Łukasz Kamionka

Premium CRM Owner / Pivotal Polska - BDM

Wypowiedzi

  • Łukasz Kamionka
    Wpis na grupie Wealth Management w temacie Wealth Management
    7.11.2007, 21:28

    Witam,

    moje zainteresowanie PB/WM zaczęło się zawodowo, natomiast temat jest na tyle fajny, że sporo poczytałem i dowiedziałem się od mądrych ludzi działających w lokalnym private bankingu.

    Moim zdaniem w wielu przypadkach możliwości banków przewyższają jeszcze dojrzałość rynku. Np. z tego co wiem, szycie indywidualnych produktów "na miarę" Klienta ma sens przy minimalnym zaangażowaniu ok. 2 mln PLN - a Klientow z segemntu HNWI aż tak wielu niestety nie ma... Na Zachodzie te 2mln - czyli powiedzmy 0,5 mln euro to często minimalna wielkość aktywów by łapac się na private banking; u nas siłą rzeczy banki akceptują już poziom 200-250 tys żłotych. I robią to, co się da najlepszego z taką kasą :) czyli stosują otwartą architekturę produktową, dopasowują ofertę do profilu inwestycyjnego, oferują pozafinansowe usługi typu concierge.

    To co chyba kuleje, to rotacja pracowników (na co banki nie mają w 100% wpływu). Idea WM jest taka, by doradcę skojarzyć z Klientem na wiele lat, dobrz epoznać jego potrzeby, zdobyć zaufanie. Natomiast niestety słychać skargi KLientów, że jeszcze nie zdążyli osobiście poznać swojego doradcy a już zastąpił go ktoś inny.

  • Łukasz Kamionka
    Wpis na grupie CRM w temacie Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...
    7.11.2007, 20:57

    Ooo, cześć Krzysztof, chwilę się nie widzieliśmy :)

    Co do tematu wątku - każda liszka swój ogonek chwali i chętnie porozmawiam o moim macierzystym systemie ;-) natomiast żeby nie uprawiać kryptoreklamy to przypomnę parę (pewnie dla wielu osób znanych) prawd:

    1) "najlepszy" to w przypadku CRM pojęcie dośc względne - równie dobrze można zadać pytanie np. który samochód jest najlepszy. To, co dla jednej firmy jest świetnym rozwiązaniem, nijak będzie przystawać od modelu działania drugiej - m.in. dlatego sporo dostawców skupia się na konkretnych branżach i dostarcza rzowiązania dla nich dedykowane
    2) nawet świetny i sprawdzony system można skopać na etapie wdrożenia. Widzę, że są tu np. zadowoleni KLienci Siebla, znam też firmy, w których ludzie na dźwięk słowa "Siebel" zaczynają machać rękami i używać brzydkich słów :) I podejrzewam, że większości takich przypadków nie ma co winić softu, tylko pochwalić lub zganić partnera wdrożeniowego.

    Co do pytania o polskie CRM, to moim zdaniem na rynku średnich i dużych Klientów cięzko znaleźć rdzennie polskiego dostawcę. Wyrwany do tablicy potrafię wymienić jedynie ComArch.

  • Łukasz Kamionka
    Wpis na grupie Private and Personal Banking w temacie portfel ślepy
    11.10.2007, 13:49

    A jak dokładnych informacji potrzebujesz?

    Dosyć sympatyczny, ale powierzchowny artykuł na ten temat jest tu:
    http://www.magazynfakty.pl/a1612-portfel-dla-vipa.htm

    Może w necie coś będzie pod hasłem "blind trust"?

  • Łukasz Kamionka
    Wpis na grupie CRM w temacie Moduły analityczne w "Waszych" systemach CRM
    11.10.2007, 11:51

    Jacek K.:
    Witam,

    Które systemy warto wspomagać dodatkowymi narzędziami do raportowania i Business Intelligence, a których moduły są wystarczająco elastyczne, by zaspokajać potrzeby docelowych klientów. A może to nie kwestia rozwiązania a wyłącznie potrzeb klienta charakterystycznych dla danego rynku?

    Wydaje mi się, że jest tak, jak piszesz na końcu swojego posta... Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że zależnie od wybranej strategii firmy przerzucają ciężar gry na operacyjność lub analitykę CRM. Banki, które skupiają się na detalu stawiają na analitykę - np. gość obsługujący Klienta na infolinii czy w oddziale ma uzyskać infomrację, że ten ktoś z 56% prawdopodobieńśtwem zgodzi się na kartę kredytową, np. ponieważ ma psa o tym samym imieniu co x innych osób, któe tą kartę mają :). Z kolei banki/departamenty walczące o bogatszych Klientów więcej uwagi przywiązują do CRM operacyjnego i tam cross-selling wygląda trochę inaczej.

    System przez nas firmowany w większości przypadków wystarcza do raportowania czy organizowania cross-selling, choc zdarza się, że integrujemy go z rozwiązaniami BI, bądź np. słyszymy że: analitykę załatwi nam SAS, wasz CRM ma ładnie to udostępnić i dodać część operacyjną

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do