Maciej Wit Nowak

Kierownik Zespołu Produktu Skoda
Poznań, wielkopolskie

Umiejętności

motoryzacja Strategia biznesowa Coaching Analiza konkurencji Consumer Behaviour Kreatywne rozwiązywanie problemów Dealer Relationships Obsługa kluczowych klientów Komunikacja Marketingowa Badania marketingowe Strategia marketingowa Microsoft Office Rozwój osobisty Press Relations Strategia cenowa PRINCE2 Rozwój produktu wprowadzanie produktu Zarządzanie produktem Szkolenia produktowe Koordynacja projektu Project Management Szkolenie Pisanie tekstów marketingowych Zarządzanie cyklem życia produktu Strategie produktu

Języki

angielski
biegły
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Volkswagen Group Polska
Kierownik Zespołu Produktu Skoda
Tworzenie i realizacja strategii produktowo-cenowej oraz oferty handlowej dla całego portfela marki Skoda. Odpowiedzialność za wprowadzanie na rynek nowych modeli, zarządzanie cyklem życia produktów, monitorowanie pozycjonowania cenowego, współpraca z producentem w zakresie kreowania produktów i oferty sprzedaży.
Dbanie o jak najlepsze dostosowanie oferty handlowej oraz specyfikacji do potrzeb polskiego klienta oraz o jego pozytywne doświadczenie w kontakcie z produktami marki.
Inicjowanie oraz koordynacja realizacji badań rynkowych i analiz konkurencji.
Prowadzenie prezentacji produktowych.
Konieczność łączenia kompetencji związanych z zarządzaniem zespołem, projektami i procesami.
Volkswagen Group Polska
Kierownik ds. Standardów Sieci Dealerskiej i Satysfakcji Klienta w Dziale Rozwoju Sieci Dealerskiej
Strategia i koordynacja rozwoju sieci dealerskiej Škoda.
Odpowiedzialność za bieżącą analizę i monitoring sytuacji Dealerów, wpływ na
poprawę ich wyników. Tworzenie i monitorowanie planów działań korygujących.
Tworzenie standardów obsługi Klienta, weryfikacja jakości obsługi Klienta poprzez nadzór nad badaniami jakościowymi oraz pracą kontrolerów.
Dbanie o wysoki poziom satysfakcji klienta na wszystkich etapach jego kontaktu z marką i produktami.
Volkswagen Group Polska
Product Manager w Dziale Marketingu
Opieka nad modelami marki Skoda: Citigo, Fabia, Roomster, Octavia, Rapid.
Ustalanie oferty cenowej i specyfikacji.
Tworzenie strategii produktu w oparciu o strategię marki.
Regularna analiza rynku i konkurencji pod kątem sprzedaży, cen i działań promocyjnych.
Wprowadzanie nowych produktów oraz opracowanie i wykonania planów rozwoju produktu.
Komunikacja z siecią dealerską i wsparcie jej w obszarach produktowo-cenowych.
Prowadzenie prezentacji produktowych.
Logo
Product Manager w Dziale Marketingu
SKODA Auto Polska S.A. - Poznań
Opieka nad modelami marki Skoda: Fabia, Roomster.
Ustalanie oferty cenowej i specyfikacji.
Tworzenie strategii produktu w oparciu o strategię marki.
Regularna analiza rynku i konkurencji pod kątem sprzedaży, cen i działań promocyjnych.
Wprowadzanie nowych produktów oraz opracowanie i wykonania planów rozwoju produktu.
Komunikacja z siecią dealerską i wsparcie jej w obszarach produktowo-cenowych.
Prowadzenie prezentacji produktowych.
Logo
researcher
Własny projekt: Samochód jako przedmiot wytwarzany społecznie
Realizacja własnego projektu badań marketingowych dotyczących rynku motoryzacyjnego – w ramach przygotowywanej pracy magisterskiej pt. „Samochód jako przedmiot wytwarzany społecznie”.
Logo
Specjalista ds. sprzedaży samochodów nowych
Labijak Auto Lama S.J
sprzedaż nowych samochodów Citroen
Logo
pracownik operacyjny magazynu, z-ca kierownika działu ds. realizacji zamówień kluczowych klientów
Ingram Micro, Tilburg, Holandia - centrum logistyczne
Auto Compol S.A. Koncesjoner Renault
Specjalista ds. sprzedaży samochodów nowych
sprzedaż nowych samochodów Renault
Logo
przedstawiciel handlowy, osoba odpowiedzialna za kontakty z kluczowymi klientami
Bodegas Ibericas - importer win hiszpańskich

Projekty

Financial Improvement Programme
Projekt business consulting realizowany u wybranych dealerów Skody - analiza sytuacji finansowej, poszukiwanie obszarów z potencjałem na poprawę rentowności oraz usprawnienie procesów wewnętrznych, rekomendowanie działań zmierzających do poprawy kontroli nad działaniem punktu dealerskiego. Stworzenie koncepcji i zasad programu, koordynacja oraz consulting i doradztwo w punktach dealerskich wraz partnerem zewnętrznym.
Proces Obsługi Klienta 2017
Przygotowanie nowego Standardu Obsługi Klienta Skoda na bazie wytycznych producenta oraz z uwzględnieniem potrzeb lokalnych.
Ideal Network Planning
Projekt rozwoju sieci dealerskiej Skoda w Polsce w latach 2017-2019 - przygotowanie, koordynacja oraz uzyskanie akceptacji producenta.
Poznaj TSI
Koordynacja projektu promocji silników TSI w Polsce. Współtworzenie materiałów i tekstów oraz argumentów sprzedażowych i listy 8 podstawowych zalet.
Skoda Fabia III model launch
Koordynacja wprowadzenia na rynek polski modelu Skoda Fabia III. Opracowanie pozycjonowania modelu, specyfikacji (autorska koncepcja wraz z promocyjnymi pakietami wyposażenia) oraz założeń komunikacji i szkoleń sieci dealerskiej. Wprowadzenie innowacyjnej oferty pakietu przeglądów w standardzie - wprowadzonej od połowy 2016 roku dla wszystkich modeli Skody w Polsce.
Program zakupu pracowniczego Skoda Profit
Stworzenie wewnętrznego programu Skoda Profit - zakupu samochodów marki Skoda z tzw. rabatem pracowniczym. W ramach projektu przygotowana została oferta rabatów, regulamin oraz strategia komunikacji wewnętrznej (m.in. w oparciu o stronę internetową).
Skoda Octavia III Combi, RS, Scout, Laurin & Klement model launch
Koordynacja wprowadzenia na rynek polski modelu Skoda Octavia III Combi oraz wersji RS, Scout i Laurin & Klement. Opracowanie pozycjonowania modelu, specyfikacji (autorska koncepcja pakietów wyposażenia Amazing) oraz założeń komunikacji i szkoleń sieci dealerskiej. Prowadzenie prezentacji dziennikarskiej podczas eventu promującego wersję RS i 4x4.
Skoda TestShow
Koordynacja projektu Skoda TestShow promującego kanał YouTube marki Skoda w Polsce. W ramach projektu powstały filmy z testami modeli Skody według pomysłów zgłoszonych przez internautów - np. Fabia RS jako auto dostawcy pizzy itp. Współtworzenie scenariuszy filmów oraz obecność na planie filmowym.

Szkolenia i kursy

"Finanse dla niefinansistów" - rozwój umiejętności finansowej analizy przedsiębiorstw, business management.
"Świadomy Menadżer" - narzędziowy trening menadżerski, 72 godziny pracy warsztatowej z zakresu skutecznej komunikacji interpersonalnej, teorii motywacji i umiejętności motywowania, umiejętności asertywnego menadżera, wspierania rozwoju podwładnych,
"TRAIN THE TRAINER Advanced" - rozwój umiejętności prowadzenia szkoleń,
"PRINCE2 Foundation" - certyfikat uzyskany,
"Komunikacja w negocjacjach" (w ramach IV Dni Negocjacji),
"Synergia w negocjacjach" (w ramach IV Dni Negocjacji),
"Sztuka Sprzedaży Samochodów" (prowadzone przez Institut Renault),
"Akademia Lidera" (przeprowadzone przez WYG International Sp. z o.o.)

Edukacja

Logo
Podyplomowe Studia dla Menedżerów Motoryzacji, studia podyplomowe
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Logo
Socjologia - specjalizacja Badanie Rynku i Opinii Publicznej, magisterskie
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Logo
klasa o profilu matematyczno-informatycznym, średnie
II Liceum Ogólnokształcące im. Generałowej Zamoyskiej i Heleny Modrzejewskiej w Poznaniu

Specjalizacje

Edukacja/Szkolenia
Coaching
Edukacja/Szkolenia
Szkolenia
Marketing
Badania marketingowe
Marketing
Zarządzanie produktem
Sprzedaż
Motoryzacja/Transport

Zainteresowania

- film – tworzenie scenariuszy i filmów z przyjaciółmi
- nauki społeczne, psychologia społeczna – zagadnienia związane ze skuteczną komunikacją, socjotechnikami, wywieraniem wpływu na ludzi oraz negocjacjami
- motoryzacja – analiza globalnego rynku, śledzenie rozwoju marek
- sport – jazda na rowerze, kajakarstwo

Grupy

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu to jedna z najlepszych uczelni w Polsce. W uznanych rankingach polskich szkół wyższych UAM sytuuje się w ścisłej czołówce najlepszych uczelni
Psychologia biznesu.
Psychologia biznesu.
Wszystko co chciałeś wiedzieć, ale nie wiedziałeś, kogo o to zapytać.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie