Wypowiedzi
-
Nie do końca cię zrozumiałem i dalej nie rozumie:) bo również jest problem gdy masz płaszczyznę Shape to poruszając jednym wierzchołkiem inne ci tańczą i ja podałem ci na to rozwiązanie by to się nie robiło.
A przypadkiem po przeniesieniu jednego wierzchołka układ PUW nie ustawia się na wysokość elementu dosnapowanego? spróbuj go resetować przez wciśnięcie T. A zmiana na B-splajn jest w zakładce Krzywe B-splajn. Jeszcze jest jedna opcja zmiany na Mesha tylko zależy jakiej wersji Microstation używasz. W V8 trzeba wpisać
"mdl load facet;facet dialog" a w XM i V8i to już jest na zakładkach. -
A wiec tak:)
Może na początku o renderingu. Został zrobiony w Phonga, a co za tym idzie - on ma tylko cieniowanie bez rzucania cieni. Wyrenderowanie tego w Ray tracing zajęłoby z miesiąc czasu i to na wielu komputerach wysokiej klasy.
Jedną klatkę w Ray tacingu renderował mi ok 30min na procesorze 2, 5Ghz pamięci 2Gb i grafice 512mb. Klatek było ok 10 tys. więc łatwo policzyć ze na jednym komputerze to ok 200dni. MicroStation daje możliwość rozłożenia tego na pojedyncze klatki. Czas renderingu uzależniony jest również od wielu czynników związanych z samym projektem: głównie to powierzchnia opracowania ( u nas to 30ha) bo to dla niej obliczane są promienie światła a następnie cieniowania i cienie. Kolejnym czynnikiem jest złożoność projektu i tutaj bardzo dużą rolę mają celki i wszystkie dodatkowe punkciki i kreseczki które to komputer musi przeliczyć ( najbardziej mulą drzewa). Jeśli chcemy mieć ładny rendering to muszą być zastosowane tekstury o wysokiej rozdzielczości i to również wymaga przeliczeń. Do tego wszystkiego dochodzą jeszcze dodatkowe efekty związane ze światłem tj. przezroczystości, refrakcji itd.
Projekt był robiony prawie 2 miesiące i to z dużym nakładem czasu.
Pierwszy miesiąc to było stworzenie projektu na cele zaliczenia przedmiotu - Planowania na studiach. Efekty jego są widoczne na moim koncie lukasz2388 na youtubie jako pierwszy filmik. Tam było ok 20 tys. klatek, ale było mniej elementów. Rendering zajął ok 2 tygodnie na 7 komputerach 24h na dobę.
Skoro poświęciliśmy tyle czasu na projekt to czemu nie dopracujemy i nie poślemy na konkurs???:) I tak zaczął się drugi miesiąc walki.
Ostatecznie rendering był tworzony na 14komputerach prawie cały tydzień 24h/dobę. Jak na zaliczenie tak i na konkurs ostatnie dni to był młyn.
Najwięcej problemów sprawiło stworzenie animacji, by napisać odpowiednie funkcje dla danych elementów np. ręka, noga, aby to wszystko razem działało i było jak najbardziej realistyczne. Problemy były z doborem oświetlenia bo i w niektórych miejscach widać jeszcze błędy. Tekstury również dały nam popalić - gubienie nich przy przenoszeniu na inne komputery. Problemy zaczęły się również po przejściu z XM na V8i który niestety ma wiele niedoróbek a zwłaszcza w bardziej zaawansowanych narzędziach przy tworzeniu animacji. Powrotu już nie było i musieliśmy w nim dokończyć.
Oficjalnie jest po konkursie, nie wygraliśmy:)
Konkurs był w Stanach. My startowaliśmy w jednej z pięciu konkurencji - Animation and Freeform/Artistic Expression.
Zaraz po wynikach napisałem do nich w celu dowiedzenia się jak nam poszło i w czym nasza praca byłą mocna a w czym słaba.
A oni mi na to ze NIE otworzyli naszej animacji bo nie mieli i nie mogli znaleźć kodeka:(. No to ja na to im, ze regulamin nie przewiduje żadnego konkretnego kodeka ani formatu, w jakim ma być animacja. A oni mi na to, że w PRZYSZŁYM roku to określą a teraz życzą powodzenia w przyszłym roku.
Kolejna ciekawa sprawa to nasz projekt miał był rozpatrywany między 1-3 kwietnia a oficjalne wyniki podali 16kw. Więc mieli 2tyg, aby nas poinformować, że coś jest nie tak. Gdybym nie zapytał to bym się nie dowiedział o całej akcji.
Sprawa jest dziwna i nic nie możemy zrobić:(
Kończąc mój esej:) Jesteśmy zadowoleni z tego co powstało a tym bardziej że to nasze pierwsze podejście do takiego dużego projektu. Wiedza i doświadczenie bezie w kolejnych. Możliwości Microstation ma niesamowite i troszeczkę:) je poznaliśmy, ale prawda jest taka, że im człowiek więcej wie to popada w niewiedze:) bo tyle jeszcze można się nauczyć....
Pozdrawiam -
Hej mam okazję w ramach konkursu Bentley Award zaprezentować wam możliwości MicroStation, początki były tworzone w XM a następnie V8i.
Oglądnijcie i oceńcie.
http://www.youtube.com/watch?v=4cq84TZlGrQ
Ps. Nie bądźcie zbyt surowi:)
Pozdrawiam -
Hej
A przypadkiem nie można było stworzyć bryłę która bedzie wypełniać wyrobisko i w ten sposób uzyskamy jej obiętość??Łukasz Marszałek edytował(a) ten post dnia 25.04.09 o godzinie 12:26 -
Hej
Są na to 2 możliwości a przynajmniej ja takie znalazłem :)
Pierwsza to utworzenie nowego wierzchołka na tej płaszczyźnie i dosnapowanie do elementu do którego chciałaś, a następnie usunięcie wierzchołka który był zły.
Druga metoda to tworzenie płaszczyzn Bespline i wtedy bez problemu edytujesz jej wierzchołki i punkty tworzące izolinie, tylko nim zaczniesz z tego korzystać trzeba zmniejszyć ilość izolini bo standardowo jest 10x10 a wystarczy 3x3. Zależne to jest również od skomplikowaności płaszczyzny. -
Wysłałem:)
Mam nadzieje ze otrzymałes:) -
:)
Rysowałem wczoraj 12h i to zniklo a dodatkowo wszystko polecialo na jedna warstwe, o co zobaczylem dzis rano. Pozatym jest to model 3D kosciola i jest bardzo duzo elementow, ktore gdybym probowal na nowo przenosic na nowe warstwy zajelo by mi kilka dni :)
I jeszcze mam pytanko co do tego backupa jak zrobic by przy kolejnych zapisach tworzyly sie nowe pliki anie nadpisywaly starego beckupa???Łukasz Marszałek edytował(a) ten post dnia 04.03.09 o godzinie 15:23 -
nie mam dostepu do 7 a co do backupa to wlasnie przeczytalem o tym tutaj i wlasnie wczoraj zaczolem go robic no i wlasnie to sie stalo o czym pisze. Zarowno plik główny jak i beckup. Jeden i drogi maja tylko 1 warstwe. Aha i co jest jescze ciekawe jak sie na niego najedzie w folderze to w podgladzie pokazuje sie moje ostatnie ustwienia oraz to co narysowalem.
A co do atrybutow to wszystkie elementy nadal maja swoje atrybuty z poprzednich warstw poza tym ze sa na jednej warstwie Domyslnej no i nie ma pozostalych warstw:(Łukasz Marszałek edytował(a) ten post dnia 03.03.09 o godzinie 23:16 -
Dla Ani:)
Wszystkie głębokości i wycięcia są powyłączane. A dodatkowo wszystkie elementy zostaly przeniesione na jedna warstwe i tez taki maja identyfikator. -
teraz moje odp:)
1) Na tym pliku jeszcze to się nie działo jesli chodzi o znikniecie niektorych elementow i przerzucenie reszty na jedną warstwę, mie ma sensu segregacji tego i zaczolem rysowac na kopii z poprzedniego dnia. Jeśli chodzi o kompresje to wlasnie probowałem jednej z metod przedstawionych tutaj no i wszystko znikło niezależnie czy na dobrym pliku czy już na tym z jedną warstwą.
Przy poprzednich projektach zdarzało się to przy przenoszeniu z jednego kompa na drugiego, przy drogiej probie juz bylo ok.
2)Co do wersji to plik był sprawdzany na 2 komputerach na V8 XM i V8i.
3) Warstwy miały zwykle nazwy bez polskich znakow
4)Co do błedu to "Unable to open designe file. Please context your local site administrator or technical support provider for further assistance."
5) Co do wielkosci nadal tyle samo waży ok 7mb po kmpresji grosze (28kb).
6) co do metod to ta kompresja nie poszła, z tego co szukalem to wersje powyżej V7 nie maja modułu do naprawy albo nie znalazlem:(
Probowałe sciagnać filefixa i otrzymalem zapytanie co do nazwy mojej firmy:) Jestem studentem i wlasnie ten projekt robie na prace magisterską i korzystam z oprogramowania uczelni. Tak też napisałem i odpowiedzi ani hasła nie otrzymałem:(.
Chetnie przesle wycinek tylko jak :)? -
Witam wszystkich :)
Mam poważny problem z utratą warstw w MS XM. Po wyłączeniu pliku i ponownym go zaladowaniu pozostaje mi tylko jedna warstwa Default. W momecie kiedy rownież próbuje kompresowac plik to znikaja warstwy a przy ponownym uruchomieniu pliku wyskakuje juz blad. Probowalem na roznych wersjach V8, XM, V8i, na kazdym to samo:(
Pozdrawiam i prosze o pomoc
- 1
- 2