Maciej Płocki

Seanior Project Engineer - Automation Systems, Rolls-Royce Marine

Wypowiedzi

  • Maciej Płocki
    Wpis na grupie Energetyka w temacie co planuje PGNiG?... jaki to ma być terminal?...
    11.04.2011, 16:22

    Witam, po dłuższej przerwie - cóż praca. Jeśli chodzi o dane dotyczące statków, to podawałem to z własnej wiedzy, nie sądzę, żeby którekolwiek z polskich mediów zamieściło takie informacje. Nie natknąłem się w żadnym z polskich mediów na wzmiankę o tym typie statków. Według mnie sprawa budowy tego terminala, a dokładniej artykuły na ten temat powodują delikatnie mówiąc pewien zamęt. Mam wrażenie, że ludzie,którzy je piszą nie do końca
    znają temat, a w szczególności kwestię transportu morskiego i infrastruktury morskiej (mam tu na myśli terminal jako taki).
    Sensownym rozwiązaniem byłaby budowa terminalu typu offshore, opartego o boje regazyfikacyjna, do którego można dostarczać gaz w postaci lotnej po uprzedniej regazyfikacji z LNG na burcie statku. Takie rozwiazania działają juz na świecie od 2006 roku, kiedy to odbył się pierwszy komercyjny wyładunek tą metodą (z wiadomych przyczyn nie chciałbym podawać szczegółów). Tego typu terminal jest dużo tańszy w budowie od konwencjonalnego, wymaga również innej infrastruktury na lądzie. Jeśli takie są plany PGNiG-u, to moim zdaniem mają one duże szanse powodzenia, dla naszego regionu myślę, że byłoby to ciekawe rozwiązanie.

    PozdrawiamMaciej Płocki edytował(a) ten post dnia 11.04.11 o godzinie 18:44Maciej Płocki edytował(a) ten post dnia 11.04.11 o godzinie 18:45

  • Maciej Płocki
    Wpis na grupie Energetyka w temacie co planuje PGNiG?... jaki to ma być terminal?...
    20.02.2011, 18:45

    Jeszcze małe sprostowanie dotyczące części wypowiedzi kolegi Karola dotyczącej właściwości obu form gazu.

    LNG magazynowane i transportowane jest przy parametrach w granicach ok.
    -162 st C. i ciśnieniu bliskim atmosferycznemu - max. 25 kPa/3,6 psi w zbiornikach kriogenicznych;

    CNG natomiast, przy ciśnieniu w granicach 200-248 bar/2900-3600 psi i temperaturze zbliżonej do temp. otoczenia z reguły w cylindrycznych butlach.

    PozdrawiamMaciej Płocki edytował(a) ten post dnia 20.02.11 o godzinie 19:26

  • Maciej Płocki
    Wpis na grupie Energetyka w temacie co planuje PGNiG?... jaki to ma być terminal?...
    20.02.2011, 13:02

    Witam Wszystkich. Czytałem również kilka artykułów na temat planów budowy owego terminala gazowego na Zatoce Gdańskiej.
    Po zagłębieniu się w temat udało mi się dotrzeć do kilku wiadomości. Terminalem planowanym na Zatoce Puckiej ma być terminal CNG, do którego ma być sprowadzany gaz w postaci gazowej CNG. Jest tylko jeden zasadniczy problem, nie ma obecnie jednostek pływających do jego przewozu. Kilka lat temu trwały co prawda rozmowy na temat ich budowy, ale jak dotąd jest to zbyt kosztowne i mało wydajne (transport), aby znaleźć inwestorów skłonnych je wybudować. O ile mi wiadomo plany terminala powstały głównie z ukierunkowaniem na elektrownie gazową oraz podziemny magazyn gazu w Kosakowie koło Gdyni.
    Sama zaś inwestycja miałaby podnieść poziom dywersyfikacji dostaw gazu do Polski i w żadnym stopniu nie stanowi konkurencji dla terminala LNG w Świnoujściu. Planowany na Zatoce Puckiej terminal miałby być tzw. Offshore Gas Terminal usytuowanym w pewnej odległości od brzegu. Jest to dużo tańsza forma terminala LNG na którym wyładunek prowadzony jest poprzez boje regazyfikacyjną. Na chwilę obecną to jedyna forma wyładunku tego gazu transportowanego drogą morską.

    Z przykrością muszę się zgodzić z kolegą Piotrem w temacie braku świadomości morskiej w społeczeństwie, nie wspominając o kompletnym braku kompetencji na poziomie korporacyjnym. Same decyzje w sprawie lokalizacji terminala LNG, jak i teraz tego CNG pozostawiają wiele do życzenia.

    W razie potrzeby służę dodatkowymi informacjami.

    Pozdrawiam

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do