Wypowiedzi
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Sprzedaż
-
Witam,
rozumiem, że nie chodzi o zbudowanie strategii firmy w odniesieniu do działań z klientami (bo i tak definiujmy CRM), tylko o jej odzwierciedlenie w odpowiedniej technologii?
jesli tak to mamy kilka podstawowych etapów takiego procesu, które zresztą wynikają z popularnych metodologii projektowych.
Te bloki to:
- analiza potrzeb i celów wdrożenia
- projekt systemu
- realizacja, prace integracyjne
- testy
- szkolenia
- uruchomienie
- eksploatacja
Tyle na duzym poziomie ogolnosci - dokladniejszy harmonogram, podział zadań w zespole projektowym etc to sprawa indywidualna, zależna od skali, zakresu wdrożenia i wielu innych czynników.
Jeśli potrzebna trochę dokładniejsza informacja, prośba o kontakt. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Sprzedaż
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Sprzedaż
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Sprzedaż
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Sprzedaż
-
mam gdzieś chyba trochę PDF z artykułami z prasy (Parkiet, Rzpospolita, specjalny dodatek do Forbesa etc) nt Private Banking w Polsce. Nie są to materiały ultranowe (2007-08), ale lepsze niż nic :)
Jeśli to Cię interesuje napisz do mnie na PM.
poza tym PwC robi co 2 lata dość ciekawą ankietę nt PB/WM i upublicznia wyniki, ale to w ujęciu globalnym bez naszej lokalnej specyfiki
http://www.pwc.com/gx/en/private-banking-wealth-mgmt-s...
Pozdrawiam,
Łukasz -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Sprzedaż
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Sprzedaż
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Sprzedaż
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Sprzedaż
-
Propozycja: nie zamieniajmy tego forum w pole bitwy OpenSource vs MS
Mariusz: masz swoje racje, jeśli zamierzasz pozostać ze swoimi rozwiązaniami w sektorze small businessu. Tam rzeczywiście rzadziej są sztywne standardy zarządzania stacjami i dla kilku userów można doinstalować np. firefoxa, który zresztą w segmencie małych firm ma pewnie wyraźnie większy udział w rynku przeglądarek.
Natomiast Jarek wg mnie nie chciał dyskredytować Twojego rozwiązania. Za to słusznie zauważył, że w firmach większych, o bardziej rygorystycznym podejściu, rezygnacja z obsługi IE na starcie redukuję liczbę potencjalnych użytkowników o co najmniej kilkadziesiąt procent.Łukasz Kamionka edytował(a) ten post dnia 16.11.09 o godzinie 13:11 -
Jarek Żeliński:
aha, w kwestii samego pytania, wiele firm z branży słuzby zdrowia (trzy były moimi klientami) ma dedykowane systemy CRM więc nie da sie ich kupić.
branża jak każda inna. Gotowca nie wdrożysz, ale to samo można powiedzieć o niemal każdej średniej/dużej firmie z dowolnej branży. Możesz za to skorzystać z edycji CRM dla danej branży dostosowując ją do indywidualnych potrzeb, i na rynku są takie edycje np. właśnie dla firm oferujących ubezpieczenia medyczne. -
Witaj,
temat zawiera się w CRM-ach - daleko nie szukając moja firma robiła projekty w contact center, gdzie obok obsługi telefonicznej była też obsługa skrzynek zbiorczych mailowych. Ale jesli Twoje plany na nabjlizszy okres to tylko ten element to rzeczywiscie warto pomyslec o "partyzanckim" rozwiazaniu proponowanym przez Jarka -
Rynek CRM-ów jest dość duży, ale bardzo mało z nich wybija się ponad przeciętność. Najlepiej wykupić okres testowy dla paru pracowników niech testują różne CRM a potem zdecydują co im najbardziej leży
to żeś kolego pojechał :) wspaniała metoda na wybór kluczowej aplikacji. -
tak na szybko to moim zdaniem jest to contact management - czyli rejestrowanie i archiwizowanie wszelkich operacji/aktywności w oparciu o formularze np. klienta czy osób kontaktowych. Jakbym pogrzebał w pamięci, to pewnie znalazłbym parę projektów, gdzie jest to temat poboczny, ale dla większości klientów to jest ważny kawałek CRM. Część firm de facto CRM utożsamia z contact management.
-
Andrzej Biadasiewicz:
Dariusz Zarocki:
Hubert Łukomski:
Jeśli chodzi o MS CRM to przy prostych wdrożeniach od 90 - 120 godzin; Stawki w zależności od firmy ale sądze że od 60 do 70 EUR.
Jaja Pan sobie robi, czy faktycznie MS ma tak tanich konsultantów? 70EUR * 7 godz dziennie wychodzi niecałe 2k PLN. Zakładając, że jeszcze przy dużym wdrożeniu mozna negocjować cenę, to wychodzą ceny podobne do konsultantów CDN'a XL, którzy pokazują p. Kasi jak się wystawia faktury.
Niedawno miałem okazję uczestniczyć przy integracji ERP'a z Sieblem - ja byłem niestety po stronie ERP'a, ale chłopaki od Siebla dostawali 500 EUR na dzień i to po potrąceniu kasy przez headhunterów, którzy im skręcili ten projekt.
Zdecydowanie bliżej im do 500 E niż 70 ...
pozdrawiam
a ja mysle ze to roznie z tym bywa... wyzsze sa stawki konsultantow bedacych bezposrednimi pracownikami MS. Partnerzy MS wdrazajacy rzeczy Dynamicsowe maja juz bardziej zroznicowane "widełki". Poza tym rozroznilbym w projektach czesc obrabiana przez konsultantow i przez programistow, ktorych stawki sa z reguly nizsze. -
Oprócz cennych uwag przedmówców (dobry "szkielet" rozwiązania, dojrzałość systemów, możliwość zaawansowanej integracji) dorzuciłbym jeszcze kilka powodów, dla których CRM z górnej półki to bardziej "inwestycja" niż "wydatek". przy czym argumenty te podaje raczej z perspektywy średnich i dużych firm, które są grupą docelową dla nie-pudełkowych rozwiązań CRM
- wbrew spiskowej teorii, duzi dostawcy wydają jednak sporo na R&D rozwiązań i płącąc więcej możemy liczyć na więcej - regularne pojawianie się nowych wersji aktualizacji, usprawnień, dostosowania do nowj platformy (vide wspomniana Vista czy systemy serwerowe i bazodanowe)
- rozwiązania te zostały przetestowane już w innych organizacjach o podobnej wielkości, i jest duża szansa, że był wcześniej skutecznie integrowany z funkcjonującymi w danej firmie systemami (ERP, centrala telefoniczna itp.)
- wydajność i skalowalność aplikacji - nie bardzo wiadomo jak CRM No-Name zachowa się w środowisku liczącym kilkuset czy nawet kilkudziesięciu userów, co zostało ptzetestowane i uwzględnione w "dużych" rozwiązaniach
- bezpieczeństwo wyboru - wybieram droższe rozwiązanie, ale uznane, przetestowane, wspierane - ryzyko niepowodzenia projektu jest mnijesze, zwłaszcza gdy po drugiej stronie jest solidny, doświadczony partner wdrożeniowy
Jest tez silny brand - niejednokrotnie spotykałem się z wyborem SAP jako ERP ze względu na siłę marki (nie kwestionuje przy tym wysokiej jakości rozwiązań SAP). Ba, działa to wręcz na zasadzie presji społecznej - mój kolega prezes z firmy X ma SAP, to ja, prezes firmy X nie będę miał? :) -
Przemysław N.:
Bartosz Ślepowroński:
Przejmowal sie nie bedzie, raczej przedstawi koszt tego usprawnienia, albo skieruje do jednego z partnerow ktory zrobi to samo.
Chodzi mi o zmiany funkcjonalne nie do obsłużenia wdrożeniowo - jeśli kupisz system od firmy, która nie jest producentem, to zapomnij o czymś takim!
Możesz podać przykłady? Moim zdaniem tego typu sytuacje to przypadki marginalne. Myślę, że w tej klasie rozwiązań, o których rozmawiamy, zarówno partnerzy jak i Klienci dysponują narzędziami, które pozwalają na dostosowanie rozwiązania pod względem funkcjonalnym i biznesowym. -
Dla Mariusza:
http://line6.com/toneport/compare.html
Wydaje mni się, że do tego co piszesz UX2 to za duży kaliber (nie
potrzebujesz chyba zasilania fantomowego kilku gniazd jack/xlr etc). natomiast ponieważ różnica cenow między GX a UX1 nie jest powalająca (ok 200zł) to brałbym UX1.Łukasz Kamionka edytował(a) ten post dnia 25.03.08 o godzinie 12:01
- 1
- 2