Wypowiedzi
-
Z tego, co napisał pan Rafał wynika, że użycie polecenia KONIEC da właśnie taki efekt.
-
Ma sens, przydatne rozwiązanie.
-
Witam,
W definicji IFa podaje się sam warunek, w związku z tym będzie on miał postać Pole1 = "Wartość tekstowa". Dalej definiuje się (jako następny krok) moduł wykonawczy, który zostanie odpalony jeśli warunek będzie spełniony. Za ELSE definiujemy drugi krok, który ma być uruchomiony w pozostałych przypadkach. Proszę pamiętać, że jeśli chodzi o definiowanie akcji, mamy do wyboru tylko to, co przygotował producent (procedura sql, skrypt vbs, moduł wykonywalny itd). Z operacją dodatkową może być tutaj problem. Być może tę logikę da się zapisać inaczej.
Pozdrawiam
Maciej Łuszczyński -
Można kontaktować się z helpdeskiem przez iHD, internetowy system zgłoszeń. Przećwiczone wczoraj i działa OK. http://www.wapro.pl/wapro/IHD.
Pozdrawiam
Maciej Łuszczyński -
Nie możemy, dyskusja dotyczyła stworzenia modułu dodatkowego, który byłby wykorzystywany do edycji tego właśnie pola w dokumentach WZ.
-
Touche. Dla WZ jest faktycznie pusty. Mogłoby się zatem udać...
-
Jasne, wiem, że jest. Problem jest taki, że w mojej bazie pole to jest wypełniane przez wapro, tak, że ja bym się bał używać go do własnych celów.
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Łuszczyński -
Problem, jaki ja tutaj widzę, polega na tym, że - jeśli dobrze rozumiem ideę modułu dodatkowego - nawet jeśli użyjemy go do wprowadzania danych to i tak nie bardzo będzie gdzie te dane wyświetlić. Wapro nie da się tak po prostu przekonać do wyświetlenia czegoś więcej.
Jasne, że można próbować wykorzystać któreś z istniejących pól (np. uwagi), ale może się to ostatecznie okazać bardziej skomplikowane.
Różnica w cenie między wersją Biznes a Prestiż - o ilu stanowiskach mowa? Dla jednego gra może nie być warta świeczki, dla większej liczby - jeśli tylko znajdzie się miejsce w które można te dane wpasować - moduł stanowić może bardziej opłacalną alternatywę.
W razie pytań proszę o kontakt.
Z poważaniem
Maciej Łuszczyński
http://www.rapsoft.com.pl -
Byłoby słabo, ale może ktoś, coś...?
(Faktem jest, że sprawdziłem i niestety zmiana kontrahenta jest wyzwalaczem do zapisu nagłówka...) -
Witam serdecznie,
Dla niektórych dokumentów magazynowych z definicji wiemy, jaki będzie przypisanych kontrahent. Postanowilismy sobie więc nieco uprościć życie i za pomocą gniazd rozszerzeń obsłużyć proces wystawiania dokumentu i przypisywać go niejako z automatu. I tu dwa problemy:
Po pierwsze mechanika gniazd rozszerzeń nie przewiduje prostych przypisań - taki feature. Trzeba wywołać procedurę składowaną. W sumie to może i ma sens, niemniej dla mnie to trochę jak strzelanie z armaty do wróbla.
Problem drugi jest jednak nieco poważniejszy, bowiem zmienne dostępne w aplikacji ($IdKontrahenta, $WyborIdKontrahenta) nie mają typu output i, z tego co testowaliśmy, nie bardzo działa przypisanie do nich wartości wychodzących z procedury SQL. Czy coś robimy źle? Czy efekt, który chcemy osiągnąć, jest możliwy do zrealizowania?
Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.
Z poważaniem
Maciej Łuszczyński -
Obawiam się, że pola dodatkowe dostępne są dla wariantu Prestiż i wyższych.
-
Nie mam aktualnie programu przed sobą, więc piszę z pamięci:
- w module administracyjnym możemy zdefiniować Pola dodatkowe dla wybranego obiektu (w tym przypadku dokumentów magazynowych)
- na liście WZ klikając prawym przyciskiem myszy możemy skonfigurować wyświetlane kolumny i dodać w/w pole (uwaga, ta konfiguracja jest per użytkownik, więc trzeba dla każdego z osobna...)
- zaznaczamy dokumenty które nas interesują
- z menu operacje wybieramy Grupowa edycja pól dodatkowych (uwaga: wprowadzona wartość nadpisze dotychczas istniejącą, więc trzeba wiedzieć, co się robi..)
I to chyba wszystko.
Pozdrawiam
Maciej Łuszczynski -
A czy to musi być Wyróżnik właśnie? Bo jeśli nie, to najszybsza alternatywa to użycie jednego z pól dodatkowych, a następnie grupowa edycja.
Pozdrawiam
Maciej Łuszczyński -
Witam,
Na wszystkie pytania nie odpowiem, ale proszę spojrzeć na tabelę MAG_REJESTR_ZMIAN_STATUSOW_ZAMOWIEN, która wydaje się być tym, czego Pan szuka.
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Łuszczyński -
Witam serdecznie,
Nie do końca rozumiem, w jaki sposób wprowadzacie Państwo dokumenty (podejrzewam, że pierwsza jest PZ-tka, a do niej wystawiana jest faktura), ale przyznaję, że sami też mieliśmy z tym problemy.
Jeśli dobrze pamiętam (teraz mamy import automatyczny tych dokumentów i nikt nie musi się już nad tym skupiać za mocno), rozwiązaniem było wprowadzenie dokumentu PZ jako pierwszego, z przyjęciem cen 1:1 (jeśli coś kosztowało 10 euro, wprowadzaliśmy to w cenie 10), a potem, do wprowadzenia faktury walutowej robiliśmy następujący wic:
- nowa faktura zakupu - nabycie UE
- wprowadzamy numer
- wybieramy kontrahenta
- nie zgadzamy się na automatyczne dodanie dokumentow magazynowych
- w zakładce Informacje nagłówkowe zmieniamy walutę na PLN
- przyciskiem Dokumenty magazynowe dodajemy teraz naszą PZ-tkę
- zmieniamy walutę na EUR
- nie zgadzamy się na przeliczenie cen na dokumencie
- zapisujemy fakturę.
Być może jest lepszy sposób, ale ten działał u nas w 100% przypadków i nie powodował rozbieżności związanych z przeliczaniem się cen.
Z poważaniem,
Maciej Łuszczyński -
Genialnie. Przyznam, że czytałem o tym kiedyś, ale pamięć okazała się bardziej ulotna niżbym chciał. Natomiast ukrycie tego pod menu kontekstowym - no to tak sobie...
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Łuszczyński -
Witam serdecznie,
Mamy taką potrzebę, aby implementacje gniazd przenieść ze środowiska deweloperskiego do produkcyjnego. W jaki sposób możemy to zrobić? O ile przenoszenie np. samej procedury SQL nie jest jakieś specjalnie trudne, o tyle już "uchwycenie" całego flow opartego na IFach itp konstrukcjach jest dość wymagającym zadaniem. Jakieś instrukcje, rady?
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Łuszczyński -
OK, dziękuję za informację, będziemy testować.
Pozdrawiam
Maciej Łuszczyński -
Interesuje mnie, czy jest możliwe uzyskanie następującej funkcjonalności w programie:
- przy zatwierdzaniu dokumentu handlowego (faktury zakupu dokładnie rzecz biorąc) program pyta użytkownika o to, czy wydrukować dodatkowy, zdefiniowany przez nas raport;
- jeśli odpowiedź jest twierdząca, raport jest wywoływany (idealnie drukowany bezpośrednio do drukarki)
- jeśli wydruk został wykonany, w pola dodatkowe w tabeli dokumentów handlowych wpisywane są informacje nt daty wydruku.
O ile dokumentacja do gniazd rozszerzeń pozwala częściowo oprogramować opisany wyżej proces, o tyle nie znajduję (albo nie potrafię znaleźć) w niej informacji na temat uruchamiania wydruków. Czy taka funkcjonalność jest w ogóle dostępna? Ostateczna ostateczność to moduł wykonywalny, ale koncepcyjnie i praktycznie byłoby osadzić całość (a w szczególności wydruki) w samym WFMAGU.
Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.
Maciej Łuszczyński -
Witam serdecznie,
Czy jest jakiś _prosty_ sposób na wyświetlenie formy płatności na liście dokumentów handlowych?
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Łuszczyński