Luiza Skotnicka

...............

Wypowiedzi

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie Statystyka w temacie korelacja a minimum towarowe
    27.03.2008, 09:11

    witam,
    proszę pomóżcie i podpowiedzcie jakich użyć metod do nst. zadania
    - mam dane ilościowe poszczególnego towaru ( różne modele towaru )
    - sprzedaż ilościową lub wartościową

    mam wyznaczyć między nimi korelację , wymyśliłam więc, że stworzę szereg szczegółowy dwuwymiarowy gdzie x - ilość towaru, y - sprzedaż i korzystając z Excela wyznaczę wsp korelacji.

    ale potem na tej podstawie mam wyznaczyć jaka ilość towaru jest minimum postrzeganym przez klientów

    co z tym dalej zrobić? czy to jest w ogóle właściwy kierunek
    podpowiedzcie proszę jakich metod użyć

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie Fani Excela w temacie #ARG!
    18.03.2008, 15:15

    dzięki Tomku!
    właśnie sobie oglądałam jak to wszystko działa :)
    hmm, chyba będę musiała dostawić dodatkową tabelę skoro tak to wygląda...
    Problem polega na zmiennej ilości kolumn w każdym m-cu - (otwarcia/likwidacje sklepów ), i muszę się zastanowić w jakim układzie umieścić taką tabelę, żeby znowu nie ulegać manufakturze
    Myślałam, że jest jakiś wzór ( którego oczywiście nie znam ;)) - żeby ogarnął to jednym miejscu.. Czy formuły tablicowe coś by tu poradziły? Tylko,że ja jestem z tego narazie słaba - ale narazie ok, jakaś myśl to jest
    DZIęKUJę PRZEOGROMNIE - bardzo ułatwiłeś mi życie :)
    pozdrawiam

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie Fani Excela w temacie #ARG!
    18.03.2008, 12:40

    ....to jest b.czasochłonne - tu chodzi o formułę, Tomku już Ci wysłałam plik

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie Fani Excela w temacie #ARG!
    18.03.2008, 11:30

    Tomku dzięki wielkie!! to pierwsze działa idealnie!
    z drugim pomysłem jest problem tego typu, że licz.jeżeli będzie mi liczyło wszystkie miasta z daną kategorią mimo tego, że komórka będzie pusta - przez co będzie mi zakłamywać średnią :(

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie BADANIA RYNKU. w temacie wpływ pogody na sprzedaż

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie Fani Excela w temacie #ARG!
    18.03.2008, 10:52

    trochę mi się te słupki rozjechały -
    ale w kolumnie A -są daty
    B- w nagłowku nazwa miasta np kwidzyn, poniżej jego kategoria czyli 3 i niżej już liczby z całego m-ca
    i analogicznie nastepne kolumny z miastami

    na końcu ma byc kolumna ze średnią w zależności od tego czy miasto jest 2,3 lub 4

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie Fani Excela w temacie #ARG!
    18.03.2008, 10:48

    hej,
    mam dwa problemy:
    1. w komórce C mam formułę dzielenia np. A2/B2 i pojawia mi się #ARG! z tego względu, że w którejś z komórek biorących udział w dzieleniu -A2 lub B2 nie występuje wartość liczbowa ( w każdej z nich jest natomiast formuła więc komórki de facto nie są puste ) - jak zlikwidować błąd,że by komórka C mogła brać udział w dalszych działaniach?

    2. mam zestawienie sprzedaży z m-ca dla miast określonych liczbami 2,3,4 - jak wyliczyć średnią dla poszczególnej kategorii - 2,3 lub 4 z danego dnia
    np.
    data kwidzyn gdynia iława warszawa średnia???
    3 3 4 2
    01.01.2007 1,86 1,17 1,05 1,44
    02.01.2007 1,50 1,16 1,58 1,12
    03.01.2007 1,05 1,20 1,16 1,11
    04.01.2007 0,80 1,37 1,33 1,21
    05.01.2007 0,73 1,08 1,02 0,83
    06.01.2007 0,49 0,58 0,58 0,63 i tak dalej

    pomóżcie!

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie BADANIA RYNKU. w temacie wpływ pogody na sprzedaż

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie BADANIA RYNKU. w temacie wpływ pogody na sprzedaż

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie BADANIA RYNKU. w temacie wpływ pogody na sprzedaż

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie BADANIA RYNKU. w temacie analiza sprzedaży - ale jak??

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie BADANIA RYNKU. w temacie analiza sprzedaży - ale jak??

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie Analiza sprzedaży w temacie analiza sprzedaży - ale jak??
    22.11.2007, 10:00

    hej,chodzi o ocenę sprzedaży
    do dyspozycji mam bardzo szczegółowe dane sprzedażowe danych modeli: ilość, wartość sprzedaży z poszczególnych sklepów przez cały okres ich życia na rynku - ode mnie zależy na jakim okresie się skupić, czy to będą 2 czy 3 m-ce. A ocenić, która marka sprzedaje się lepiej w tej samej cenie i potem po przecenie w miastach podzielonych umownie na małe ( do 30 tys. mieszkańców ),duże ( pow. 30 tys.) i w centrach handlowych. Jeżeli chodzi o marki to założeniem jest,że pomimo tego że bluzki są porównywalne do siebie - czyli ich jakość i wygląd jest podobny - to marka B jest marką ekskluzywniejszą. Założeniem analizy jest to ,że w tych samych cenach sprzedaje się ona lepiej niż marka A ..Oprzeć mam się na na wielkościach sprzedaży - chciałam tu polegać na średnich arytmetycznych, ale mój tok myślenia został poddany wątpliwości..Wydaje mi się to najprostsze ale usłyszałam od przełożonego o odchyleniach i brandingu - a na razie jestem w tym zielona i już zgłupiałam - czy to jest tu potrzebne..?

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie BADANIA RYNKU. w temacie analiza sprzedaży - ale jak??

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BADANIA RYNKU.

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie Analiza sprzedaży w temacie analiza sprzedaży - ale jak??
    21.11.2007, 18:55

    Witam, może wam jako fachowcom pytanie wyda się banalne ale proszę o pomoc - chodzi mi o metody analizy i porównania sprzedaży. Sytuacja jest nst.:
    - mam dwa modele bluzek w jednakowej cenie,
    - jedna marka A
    - druga marka B
    przy czym są jakościowo porównywalne ale chodzi o ocenę sprzedaży marki w cenie pierwszej i po przecenie.
    Jeżeli chodzi o terminy sprzedaży, to są one różne.
    Czy wystarczy tu prosta arytmetyka, wyliczenie średnich i ich porównanie..... czy też należy to bardziej skomplikować ( zasugerowano mi odchylenia? A ja na razie nie mam o tym pojęcia )………..pomóżcie

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie Fani Excela w temacie tabele przestawne
    3.09.2007, 17:36

    Luiza S.:
    Bogusław J.:
    Wydaje się dosyć proste - podeślij plik z częścią danych lub danych przykładowych w Twoim układzie.

    Pozdrawiam
    ...podesłać..ale gdzie
    ok,już znalazłam maila :)

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie Fani Excela w temacie tabele przestawne
    3.09.2007, 17:34

    Bogusław J.:
    Wydaje się dosyć proste - podeślij plik z częścią danych lub danych przykładowych w Twoim układzie.

    Pozdrawiam
    ...podesłać..ale gdzie?

  • Luiza Skotnicka
    Wpis na grupie Fani Excela w temacie tabele przestawne
    3.09.2007, 16:57

    Witam,mam ogromny problem - chodzi o wyliczenie przy użyciu-(chyba?)- tabel przestawnych średniego czasu wizyty klienta. Baza danych wygląda w ten sposób,że w jednej kolumnie mam czas wejścia klienta, w drugiej czas jego wyjścia-format komórek niestandardowy więc łatwo wyliczyłam sobie przy pomocy różnicy komórek ilość minut dla każdej grupy wiekowej klientów, niestety gdy chcę wyliczyć średnia sumę w tabeli przestawnej za każdym razem zamiast czasu wylicza mi ilość klientów i nie mogę tego przeskoczyć..Chyba że należy zrobić takie zestawienie w całkiem inny sposób...Będę bardzo wdzięczna za podpowiedź

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do