Maciej Osęka

Maciej Osęka

4EYEZ Solutions - właściciel
Warszawa, mazowieckie

Języki

angielski
dobry
rosyjski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Virja Sp. z o.o.
Prezes
Wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów medycznych - podręczne urządzenie przeciwbólowe PainGone, urządzenie przeciwroztoczowe AllerDMC, urządzenie przeciwopryszczkowe Herpotherm, urządzenie przeciwhemoroidowe HemorRite i inne. Od 2013 roku firma nie prowadzi działalności handlowej.
Logo
Właściciel
4EYEZ Solutions
4 obszary działania:
Opracowywanie nowych, innowacyjnych produktów medycznych - suplementy diety, wyroby medyczne, kosmetyki przykład Vitroft, Retixoft, Dexoftyal UD, Oftyal gel MD, Lakroft - w ramach współpracy z firmą Ofta Sp. z o.o. i Verco Sp. z o.o.
Wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów medycznych - podręczne urządzenie przeciwbólowe PainGone, urządzenie przeciwroztoczowe AllerDMC, urządzenie przeciwopryszczkowe Herpotherm, urządzenie przeciwhemoroidowe HemorRite i inne - w ramach współpracy z firmą Virja Sp. z o.o.
Doradztwo biznesowe w zakresie współpracy pomiędzy firmami farmaceutycznymi w kraju i zagranicą w zakresie okulistyki.
Ofta Sp. z o.o.
Prezes
Opracowywanie i wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów okulistycznych oraz budowa biznesu okulistycznego Ofta.
Wprowadzone marki - Vitroft, Retixoft, Retixoft Protect, Dexoftyal MD i UD, Oftyal gel MD, Lakroft, Demoxoft gel, Demoxoft Clean, Demoxoft Płyn, Hexoftyal, Cataroft, HexaClean, Aioft.
Więcej informacji na linkedin oraz researchgate.
BAUSCH & LOMB POLSKA
Pharmaceutical Business Director/Managing Director
• 30-krotny wzrost obrotów Działu Farmaceutycznego B&L w Polsce (Dr. Mann Pharma, Chauvin, Chauvin Ankerpharm, Bausch&Lomb) w ciągu 10 lat (od 1,6 mln PLN w 1999 roku do 48,0 mln PLN w roku 2009)
• Dwucyfrowy wzrost obrotów przez wszystkie lata od 1999 roku do 2009 roku z zachowaniem wysokiej profitogenności (wyższej niż średnia europejska w B&L)
• Stworzenie 3 największego biznesu farmaceutycznego Bausch&Lomb w Europie – po Francji i Niemczech
• Osiągnięcie 3 pozycji wśród największych firm okulistycznych w Polsce (11 pozycja w 1999 roku)
• Osiągnięcie pozycji liderów na rynkach przez 5 kluczowych produktów Rx i OTC (Floxal - antybiotyki oczne, Lotemax - sterydy oczne, Corneregel -preparaty regenerujące rogówkę, Vidisic, Artelac, Vidisept - sztuczne łzy, Ocuvite - oczne suplementy diety, Panthenol Spray)
• Sukcesy w opracowywaniu i wdrożeniu strategii dla nowych produktów – osiągnięcie pozycji lidera na rynku w drugim lub trzecim roku po wprowadzeniu na rynek: Floxal, Artelac, Indocollyre, Ocuvite Lutein, Ocuvite Reti-NAT, Lotemax, Hyal Drop Multi, Panthenol Spray
• Budowa zespołu profesjonalnych sprzedawców – średni obrót generowany na przedstawiciela był o 50% większy niż obrót na przedstawiciela u lidera na rynku okulistycznym
• Zbudowanie i rozwój Działu Marketingu – strategie marketingowe, materiały promocyjne itp. były wykorzystywane w wielu krajach
• Opracowanie i wprowadzenie autorskiego cyklu szkoleń i planu podwyższania kwalifikacji przez pracowników Działu Sprzedaży i Marketingu (techniki sprzedaży poziom I i II, techniki współpracy z Liderami Opinii, techniki prezentacji, zarządzanie regionem, współpraca z trudnym klientem, zarządzanie czasem pracy),
• Opracowanie i wdrożenie narzędzi optymalizacji inwestycji – np. innowacyjny program zarządzania Działem Sprzedaży, program zarządzania Działem Marketingu i Finansów,
• Opracowanie i wdrożenie projektu zarządzaniem współpracą z klientami firmy,
• Stworzenie Działów Sprzedaży, Marketingu, Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Księgowości i Finansów (od 1 osoby w 1999 roku do 27 osób w 2009 roku)
• Stworzenie spółki Bausch&Lomb Polska Sp. z o.o. w 2005 roku
• Oraz wiele innych działań mających na celu optymalizację oraz wzrost efektywności firmy…
Ranbaxy (Poland) Sp. z o.o.
Sales and Marketing Manager
• Ponowne wprowadzenie na rynek produktów (Vercef, Norbactin, Zanocin) – kilkukrotny wzrost obrotów w ciągu 1 roku
• Stworzenie Działu Marketingu i Sprzedaży (z 3 do 15 przedstawicieli medycznych)
• Przygotowanie strategii dla nowych produktów
Logo
Business Development Manager/Analityk Marketingowy
Fournier Laboratoires/Fournier Polska Sp. z o.o.
• Przygotowanie kontraktów biznesowych
• Badania rynku
• Opracowanie i przygotowanie zestawu produktów OTC do wprowadzenia na rynek
• Opracowanie i wdrożenie procedur zarządzania Działem Marketingu i Sprzedaży
Logo
Asystent
Katedra Fizjologii Klinicznej i Stosowanej AM w Warszawie
• Studia doktoranckie: “Rola tlenku azotu i prostaglandyn w regulacji mózgowego przepływu krwi w genetycznie uwarunkowanym nadciśnieniu tętniczym”
• Autor i współautor 5 artykułów opublikowanych w polskiej i zagranicznej prasie naukowej oraz 22 plakatów
• Wykładowca na polskim i anglojęzycznym Wydziale Lekarskim Akademii Medycznej

Edukacja

Logo
Zarządzanie i marketing, studia podyplomowe
Uniwersytet Warszawski
Logo
Fizjologia, doktorat
Akademia Medyczna w Warszawie
Logo
Zarządzanie, MBA
Międzynarodowe Centrum Zarządzania UW i University of Illinois
Logo
Lekarski, inżynierskie
Akademia Medyczna w Warszawie

Zainteresowania

Sport - tenis, squash, kitesurfing, snowboard, yoga
Literatura/historia, socjologia, psychologia

Inne

LEP wiosna 2012
Wyróżnienia i nagrody
2007
Najlepsze wprowadzenie produktu roku w EEC (Kraje Europy Środkowej i Wschodniej)
Największy zyskowny wzrost EMEA (Europa, Środkowy Wschód, Afryka)
2005
Największy zyskowny wzrost EEC (Kraje Europy Środkowej i Wschodniej)
Największy wzrost produktu EEC (Kraje Europy Środkowej i Wschodniej)
Od 2004
Członek Programu TALENT w B&L
2004
Największy wzrost EMEA (Europa, Środkowy Wschód, Afryka)
Najlepsze wprowadzenie produktu EEC (Kraje Europy Środkowej i Wschodniej)
Najlepszy kraj EEC (Kraje Europy Środkowej i Wschodniej)
1997
Wyróżnienie Rektora AM w Warszawie dla pracy doktorskiej: “Rola tlenku azotu i prostaglandyn w regulacji mózgowego przepływu krwi w genetycznie uwarunkowanym nadciśnieniu tętniczym”.
1996
Nagroda Specjalna dla Młodych Naukowców – Akademia Medyczna w Warszawie.
1994
Nagroda Specjalna dla Młodych Naukowców – Akademia Medyczna w Warszawie.
1992
Stypendium TEMPUS - University of Aberdeen, Scotland.

Grupy

2 wszystkich wypowiedzi
0 plusów
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.
Biotechnologia
Biotechnologia
Grupa zainteresowanych biotechnologią oraz naukami pokrewnymi.
Biznesowe Bazy danych - B2B
Biznesowe Bazy danych - B2B
Biznesowe bazy danych, brokerzy, call center, mailing, emailing, telemarketing, direct marketing, data mining.
Business Marketing
Business Marketing
Marketing Sekrety. Social Media Marketing. Marketing wirusowy, marketing szeptany, event marketing, experiential marketing, guerilla marketing, marketing doświadczeń, content marketing.
E-Handel
E-Handel
Dla wszystkich, którzy Internet traktują jako narzędzie do robienia biznesu. Tych, którzy nie widzą możliwości by zignorować to medium
Farmacja
Farmacja
QA/QC, R&D, Rejestracje, Produkcja i Marketing leków.
karierahandlowca.pl
karierahandlowca.pl
Grupa osób i firm zainteresowanych tematyką handlu począwszy od zgłębiania wiedzy teoretycznej aż do wymiany praktycznych doświadczeń m.in. poprzez uczestnictwo w spotkaniach biznesowych,szkoleniach,
Praca w branży medycznej i farmaceutycznej
Praca w branży medycznej i farmaceutycznej
medycyna, farmacja - oferty pracy, opinie o pracodawcach, informacje o branży
Reprezentant medyczny
Reprezentant medyczny
Grupa skupiająca przedstawicieli medycznych z różnych firm farmaceutycznych.
Rynek Farmaceutyczny
Rynek Farmaceutyczny
Grupa dla osób profesjonalnie zajmujących się rynkiem farmaceutycznym. Ma na celu wymianę informacji na temat zmian na rynku farmaceutycznym w Polsce jak i za granicą.
WŁAŚCICIELE FIRM
WŁAŚCICIELE FIRM
Masz firmę? To miejsce stworzone dla Ciebie!