Łukasz Oleaszewski

IT Assistant w IBM GSDC Polska
Katowice, śląskie

Umiejętności

HTML Linux Maximo Microsoft Office Administracja sieci PHP Web Design System Windows Windows Server Adobe Photoshop

Języki

angielski
biegły
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

IBM Global Services Delivery Centre Polska
Incident Manager
• liaising with the Customer as focal point for all high priority & major incidents reported
• planning, coordinating, and controlling the restoration of simple, complex or high impact of system problems that occur within the production environment of clients’ systems
• providing technical direction and coordination to the resolving groups involved
• handling conflict situations and making critical decisions while driving incidents
• developing strong working relationships with support teams and management
• providing support and participating in the Change Control Board and change control process
• providing appropriate inputs to the problem management process
• supporting other team members including Service Restoration Managers and Problem Managers in processes and techniques used to manage major incidents
IBM Global Services Delivery Centre Polska
IT Assistant
Console Operator:

• monitoring, controlling and operating complex computer systems, networks applications and distributed systems in a multi vendor environment
• analyzing first level problems for all systems, resolving and routing as appropriate
• batch applications production
• monitoring of batch processing
• Maximo ESS1, ESS4, ESS6, TSRM
• ServiceCenter
• Netcool / Omnibus
• IBM Tivoli Identity Manager
• Basics of TSM
TNT Express Worldwide (Poland) sp. z o.o.
Przedstawiciel ds. obsługi klientów kluczowych - sekcja specjalistyczna Automotive
▪ operational key contact person for group of Key Account Automotive sector clients - organizing shipments from parcels, palletized shipments till JIT deliveries
▪ tracking transport status for factories in Poland and Europe and communicate issue on a daily basis
▪ responsible for products sale and price calculation and negotiation
▪ end to end management in resolving customer complaints - delays in transport, shipping damage, human and non-human operational errors
▪ proper transport order processing according to customer requirements
▪ preparing service performance reports to ensure service visibility for clients
TNT Express Worldwide (Poland) sp. z o.o.
Przedstawiciel Działu Obsługi Klienta
udzielanie informacji o rodzaju, zakresie i cenach usług
przyjmowanie zleceń telefonicznych od klientów
aranżacja transportów specjalnych na terenie kraju
aranżacja odbioru przesyłek poza granicami Polski
kontakt i współpraca z oddziałami zagranicznymi firmy
weryfikacja dokumentów eksportowych niezbędnych do odprawy celnej,
udzielanie informacji na temat procedur celnych
sprzedaż produktów i usług
rozwiązywanie i obsługa reklamacji
Cinema City Poland
Asystent kinooperatora IMAX
obsługa urządzeń projekcyjnych kina 3D,
rozwiązywanie problemów w razie awarii,
udział w przeglądach i serwisach
Cinema City Poland
Obsługa widza
Logo
Praktyka
Philips Medical Systems

Szkolenia i kursy

- ITIL v2011 Certified
- „Auditor wewnętrzny systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg ISO 27001” – jednostka certyfikująca: TUV Nord
- Kurs „Systemy Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w Transporcie”
- Szkolenie „Prawo przewozowe i odpowiedzialność przewoźnika”
- Szkolenie „Modelowanie i weryfikacja konstrukcji w programie Catia V5”
- Certyfikat ECDL Core
- Excel dla średniozaawansowanych
- AutoCAD, Catia V5
- Prawo jazdy kat. B od 2002 r.

Edukacja

Logo
Transport - Logistyka, magisterskie
Politechnika Śląska w Gliwicach
Logo
Logistyka - Eksploatacja i utrzymanie pojazdów, inżynierskie
Politechnika Śląska w Gliwicach

Specjalizacje

Obsługa klienta
Inne

Zainteresowania

Squash
Turystyka rowerowa i piesza
Motoryzacja
Film

Grupy

Automotive
Automotive
Wszyscy, którzy pracują w branży motoryzacyjnej, albo chcieliby w takiej branży pracować są mile widziani.
Logistyka
Logistyka
Celem tej grupy jest kontakt osób zainteresowanych logistyką szeroko rozumianej. Wymiana wiedzy i doświadczenia z tej dziedziny.