Wypowiedzi
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Nissan
-
"serce rośnie" jak się czyta takie rzeczy. Rozwiązanie ciekawe. Może udało by się połączyć układ trójkołowy z siedzeniami ustawionymi poprzecznie.
-
takie różne rozwiązania
http://blogs.motortrend.com/6292489/auto-shows/2008-pa... -
Pomysł z otwartym dachem bardzo bardzo. co do układu siedzeń to ze względu na stateczność ma Pan rację. Ale ja bym chyba wolał opcje z układem poprzecznym. Jakoś mi by się tak fajniej jeździło obok a poza tym pozwoli to ograniczyć długość co przy manewrowaniu w ciasnych miejscach jest niezastąpione. Siedzę i szukam jakichś pomysłów na rozwiązanie napędu w prosty i tani sposób.
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Nissan
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Nissan
-
No tak właśnie sobie dumam. Największy problem o jak w tani sposób przenieść napęd na koła. Zastosowanie tylnego zawieszenia od motocykla ułatwia sprawę ale ma jedną wadę- napędza tylko jedno koło. Tylko jak przejść do napędu na dwa koła bez stosowania drogich i ciężkich mechanizmów różnicowych w tylnej osi. Chyba żeby zmienić koncepcję i zastosować układ 3 kół. Trzeba by spróbować stworzyć koncepcję takiego pojazdu i zastanowić się czy takie rozwiązanie wpisze się w założenia projektu.
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Nissan
-
Dokładnie o tym myślałem. Gdyby oprzeć się na jakiejś bazie i umożliwić rozbudowanie nadwozia aby dostosować je do własnych potrzeb. Mogą to być zakupy, zwykłe dojazdy do pracy, dostarczanie towarów w mieście do straganów i małych sklepów lub punktów gastronomicznych, przemieszczanie się np. miejskich ekip sprzątających czy może nawet dostosować to dla inwalidów. Taka konstrukcja rejestrowana jako SAM nie potrzebuje dziesiątek homologacji i testów. Dla obniżenia kosztów trzeba by wykorzystać maksymalną ilość części dostępnych w handlu np od małego fiata, cinquecento lub innych, których ceny są na prawdę śmieszne. Napęd mógłby pochodzić od skutera np. burgman, silverwing lub innego tańszego. Zaletą tego jest to, że są to napędy zintegrowane z wahaczami co pozwala zaoszczędzić miejsce. Wyzwaniem będzie tylko wpasowanie gotowych części w jakieś ładne nadwozie.
Pozdrawiam. -
Dzień dobry. Całkiem niedawno natrafiłem na ta Grupę i z ciekawością wczytałem się w Panów dysputy. Jeśli pozwolicie dodam swoje kilka słów. Czytając Wasze posty ciężko się nie zgodzić z argumentami z obu stron. Z jednej strony racje ma Pan Jerzy, który patrząc z punktu widzenia technicznego oraz codziennego uczestnika ruchu drogowego słusznie stwierdza, że są granice jakości produktu poniżej której wielu zwykłych zjadaczy chleba nie zejdzie. Minęły już czasy kiedy większość "automobilistów" potrafiłaby pogrzebać przy silniku czy w wolnej chwili strzelić parę zaprawek w sobotnie popołudnie. Trudno się temu dziwić. Zarabiamy i chcemy za swoje pieniądze otrzymać produkt jak najlepszy. Zapewniający nam święty spokój i komfort użytkowania oraz ,przynajmniej poczucie, bezpieczeństwa. Natomiast jako konstruktor jestem pewien, że zgodzi się Pan ze mną, że 100% pewności tak naprawdę nigdy nie osiągniemy. Nie zależy na tym ani producentom ani usługodawcom ani tak naprawdę Panu samemu. A to dla tego, że gdyby tak nie było przyszedłby moment kiedy zarówno Pan jak i ja ( również konstruktor) mieli byśmy poważne problemy ze znalezieniem pracy. Na szczęście w tej całej zabawie jest jeszcze czynnik ludzki. A jak wiadomo gusta się zmieniają i tu pole do popisu ma Pan Mariusz. Zawsze będzie trzeba coś zmienić, poprawić bardziej wpasować w aktualne gusta potencjalnego klienta. Musimy pamiętać, że pokolenia się zmieniają i za dwadzieścia parę lat dzisiejsza pseudo nowoczesna linia Forda hucznie nazwana "KineticDesign" będzie budzić politowanie jak w nas dzisiaj, niektóre konstrukcje z lat 70-tych. Ale właśnie to niektóre to jest to co myślę, że łączy ludzi takich jak ci którzy udzielają się w tematach takich jak ten. Posłużę się przykładem. Dawno dawno temu Firma Lotus wypuściła jak to miała z zwyczaju pojazd sportowy. Niby nic. Klasycznie dwa miejsca, kabina w kształcie rury, klasyczny układ napędu i co? do dziś dzień kupa firm zaopatruje setki pasjonatów w części zamienne oraz nowe pojazdy do własnego montażu. Nawet dziś w dobie ESP SRS EBD i innego sratatata sprzedaja sie zwykłe blaszaki, drewniane zawieszenie wybijajace plomby po 300m jazdy i ogłuszający ryk silnika z domowej konstrukcji tłumika. Można by zapytać czemu nie robić tego seryjnie... przecież będzie taniej. Otóż niekoniecznie. Znowu czynnik ludzki. Uruchomienie taśmy to miliony a tylu maniaków się nie znajdzie. Po drugie cała radocha w tym żeby "se pogrzebać" a poza tym koszty montażu i przerzucamy na użytkownika. Co mu zresztą wcale nie przeszkadza. Przy takich Projektach to właśnie Ludzie są największymi ograniczeniami. Dla tego smart nie sprzedawał się od początku jako hit. Trzeba było zerwać ze stereotypami. Pokazać ludziom, że można łatwiej i taniej i równie bezpiecznie co AUDI A4 czy Renault Twingo. Teraz Smart już nie ma problemów ze zbytem ale to trwało parę lat. W przypadku takiego projektu jak na tym forum myślę, że przykład lotusa to powinien być cel. Skonstruować Pojazd łatwy i tani w montażu ( może nawet własnego). I nie ma co liczyć, że większość użytkowników się przesiądzie. To błędne założenie. Ale myślę, że znajdzie się spora grupa fanatyków gotowa olać ABS czy A/C na korzyść szybkiego i taniego poruszania się po mieście. Ja raczej na pewno :). Chętnie przyłączę się do takiego projektu. I służę swoja pomocą w zakresie np. układu napędowego lub podwozia.
Pozdrawiam -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Nissan
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Nissan
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Nissan
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Nissan
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Nissan
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Nissan
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Nissan
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Nissan
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Nissan
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Nissan
- 1
- 2