Wypowiedzi
-
czasami jest tak, że tekstury pobierane z sieci, które się importuje w całości mają w opcjach vray obrót, którego nie widać w modelu. zobacz w difuse pod dużym M gdzie dodaje się materiał w opcjach rotation.
-
a ja tak tylko spytam - te rkctangle co tam masz w suficie to masz double sided ?
-
hehe, no jasne, ale wtedy będzie wnętrze zbyt ciemne ;)
-
a skoro nie ma colour mapping to jak w wersji 3 radzimy sobie z problemem np przepaleń (burn value -> reinhard) tak dla przykładu, bo zastosowań jest wiele.
-
z opcją Fog w refraction była zabawa ?
-
ok, dzięki, tak tylko zanęciłem temat ;)
-
czy mogę się dowiedzieć czy jest gdzieś jakieś oficjalne forum vray lub po prostu polskie o tym programie ? Jesli nie ma to czy tutaj dowiem się - domyślam się, że Dawid będziesz wiedział najlepiej ;) - jak wygląda kwestia przejścia na wyższą wersję ? czy jest gdzieś to opisane i można zerknąć czy to będzie się działo z automatu czy trzeba się odzywać, etc ?
będę wdzięczny
dzięki ! -
ok, dzięki. przynajmniej wiem na czym stoję ;)
pozdrawiam -
Jeśli mam np jakieś dziwne płytki, panele i są dość specyficzne, wyraziste co przekłada się na to że bardzo sztucznie wyglądają na renderze, a szczególnie ta powtarzalność, która jest mało naturalna. pytanie czy jest jakiś plugin, albo sposób, aby to zróżnicować ? w sensie mam np 3 tekstury, które mógłby losowo podpinać pod każdą płytkę/panel czym dałoby się uzyskać odpowiedni efekt ? może są jakieś inne na to sposoby ? wiem, że zawsze można ręcznie podzielić, ale na dłuższą metę może to być dość czasochłonne.
dzięki z góry za podpowiedzi -
no tak, logiczne.
dzięki ;) -
hej,
mam pytanie. czasami nie mogę odpalić jakiegoś modelu w innym pliku niż aktualny, na którym pracuję i muszę zaimportować do niego. jednak zdarza się, że plik importowany zawiera wiele modeli, a ja potrzebuje jeden z nich. kiedy już wykorzystam potrzebny element, usuwam całą, zbędną resztę, ale kiedy zapisuję plik to jest potwornie większy - prawdopodobnie o usunięte elementy, które jednak są w modelu. jak usunąć skutecznie niepotrzebne rzeczy, aby wielkość pliku tak strasznie nie rosła ? chyba, że ja coś źle robię, ale nie wiem jak inaczej usuwać ;)
dzięki z góry za podpowiedzi !
Krzysztof -
w dome light jest jeszcze opcja Ray Distance Mode , a tam from GI settings - można tym też popróbować, choć nie wiem czy akurat w tym jest problem.
-
no stąd mam tą mapę właśnie, chyba z other ta pierwsza, ale właściwie z każdą mapą tak mam tyle, że ta faktycznie ma blisko obiektywu jakieś elementy, a inne mają jakieś trawy, niskie i jedynie horyzont coś zawiera.
tak czy inaczej dzięki za odpowiedź. -
hej,
w sumie zawsze mnie to intrygowało, ale że częściej "jestem we wnętrzu" to nie zawsze był to dla mnie problem nie do przeskoczenia, ale postanowiłem to wyjaśnić i mam nadzieję, że ktoś mi w tym pomoże.
w pliku załączyłem o co mi chodzi - mam sobie jakąś mapę hdri/hdr nie wiem jak jest poprawnie i chcę sobie zrobić z niej tło wrzucam albo do environment albo tworzę dome light - wysokość domku w przykładzie to 290 około - puszczam render i wynik jest taki jak na załączonym obrazku.
teraz pytanie - czy wszystko jest ok, bo to "tak działa" czy jest coś skopane ? czy ta mapa jest skopana czy powinienem coś z nią jeszcze zrobić ? (oczywiście w obu przypadkach jest ustawione przy dome spherical oraz environment).
będę wdzięczny za porady i sugestie.
.html -
dziś czytam, że do 3ds robią już wersję 3.5 a do sketchupa cały czas 2, a miał już latem być jaki upgrade. potem na jesień i niby ona jest, ale nadal w temacie cisza. ktoś coś wie ? jakieś przecieki ? pokazy już raczej były, co zatem stoi na przeszkodzie ?
dzięki za info ;] -
a tak jeszcze inaczej, a nie ma tam jakiś szpar albo czegoś pomiędzy światłem na dole a górą ? może to światło jakoś "przebija" się przez te szafki ?
oczywiście troszkę kombinuję, ale nie mam widocznie tyle doświadczenia, aby od razu wyłowić skąd ta poświata ;)
może lepiej poczekać na Dawida, on pewnie będzie bardziej precyzyjny.
pozdrawiam -
może to reflection ma za dużą wartość ?
-
eeee, a jak to jest pod sketchupem ? z tym height Z ?
co do temperatury to ok, domyślam się, że jest to metoda prób i błędów.
dzięki ! -
hej,
w 3ds przy światłach vray można ustawiać temperaturę, czy da się to jakoś osiągać w vray pod sketchupem ?
i jeszcze jedno pytanie
np tu
https://docs.chaosgroup.com/display/VRAY2SKETCHUP/VRayS...
jest taki parametr Height Z - czy on też jest jakoś ukryty czy coś, bo niby opis do sketchupa, a ja tego nie widzę u siebie, albo nie mogę znaleźć ;)
dzięki !Ten post został edytowany przez Autora dnia 21.10.16 o godzinie 12:01 -
ok, dzięki. zasadniczo wszystko jasne.
filmik widziałem dawno temu już, szkoda, że tak mało ich wypuściłeś ;)
dzięki
Krzysztof