Wypowiedzi
-
Firma BossByte zajmuje się tworzeniem wysokiej jakości aplikacji internetowych oraz gier społecznościowych. W naszym portfolio znajdują się zaawansowane aplikacje jak np. edytor tapet online - http://www.tapetomat.pl, czy też gra strzelecka na dzikim zachodzie - http://www.shootouts.bossbyte.com.
Oferta firmy:
- aplikacje internetowe
- aplikacje facebook
- gry społecznościowe
- outsourcing it
Zapraszam do współpracy.
Strona firmy - http://www.bossbyte.pl.Maciej Sikora edytował(a) ten post dnia 18.07.12 o godzinie 22:15 -
Trochę w nawiązaniu do dyskusji chciałbym pokazać właśnie napisany framework datamodel.js. Spróbowałem w nim odejść od podejścia obecnych frameworków, bazuje on na znacznikach data-model i jego założeniem jest blokowe podejście do aplikacji oraz automatyczne bindowanie, parsowanie elementów html. Zapraszam do lektury i komentowania czy takie podejście uważacie za słuszne. Jest to oczywiście dopiero pierwsza wersja tego projektu i mam nadzieję będzie ewoluować. Zapraszam - http://blog.bossbyte.com/datamodel-js/?lang=pl
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Odzież i Tekstylia
-
Andrzej Winnicki:
W ogole...JS to piekny jezyk, szkoda ze tak obrzydliwie zalezny od przegladarek (glownie IE mam na mysli), co nie ulatwia zadania.
Wiem, że się czepiam, ale język to język a środowisko to drugie. W node.js też jest js, a przeglądarki nie ma :). A język piękny to się zgodzę. -
Piotr L.:
Ale MVC (jako wzorzec architektoniczny) nie jest zależny od języka - czy to będzie JS, PHP czy inny język da się w nim (w większości przypadków) zaimplementować MVC. Backbone akurat nie jest najlepszym przykładem, bo jest bardzo luźno powiązany z MVC. JavaScriptMVC będzie chyba najlepszym przykładem, AngularJS (produkt Googla) i Spine też dają radę :D
No nie zgodzę się, znaczy od języka to jasne, ale po stronie przeglądarki mamy programowanie zdarzeniowe co jest całkowitą różnicą między technologiami serwerowymi ( no może poza node.js ). -
Jak chodzi o "inne" programowanie w js to stety, niestety programiści próbują zbliżyć js do języków stricto serwerowych jak java. Nie ma klas, ale wszystkie frameworki jednak klasy implementują, Oto dziedziczenie by John Resig - http://ejohn.org/blog/simple-javascript-inheritance/. Podejście typu:
var MyClass=ParentClass.extend({
method1:function(){},
method2:function(){}
});
jest wykorzystywane ponad normalne prototypowanie. Mi osobiście te podejście odpowiada, ponieważ w miarę układa nam kod. Co do MVC w js to mam mieszane uczucia, totalnie nie pasuje mi do javascript, ale sklejanie html na pewno nie jest dobrą opcją. Obecne frameworki jak backbone nie przekonują mnie, co nie znaczy, że ich nie używam.
Jeśli chodzi o to jak programuję to używam wyżej wspomnianego dziedziczenia, tworzę bloki html powiązane z obiektami js, automatyczne bindowanie przez znaczniki np. data-bind, oraz używam requirejs do ładowania modułów.
Zapraszam na mojego bloga - http://blog.bossbyte.com, czasem dzielę się tam swoimi przemyśleniami na temat frontend development.Maciej Sikora edytował(a) ten post dnia 11.07.12 o godzinie 09:50 -
Zapraszam do obejrzenia prototypu silnika gier w HTML5 mojego autorstwa - http://blog.bossbyte.com/own-projects/
-
Zapraszam na http://blog.bossbyte.com/own-projects/. Znajdują się tu filmy z prototypu silnika gier w js mojego autorstwa.
-
Same wejście do gry robi wrażenie. Niestety nie udało mi się przetestować bo nikogo nie ma online, może zrób wersję single player, wtedy zwiększysz szansę kolizji osób online, ponieważ dłużej zostaną. Tak czy siak podziwiam za wniesiony trud.
-
Nie, jeśli masz obrazek to możesz go włożyć w img lub narysować na canvie, jest to obojętne.
-
Witam, ogólnie trzeba rozdzielić 2 rzeczy. Na fb jest przyjęta nomenklatura w której aplikację odpalane pod fb nazywa się aplikacje w canvie. Tak naprawdę canvą według fb jest zwykłym iframe który nie wpływa w żaden sposób na naszą aplikację. Co do realnej canvy z HTML5 to nie widać takich aplikacji, ponieważ wszyscy więksi gracze na rynku na razie nie wchodzą w dość jeszcze niepewną technologię, która jest zależna od przeglądarki. Większość gier na fb to flash. Co do integracji z API to jakby jest to oddzielna kwestia nie mająca wpływu na technologię wykonania gry. API jest jak najbardziej dostępne czy robimy grę we flash czy canvie.
-
Witam,
firma BossByte (BossByte.pl) poszukuje grafika/webmastera do stałej współpracy. Poszukujemy osób kreatywnych, które są zainteresowane dorywczymi i ambitnymi zleceniami. Zakres pracy obejmuje wykonanie grafiki, pocięcie i dostosowanie do najnowszych standardów stron internetowych. Na każde zlecenie będzie podpisywana umowa o dzieło z wykonawcą, chętnie wystawiamy również pozytywne referencje po satysfakconującym wykonaniu zlecenia.
Zapraszamy na Naszą stronę http://bossbyte.com i do wysłania swojego CV na contact@bossbyte.com.
PS.
Jeśli jesteś jedynie świetnym grafikiem, ale nie zajmujesz się html-em to też zapraszamy do kontaktu. -
Witam,
firma BossByte (BossByte.pl) poszukuje grafika/webmastera do stałej współpracy. Poszukujemy osób kreatywnych, które są zainteresowane dorywczymi i ambitnymi zleceniami. Zakres pracy obejmuje wykonanie grafiki, pocięcie i dostosowanie do najnowszych standardów stron internetowych. Na każde zlecenie będzie podpisywana umowa o dzieło z wykonawcą, chętnie wystawiamy również pozytywne referencje po satysfakconującym wykonaniu zlecenia.
Zapraszamy na Naszą stronę http://bossbyte.com i do wysłania swojego CV na contact@bossbyte.com.
PS.
Jeśli jesteś jedynie świetnym grafikiem, ale nie zajmujesz się html-em to też zapraszamy do kontaktu.Maciej Sikora edytował(a) ten post dnia 24.04.12 o godzinie 11:05 -
Witam, pewnie zaraz kobiety mnie zjedzą, ale w mojej kilkuletniej karierze programisty ( no nie nie jest to może jakiś szmat czasu) spotkałem się z kilkoma dziewczynami programistkami. Ale jak sobie bardziej przemyślę to z nich może jedna miała jakiekolwiek pojęcie w temacie. Jej praca programistyczna była wręcz piękna, komentarzy więcej niż kodu, struktura zadbana, wszystko poukładane, ale to była sztuka dla sztuki. Mało było w tym inwencji, własnych idei i jakiś oryginalnych rozwiązań, kod przypominał mi raczej oklepaną książkę do programowania.
Nie jestem jakimś szowinistą, ale to że nie ma dziewczyn nie jest wina mężczyzn, tak po prostu jest. Pewnie moja wypowiedź podchodzi pod poglądy Korwina-Mikke, ale uważam, że wyrównywanie szans na siłę nie ma sensu. Nikt nie jest winny mniejszej ilości kobiet na uczelniach technicznych, a wciąganie kobiet tylko dlatego bo jest ich mało jest dla mnie niezrozumiałe. Jeśli nie masz do czegoś predyspozycji i nie "czujesz tego" to znajdź sobie inne zajęcie. Ostatnie zdanie tyczy się obu płci :). Pozdrawiam. -
Cześć,
narazie w tej grupie za dużo osób nie ma ;). Z mojego doświadczenia wiem, że nie ma co się bawić w html jeśli chodzi o poruszanie się wielu obiektów naraz. Można próbować z css3, ale są problemy z obsługą zakończenia animacji itd. Co do optymalizacji canvy to staraj się nie odrysowywać całego obszaru (no chyba, że jest on nieduży ).
Tło gry powinno być w elemencie pod canvą, nie ma co odrysowywać czegoś co jest stałe, również staraj się nie odrysowywać obiektów, które tego nie potrzebują. Inaczej mówiąc rysuj to co się zmienia, a nie wszystko i wykorzystuj wszystkie aspekty HTML5, np. jeśli na planszy pojawia się czasem chmurka z rozmową to nie ma co jej rysować w canvie, zrób to w divie z większym z-indexem. Takie moje pierwsze lepsze rady :) -
Zapraszam do grupy http://www.goldenline.pl/forum/gry-html5
-
Piotr Krzyszkowski:
Nie wiem czy w ogóle jest takie stanowisko jak HTML5 developer, przecież bez znajomości CSS3 i Java Script to tylko można zrobić statyczną stronę www, chyba że tego oczekujesz.
No już nie przesadzajmy, wiadomo, że znajomość HTML5 jest integralnie związana z JS i CSS3. Przyjęło się, że tworzenie w technologii HTML5 oznacza właśnie HTML5 +JS +CSS3, więc nie ma co się czepiać szczegółów. -
Zapraszam do grupy -http://www.goldenline.pl/forum/tworzenie-gier-w-javasc....
Przy okazji gra mojej produkcji -http://www.shootouts.bossbyte.com/ -
Może pochwalcie się swoimi projektami gier html5. Rozruszajmy trochę grupę.
http://www.shootouts.bossbyte.com/ -
Teoria teorią, praktyka praktyką. Jasne można zaplanować, można robić podział prac, diagram gantta itp. itd, ale trzeba wziąć pod uwagę, że zmiany są nieuniknione, tak samo jak nieuniknione są oddzielne zadania nie związane z projektem. Wszystko jest dynamiczne i nie ma co się bawić w teorię, ważne są dobre decyzje.