Wypowiedzi
-
I znowu Temple of VTEC - tyma razem pojawił się dokładny opis nowych silników Jazz/Fit G2
Z ciekawostek to oczywiście i-VTEC zamiast i-DSI, 12/16 zaworów, Drive-By-Wire (to nowość w Europie bo w USA już mają to w G1)
i zupełne nowości: Creep-Control System + Torque Converter + autmatyczny regulator naciągu paska w zależności od prędkości obrotowej silnika i obciążenia.
http://asia.vtec.net/Engines/LSERIESG2/index.html -
Michał Kucharski:
zgłoś sie do ludków z Hondy Śląsk, są bardzo pomocni. (www. honda.slask.pl)
A i owszem :) a jak już zakupisz to oczywiście zapraszamy na zloty.
Co do Civiców to jest jeden specjalista do tego właśnie modelu w Knurowie (koło Gliwic).... zawsze ma kilka na placu. Głównie sa to starsze roczniki (do 2000r.) w wersji hatchback... ale czasami trafia się coś nowszego (ale raczej sedany). Wszystko sprowadzane z Niemiec. Gdzieś posiałem jego numer tel. ale gdyby jednak fakt, że to samochody sprowadzane nie przeszkadzał to mogę go poszukać.
A co do rocznika po 2002 i ceny poniżej 35000... to generalnie polecam Honde Jazz z lat 2003-2004. To są samochody naprawdę robine w Japoni ( a nie jak Civic: Turcja i Anglia) i przywożone do Europy. Jeździłem kiedys Civiciem sedanem.. teraz mam Jazza... i w życiu bym sie nie zamienił z powrotem ;). Mały z zewnątrz.. ale olbrzymi w środku. Polecam pójść do salonu Hondy na jazdę próbną Jazzem, a może jakiś znajomy ma. Na prawdę warto rozważyć. Cena na rocznik 2004 z pełnym wyposażeniem, silnikiem 1.4 82KM - około 31 000zł -
Klub Honda Śląsk - zapraszamy :)
http://honda.slask.pl -
Acha... mam jeszcze pytanie odnośnie klimatyzacji. W serwisówce nic nie pisze o serwisowaniu klimy, na corocznych przeglądach też nic przy niej nie robili. Właśnie mija 2 lata odkąd kupiłem swojego Jazza... więc chyba pora by była wymienić czynnik chłodzący i zrobić przegląd i czyszczenie.
Jak to było w waszym przypadku ? Coś mówili na temat klimy przy przeglądach ??? -
Robert B.:
Leszek,
właśnie myślałem o tym żeby coś takiego sobie załatwić ale zastanawiałem się gdzie by to dostać. Czy jako ta włóknina może być wykorzystane coś takiego: http://allegro.pl/item265049617_wloknina_filtracyjna_o...
z góry dzięki za wskazówkę.
pozdrawiam!
Tak, kupiłem podobną włókninę, również byłą sprzedawana jako wkład do zewnętrznych filtrów akwarystycznych (czyli tzw SUMPów). Dokładnie to na tej aukcji: http://allegro.pl/item255047207_wloknina_filtracyjna_1...
Ponieważ głównie trafiają się arkusze 2cm grubości.. a oryginalny filtr w Jazzie ma nieco mniej niż 4cm to po prostu wkładam podwójnie. Jak wymieniam to górna warstwa do śmieci... dolna idzie do góry... a pod nią wkładam nową. Całość oczywiście zostawiam w oryginalnej plastikowej ramce która ma od spodu kratkę, więc nie ma obawy, że włóknina spadnie na dół do wentylatora.
Jak na razie nie zauważyłem żadnego pogorszenia.. nic się bardziej nie kurzy w środku.. więc chyba filtracja na podobnym poziomie co w papierowym filtrze. Trzeba tylko pamiętać że powierzchnia filtracyjna jest teraz znacznie mniejsza... no i trzeba zmieniać częściej... ale i tak się opłaca, głownie ze względu na zmniejszone parowanie szyb.
PS. Filtr papierowy proponuję zostawić sobie i zakładać na okoliczność wizyty w ASO (czyli oby tylko na przeglądy;) )... bo nie wiadomo jak serwis zareaguje na takie zmiany. Chociaż muszę powiedzieć, że na moje przeróbki w instalacji elektrycznej nie pisnęli ani słowem. -
Na Temple of VTEC pojawiła się recenzja Jazz/Fit G2
http://asia.vtec.net/Reviews/072GFit/index.html -
Miałem i w sumie mam podobny problem. Pomógł nieco preparat antyFog do kupienia na każdej stacji benzynowej. Poza tym staram się cześto jak to możliwe wietrzyć autko. Drzwi i klapa szeroko i się wietrzy:-) Filtr powietrza pewnie wyczyściłeś/wymieniłeś...więc poza tym co wspomniałem to trudno z tym walczyć. Ten typ już tak ma.
Antyfog u mnie działał ze 2 dni... potem wszystko wróciło do starego :(. codo filtra kabinowego... to niedawno się poddałem i wyrzuciłem filtr papierowy, nakupiłem włókniny filtracyjnej na metry (jakieś 10zł/m2) i wycinam sobie prostokąty o rozmarach filtra i wkładam w ramkę zamiast tego papierowego. Niewiem czy nadal działa to jako przeciwpyłkowy bo alergii żadnej nie mam .. ale kurz zatrzymuje doskonale. Zmieniam sobie co 2 miesiące więc zawsze mam czysty (1m2 powinien wystarczyć na jakieś 40 filrów ;).
Torche jest zabaway z powycinaniem tego.. ale oszczedność spora jeżeli ktoś chce mieć ciągle czysty filtr.
Generalnie po tym się trochę poprawiło z parowaniem, chociaż nie bardzo rozumiem dlaczego (wydajność nawiewu?), ale nadal nie jest idealnie :(. -
Moja to tutatj ta w środku :D
a tu po prawej:
-
Robert B.:
Mój model jako pierwszy zjechał z taśm chińskiej fabryki
Moja to jeszcze Japończyk... więc raczej nie zalezy od fabryki.
A tak przy okazji... macie może jakiś doby sprawdzony sposób na radzenie sobie z parowaniem szyb poza włączaniem klimatyzacji.
Staram się lekko uchylać okno.. ale to jakoś w Jazzie wogóle się nie sprawdza - podczas deszczu jest fatalnie :(. Dodatkowo odkąd założyłem w bagażniku matę która nieco przesłoniła te wywietrzniki pod zamknięciem sytuacja się jeszcze pogorszyła.
Może ktoś wie jak soie z tym skutecznie radzić bez ciagłego właczania klimy ? -
Mugen juz się za nią zabrał.. i oto efekty:
.html
.html -
U mnie skrzynia fatalnie chodzi na zimno (właśnie głównie chodzi ociężką zmiane z 1 na 2). W lecie generalnie nie ma problemu... w zimie staje się to odczuwalnie.. pierwsze 2-3 km.. potem już jest OK.
Zdażyło mi się też, że kilka razy wrzuciłem wsteczny... i nie wskoczył chociaż drążek wszedł jak zwykle... i nie dało się wrzucić wstecznego, dopiero po zluzowaniu i ponownym wciśnięciu sprzęgła. Ale tym się generalnie jakoś nie przejmuje - w wielu samochodach miałem coś podobnego, więc generalnie to chyba normalne.
Mam około 50tyś przebiegu. -
przerywacza w tylnej wycieraczce to głupia wpadka konstruktorów
Hondy. Chętnie bym to sobie z-upgrade'ował :-))
Przerywacz który zrobłem sam jest dosć prosty do zbudowania samemu i tani - jakies 10zł. No tylko oczywiście trzeba mieć lutownice i choćby mienik elektryczny coby posprawdać czy wszystko OK. Jak gdzieś odpkopię schemacik to wrzucę zdjęcie. Montowany jest zaraz obok tylnej wycieraczki, więc trzeba rozebrac tapicerkę z klapy i wykręcić wycieraczkę.... troche zabawy z montowaniem niestety jest :(.
Przerywacz ten niestety jest zamontowany na stałe i eliminuje automatycznie możliwość pracy ciągłej (mi to nie przeszkadza, ale od razu ostrzegam)
Planuje teraz przerobić go na układ programowalny... czyli na zasadzie jedno włączenie/wyłaczenie.. odczekujemy żądany czas przerwy i włączamy na stałe - ukłąd zmierzy czas przerwy i z takimi przerwami bedzie potem "machał" wycieraczką. Jak na razie ciężko mi się zabrac za projekt bo mało czasu... ale już niedlugo mam nadzeję ruszy. Całość mam nadzieję schować w obudowie od przekaźnika, więc ze zainstalowaniem w dowolnym Jazzie nie powinno być problemów (zmiana jednej kostki na płycie bezpieczników pod kierwonicą), a cena pownna być w granicach 70zł.
Jak juz sprawdzę w końcu prototyp to dam znać czy działa i gdyby ktoś był chętny to moge polutowac kolejne :D -
Generalnie jest to CD dla ASO Hondy... ale można w nim znaleść wiele przydatnych informacji - ot choćby jak rozebrac dany element i gdzie jest przykręcony i na ilu śrubach. Są przede wszytkim opisy prostych testów jak sprawdzić czy coś działa (zwykle przy użyciu zwykłego miernika elektrycznego) + instrukcje jak wymieniac poszczególne elementy. Do tego dochodzą szczegółowe schematy instalacji elektrycznej i audio (ale bez wnikania w ukąłdy scalone) - opisy modłów + kable i ich koloty pomiędzy. Sa jeszcze informacje co dokładnie powinno być sprawdzone na którym przeglądzie (to dla tych co jeszcze serwisują w ASO).
Wersja angielska zajmuje niewiele (o ile dobrze pamiętam 80MB) i mógłbym ja gdzieś udostępnić na WWW do ściągniecia... niestety polskiej wersji językowej jakoś nie potrafię "wyciągnac" z całej płytki (na płycie jest kilka języków do wyboru).
Dzięki tej płytce udało mi się np. przerobić tylną wycieraczkę (dołożyłem przerywacz... pracuje okresowo a nie non-stop) oraz założem wejscie AUX do radia (podpinam sobie MP3 playera - teraz to już jest w standardzie, ale kiedyś nie było)Leszek Cylupa edytował(a) ten post dnia 18.10.07 o godzinie 00:28 -
Jacek W.:
>Kupcie sobie jakieś felgi 15''/6-6,5'' + dobre opony 195/50 - dopiero poznacie największy atut Jazza- prowadzenie.
Potwierdzam... przez krotki czas jeździłem na sportowych Michaelinach.... i Jazzik dopiero wtedy pokazał pazurki :D.
Orginalne opony Yokohama to jakis spore nieporozumienie. -
Robert B.:
Witajcie! Poszukuję instrukcji obsługi do Jazza 2006 (02-06) w wersji pdf. Czy ktoś z Was kiedyś natknął się na taką wersję. Jeśli nie pdf to może inny format elektroniczny? Z góry dzięki za info! Robert
Instrukcji nie mam... ale posiadam CD serwisowe gdyby ktoś był zainteresowany ;)
Wszystkich z okolic Śląska zapraszam na spoty Jazzów. Informacje pojawiaja się i będa pojawiały w dziale "zloty" na forum Klubu Honda Śląsk: http://honda.slask.pl