Wypowiedzi
-
Witam
Mam pytanie odnośnie refundacji dla osoby współpracującej. Osoba ma umiarkowany stopień niepełnosprawności i wiem, że może przysługiwać dla niej refundacja na zasadach pracowniczych. Nie wiem natomiast jak w tym wypadku rozwiązać kwestię zatrudnienia takiej osoby. Czyli jak wyliczyć jej wynagrodzenie, które ma być przekazane na rachunek bankowy oraz jaka dokumentacja jest tutaj niezbędna. Czy taka sama jak w przypadku pracownika etatowego, tj. listy płac, listy obecności, badania lekarskie, szkolenia BHP itd.?
Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny. -
Witam
Moje pytanie jest dość nietypowe. Otóż pracuję w biurze rachunkowym i na co dzień oczywiście styczność z Excelem mam. Jednak używam prostych formuł i makr, bo bardziej zaawansowane funkcje nie są mi potrzebne. Przeglądając natomiast oferty pracy (zwłaszcza w większych firmach) bardzo często pracodawcy wymagają dobrej znajomości tego programu. Moje pytanie brzmi co mam przez to rozumieć? Jakie opcje Excela powinienem znać, by dobrze zaprezentować się przed potencjalnym pracodawcą? Wiem, że w większych firmach Excel wykorzystywany jest do obróbki danych, by te z kolei umiejscowić w poszczególnych pozycjach np. sprawozdań finansowych. Ja wszelkie sprawozdania generuję z programu, więc kompletnie nie wiem, czego mogę się spodziewać. -
Кarol К.:
Łukasz K.:
[...]Otóż, czy doradca podatkowy może być zatrudniony na umowę o pracę u "zwyczajnego" przedsiębiorcy, który nie ma nic wspólnego z doradztwem podatkowym i oprócz doradzania w kwestii rozliczeń może mu również prowadzić księgi rachunkowe?
Może, ale usługi świadczy wtedy wyłącznie na rzecz pracodawcy.
Dziękuję za odpowiedź. Kiedyś ta kwestia była poruszana w tym temacie i pamiętam, że forumowicze nie byli zgodni.
Mam pytanie odnośnie egzaminu pisemnego. Rozumiem, że wraz ze zmianą przepisów podatkowych zmieniają się również pytania oraz kazusy. Czy te zmiany są zazwyczaj znaczące, czy jedynie dotyczą owych zmian w przepisach? Obecne pytania po pewnych aktualizacjach obowiązują niezmiennie od 2014 roku o ile się nie mylę. -
Witam wszystkich
Przymierzam się do rozpoczęcia przygotowań do egzaminu na doradcę podatkowego, lecz mam pytanie odnośnie samego wykonywania zawodu. Otóż, czy doradca podatkowy może być zatrudniony na umowę o pracę u "zwyczajnego" przedsiębiorcy, który nie ma nic wspólnego z doradztwem podatkowym i oprócz doradzania w kwestii rozliczeń może mu również prowadzić księgi rachunkowe?