Łukasz Garbowski

Student, SGH

Wypowiedzi

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie Prawo i podatki ... zapytaj ekspertów w temacie OC i AC jako koszt uzyskania przychodu
    12.02.2015, 03:48

    W działalności gospodarczej używam samochodu, który nie jest majątkiem firmy. Wyczytałem, że można wrzucić w koszty uzyskania przychodu polisy OC i AC. Jak to zrobić? Ubezpieczenie płace w dwóch ratach. Jeśli przykładowo w lutym podpisuję umowę OC i AC i płacę pierwszą ratę a następnie w marcu rozpoczynam działalność a następnie w sierpniu płacę drugą ratę OC i AC to jak to ująć w KPIR?. Zapewne w koszt mogę wrzucić tylko tę drugą ratę. Lecz gdzie ją wpisać w KPIR. Przy czym w sierpniu to jedyne co mam to potwierdzenie zapłaty drugiej raty bo umowa ubezpieczenia została podpisana w lutym.

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie podatek dochodowy - wątpliwości
    22.01.2015, 19:56

    Jeszcze jedno pytanie odnośnie remanentu. Przeczytałem, że jak się jest płatnikiem Vat trzeba wpisywać ceny netto. Część towarów mam zakupionych z dotacji i zadeklarowałem, że nie będę odzyskiwał za to VATu. Zatem jakie kwoty mam wpisywać w spisie z natury? Te które kupiłem z dotacji brutto a te które z własnych środków netto, czy jak?

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie podatek dochodowy - wątpliwości
    7.01.2015, 11:18

    Dziękuję za odpowiedź. Jestem na KPIR.
    No właśnie tak mi się wydawało, że jak mam stratę to nie muszę płacić zaliczek na podatek bo przecież nie ma dochodu. A wyczytałem, że stratę można przenieść na następny rok.
    A co remanentu to rozumiem, że nie ma problemu jeśli zrobię raz na rok?

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie podatek dochodowy - wątpliwości
    7.01.2015, 10:56

    Marta Czternastek czyli nie muszę płacić zaliczek?
    Paweł M - remanenty trzeba robić po każdym kwartale? No jak kupiłem towar to zaliczałem go do wydatków nawet jak nie sprzedałem. Jakbym czekał aż sprzedam to teoretycznie zawsze byłbym na plusie. Czyżbym robił źle?

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie podatek dochodowy - wątpliwości
    5.01.2015, 06:42

    Witam , mam taki problem. Prowadzę sklep internetowy i rozliczam się kwartalnie. Ponieważ kupowałem sporo towaru i mniej sprzedawalem nie zawracałem sobie głowy obliczaniem zaliczek na podatek dochodowy. Uznałem bowiem, że i tak z całą pewnością nie przekroczę kwoty wolnej od podatku. W pierwszym kwartale wydatki przewyższyły dochody o 1700 zł . W drugim kwartale zarobilem 400 zł ale wciaż po drugim kwartale byłem na minusie 1378 zł. Po trzecim kwartale zarobiłem 72 zł ale po trzech kwartałach i tak saldo bylo ujemne na 1300 zł. Zatem teraz pytanie. Czy w drugim kwartale gdy bylem do przodu na 400 zł powinienem płacic zaliczke na podatek dochodowy, który ewentualnie później zostanie mi zwrócony czy tez skoro wydatki przewyższają zyski to nie muszę płacić żadnych zaliczek?

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie KPiR w temacie dotacja i ujęcie kosztów w KPIR
    29.12.2014, 06:23

    odswiezam

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie KPiR w temacie dotacja i ujęcie kosztów w KPIR
    18.12.2014, 04:30

    Mam pytanie: otrzymałem dotację na sklep internetowy i nie wiem dokładnie co można wrzucić w koszty do KPIR
    1. towarów do sklepu zakupionych z dotacji rozumiem, że nie wpisuje się do KPIR.
    2. czy mogę wpisać zakup komputera, programu antuwirusowego, regałów metalowych do magazynu, zakupionych z dotacji do KPIR? Czytałem o jakich odpisach amortyzacyjnych, wprowadzeniu do środków trwałych ale nie bardzo wiem co to znaczy i czy ktoś mógłby pokrótce wyjaśnić ten temat łopatologicznie i ludzkim językiem.
    3. czy żeby wpisywać kilometrówkę do KPIR trzeba gdzies to zgłaszać czy po prostu wpisać. Ponadto czy mogę wliczyć wyjazdy które nastąpiły przykładowo w sierpniu a pierwsza faktura na paliwo jest z września. Czy też najpierw musi byc faktura na paliwo a dopiero później wyjazdy.
    4. Jak ująć składki ZUS w KPIR? Doczytałem, że zdrowotnej nie można wrzucić w koszty tylko można ją odliczyć od podatku. Jak to zrobić?
    I jak wrzucić do KPIR kwotę składki społecznej. Czy wpisuję kwotę jaką zapłaciłem i w której rubryce ?

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie PODATEK VAT w temacie vat a dotacja z urzędu pracy.
    11.12.2014, 02:03

    dziękuję i pozdrawiam

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie vat a podatek należny
    11.12.2014, 01:58

    dziękuję i pozdrawiam

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie vat a podatek należny
    22.10.2014, 00:11

    Dziekuję za odpowiedź, tak myślałem, że tak to właśnie wygląda. To jeszcze zapytam - miałem nadwyżkę VAT z poprzedniego kwartału, bo część towarów zakupiłem ze środków własnych. I teraz po sprzedaży jeszcze zostało trochę tej nadwyżki VAT z poprzedniego kwartału. Czy jest sens zaznaczać w formularzu k7 zeby mi przelali kase na konto skoro zapewne w nastepnym kwartale to ja będę musiał im zapłacić.
    Oraz czy towar do sprzedaży oraz komputer do użytku własnego zakupiony z dotacji można wrzucić w koszt uzyskania przychodu w KPIR?

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie Księgowość nudna? A może jednak nie! w temacie vat a podatek należny
    21.10.2014, 23:06

    Witam, otrzymałem dotację z UP na sklep. Zadeklarowałem, że nie będę odzyskiwał podatku VAT za zakupy sfinansowane dotacją. Tylko teraz pytanie. Jeśli sprzedałem towar sfinansowany dotacją to czy mam obowiązek zapłacić VAT należny. Bo zadeklarowałem, że nie bedę odzyskiwał VATu naliczonego zatem czy mam w deklaracji vat 7 wykazywać (i płacić) podatek należny od towaru, od którego nie został wykazany VAT naliczony (bo i tak musiałbym zwrócić go do UP)?Ten post został edytowany przez Autora dnia 21.10.14 o godzinie 23:06

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie PODATEK VAT w temacie vat a podatek należny
    21.10.2014, 01:44

    Witam, otrzymałem dotację z UP na sklep. Zadeklarowałem, że nie będę odzyskiwał podatku VAT za zakupy sfinansowane dotacją. Tylko teraz pytanie. Jeśli sprzedałem towar sfinansowany dotacją to czy mam obowiązek zapłacić VAT należny. Bo zadeklarowałem, że nie bedę odzyskiwał VATu naliczonego zatem czy mam w deklaracji vat 7 wykazywać (i płacić) podatek należny od towaru, od którego nie został wykazany VAT naliczony ( bo i tak musiałbym zwrócić go do UP)?

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie PODATEK VAT w temacie vat a dotacja z urzędu pracy.
    20.07.2014, 13:41

    Mam pytanie. Otrzymałem dotację z Urzędu Pracy. Przy rozliczaniu się z nimi zaznaczyłem, że nie będę ubiegał się o zwrot VAtu za towary sfinansowane dotacją. Rozliczam się kwartalnie, czy w formularzu VAT K 7 mam uwzględnić wszystkie towary, które zakupiłem, czy też tylko te, które sfinansowałem ze środków własnych i od których będzie mi się należał zwrot. Ponadto, dodam, że nie osiągnąłem na razie żadnego dochodu. Czy w związku z tym będę musiał coś płacić Urzędowi Skarbowemu? Chyba dopiero jeśli coś sprzedam, zgadza się?Ten post został edytowany przez Autora dnia 20.07.14 o godzinie 13:43

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie Audyt i podatki w temacie Wyższy podatek od nieruchomości z tytułu prowadzenia...
    9.05.2014, 02:35

    Gmina przysłała mi formularz, żeby im zapłacić wyższy podatek od nieruchomości z tytułu prowadzenie działalności gospodarczej. Ponieważ pomieszczenie na prowadzenie działalności nie zostanie pozbawionych funkcji mieszkalnych więc nie chcę im płacić. Tylko jeśli im odeśle formularz to mi naliczą wyższy podatek. Więc co zrobić oświadczenie jakieś napisać, że pomieszczenie nie zostanie w całości przeznaczone na działalność gospodarczą czy jak?

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie Sklep internetowy w temacie sklep internetowy paragon a faktura
    9.05.2014, 01:23

    Grażyna Przybylska - dziękuję za odpowiedź

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie Sklep internetowy w temacie sklep internetowy paragon a faktura
    26.03.2014, 04:42

    odswiezam

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie Sklep internetowy w temacie sklep internetowy paragon a faktura
    21.02.2014, 02:59

    Dariusz Dudek bardzo dziękuję za odpowiedź.
    Kasę trzeba mieć po przekroczeniu 20000 rocznie czy miesięcznie?

    A załóżmy, że na początku nie będę miał kasy fiskalnej bo nie przekroczę 20000, czyli bez kasy nie mam możliwości wystawiania paragonów. Więc czym wtedy wystawiać rachunki dla klienta indywidualnego?

    Co to znaczy udokumentowana sprzedaż, rozumiem, że oznacza to, że musi być wystawiony rachunek lub faktura czy tak? Czy o coś innego chodzi?

    No i czy w przypadku sklepu internetowego, towary muszą być zamawiane przez internet? Mam tu na myśli to, że np. chciałbym sprzedać coś koledze który wie jaki mam towar i nie chce mu się zamawiać przez internet tylko przychodzi do mnie płaci, wystawiam rachunek i koniec. Czy musi to przejść przez internet w celach, nie wiem, skarbowych, podatkowych, czy coś.

    Może pytania są naiwne ale każdy był kiedyś zielony i ja też jestem póki co.

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie Sklep internetowy w temacie sklep internetowy paragon a faktura
    11.02.2014, 23:52

    Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienia.

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie Sklep internetowy w temacie sklep internetowy paragon a faktura
    11.02.2014, 14:20

    No tak ale jeśli klient będzie chciał fakturę to czym się ją wystawia? Trzeba mieć chyba program w komputerze, który to obliczy i wystawi fakturę, czy tak?
    A jeśli kasa fiskalna niepotrzebna to jak mam dać klientowi rachunek? Przecież rachunek jest podstawą składania reklamacji itd i każdy klient chce mieć rachunek. Każdemu wystawiać fakturę??
    Poza tym chcę wziąć dotacje wiec kasę bym kupił za środki z dotacji. Później się okaże ze zmieni się prawo i każdy będzie musiał mieć kasę fiskalną i już jestem 1000 w plecy.

  • Łukasz Garbowski
    Wpis na grupie Sklep internetowy w temacie sklep internetowy paragon a faktura
    9.02.2014, 12:09

    Witam , zamierzam założyć sklep internetowy. Ale mam taki problem. Czy trzeba mieć kasę fiskalną do wystawiania zwykłych rachunków i oddzielny program komputerowy do wystawiania faktur ( jeśli tak to jaki).

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do