Łukasz Butryn

Kierownik Grupy Doradców, Feniks Finanse Sp. z o.o.

Wypowiedzi

  • Łukasz Butryn
    Wpis na grupie Opinie o pracodawcach w temacie Uwaga na home broker
    11.09.2012, 14:12

    Powiem tak - konkurencja nie śpi, zapraszam do naszej firmy, wszystkich niezadowolonych klientów Home Broker'a. Kilku już do mnie swego czasu trafiło i było usatysfakcjonowanych z obsługi. Nie ma obowiązku, kupując mieszkanie przez HB, korzystania z ich doradztwa finansowego, które po opisach wnosząc, jest raczej liche.

    Problemy związane ze scoringiem czy inne zgłaszane tutaj na forum, najczęściej związane są z niewiedzą, bądź kiepską obsługą przez doradcę finansowego danej firmy i w żaden sposób są niewytłumaczalne.

    Łatwo sobie wyobrazić, że podstawowym pytaniem jakie swoim klientom zadaje doradca finansowy, jest pytanie o historię kredytową. Jeżeli klient nie jest pewny lub podejrzewa, że coś jest nie tak, to podstawowym krokiem, jest skierowanie go po raport BIK, na temat jego osoby. Informacja urzędowa jest bezpłatna i kosztuje tylko odrobinę czasu. Wtedy na podstawie tego dokumentu, który również wykorzystują banki do oceny zdolności, coś można zaplanować i wdrożyć jakieś działania wyjaśniające, zanim jeszcze bez sensu wnioski zostaną złożone i klient miesiąc spędzi na gromadzeniu dokumentów aby się dowiedzieć, że nic z tego jednak nie będzie. Nie spotkałem się nigdy z sytuacją, że jakiś klient próbował mnie oszukiwać czy coś przede mną ukrywać i takie tłumaczenie też jest nie do przyjęcia.

    Przyjmowanie 4 wniosków i nieskładanie ich do różnych banków, jest jednym z częstszych błędów i nie jest to odosobniony przypadek. Wpływa na to brak wiedzy i umiejętności planowania z klientem oraz zarządzania jego zobowiązaniem lub złe dopasowanie oferty. Realnie istnieje przecież jeden najlepszy kredyt w danym, konkretnym przypadku. Zasadnym wydaje się więc, złożenie wniosku do co najwyżej 2, a w sytuacji naprawdę wyjątkowej, 3 banków. 4 to już przesada, zwłaszcza że to powoduje zapytania, które potem widać w BIK i mogą one okazać się problemem dla klienta w przyszłości. Inną sprawą jest, że wypełnienie 4 wniosków, przygotowanie tony kopii dokumentów, wprowadzenie do systemu etc, naprawdę kosztuje sporo czasu. Nie dziwię się więc, że doradcy, którym brakuje pewności siebie czy umiejętności, posuwają się do przyjmowania nawet 6 wniosków, tylko po to aby klient gdzieś sobie nie poszedł sam i nie złożył, odkrywając ich nietrafne doradztwo, co w zasadzie jest jego świętym prawem. Z moich obserwacji wynika, że rzadziej zdarzają się sytuacje, gdzie doradca w perfidny sposób próbuje klienta skłonić do droższego banku, ze względu na wyższą prowizję. Często jest to nadinterpretacja, a wynika ona z faktu, iż droższe banki zazwyczaj robią szybciej i jak się wnioski "przeleżały" to nie za bardzo doradcom pozostaje pole do manewru. Ja spotkałem jedną sytuację próby naciągnięcia i skończyło się to tym, że klient tańszy kredyt wypłacił u mnie.

    Doświadczenia niezadowolonych są zazwyczaj bolesne ale uczą tego, że nie zawsze coś co ma piękne opakowanie i dużo reklamuje się w telewizji, jest takie samo wewnątrz. Na pewno zdarzają się też doradcy Home Brokera, którzy sumiennie wykonują swoje obowiązki, pytanie tylko czy my akurat do nich trafimy.

    Pozdrawiam.Łukasz Butryn edytował(a) ten post dnia 11.09.12 o godzinie 14:19

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do