Języki
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
włoski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Dyrektor Departamentu Zdrowa
Zakres realizowanych zadań:
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem założycielskim Ministra MSWiA nad samodzielnymi publicznymi zakładami opieki zdrowotnej (SP ZOZ),
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem, w tym kontrolą nad służbą medycyny pracy w SP ZOZ,
- wykonywanie zadań z zakresów programów zdrowotnych i promocji zdrowia będących w gestii Ministra,
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad Państwową Inspekcją Sanitarną MSWiA,
- organizacja zintegrowanego ratownictwa medycznego i slużby krwi w SP ZOZ MSWiA,
- inne zadania będące w obszarze działania MSWiA w zakresie ochrony zdrowia,
- organizowanie i nadzorowanie pracy kierowanych komórek organizacyjnych w celu realizacji ww. zadań.
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem założycielskim Ministra MSWiA nad samodzielnymi publicznymi zakładami opieki zdrowotnej (SP ZOZ),
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem, w tym kontrolą nad służbą medycyny pracy w SP ZOZ,
- wykonywanie zadań z zakresów programów zdrowotnych i promocji zdrowia będących w gestii Ministra,
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad Państwową Inspekcją Sanitarną MSWiA,
- organizacja zintegrowanego ratownictwa medycznego i slużby krwi w SP ZOZ MSWiA,
- inne zadania będące w obszarze działania MSWiA w zakresie ochrony zdrowia,
- organizowanie i nadzorowanie pracy kierowanych komórek organizacyjnych w celu realizacji ww. zadań.
Zastępca Dyrektora ds. Ekonomiczno-Finansowych
Szpital Wojewódzki im. Św. Ojca Pio w Przemyślu
Zakres realizowanych zadań:
- organizowanie i nadzorowanie pracy kierowanych komórek organizacyjnych (księgowość, kontroling, zamówienia, HR, rozliczenia),
- współpraca z Dep.Ochrony Zdrowia i Pol. Społ. w Urzędzie Marszałk. Woj. Podkarp. oraz z innymi szpitalami i jednostkami woj. szczególnie w zakr.wymiany informacji, raportowania, kontroli, analiz itp.
- współpraca z Podkarpackim Oddziałem NFZ w Rzeszowie w zakresie rozliczeń i płatności,
- koordynacja działań związanych z przygotowaniem Programu Naprawczego,
- przygotowywanie planów, prognoz, analiz, zarządzanie płynnością, negocjacje z dostawcami,
- koordynacja działań związanych z przygotowaniem sprawozdań finansowych,
- weryfikacja i podpisywanie umów kosztowych i przychodowych.
- organizowanie i nadzorowanie pracy kierowanych komórek organizacyjnych (księgowość, kontroling, zamówienia, HR, rozliczenia),
- współpraca z Dep.Ochrony Zdrowia i Pol. Społ. w Urzędzie Marszałk. Woj. Podkarp. oraz z innymi szpitalami i jednostkami woj. szczególnie w zakr.wymiany informacji, raportowania, kontroli, analiz itp.
- współpraca z Podkarpackim Oddziałem NFZ w Rzeszowie w zakresie rozliczeń i płatności,
- koordynacja działań związanych z przygotowaniem Programu Naprawczego,
- przygotowywanie planów, prognoz, analiz, zarządzanie płynnością, negocjacje z dostawcami,
- koordynacja działań związanych z przygotowaniem sprawozdań finansowych,
- weryfikacja i podpisywanie umów kosztowych i przychodowych.
Dyrektor ds. Finansowych (TVP1), Z-ca Dyrektora ds. Wsparcia Sprzedaży (Biuro Reklamy)
W ramach pracy w TVP1 :
- weryfikacja, negocjacje i zatwierdzanie związane z uruchomieniami i kontynuacją poszczególnych pozycji programowych,
- kontrola budżetu Anteny i przygotowywanie planów, sprawozdań i analiz finansowych związanych z jej funkcjonowaniem,
- weryfikacja zawieranych umów i zatwierdzanie wszystkich dokumentów o charakterze rozliczeń finansowych.
W ramach pracy w Biurze Reklamy:
- organizowanie i nadzorowanie pracy podporządkowanych komórek organizacyjnych (Zespół ds. ogólno-ekonomicznych funkcjonujący w obszarze finansowym, administracyjnym i IT, Zespołu ds.przygotowania bloków reklamowych, Samodzielne stanowiska pracy ds. umów i przeglądów przedemisyjnych, Sekcja ds.rozwoju i promocji produktu) oraz samodzielne prowadzenie działań operacyjnych w obszarze finansowym i HR,
- zapewnianie sprawnego system w zakresie planowania, rozliczania i raportowania finansowego, uregulowań wewnętrznych i kontroli wewnętrznej, a także w zakresie organizacyjno-administracyjnego wsparcia sprzedaży,
- uczestnictwo w tworzeniu polityki sprzedaży i zasad rozliczeń z Domami Mediowymi z uwzgl. umów bonusowych i bieżący monitoring rozliczeń z Domami Mediowymi,
- monitoring przeterminowanych należności, ich windykacja oraz prowadzenie negocjacji i zawieranie porozumień z dłużnikami w zakresie przeterminowanych należności.
przygotowanie projektu planu rocznego i cyklicznie sporządzanych przewidywanych wykonań planu na dany rok,
- przygotowywanie prognoz w zakresie przepływów pieniężnych,
- weryfikacja umów zawieranych przez Biuro Reklamy i innych dokumentów przedstawianych Zarządowi TVP S.A. do akceptacji,
- weryfikacja i zatwierdzanie wszystkich dokumentów związanych z zaciąganiem zobowiązań i z rozliczeniami finansowymi,
- prowadzenie spraw w zakresie HR (dla pracowników i współpracowników biura),
- współpraca z innymi jednostkami TVP S.A. w szczególności z Biurem Kontrolingi i Restrukturyzacji i Biurem Rachunkowości (z Biurem Rachunkowości w szczególności w obszarze księgowego zamykania poszczególnych miesięcy i księgowego zamknięcia roku).
- nadawanie uprawnień w systemach informatycznych.
- weryfikacja, negocjacje i zatwierdzanie związane z uruchomieniami i kontynuacją poszczególnych pozycji programowych,
- kontrola budżetu Anteny i przygotowywanie planów, sprawozdań i analiz finansowych związanych z jej funkcjonowaniem,
- weryfikacja zawieranych umów i zatwierdzanie wszystkich dokumentów o charakterze rozliczeń finansowych.
W ramach pracy w Biurze Reklamy:
- organizowanie i nadzorowanie pracy podporządkowanych komórek organizacyjnych (Zespół ds. ogólno-ekonomicznych funkcjonujący w obszarze finansowym, administracyjnym i IT, Zespołu ds.przygotowania bloków reklamowych, Samodzielne stanowiska pracy ds. umów i przeglądów przedemisyjnych, Sekcja ds.rozwoju i promocji produktu) oraz samodzielne prowadzenie działań operacyjnych w obszarze finansowym i HR,
- zapewnianie sprawnego system w zakresie planowania, rozliczania i raportowania finansowego, uregulowań wewnętrznych i kontroli wewnętrznej, a także w zakresie organizacyjno-administracyjnego wsparcia sprzedaży,
- uczestnictwo w tworzeniu polityki sprzedaży i zasad rozliczeń z Domami Mediowymi z uwzgl. umów bonusowych i bieżący monitoring rozliczeń z Domami Mediowymi,
- monitoring przeterminowanych należności, ich windykacja oraz prowadzenie negocjacji i zawieranie porozumień z dłużnikami w zakresie przeterminowanych należności.
przygotowanie projektu planu rocznego i cyklicznie sporządzanych przewidywanych wykonań planu na dany rok,
- przygotowywanie prognoz w zakresie przepływów pieniężnych,
- weryfikacja umów zawieranych przez Biuro Reklamy i innych dokumentów przedstawianych Zarządowi TVP S.A. do akceptacji,
- weryfikacja i zatwierdzanie wszystkich dokumentów związanych z zaciąganiem zobowiązań i z rozliczeniami finansowymi,
- prowadzenie spraw w zakresie HR (dla pracowników i współpracowników biura),
- współpraca z innymi jednostkami TVP S.A. w szczególności z Biurem Kontrolingi i Restrukturyzacji i Biurem Rachunkowości (z Biurem Rachunkowości w szczególności w obszarze księgowego zamykania poszczególnych miesięcy i księgowego zamknięcia roku).
- nadawanie uprawnień w systemach informatycznych.
Departament Kontroli Wewnętrznej
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Koordynator pracy zespołów kontrolnych (od lipca 2015 r.)
Kierownik zespołów kontrolnych (styczeń - lipiec 2015 r.)
Kontrola wszystkich procesów wsparcia i ich optymalizacja (zamówienia publiczne, finanse, zarządzanie informatyką, gospodarowanie majątkiem i inne) w ramach powoływanych cyklicznie zespołów tematycznych; kontrole wykonywane są w wybranych jednostkach (Centrala ZUS i 43 oddziały),
Weryfikacja istniejących procedur w zakresie funkcjonowania kontrolowanych procesów i obszarów.
Kierownik zespołów kontrolnych (styczeń - lipiec 2015 r.)
Kontrola wszystkich procesów wsparcia i ich optymalizacja (zamówienia publiczne, finanse, zarządzanie informatyką, gospodarowanie majątkiem i inne) w ramach powoływanych cyklicznie zespołów tematycznych; kontrole wykonywane są w wybranych jednostkach (Centrala ZUS i 43 oddziały),
Weryfikacja istniejących procedur w zakresie funkcjonowania kontrolowanych procesów i obszarów.
konsultant
niezależny konsultant
Finanse/Ekonomia/Zarządzanie - doradztwo/konsulting, kontroling, zarządzanie finansami/analizy finansowe, procedury i audyty wewnętrzne
Konsulting realizowany na rzecz:
- Szpital Wojewódzki
- ADMOT (produkcja, branża automitive),
- portal informacyjny www.piaseczno4u.pl
- NRG Sp. z o.o. (produkcja, handel, import, eksport).
07/14 - 11/14 Członek Rady Nadzorczej Yellow Hat S.A., spółki notowanej na New Connect GPW.
Yellow Hat S.A. był głównym udziałowcem Smart Publishing sp. z o.o. (wydawca magazynów w wersji cyfrowej).
Konsulting realizowany na rzecz:
- Szpital Wojewódzki
- ADMOT (produkcja, branża automitive),
- portal informacyjny www.piaseczno4u.pl
- NRG Sp. z o.o. (produkcja, handel, import, eksport).
07/14 - 11/14 Członek Rady Nadzorczej Yellow Hat S.A., spółki notowanej na New Connect GPW.
Yellow Hat S.A. był głównym udziałowcem Smart Publishing sp. z o.o. (wydawca magazynów w wersji cyfrowej).
Z-ca Dyrektora Biura ds. Finansowych, Kierownik Działu Ekonomicznego
- przygotowanie prognoz, wieloletnich i rocznego planu finansowego oraz budżetów,
- nadzór i kontrola realizacji zatwierdzonych planów i budżetów,
- monitorowanie i analiza wyników finansowych, kontrola kosztów, analiza odchyleń realizacji od planu,
- sprawozdawczość, raportowanie i przygotowywanie analiz na potrzeby Biura Finansów TVP S.A., Biura Planowania i Kontrolingu TVP S.A. i Zarządu TVP S.A.,
- nadzór nad pracą księgowości (podczas pracy jako Z-ca Dyr.) w tym nad przygotowywaniem sprawozdań finansowych,
- nadzór operacyjny nad funkcjonowaniem obszaru IT (podczas pracy jako Z-ca Dyr.)
- odpowiedzialność za funkcjonowanie mechanizmów kontroli wewnętrznej,
- współpraca z instytucjami zewnętrznymi, w tym z wewnętrznymi i zewnętrznymi audytorami w zakresie badania sprawozdania finansowego oraz w audytach dotyczących funkcjonowania i usprawniania procesów,
- tworzenie uregulowań wewnętrznych Biura i opiniowanie projektów uregulowań zewnętrznych,
- weryfikacja zawieranych umów i nadzór nad realizacją umów handlowych,
- weryfikacja wystawianych faktur, realizacja kompensat ,
- zarządzanie zobowiązaniami i należnościami, windykacja należności,
- kierowanie Zespołem ds. Ekonomiczno-Finansowych,
- przygotowanie systemu motywacyjnego dla całego Biura (ponad 100 pracowników) i oddziałów terenowych TVP,
Przed reorganizacją biura obowiązki Z-cy Dyrektora Biura obejmowały dodatkowo kierowanie Zespołem ds. Księgowości (biuro prowadziło samodzielną księgowość ze sprawozdaniami finansowymi włącznie), Zespołem ds. Informatyki.
- nadzór i kontrola realizacji zatwierdzonych planów i budżetów,
- monitorowanie i analiza wyników finansowych, kontrola kosztów, analiza odchyleń realizacji od planu,
- sprawozdawczość, raportowanie i przygotowywanie analiz na potrzeby Biura Finansów TVP S.A., Biura Planowania i Kontrolingu TVP S.A. i Zarządu TVP S.A.,
- nadzór nad pracą księgowości (podczas pracy jako Z-ca Dyr.) w tym nad przygotowywaniem sprawozdań finansowych,
- nadzór operacyjny nad funkcjonowaniem obszaru IT (podczas pracy jako Z-ca Dyr.)
- odpowiedzialność za funkcjonowanie mechanizmów kontroli wewnętrznej,
- współpraca z instytucjami zewnętrznymi, w tym z wewnętrznymi i zewnętrznymi audytorami w zakresie badania sprawozdania finansowego oraz w audytach dotyczących funkcjonowania i usprawniania procesów,
- tworzenie uregulowań wewnętrznych Biura i opiniowanie projektów uregulowań zewnętrznych,
- weryfikacja zawieranych umów i nadzór nad realizacją umów handlowych,
- weryfikacja wystawianych faktur, realizacja kompensat ,
- zarządzanie zobowiązaniami i należnościami, windykacja należności,
- kierowanie Zespołem ds. Ekonomiczno-Finansowych,
- przygotowanie systemu motywacyjnego dla całego Biura (ponad 100 pracowników) i oddziałów terenowych TVP,
Przed reorganizacją biura obowiązki Z-cy Dyrektora Biura obejmowały dodatkowo kierowanie Zespołem ds. Księgowości (biuro prowadziło samodzielną księgowość ze sprawozdaniami finansowymi włącznie), Zespołem ds. Informatyki.
Dyrektor Finansowy
- współudział w tworzeniu, rozwijaniu i restrukturyzacji spółki,
- udział w kształtowaniu i realizacji strategii finansowej spółki,
- współpraca z Westdeutsche Landes Bank Polska w zakresie emisji obligacji,
- współpraca z Departamentem Medialnym Bank of America w zakresie poszukiwania inwestora,
- kierowanie działem finansowym i działem księgowości oraz współpraca z audytorami,
- przygotowanie planu finansowego i budżetów oraz kontrola ich realizacji wraz z analizą odchyleń,
- współpraca z firmami ubezpieczeniowymi oraz z organami podatkowymi,
- przygotowywanie i nadzór nad rachunkiem przepływów pieniężnych (CF),
- przygotowywanie innych analiz finansowych,
- udział w kształtowaniu i realizacji strategii finansowej spółki,
- współpraca z Westdeutsche Landes Bank Polska w zakresie emisji obligacji,
- współpraca z Departamentem Medialnym Bank of America w zakresie poszukiwania inwestora,
- kierowanie działem finansowym i działem księgowości oraz współpraca z audytorami,
- przygotowanie planu finansowego i budżetów oraz kontrola ich realizacji wraz z analizą odchyleń,
- współpraca z firmami ubezpieczeniowymi oraz z organami podatkowymi,
- przygotowywanie i nadzór nad rachunkiem przepływów pieniężnych (CF),
- przygotowywanie innych analiz finansowych,
Różne stanowiska dyrektorskie i kierownicze
Różne firmy
Lata wcześniejsze obejmowały pracę:
- Bank Pocztowy S.A., Członek Komisji Rewizyjnej, 1998-2000
- w obszarze finansów, zarządzania, administracji, logistyki, IT, importu i eksportu (także w firmach produkcyjnych – w fabryce mebli i w firmie z branży motoryzacyjnej oraz leasingowej),
- na terenie Polski, USA i Włoch
- Bank Pocztowy S.A., Członek Komisji Rewizyjnej, 1998-2000
- w obszarze finansów, zarządzania, administracji, logistyki, IT, importu i eksportu (także w firmach produkcyjnych – w fabryce mebli i w firmie z branży motoryzacyjnej oraz leasingowej),
- na terenie Polski, USA i Włoch
Edukacja
Specjalizacje
Finanse/Ekonomia
Doradztwo/Konsulting
Finanse/Ekonomia
Kontroling
Finanse/Ekonomia
Zarządzanie finansami
Grupy
Akademia Leona Koźmińskiego
Niepubliczna szkoła wyższa o statusie akademii założona w 1993 r. Najbardziej akredytowana
i najwyżej notowana w międzynarodowym rankingu Financial Times szkoła biznesu w Europie
Środkowo-Wschodniej
UEK
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, założony w 1925 roku, to jedna z najlepszych państwowych uczelni ekonomicznych w Polsce, a jednocześnie największa uczelnia ekonomiczna w Europie Środkowej.
Sprawozdanie finansowe
Grupa poświęcona problemom sprawozdawczości finansowej. Również analizie sprawozdań.