Wypowiedzi
-
Si, zgadza się, Wapro niestety nie potrafi dokonać częściowej realizacji WZ-tki. Próbowałem też wariantu z edycją faktury wygenerowanej z dokumentu WZ, ale usunięcie pozycji z faktury usuwa też z dokumentu magazynowego, czyli, niestety, kiszka blada. Ten typ tak po prostu ma.
-
Mieliśmy podobne problemy, związane może nie tyle z samym procesem dostawy towaru, co z wielkością przyjmowanych dostaw.
W naszym przypadku genialnym rozwiązaniem okazało się importowanie dokumentów w postaci elektronicznej (excel, txt, csv, także integracja z naszym systemem 'legacy'), co skróciło czas przyjmowania dostaw z godzin (dla faktur obejmujących ponad 150 pozycji) do dosłownie jednej czy dwóch minut. API dostarczone przez WAPRO pozwala na takie rzeczy i w tę stronę bym szedł (zakładając, że możecie Państwo dokumenty w postaci elektronicznej wymusić na dostawcach).
Po zaimportowaniu dokumentu drukujemy 'nasz' dokument PZ, zawierający zarówno nasze kody asortymentu, jak i kody dostawcy. Na tej podstawie jesteśmy w stanie zweryfikować dostawę (co działa doskonale, kiedy dostajemy dokumenty sprzedaży przed formalną dostawą - gdy paczka jest jeszcze w drodze).
Potencjalny proces importu u Państwa mógłby wówczas wyglądać następująco:
- zaczytanie pliku ze źródła zewnętrznego
- wyszukanie w systemie skojarzonego dokumentu ZD lub wybranie go ręcznie
- porównanie cen i ewentualne wyświetlenie alertów, jeśli rozbieżności są większe od dopuszczalnych lub pozycje się nie zgadzają pod innymi względami (np. ilości)
- po zatwierdzeniu różnic (lub ich braku) zapisanie dokumentu do bazy Wapro w postaci PZ lub - co jest nawet wygodniejsze - bezpośrednio faktury.
Robimy tak u nas, działa w formie zewnętrznej aplikacji z uwagi na nasze specyficzne wymagania biznesowe (w szczególności dopasowanie towarów z importowanych dokumentów ale też wychwytywanie niezdefiniowanych kursów itp).
Rola dokumentów RW w opisanym przez Pana procesie jest dla mnie nieco niejasna.
Jeśli jesteście Państwo zainteresowani, proszę o kontakt mailowy - maciej.luszczynski@gmail.com. -
Witam,
Próbowałem, ale niestety to nie jest rozwiązanie. O ile można wybrać rachunek przy wystawianiu faktury, o tyle wydruk polecenia przelewu w przypadku, gdy kontrahent nie ma domyślnego numeru rachunku nie wdrukowuje niczego.
Podejrzewam, że skończy się zrobieniem własnego wydruku w CR.
Pozdrawiam -
Dziękuję za odpowiedź. Pewnie nie pozostanie nam nic innego jak przymierzyć się do testowania na produkcji, aczkolwiek trochę szkoda, że nie można inaczej - po cichu marzyło mi się wyciągnięcie wszystkiego na maszynę wirtualną, co rozwązywałoby również problem downgrade'u binarek...
Pozdrawiam serdecznie -
Witam panie Krzysztofie,
Rzeczywiście, można zrobić tak, jak Pan sugeruje i założyć, że nic złego się nie zdarzy. Z punktu widzenia biznesu jednakże ryzyka wydają się znaczące:
- po pierwsze obciążamy - nieznacznie, ale jednak - serwer produkcyjny
- po drugie istnieje znaczne ryzyko, iż w trakcie odtwarzania nadpiszemy sobie bazę produkcyjną - konsekwencje wiadome
- po trzecie istnieje mniejsze, ale jednak wciąż istotne ryzyko, iż a) zapomnimy odebrać uprawnienia lub b) co gorsza odbierzemy na niewłaściwej bazie.
Z uwagi na powyższe jestem zdecydowanym zwolennikiem rozdzielania środowisk: deweloperskiego, testowego i produkcyjnego. Mam nadzieję, iż podziela Pan moje argumenty.
W świetle powyższego chciałbym wobec tego zapytać, czy zastanawialiście się Państwo nad możliwością zniesienia ograniczenia dotyczącego aktualizacji na przeniesionej bazie? Jeśli tak, to jestem ciekaw, jakie argumenty padły przeciwko temu.
Pozdrawiam serdecznie. -
Witam serdecznie,
Z uwagi na pojawiające się ostatnio aktualizacje nasunęło mi się takie pytanie: w jaki sposób można testowo wykonać upgrade?
Z jednej strony WAPRO pozwala na odtworzenie bazy na innym serwerze i działanie na niej przez 10 dni bez żadnych konsekwencji. Chwała producentowi za to.
Z drugiej strony na takiej wersji nie można wykonać aktualizacji z uwagi na ograniczenia licencji. Jeśli do tego (przypadkowo lub nie) zaktualizuje się pliki wykonywalne, pojawia się problem downgrade'u - cofnąć wersji nie można, bazy zaktualizować też nie.
Chciałem wobec tego zapytać, jak Państwo sobie z tym radzicie? Teoretycznie można by odtworzyć bazę na serwerze produkcyjnym, ale to moim zdaniem proszenie się o kłopoty. Jak budujecie własne środowiska testowe?
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Łuszczyński -
Wydaje mi się, że można również w kartotece pracowników skojarzyć pracownika z użytkownikiem i wówczas pole to będzie wypełniane automatycznie...
Uwagi co do konfiguracji wydruku jak najbardziej słuszne, domyślnie zdaje się nie drukuje.
Pozdrawiam
Maciej Łuszczyński -
Witam serdecznie,
Od pewnego czasu zauważyliśmy, iż po wystawieniu nowego dokumentu handlowego (Menu Operacje handlowe -> Sprzedaż), po zatwierdzeniu dokumentu i przeklikaniu się przez okna wydruków okno na kilka sekund dosłownie zamiera - pola stają się nieaktywne, lista dostępnych typów dokumentów co prawda rozwija się, ale pozostaje pusta, itd. - generalnie nie można kontynuować pracy. Pominięcie wydruków nie pomaga. Problem występuje na kilku komputerach, nie jest to więc sprawa jakiejś specyficznej maszyny. Możemy to potwierdzić dla wersji 8.30.6, prawdopodobnie występowało to we wcześniejszych wersjach też.
Paradoksalnie najszybszym sposobem jest zamknięcie okna i otwarcie go ponownie, no ale nie o to chodzi.
Zarówno nasz lokalny support, jak i telefoniczny Asseco nie wiedzą, co może być przyczyną.
No i pytanie: ktoś z Państwa ma podobnie? Miał, ale sobie poradził? Wszelkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Łuszczyński -
Witam serdecznie,
mam następujące pytanie, związane z wydrukiem przelewu bankowego:
Jeden z naszych dostawców energii elektrycznej korzysta z dwóch różnych rachunków bankowych, zależnie od miejsca realizacji usługi. Oba rachunki wprowadziliśmy do kartoteki kontrahenta. Wprowadziliśmy też nowe faktury zakupu, dla każdej z nich definiując odrębny numer konta wystawcy.
W obu przypadkach jednakże wydruk polecenia Przelewu bankowego, generowany z poziomu faktury zakupu (wybieramy fakturę zakupu, menu operacje -> Drukuj polecenie przelewu) posługuje się tym samym numerem konta. Dlaczego? Czy można zmienić konfigurację systemu tak, aby wydruk był adekwatny do aktualnie wybranego dokumentu?
Za wszelką pomoc z góry serdecznie dziękuję.
Maciej Łuszczyński -
Obawiam się, że dokumentacja powstawała w trybie copy & paste i za dużo zostało powielone (ale to tylko moje osobiste wrażenie).
W przypadku dodawania powiązanego z dokumentem handlowym dokumentu magazynowego nie ma, jak słusznie Pan zauwazył, możliwości przekazania formatu numeracji. Proszę zauważyć, że procedura JL_PobierzFormatNumeracji_Server wymieniona jest w rozdziale 2. dwukrotnie - istotne jest drugie wystąpienie, poprzedzające opis procedury zatwierdzającej dokument.
Proszę pamiętać, że pracując z serwerem SQL może Pan dowolny kawałek kodu opakować w BEGIN TRANSACTION / ROLLBACK TRANSACTION i w ten sposób testować co się wydarzy (na bazie testowej / developerskiej, rzecz jasna ;)).
Pozdrawiam i życzę wytrwałości. -
Taaak, dokumentacja SQL pozostawia trochę do życzenia... ;)
Obstawiałbym AP_DodajWTleDokMag_Server, ta u mnie działa.
Pozdrawiam towarzysza w biedzie... -
Czy indeksy katalogowe artykułów są zgodne w obu magazynach? Po tym polu zdaje się jest dopasowanie.
-
Witam,
strzelam, że został gdzieś dokument finansowy powiązany z fakturą. Usunięcie faktury nie usuwa KP (KW w przypadku zakupu), więc trzeba go teraz odszukać i usunąć ręcznie. Jest to trochę up... męczące, bo w drugą stronę (wystawianie dokumentów kasowych do dokumentów handlowych) działa to automatycznie, no ale cóż...
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Łuszczyński -
Faktycznie dużo prościej, dziękuję.
Mam pytanie, czy tego typu rozwiązania są gdzieś opisane? W formie jakiegoś katalogu postaci: problem - rozwiązanie? Bo w podręczniku tego niestety nie ma, a to co jest tutaj: http://www.wapro.pl/WAPRO/faq słabo się przegląda.
Pozdrawiam serdecznie. -
Witam serdecznie,
chciałem zapytać, jaki jest algorytm postępowania dla w/w przypadku? Można oczywiście dodać kolejną korektę, która wyzeruje wszystkie pozycje, a potem wprowadzić nową WZ-tkę, ale to trochę słabe rozwiązanie. Jakieś lepsze pomysły?
No i pytanie, z czego wynika to ograniczenie? Z konieczności powiązania pozycji faktury z pozycjami dokumentu magazynowego? Czy z jakiegoś innego powodu?
Pozdrawiam. -
Witam,
Nie wiem, czy zadziała w wersji biznes, ale proszę sprawdzić poniższą metodę:
1. edytujemy jeden z dokumentów
2. zaznaczamy wszystkie pozycje (można prawym przyciskiem myszy -> zaznacz wszystko)
3. przyciskiem operacje uruchamiamy Przenieś do schowka - zamówienie będzie teraz puste
4. usuwamy pusty dokument
5. otwieramy dokument, do którego chcemy dołączyć pozycje
6. przyciskiem operacje wywołujemy Schowek pozycji
7. zaznaczmy pozycje
8. przyciskiem Przenieś zaznaczone dodajemy pozycje do zamówienia
Takie Scal na piechotę ;) -
Panie Damianie,
wysłałem Panu wiadomość prywatną, jeśli będzie Pan zainteresowany, proszę o kontakt.
Pozdrawiam -
Witam panie Adamie,
odpowiedź jest prosta: nie da się. Należy zdjąć towar dokumentem magazynowym. Ewentualnie można wprowadzić sobie rozrachunek "z ręki", jeśli korzystacie Państwo z rozrachunków.
Wapro nie ma korekt do nieistniejących faktur zakupowych (w przeciwieństwie do nieistniejących faktur sprzedażowych).
Pozdrawiam -
Witam serdecznie,
też byłbym zainteresowany taką funkcjonalnością, podobnie jak możliwością ustalenia, wg której kolumny lista szczegółów będzie sortowana. Domyślny porządek (np. w zamówieniach) - po nazwie - średnio się u nas przydaje. -
Witam panie Jacku,
dziękuję za sugestię. Pomysł całkiem sensowny, co prawda stare problemy (luki w numeracji paragonów, nieciągłość numeracji faktur - prawdopodobnie, nie sprawdzałem, ale obstawiam że tak właśnie się stanie) pozostają, ale może to jest jakaś droga... Porozmawiamy z księgową.
Pozdrawiam serdecznie.