Wypowiedzi
-
witam,
proszę pomóżcie i podpowiedzcie jakich użyć metod do nst. zadania
- mam dane ilościowe poszczególnego towaru ( różne modele towaru )
- sprzedaż ilościową lub wartościową
mam wyznaczyć między nimi korelację , wymyśliłam więc, że stworzę szereg szczegółowy dwuwymiarowy gdzie x - ilość towaru, y - sprzedaż i korzystając z Excela wyznaczę wsp korelacji.
ale potem na tej podstawie mam wyznaczyć jaka ilość towaru jest minimum postrzeganym przez klientów
co z tym dalej zrobić? czy to jest w ogóle właściwy kierunek
podpowiedzcie proszę jakich metod użyć -
dzięki Tomku!
właśnie sobie oglądałam jak to wszystko działa :)
hmm, chyba będę musiała dostawić dodatkową tabelę skoro tak to wygląda...
Problem polega na zmiennej ilości kolumn w każdym m-cu - (otwarcia/likwidacje sklepów ), i muszę się zastanowić w jakim układzie umieścić taką tabelę, żeby znowu nie ulegać manufakturze
Myślałam, że jest jakiś wzór ( którego oczywiście nie znam ;)) - żeby ogarnął to jednym miejscu.. Czy formuły tablicowe coś by tu poradziły? Tylko,że ja jestem z tego narazie słaba - ale narazie ok, jakaś myśl to jest
DZIęKUJę PRZEOGROMNIE - bardzo ułatwiłeś mi życie :)
pozdrawiam -
....to jest b.czasochłonne - tu chodzi o formułę, Tomku już Ci wysłałam plik
-
Tomku dzięki wielkie!! to pierwsze działa idealnie!
z drugim pomysłem jest problem tego typu, że licz.jeżeli będzie mi liczyło wszystkie miasta z daną kategorią mimo tego, że komórka będzie pusta - przez co będzie mi zakłamywać średnią :( -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.
-
trochę mi się te słupki rozjechały -
ale w kolumnie A -są daty
B- w nagłowku nazwa miasta np kwidzyn, poniżej jego kategoria czyli 3 i niżej już liczby z całego m-ca
i analogicznie nastepne kolumny z miastami
na końcu ma byc kolumna ze średnią w zależności od tego czy miasto jest 2,3 lub 4 -
hej,
mam dwa problemy:
1. w komórce C mam formułę dzielenia np. A2/B2 i pojawia mi się #ARG! z tego względu, że w którejś z komórek biorących udział w dzieleniu -A2 lub B2 nie występuje wartość liczbowa ( w każdej z nich jest natomiast formuła więc komórki de facto nie są puste ) - jak zlikwidować błąd,że by komórka C mogła brać udział w dalszych działaniach?
2. mam zestawienie sprzedaży z m-ca dla miast określonych liczbami 2,3,4 - jak wyliczyć średnią dla poszczególnej kategorii - 2,3 lub 4 z danego dnia
np.
data kwidzyn gdynia iława warszawa średnia???
3 3 4 2
01.01.2007 1,86 1,17 1,05 1,44
02.01.2007 1,50 1,16 1,58 1,12
03.01.2007 1,05 1,20 1,16 1,11
04.01.2007 0,80 1,37 1,33 1,21
05.01.2007 0,73 1,08 1,02 0,83
06.01.2007 0,49 0,58 0,58 0,63 i tak dalej
pomóżcie! -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.
-
hej,chodzi o ocenę sprzedaży
do dyspozycji mam bardzo szczegółowe dane sprzedażowe danych modeli: ilość, wartość sprzedaży z poszczególnych sklepów przez cały okres ich życia na rynku - ode mnie zależy na jakim okresie się skupić, czy to będą 2 czy 3 m-ce. A ocenić, która marka sprzedaje się lepiej w tej samej cenie i potem po przecenie w miastach podzielonych umownie na małe ( do 30 tys. mieszkańców ),duże ( pow. 30 tys.) i w centrach handlowych. Jeżeli chodzi o marki to założeniem jest,że pomimo tego że bluzki są porównywalne do siebie - czyli ich jakość i wygląd jest podobny - to marka B jest marką ekskluzywniejszą. Założeniem analizy jest to ,że w tych samych cenach sprzedaje się ona lepiej niż marka A ..Oprzeć mam się na na wielkościach sprzedaży - chciałam tu polegać na średnich arytmetycznych, ale mój tok myślenia został poddany wątpliwości..Wydaje mi się to najprostsze ale usłyszałam od przełożonego o odchyleniach i brandingu - a na razie jestem w tym zielona i już zgłupiałam - czy to jest tu potrzebne..? -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.
-
Witam, może wam jako fachowcom pytanie wyda się banalne ale proszę o pomoc - chodzi mi o metody analizy i porównania sprzedaży. Sytuacja jest nst.:
- mam dwa modele bluzek w jednakowej cenie,
- jedna marka A
- druga marka B
przy czym są jakościowo porównywalne ale chodzi o ocenę sprzedaży marki w cenie pierwszej i po przecenie.
Jeżeli chodzi o terminy sprzedaży, to są one różne.
Czy wystarczy tu prosta arytmetyka, wyliczenie średnich i ich porównanie..... czy też należy to bardziej skomplikować ( zasugerowano mi odchylenia? A ja na razie nie mam o tym pojęcia )………..pomóżcie -
Luiza S.:
ok,już znalazłam maila :)
Bogusław J.:
...podesłać..ale gdzie
Wydaje się dosyć proste - podeślij plik z częścią danych lub danych przykładowych w Twoim układzie.
Pozdrawiam -
Bogusław J.:
...podesłać..ale gdzie?
Wydaje się dosyć proste - podeślij plik z częścią danych lub danych przykładowych w Twoim układzie.
Pozdrawiam -
Witam,mam ogromny problem - chodzi o wyliczenie przy użyciu-(chyba?)- tabel przestawnych średniego czasu wizyty klienta. Baza danych wygląda w ten sposób,że w jednej kolumnie mam czas wejścia klienta, w drugiej czas jego wyjścia-format komórek niestandardowy więc łatwo wyliczyłam sobie przy pomocy różnicy komórek ilość minut dla każdej grupy wiekowej klientów, niestety gdy chcę wyliczyć średnia sumę w tabeli przestawnej za każdym razem zamiast czasu wylicza mi ilość klientów i nie mogę tego przeskoczyć..Chyba że należy zrobić takie zestawienie w całkiem inny sposób...Będę bardzo wdzięczna za podpowiedź