Wypowiedzi
-
Lepszy, bo ... ?
czy lepszy "Bo tak"? -
Kurcze, widzisz, wlasciwie to wszedzie, gdzie pracowalem, czasami zachodzila potrzeba porownania systemow CRM i z reguly bylo to tak: "OK, znamy sie na Sieblu, wiec piszemy dobrze o Sieblu a Microsoft CRM jest ble, bo nie mamy kim go wdrozyc" - i klient dostawal drozszego Siebla, bo potrafilismy go dobrze sprzedac i skutecznie wdrozyc.
Miedzy innymi stad moje pytanie, bo czesto jednak okazywalo sie, ze np. Microsoft CRM bylby nie dosc, ze tanszy (licencje) to jeszcze moglby byc wdrozony mniejszym kosztem (bo konsultanci tyle nie kosztowali), a spelnialby oczekiwania klienta rownie dobrze (nie wspominajac nawet, ze wyglada duzo "przyjazniej"). -
hehehe, z tymi studentami to dokladnie jak moj kolega po fachu (Marek Popkowicz) powiedzial o wielkiej czworce - jak dostaniesz trzech konsultantow, to jeden sie zna, drugi sie uczy, a trzeci im teczki nosi :D
Swoja droga slyszalem tyle negatywnych komentarzy o wielkich, nawet bezposrednio od ludzi Siebla, ze to az dziwne.
jesli chodzi o Mercedesa, to ulubiony samochod taksowkarzy - slyszalem, ze tluka na nich z milion kilometrow i ze wzgledu na wysoka jakosc faktycznie wychodzi taniej, mimo, ze na poczatku kosztuje wiecej - ale to zaslyszane.
Mialem okazje pracowac w firmie, ktora liczyla sobie 2x wiecej niz wielka czworka i mimo to klientow zawsze bylo pod dostatkiem...
co do kwestii wyboru systemu, to sa jeszcze uklady, ukladziki...
Zadajac to pytanie, bardziej mialem na mysli odpowiedz typu - bo system X ma to, to i tamto, byl rozwijany x lat i jest dojrzalym produktem. -
Jak sie ma cena do jakosci? Czy taki Siebel czy SAP sa warte swojej ceny?
-
Koszt wdrozenia w miare rozumiem - ilosc roboczogodzin X stawka za konsultanta ;]
Plus koszty ukryte - odciaganie ludzi od pracy (na wywiady, szkolenia), poczatkowy spadek wydajnosci ze wzgledu na adopcje, dodatkowe naklady zwiazane z pomoca techniczna i merytoryczna. Pominalem cos?
Ale za co placi sie w sofcie? Gdzies tu na forum przewinela sie jakas magiczna cena licencji, ze ja chyba nawet tyle za kwartal nie zarabiam - Dlaczego to jest takie drogie? -
Niby proste pytanie, a jednak podchwytliwe, bo za co tak naprawde sie placi kupujac system CRM?
Dlaczego na przyklad taki Siebiel czy SAP jest tak drogi, skoro mozna miec taki Salesforce czy nawet jakis darmowy CRM typu SugarCRM czy vTiger? -
Znam sie na systemach biznesowych - glownie na Customer Relationship Management - zarzadzanie relacjami z klientem oraz zajmuje sie doradztwem strategicznym z tej dziedziny.
W krotkich zolnierskich slowach system CRM pomaga ogarnac kontakty z klientem wprowadzajac polaczenie niemieckiego porzadku i japonskiej wydajnosci a strategia CRM to wytyczne jak traktowac klientow, zeby znalezc zloty srodek pomiedzy wydatkami na klienta, a poziomem swiadczonych uslug.
Dobrze wdrozony system CRM moze byc spoiwem, ktore laczy klienta ze sprzedawca i zapewnia satysfakcje obydwu stronom.
Prawda, ze zgrabnie?
W takim razie zapraszam na konsultacje! :-)
Darmowo odesle do rzeczowych zrodel, ale mozemy tez porozmawiac bardziej powaznie jesli w gre wchodza wieksze pieniadze.
Pozdrawiam,
Maciej Jankowski -
Treść biuletynu:
CoworkingClub w Warszawie działa od początku września 2008r i z naszego centrum korzystają już pierwsi zainteresowani. Wciąż jeszcze mamy wolne miejsca tak więc zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą: www.coworkingClub.com
Osoby, które chciałyby ”na żywo” zapoznać się z ideą coworkingu, zapraszamy serdecznie do wzięcia udziału w bezpłatnym dniu otwartym. 14 października (wtorek) w godz. 9.00-17.00 każdy może przyjść i osobiście przekonać się jak wygląda praca w biurze dzielonym przez różne podmioty.
Udostępniamy miejsce do pracy (biurko), dostęp do Internetu, możliwość drukowania, zimne i gorące napoje oraz serdeczną atmosferę ( co jest nie bez znaczenia dla wszystkich pracujących w domu, którzy na co dzień samotnie muszą zmagać się z jesienną melancholią ;)
Spotkanie będzie miało miejsce w siedzibie realizacji projektu coworkingClub: ul. Wilcza 46 (skrzyżowanie ulic Wilczej i Poznańskiej, wejście bramą od ulicy Wilczej).
Osoby zainteresowane, prosimy o potwierdzenie przybycia telefonicznie lub e-mailowo: coworkingClub@gmail.com
Renata Bielecka: 608 32 85 65
Wojciech Mocarski: 502 604 732
Zapraszamy serdecznie. -
W związku z prośbami administracji tego cudownego miejsca jakim jest GoldenLine chciałbym Wam przypomnieć że jedyną - legalną - drogą do zamieszczania ogłoszeń rekrutacyjnych na GL jest emisja oferty poprzez stronę http://goldenline.pl/rekrutuj-z-nami lub kontakt z działem sprzedaży rekrutacja@goldenline.pl. Wszystkie inne drogi mogą skutkować... nie chcecie wiedzieć :)
-
Zaczalem czytac naraz "The Long Tail" oraz "Crowdsourcing" i zainspirowany "4-hour work week" pomyslalem, ze musze cos wykombinowac ;]
Dziekuje Wam za rekomendacje. -
Rafale, wrzuc chociaz troche szczegolow (jesli Ci wolno), chetnie dowiem sie wiecej, bo czesto klienci pytaja o cos takiego.
-
Jestem konsultantem Customer Relationship Management (CRM).
Zajmuje sie doradztwem w zakresie efektywnego wykorzystania technologii do usprawnienia procesu obslugi klienta przez zwiekszenie zarowno efektywnosci pracy oraz zadowolenia klienta.
Specjalizuje sie w Microsoft CRM, ale moge polecic ekspertow bieglych w innych systemach. -
mrowisko... gdzies te nazwe juz slyszalem...
niech tylko sprawdze date pewnego dokumentu...Maciej Artur Jankowski edytował(a) ten post dnia 02.10.08 o godzinie 22:21 -
Zgadzam sie z przedmowca, systemy Dynamics CRM i Salesforce.com sa chetnie wykorzystywane jako platforma do budowania aplikacji biznesowych, bardzo czesto luzno zwiazanych CRM.
Co wiecej, sa z reguly prostsze do opanowania niz dedykowane rozwiazania, nie wspominajac juz o mozliwosci wyboru sposrod sporej ilosci partnerow, ktorzy moga dopasowac oprogramowanie niemalze w takim stopniu jak to dedykowane.
Gdybym mial wybierac, to przy obecnych cenach korzystalbym ze sprawdzonych, popularnych rozwiazan. Chociazby ze wzgledu na to, ze za tymi produktami stoja duze firmy istniejace od lat, ktore jak ktos juz zauwazyl wczesniej - "stoja za swoim produktem" wydajac uaktualnienia i na biezaco wspierajac system.Maciej Artur Jankowski edytował(a) ten post dnia 29.08.08 o godzinie 16:24 -
W 4.0 poprawiono znacznie modul workflow, dzieki niemu mozna wiele akcji automatyzowac. Nie wymaga to programowania, tylko troche "klikologii".
To co podales to calkiem niezly przyklad:
* dodac pole to zaden problem, MS CRM ma bardzo intuicyjny interfejs administratora, kilka klikniec i gotowe.
* jako ze nie ma w module workflow ani w webserwisie funkcji, ktora zwrocilaby ilosc rekordow, trzeba napisac troche kodu. Sa dwie opcje, jedna prostsza - ASP z zapytaniem SQL i AJAX, ktory to odczyta na formularzu i druga, plugin w MS CRM - zgodnie z zasadami sztuki.
W opcji pierwszej siadasz i robisz to w 10 minut, w drugiej czytasz SDK i robisz to w 10 minut. -
Napisze o tym, co znam najlepiej - MS CRM:
* Kumaty uzytkownik (administrator) moze zmieniac model danych praktycznie dowolnie (i jest to tak proste, ze pieciolatek by to zrobil). Nowe obiekty, relacje, mapowania, widoki, formularze, etc.
* Uzytkownicy moga sami tworzyc widoki (advanced find)
* Uzytkownicy moga sami tworzyc reguly workflow
* Do latwej i szybkiej integracji/migracji uzywa sie czesto Scribe. Mimo, ze jest to kaprysne bydle, to jednak nawet srednio techniczny uzytkownik sobie poradzi. Kodu tam pisac raczej nie trzeba (chyba, ze jest koniecznosc wykonywania jakichs akrobacji z danymi). -
Piszac o MS CRM, ze integracja jest latwa i ze wszystkim mialem na mysli, ze ten system nie robi problemow "ze swojej strony",
czyli jest bardzo "goscinny" i praktycznie wszystkie obszary tego systemu integruje sie na poziomie logiki biznesowej uzywajac webservices, ktore sa proste w uzyciu - kazdy dotnetowy developer moze sie dogadac z MS CRM juz po 3 kliknieciach mysza.
...pod warunkiem, ze nie obslugujesz setek tysiecy operacji, bo przy skomplikowanych operacjach przepustowosc bywa skandalicznie niska - nasze poprzednie minimum to 3-4 rekordy na sekunde, obecnie, dzieki czarnej magii i specjalnym zakleciom Microsoftu ok. 30 rekordow na sekunde w najgorszym wypadku.
Siebel, chociaz sie az tak dobrze nie znam, wygladal na znacznie lepiej pomyslany, jesli chodzi o mozliwosci integracji, po prostu oferowal wiecej opcji.
Nie znam rynku w Polsce, ale polecalbym zapytac producenta przedstawiajac sie jako klient, ktory ma juz MS CRM i jest bardzo zainteresowany kupnem Symfonii ;]
Poza tym, jesli jestes zainteresowany, moge pomoc.Maciej Artur Jankowski edytował(a) ten post dnia 25.08.08 o godzinie 17:45 -
Jacku, nie zawsze jest taka potrzeba, a Twoje stwierdzenie jest stanowcze jak islamski fundamentalista.
Pojecie CRM jest tak rozlegle, ze rozne firmy uzywaja systemow CRM do roznych celow.
Obecnie mam do czynienia z wdrozeniem dla instytucji finansowej, ktora uzywa systemu CRM do... nie zgadniesz...
Customer Relationship Management - nie do "sprzedazy", ani marketingu tylko raczej do dbania o klienta, ktory juz jest pozyskany i obsluzony, do organizowania pracy agentow i sledzenia nakladow na utrzymanie klienta.
Microsoft Dynamics CRM http://www.microsoft.com/dynamics/crm
Mozliwa integracja:
* latwa, ze wszystkim
* superlatwa z MS Dynamics AX i MS Dynamics NAV
* bardzo latwa przy uzyciu Scribe
Siebel
http://www.oracle.com/siebel
Mozliwa integracja:
* elastyczna i ze wszystkim
Przypuszczam, ze praktycznie kazdy nowoczesny system CRM latwo sie integruje z innymi systemami...Maciej Artur Jankowski edytował(a) ten post dnia 22.08.08 o godzinie 18:53 -
Witam,
zainteresowani proszeni o rejestracje na stronach wiki - jednak bedzie otwarta (ale bede mial oko na "cwaniakow")
Na poczatek chcialbym rozwinac artykuly pod linkami na stronie glownej, czyli pokrotce:
* zebrac liste systemow (w przyszlosci moze pokusimy sie o jakies zestawienie tabelaryczne z artykulem towarzyszacym)
* uzupelnic artykuly o zasobach CRM, czyli Wasze rekomendacje (krotkie recenzje mile widziane) - ksiazki, artykuly, portale, blogi, fora, etc. Byl taki temat na forum, jak go znajde to cos stamtad wrzuce.
* pod artykulem filozofia CRM trzeba bedzie umiescic nasze wielkiej madrosci dyskusje - w pigulce, najlepiej tylko nasze wnioski - tutaj prosba do autorow - oni najlepiej wiedzieli co chcieli przekazac - pomozcie troszke.
p.s. Nie piszcie za bardzo profesjonalnie i "zimno", niech bedzie ciekawie, subiektywnie i niech to prowokuje do dyskusji i ulepszania naszej wiedzy :] -
W Sieblu mozna bylo zrobic inny widok i pokazywac te widoki w zaleznosci od roli uzytkownika.
W MS CRM niestety nie mozna tego zrobic po ludzku - wlasciwie to masz racje, czasem to moze byc powazne ograniczenie, tym bardziej, ze gmeranie przy niestandardowych zdarzeniach jest "unsupported".
Dawidzie: bo nawet gdy ukrywanie pol jest w handlerze onLoad, to jest ten moment, kiedy mozna podejrzec dane (chyba, ze o czyms nie wiem)
Fajne jest w MS CRM, ze "daje zarobic" ale w porownaniu z Sieblem, jego funkcjonalnosc "out of the box" jest znikoma (o co zreszta raczej Microsoftowi chodzilo) co czasem mozna tez policzyc na plus.
(przepraszam, ze chaotycznie, niedawno wstalem :]