qQ4CEUTo&feature=pla...
Przy okazji zapraszam do nowej grupy:
http://www.goldenline.pl/forum/tworzenie-gier-w-javasc... -
Pomysł -teraz mój, ale jak grafik zacznie wprowadzać swoje pomysły, to pomysł jest wspólny. Nie szukam pracownika a współpracownika. Wszystko do obgadania na priv.
-
Widzę, że kolega nigdy żadnej inicjatywy bez pieniędzy nie rozpoczął.
-
Prowadzę monolog :). Znalazłem ciekawe porównanie tworzenia animacji w canvas i w dhtml. http://stackoverflow.com/questions/4842872/performance...
Ewidentnie wychodzi na przewagę CSS/HTML. Ale czy aby na pewno jest to lepszy wybór od canvas. Możliwe, że coraz nowsze przeglądarki będą podnosić wydajność canvas. -
Nie rozumiem? Jest to poważna propozycja. Inwestujesz swój czas, ale robisz na Siebie. Jeśli Panią do pracy motywuje tylko umowa z konkretną kwotą to się nie dogadamy. Czasem aby osiągnąć cel trzeba zacząć bez pieniędzy, liczę, że w szybkim czasie znajdzie się inwestor i pieniądze też się pojawią. Zapraszam do kontaktu.
-
Dobrze wiem ile to pracy kosztuje. Szukam osób chętnych do współpracy, nie mówię o 1 osobie. Jest to naprawdę świetny pomysł, engine też już niczego sobie. Sprawa jest przyszłościowa - inwestujesz swój czas, ale za to pracujesz dla siebie. Jeśli zacznie to dobrze wyglądać myślę, że szybko znajdzie się inwestor. Zapraszam do kontaktu.
-
Witam,
obecnie pracuję nad enginem gry mmorg w javascript. Potrzebuje kreatywnego grafika do tworzenia -> postaci, map, przedmiotów. Pomysł na grę i jej klimat daje spore możliwości. Zaznaczę, że nie jest to kolejna gra związana z zabijaniem orków czy goblinów.
Nie proponuję pieniędzy, a współudział w ciekawym projekcie, który według mnie ma przyszłość. Więcej informacji na priv. -
Witam,
obecnie pracuję nad enginem gry mmorg w javascript. Potrzebuje kreatywnego grafika do tworzenia -> postaci, map, przedmiotów. Pomysł na grę i jej klimat daje spore możliwości. Zaznaczę, że nie jest to kolejna gra związana z zabijaniem orków czy goblinów.
Nie proponuję pieniędzy, a współudział w ciekawym projekcie, który według mnie ma przyszłość. Więcej informacji na priv. -
Witam,
obecnie pracuję nad enginem gry mmorg w javascript. Potrzebuje kreatywnego grafika do tworzenia -> postaci, map, przedmiotów. Pomysł na grę i jej klimat daje spore możliwości. Zaznaczę, że nie jest to kolejna gra związana z zabijaniem orków czy goblinów.
Nie proponuję pieniędzy, a współudział w ciekawym projekcie, który według mnie ma przyszłość. Więcej informacji na priv. -
Witam, jest to pierwszy temat w tej grupie. W sieci można znaleźć wiele silników w wersjach 0.0.., większość niestabilna. Z reguły nie ma dostępu do kodu, nie są to projekty opensource ( nie dziwie się). Załączam kilka filmików z możliwości takich silników:
http://www.youtube.com/watch?v=Ol3qQ4CEUTo
http://www.youtube.com/watch?v=MN9Ri5I6Pc8
Biorąc się za własny silnik nie pomyślałem nawet o składaniu mapy z małych kawałków. Myślałem, że przy większej ilości elementów przeglądarki nie dadzą sobie rady. W filmikach widać, że składanie mapy z małych części jest możliwe!
Ciekawi mnie Wasze doświadczenie z Canvas i animacjami. Czy jest możliwa jednoczesna animacja np. 40 postaci?Maciej Sikora edytował(a) ten post dnia 14.02.11 o godzinie 11:50 -
Michał Wachowski:
Witam ponownie. Udało mi się żebyś wiedział. Z wypowiedzi niektórych osób wnioskuje, że nigdy:
Maciej Sikora: A ten kto mówi, że strukturalnie wydajniej niech sobie pisze swoje żałosne CMS-sy, bo nic większego nie napisze strukturalnie.
Kiedyś, dawno temu napisałem kilka niemałych rzeczy... strukturalnie.
Żałosne CMS'y heh... to ci się udało.
1. Nie tworzyli większego projektu
2. Nie pracowali w grupie nad projektem
3. Nie mają pojęcia o wydajności
Dlaczego? Otóż zarzucanie mi, że nie dbam o wydajność bo programuje obiektowo jest co najmniej śmieszne. Programista webowy, który pisze stronki wizytówki i w 70% zajmuje się grafiką może jak najbardziej pisać kod strukturalnie. Pewnie jest to nawet opłacalne. Programista, tworzący aplikację dedykowaną pracującą na ogromnej bazie danych i wykorzystującej np. webservices nie może pisać strukturalnie. Kiedyś też myślałem po co mi obiektowość, przecież to to samo tylko muszę jakieś klasy pisać - i to jest właśnie wasze myślenie biorące się z braku doświadczenia. Pozdrawiam. -
Pewnie temat zamknięty ale nie mogę się powstrzymać, że taki powstał i to w 2010 roku <hahaha>. Nie można tego porównywać bo wszystkie języki wysoko poziomowe przeszły dawno na obiektowość, niektóre nawet już nie pozwalają na programowanie strukturalne. Strukturalnie to się pisze w takich językach jak C, ale to się chyba nazywa funkcyjne nie strukturalne. Ogólnie śmieszy mnie jakakolwiek dyskusja. Ja mogę powiedzieć, że pierwsza moja aplikacja była napisana funkcyjnie i do tej pory się z niej śmieje, 100 razy jedno i to samo człowiek powtarzał, obiektowość daje tyle mechanizmów upraszczających programowanie, że nie ma co się zastanawiać. A ten kto mówi, że strukturalnie wydajniej niech sobie pisze swoje żałosne CMS-sy, bo nic większego nie napisze strukturalnie.
-
Zobaczcie taki kod. Używam Zend_Db_Table_Rowset i Row bardzo fajne narzędzie, szczególnie find<tabela>Via<tabela2>. Oczywiscie wszystkie powiązania muszą być opisane w klasach każdej tabeli z bazy danych. Inna sprawa ,że do aplikacji internetowej a nie intranetowej bym tego nie użył bo wydaje się bardzo mało optymalne.
$row=$spis->find($id_spisu);
$row=$row->current();
/* @var $teczka Zend_Db_Table_Rowset */
$teczka=$row->findPteczkaViaPPozycjeSpisuZniszczenia();
while ( $teczka->current() )
{
$zdarzenia_teczki=$teczka->current()->findDependentRowset($historia,'PTeczka',$historia->select()->
where('data > ?',$data,'date'));
//czy znalazl teczke w ktorej zdarzenie ma date wieksza niz data proponowana
if ($zdarzenia_teczki->count()>0)
{
if (!$usun)
return false;
else
{
//usuwamy te zdarzenia
while ($teczka->current())
{
$teczka->current()->delete();
$teczka->next();
}
}
}
$teczka->next();
}
return true; -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy estimating software