Wypowiedzi
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Gra Wstępna
-
Magda Filaber (Mazurek):
Mirosław Kozłowski:
Dodam że moim zdaniem - ważne jest to żeby CRM był tak elastyczny w dostowywaniu, w jakim stopniu jest "elastyczna" nasza organizacja.
Dokładnie zgadzam się z p. Mirosławem - chodzi o dopasowanie do naszych potrzeb. Tyle, że na etapie wdrożenia trudno przewidzieć wszystkie funkcjonalności, szczególnie gdy nasza firma nie ma jasnych procedur, które można byłoby odwzorować w CRMie. Dodatkowo zakładając, że firma ewoluuje, oprogramowanie też powinno rozwijać się wraz z tymi zmieniającymi się potrzebami.
Osobiście uważam, że długie analizy mogą tylko zniechęcić zespół i kierownictwo (nie wiem jak wy, ale ja przechodziłam przez kilkunastomiesięczne analizy i przygotowania do wdrożenia - gdzie założenia, członkowie zespołu i osoby decyzyjne zmieniły się kilkukrotnie).
Bazując na takim podejściu przed dwoma tygodniami na konferencji CRM GigaCon zaprezentowaliśmy nieco odmienny od wszystkich model wdrożenia. I - co ciekawe -
został on nagrodzony Złotym Bitem CRM.
Polega na tym, że każdy CRM składa się z podstawowych elementów/ modułów - lista kontrahentów, osoby kontaktowe, działania/kontakty, oferty. Skoro są one w każdym CRMie, proponujemy wdrożenie standardowych modułów - skonfigurowanych oczywiście pod kątem nazw, pól, struktury aplikacji. Po pewnym czasie, gdy pracownicy przyzwyczają się do aplikacji i będą w stanie swobodnie w niej pracować można dodawać kolejne funkcjonalności. Co ważne, te nowe funkcjonalności mają za zadanie dopasować aplikację do specyfiki firmy.
Wdrożenie przebiega etapowo, poszczególnie procesy są przekładane na funkcjonalności CRM - ale tylko na te, które faktycznie są potrzebne.
Nie jesteśmy firmą znaną, a docenili nas uczestnicy konferencji CRM. Ciekawa jestem czy taki model może stać się popularnym na naszym rynku, gdzie wiele firm nie ma opisanych procedur i tak naprawdę to nie wie jak CRM powinien działać i z jakich elementów powinien się składać.
Nasze podejście minimalizuje koszty - firma nie "traci" czasu na długie wdrożenie, ani nie wydaje pieniędzy na kosztowne i mocno rozbudowane oprogramowanie (które mogłoby być zbyt trudne w użytkowaniu i administrowaniu). My stawiamy na prostotę oraz rozbudowę w czasie - zgodnie z rosnącymi potrzebami i świadomością firmy.
Czy stanie się to popularny model? Na to odpowiem pewnie za jakiś czas...
Dla mnie to zadna nowosc i calkiem niezle rozwiazanie problemu "klient nie wie czego chce" - trzeba tylko umiec zarzadzac oczekiwaniami klienta i planowac z głową - "na zaś" :]
Taki sposób prowadzenia projektu wydaje się bardzo sensowny - tylko, że z mojego doświadczenia wygląda, że dość drogi - chyba, że klient może sobie pozwolić na wyszkolenie pracownika, który dostosowuje system. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Gra Wstępna
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Gra Wstępna
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Gra Wstępna
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Gra Wstępna
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Gra Wstępna
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Gra Wstępna
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Gra Wstępna
-
Polecam Elk - piekne, spokojne miasto nad jeziorem i nad rzeka, chociaz to Mazury, to turystow nie ma tyle co w Augustowie.
Dobre zycie :-) -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Flirt 2
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Flirt 2
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Flirt 2
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Flirt 2
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Flirt 2
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Gra Wstępna
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Gra Wstępna
-
Jacek Mamot:
Witam serdecznie,
Wiadomość dla zainteresowanych tematem porażek wdrożeń systemów CRM.
26 czerwca firma K2 Consulting opublikuje raport "Największe ryzyka wdrożeń systemów CRM".
Raport będzie można pobrać nieodpłatnie ze strony http://k2c.pl po wypełnieniu ankiety.
Czyli ze co, podsumowaliscie najciekawsze wypowiedzi z forum i zrobiliscie z tego raport? ;]
Bo nie rozumiem? -
a z innej beczki - spodobal mi sie bardzo BMW F650, czy to dobry motocykl na poczatek?
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Flirt 2