Wypowiedzi
-
Stanisław Grabowski:
Łukasz Skrzypkowski:
Co do informacji w tym temacie, to nie ma co się dziwić, że jest ich mało. Po pierwsze nikt tak otwarcie się tym chwalić nie będzie i udostępniać danych konkurencji. Po drugie, tak jak już pisałem, wskaż mi firmę polską, która wypuściła(z sukcesem) grę pod FB.
Świat Danio na Naszej Klasie :)
Tylko że to gra brandowana, więc nijak sie ma do tego case...
Co do gier brandowanych, to jest tego trochę... ale gdzie tam jest to co mnie bądź Macieja interesuje, czyli monetyzajca? :) -
Maciej W.:
Jeszcze jeden link zawierający wysokość przychodu z 1usera /mc na podstawie 4największych graczy na tym rynku.
http://socialtimes.com/top-facebook-gaming-companies-h...
Wynika, że jest to w przedziale 0,22-0,32$/m-c, tylko ciekawy jestem, czy jest to przed opłatami fb czy po.
Warto pewnie odjąć te 30% haraczu dla FB.
Co do informacji w tym temacie, to nie ma co się dziwić, że jest ich mało. Po pierwsze nikt tak otwarcie się tym chwalić nie będzie i udostępniać danych konkurencji. Po drugie, tak jak już pisałem, wskaż mi firmę polską, która wypuściła(z sukcesem) grę pod FB.
Jak chcesz mieć wiarygodne dane to musisz sam chyba coś wypuścić i na podstawie tego pokazujesz dane inwestorowi. Szczególnie w Polsce, gdzie świadomość inwestora na temat gier społecznościowych jest bliska zeru. Można dogrzebać się do takich danych, ale nie da się ich zweryfikować. Na http://appdata.com można kupić za $1000 raport, tam(z tego co widziałem w spisie treści) są dane na ten temat. -
Maciej W.:
Znalazłem takie dane:
czyli 0,6$/m-c z liczby DAU.
http://fbindie.posterous.com/can-you-make-a-living-wit...
oraz
ok 0,24$/m-c z każdego usera miesięcznie
http://excapite.wordpress.com/2011/01/18/for-all-the-g...
Teraz tylko obciąć ww liczby przez pół i obliczyć jaką liczbę userów dau bądź w ogóle będziemy potrzebować do osiągnięcia progu rentowności biorąc pod uwagę zwiekszające się wraz z liczbą graczy koszty serwerów.
Zostaje pytanie ile średnio kosztuje pozyskanie jednego gracza biorąc pod uwagę tylko przeliczalne formy marketingu.
Fajne linki.. przydadzą się :)
A co do kosztu pozyskania jednego gracza, to sprawdź ile kosztuje klik w FB ads, obniż o jakiś procent (bo będą też używane inne formy reklamy - zobacz np. http://www.appatyze.com ) i jeżeli nie robisz tego pod inwestora, to takie dane powinne wystarczyć :) -
Maciej W.:
Btw. Znacie jakąś AI, która promowała bądź brała udział w promocji gry fejsbukowej?
Zacząłbym od zadania pytania o firmę polską, która wypuściła grę na FB:) (taką która ma jakiś rozsądny ruch) ... chyba że jakaś AI promowała grę nie polską.. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Wg mnie nie masz do końca racji, bo prawda jest taka, że ciągle i wciąż trzeba pakować kasę w przemyślany marketing. Ale rzeczywiście początek jest najbardziej trudny.
Prawda jest taka, że wszystko zależy od produktu. Są firmy na rynku które poradziły sobie i bez pakowania kasy.
Tak swoją drogą, to na kiedy planujecie start? :) Temat gier społecznościowych jest mi dość bliski, stąd moja ciekawość :D -
Według mnie jak robi się grę pod FB, to nie można mówić o wplątywaniu elementów społecznościowych, tylko trzeba taką grę projektować od A do Z jako społecznościówkę. FB daje mnóstwo możliwości darmowej reklamy, nie tylko zapraszanie znajomych.
Maćku.. sprawdź http://apps.facebook.com/cartown , to wydaje mi się w Waszym klimacie. Podpatrz jak oni wykorzystują API facebookowe. W sumie tam też są wyścigi, ale chyba nie takie jak będą u Was :)
Ogólnie cały ból to początek, bo ruch do "rozbujania" trzeba skądś wpuścić. Później, jeżeli gra jest dobrze zaprojektowana, powinno się potoczyć. -
Nie jest to tak ślicznie jakby mogło się wydawać. Zapraszanie znajomych i polecanie przez nich może się sprawdzić, ale weźcie pod uwagę czy znajomi to ludzie którzy grają w gry na FB, czy raczej ludzie którzy mają dość otrzymywania setki zaproszeń do gier.
Po tym co pisał Maciek zakładam, że ma to być marketing produkcji pod FB, a Age of Cruseders nią nie jest. Fan Page to zawsze dobry pomysł, ale znajomi znajomych nie pozwolą nam wyjść globalnie.
Nie bez powodu duże firmy jednak wykupują reklamy na FB. I siedząc głęboko w temacie zdecydowanie mogę napisać: TAK, będą potrzebne kampanie bannerowe. Chyba że posiada się jakiekolwiek zaplecze w postaci aplikacji pod FB skąd można przekierować ruch.
Wg mnie wszelkiej maści konkursy z nagrodami nie koniecznie skutkują w temacie gier. Może w przypadku stacjonarnych biznesów się sprawdzą, klient dowie się o produkcie/usłudze, ale dużo osób kliknie bo będzie COŚ do wygrania i na tym jego zaangażowanie się skończy ( przykłady: kampania Stoperanu"nie biegam", czy sławne ostatnio bluzy za darmo)
W późniejszym czasie są wynalazki jak: http://maudau.com , z których korzystają nawet więksi gracze na rynku gier społecznościowych.
pozdrawiam -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Google AdSense
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Google AdSense
-
Michał N.:
Witam, chyba każdy już widział tytułową reklamę:
http://youtu.be/9YrgD1EBs6s
plus strona Instytut Netii co myślicie o tym projekcie? ;)
Obejrzałem filmik flashowy na stronie instytutu i ujęło mnie jedno hasło: jaki masz drut taki masz internet :D -
Hmm.. ja mam tankbaga z zaczepami na zbiornik, oczywiście ma magnesy i tak też go używałem (CBR F4i 2001) bo miałem metalowy bak, ale była możliwość zaczepienia tego jakimiś paskami. Chociaż nie mam pojęcia jak to działa :)
Ja za swoje ustrojstwo zapłaciłem chyba 80zł. Więc cena nie szokująca, zawsze można spróbować :) A jeżeli chodzi o wielkość, to właśnie to był taki model z mniejszych. Chociaż ja tam wpakowałem spodnie,buty, bluze i bielizne na jeden dzień :D -
Jakby ktoś szukał czegoś na pierwsze moto to kolega sprzedaje:
http://otomoto.pl/honda-cbr-honda-cbr-600f-f4-cbr600-c... -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Sławomir Malinowski:
Wg mnie to żadne zabezpieczenie. Blacha ryflowana nie nadaje się do zabezpieczeń. W garażach podziemnych gdzie są gniazdka elektryczne, takie zabezpieczenie idzie w kilka sekund za pomocą kątówki.
Bez stali hartowanej ani rusz.
nie potrzebne są gniazdka, są kontówki na akumulatory :) tylko że to jednak troche hałasu robi :)