Wypowiedzi
-
Już niedługo premiera "Strażników". A na razie zwiastun w HD.
http://youtu.be/VJ7PHQYdcWM- 21.02.2013, 14:49
-
- 1.02.2013, 20:57
-
- 11.11.2012, 10:29
-
To ostatni dzień, w którym można głosować na półfinałowe filmy Your Film Festival! Jeśli chcielibyście umożliwić mi spotkanie z Ridleyem Scottem i zaprezentowanie mu mojego nowego pomysłu na film, wejdzie na http://www.youtube.com/user/yourfilmfestival?x=player/... i kliknijcie przycisk Vote. Taka szansa nie zdarza się (niestety) dwa razy.
-
Ostatni dzień głosowania na filmy w Your Film Festival! Jeśli chcielibyście umożliwić mi spotkanie z Ridleyem Scottem i zaprezentowanie mu mojego nowego pomysłu na film, wejdzie na http://www.youtube.com/user/yourfilmfestival?x=player/... i kliknijcie przycisk Vote.
- 13.07.2012, 09:34
-
Dziękuję.
-
Nadal zbieram głosy, które umożliwią mi realizację filmu z Ridleyem Scottem. Jeśli chcesz mi pomóc, wejdź pod poniższy link i kliknij przycisk Vote: http://www.youtube.com/user/yourfilmfestival?x=player/...
- 5.07.2012, 17:44
-
Dziękuję za opinię.
-
Walczę o opiekę artystyczną Ridleya Scotta nad moim nowym filmem. To czy mi się uda zależy od Was. Bardzo proszę Was o głosy. Wystarczy wejść pod poniższy link i zagłosować na mój film klikając przycisk Vote:
http://www.youtube.com/user/yourfilmfestival?x=player/...- 19.06.2012, 19:42
-
Witajcie,
Film "Wyłączność", który miałem przyjemność reżyserować, zakwalifikował się do półfinału konkursu Your Film Festival organizowanego przez YouTube. Razem z 49 innymi filmami z całego świata będzie walczył o finał, w którym będę miał szansę pitchingu przed Ridleyem Scottem mojego pomysłu na film pełnometrażowy. Nagrodą jest 500 000USD na realizację zwycięskiego pomysłu, którego produkcją zajmie się firma Scott Free.
Droga jest jednak jeszcze bardzo długa. 10 finalistów wyłonią internauci w YouTubowym głosowaniu trwającym do 13 lipca. Dlatego chciałbym prosić Was o wsparcie i zagłosowanie na mój film. Wystarczy wejść pod poniższy link i kliknąć przycisk Vote.
http://www.youtube.com/user/yourfilmfestival?x=player/...
Głosować można raz dziennie na każdy z filmów. Nie chcąc spamować regularnie różnych forów internetowych założyłem wydarzenie na Facebook'u. Tam staram się w delikatny sposób przypominać i prosić o głosy każdego dnia. Jeśli zechcecie mi pomóc to serdecznie zapraszam Was do dołączenia do tego wydarzenia. Można je znaleźć pod poniższym linkiem:
http://www.facebook.com/events/361963990538299/
Dziękuję za ewentualną pomoc. -
Likwidacja stowarzyszenia krok po kroku:
1. Przed zwołaniem Walnego Zebrania księgowa zamyka księgi rachunkowe i przygotowuje zestaw papierów dla sądu (bilans, rachunek oraz informację dodatkową - analogicznie jak przy składaniu rocznego zeznania podatkowego, z tym że na dzień przed datą rozwiązania jaką sobie ustalicie (dla przykładu przyjmijmy, że tą datą jest 30 kwietnia, a więc sprawozdanie jest na dzień 29 kwietnia);
2. Walne Zebranie na swoim posiedzeniu podejmuje uchwałę o rozwiązaniu stowarzyszenia i powołaniu likwidatorów. Uchwała powinna zawierać przede wszystkim:
- datę, z którą następuje rozwiązanie (a więc wspomniany 30 kwietnia - od tej daty rozpoczyna bieg okres likwidacji stowarzyszenia)
- wskazanie Likwidatora stowarzyszenia (to mogą być te same osoby co w zarządzie lub jedna osoba, np. Ty)
3. Jeśli posiadacie jakiś majątek (np. kasa na koncie, nieruchomości, ruchomości, majątkowe prawa autorskie do jakichś utworów, wierzytelności, itp.) to Walne powinno podjąć uchwałę o tym co stanie się z tym majątkiem po rozwiązaniu (ten problem był dla mnie obcy, bo moje stowarzyszenie majątku nie posiadało, więc w tej kwestii Ci nie podpowiem).
4. Po Walnym Zebraniu i podjęciu/podpisaniu uchwał Likwidator składa do właściwego sądu wniosek (formularz KRS-Z61) o zmianę wpisu w KRS, do którego dołącza:
- formularz KRS-ZR - informacje o Likwidatorach (to oni reprezentują teraz stowarzyszenie)
- formularz KRS-ZK - formularz, na którym wykreśla się organ reprezentacji, jakim jest Zarząd. Poradniki podają też, że powinno się wykreślić organ nadzoru (np. Komisję Rewizyjną), ale w moim przypadku sąd odrzucił wniosek o wykreślenie organu nadzoru
- uchwałę Walnego Zebrania o rozwiązaniu stowarzyszenia i powołaniu likwidatorów
- (opcjonalnie) uchwałę Walnego Zebrania o przekazaniu majątku (bez tej uchwały o przekazaniu majątku zadecyduje sąd)
- sprawozdanie finansowe na dzień poprzedzający likwidację (a więc jak rozwiązujecie z datą np. 30 kwietnia, to sprawozdanie powinno być na dzień 29 kwietnia).
- protokół z Walnego Zebrania oraz listę obecności
- potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej (w tym przypadku 150 PLN - można wnioskować o zniesienie opłaty np. ze względu na brak środków w kasie Stowarzyszenia, ale sąd co do zasady oddala taki wniosek:/)
Po jakimś czasie, jeśli wszystko jest ok, sąd odeśle Likwidatorom postanowienie o zmianie wpisu w KRS, a Wasze stowarzyszenie będzie się nazywać odtąd "/NAZWA/ w likwidacji". Od daty rozpoczęcia likwidacji, a więc przykładowo tego 30 kwietnia, Likwidatorzy mają rok na zamknięcie likwidacji (a więc de facto na złożenie do sądu wniosku o wykreślenie z rejestru stowarzyszeń). W tym czasie Likwidator powinien:
1. otworzyć księgi rachunkowe (w ciągu maksymalnie 15 dni od daty ich zamknięcia)
2. zamieścić publicznie informację o likwidacji stowarzyszenia i wezwaniu ewentualnych wierzycieli do zgłaszania swych roszczeń (np. w internecie, w prasie, itp.)
3. przekazać majątek na cel wskazany w uchwale
4. zlikwidować konto bankowe
6. (generalnie doprowadzić do tego, żeby bilans stowarzyszenia wyszedł na zero)
Jeśli się z tym upora, to kolejne kroki są następujące:
1. ponownie zamyka się księgi rachunkowe (a więc znów trzeba sporządzić sprawozdanie finansowe, w którym bilans i rachunek powinny być zerowe) - tym razem z datą na dzień zakończenia likwidacji. Dla przykładu przyjmijmy, że likwidacja kończy się 30 maja
2. ponownie zwołuje się Walne Zebranie, które:
- przyjmuje sprawozdanie finansowe przedłożone przez Likwidatora
- podejmuje uchwałę o zakończeniu procesu likwidacji stowarzyszenia i przyjęcia sprawozdania finansowego
3. Następnie Likwidator składa do sądu wniosek (formularz KRS-X2), do którego dołącza się:
- potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej (za wykreślenie - 300PLN)
- sprawozdanie finansowe na dzień zakończenia likwidacji
- uchwałę o zakończeniu procesu likwidacji i przyjęciu sprawozdania finansowego
- protokół z posiedzenia Walnego Zebrania oraz listę obecności
I to byłoby na tyle. Ja jestem właśnie na etapie oczekiwania na postanowienie o wykreśleniu z rejestru. I modlę się, żeby wszystko było ok:/ Nigdzie nie udało mi się znaleźć rzetelnego poradnika o likwidacji stowarzyszenia, więc mam nadzieję, że powyższe chociaż trochę Ci pomoże. Jeśli coś jest nie jasne to daj znać.
Wzory formularzy do sądu znajdziesz tutaj: http://poradnik.ngo.pl/x/504019
pzdr i powodzeniaKrzysztof Szot edytował(a) ten post dnia 13.04.12 o godzinie 19:57 -
Witaj,
Jestem na bieżąco w kwestii likwidacji na podstawie uchwały zarządu, więc jeśli taki sposób rozwiązania Cię interesuję to służę pomocą.
Do rozwiązania i tak będzie trzeba zwołać walne zebranie członków, więc zróbcie pseudo wybory i podejmijcie uchwałę z datą wsteczną o powołaniu nowych członków zarządu. Do rozwiązania i tak zarząd nie będzie potrzebny. Wszystkie procedury musi wykonać walne zebranie. -
Walne Zgromadzenie zwołuje się tylko przed postawieniem stowarzyszenia w stan likwidacji. WZ podejmuje wówczas uchwałę o rozwiązaniu, o przeznaczeniu majątku, wyznaczeniu likwidatora i potem szanowni członkowie rozchodzą się do swoich zajęć. Kolejne walne nie jest już potrzebne, bo wszystkie czynności wykonuje Likwidator. Jego ostatnią funkcją jest złożenie do KRS wniosku o wykreślenie likwidowanego podmiotu z rejestru. Tam potrzebna jest tylko uchwała o rozwiązaniu, która przecież została już podjęta. Jedyne co trzeba zrobić to zachować jakąś jej kopię (lub drugi oryginał).
-
Na początek musisz sobie sama odpowiedzieć na pytanie jak wielkie zamieszanie Wasza ekipa w takim salonie wywoła. Czy konieczne będzie zamknięcie lokalu lub kręcenie po godzinach jego otwarcia (co może być z punktu widzenia operatora problematyczne), czy też będziecie w stanie wtopić się w tłum i nie będą Wam przeszkadzali pałętający się po salonie klienci. Takie pytanie ze strony kier salonu na pewno padnie, więc warto mieć na nie odpowiedź.
Jakakolwiek by ona nie była i tak kierownik będzie się musiał skontaktować z centralą, bo takie są zasady korporacyjne. Tu pojawi się zapewne kolejne pytanie. Czy widoczna będzie marka, a jeśli tak to w jakim kontekście będzie ukazana. Nikt na pewno nie zgodzi się, żeby marka była szykanowana czy wyśmiewana. Dla Waszego interesu lepiej, żeby była widoczna, bo wtedy macie w rękawie asa: "przecież promujemy Waszą markę". Dla operatorów to niestety marny argument, bo oni takiej promocji nie potrzebują, ale lepsze to niż nic. Podejrzewam jedynym kryterium wydania zgody na zdjęcia będzie to ile kłopotów sprawicie:-) Musicie mieć jednak jedno na uwadze. Jeżeli lokal będzie musiał być zamknięty, wówczas operator naraża się na straty - wtedy może chcieć od Was jakiejś rekompensaty w kwocie wynajmu pomieszczenia. Jeśli będziecie kręcić po godzinach otwarcia - wówczas przygotujcie drobne dla pracownika, który będzie musiał z Wami zostać i pilnować interesu.
Jeśli dobrze to wszystko rozegracie, to wydaje mi się, że jest szansa zrobić to za darmo lub przynajmniej za przysłowiową złotówkę. Na szczęście są jeszcze ludzie skorzy do pomocy:-) Tak czy siak warto mieć wszystko spisane na papierze, żeby tuż przed zdjęciami nie okazało się, że salon nagle zmienił zdanie.
Nie bójcie się pytać, rozmawiać, itp. Słowo film ma jeszcze w sobie trochę z magii i potrafi otworzyć wiele drzwi. Musicie być pewni swego i przedstawić podczas rozmowy jak najwięcej korzyści płynących z wsparcia Waszego filmu.
powodzenia.Krzysztof Szot edytował(a) ten post dnia 14.07.11 o godzinie 14:18 -
A czy zarząd - jak przy zamknięciu roku - musi na swoim posiedzeniu, na którym uchwala rozwiązanie Stowarzyszenia, podjąć uchwałę o przyjęciu sprawozdania finansowego na dzień zamknięcia ksiąg?Krzysztof Szot edytował(a) ten post dnia 19.10.10 o godzinie 13:33
-
Witam,
Bardzo dziękuję za cenne podpowiedzi. -
Mamy problem po pierwsze ze sformułowaniem uchwały Walnego Zgromadzenia ustanawiającej rozwiązanie i likwidację. W internecie krążą sprzeczne informacje i tak naprawdę nie wiem co powinno się w niej znaleźć, a więc do rzeczy:
1. Czy uchwała powinna zawierać w sobie oznaczenie terminu rozwiązania stowarzyszenia czy termin ten rozpoczyna się w dniu podjęcia uchwały? I też w temacie terminów: czy w uchwale powinien być zawarty termin zakończenia likwidacji?
2. Czy w uchwale o rozwiązaniu można jednocześnie ustanowić na co zostaje przekazany majątek Stowarzyszenia czy potrzebna jest do tego odrębna uchwała?
3. Nie jasny jest dla mnie cel na który można przekazać majątek stowarzyszenia. Jak to należy rozumieć i w jakiej formie następuje przekazanie majątku?
4. Dodam, że majątku nie posiadamy (ani nieruchomości, ani ruchomości). Właściwie pod pojęciem majątek można w naszym przypadku rozumieć środki na koncie bankowym, które pozostaną po opłaceniu księgowej i kosztów sądowych, zostanie tego może kilkanaście złotych. Czy tak małą kwotę również należy jakoś rozdysponować? Czy można ten majątek powiedzmy rozdzielić proporcjonalnie pomiędzy członków?
5. Nie rozumiem też kwestii sporządzenia sprawozdania finansowego. Tu również znalazłem sprzeczne informację, z których wynika, że sprawozdanie finansowe sporządza się dwukrotnie: przed podjęciem uchwały o rozwiązaniu oraz po zakończeniu likwidacji, gdzie jednocześnie zamyka się księgi rachunkowe. Czy tak to właśnie wygląda?
6. Jeżeli chcielibyśmy wnioskować o zwolnienie z opłat sądowych (zmiana wpisu w KRS oraz wykreślenie z rejestru) to czy taki wniosek składa się jednocześnie ze złożeniem odpowiednich formularzy czy należy to zrobić wcześniej?
7. Czym w praktyce zajmuje się wyznaczony Likwidator (poza składaniem papierów do sądu) jeśli jako stowarzyszenie nie mamy długów ani wierzytelności, właściwie żadnego majątku, itp.? Czy jest jeszcze coś czym Likwidator w takiej sytuacji powinien się zająć?
Będę wdzięczny za wszelką radę, jeśli ktoś mógłby udostępnić wzór uchwały o rozwiązaniu i likwidacji również nie pogardzę:-)
Pozdrawiam -
Zgadza się, bo tak właściwie to nie zadałem jeszcze konkretnego pytania:) Chciałem się wstępnie zorientować, czy znajdzie się tu ktoś, kto mógłby na takie ewentualne pytania odpowiedzieć. Już spieszę z wyjaśnieniem.
Mamy problem po pierwsze ze sformułowaniem uchwały Walnego Zgromadzenia ustanawiającej rozwiązanie i likwidację. W internecie krążą sprzeczne informacje i tak naprawdę nie wiem co powinno się w niej znaleźć, a więc do rzeczy:
1. Czy uchwała powinna zawierać w sobie oznaczenie terminu rozwiązania stowarzyszenia czy termin ten rozpoczyna się w dniu podjęcia uchwały? I też w temacie terminów: czy w uchwale powinien być zawarty termin zakończenia likwidacji?
2. Czy w uchwale o rozwiązaniu można jednocześnie ustanowić na co zostaje przekazany majątek Stowarzyszenia czy potrzebna jest do tego odrębna uchwała?
3. Nie jasny jest dla mnie cel na który można przekazać majątek stowarzyszenia. Jak to należy rozumieć i w jakiej formie następuje przekazanie majątku?
4. Dodam, że majątku nie posiadamy (ani nieruchomości, ani ruchomości). Właściwie pod pojęciem majątek można w naszym przypadku rozumieć środki na koncie bankowym, które pozostaną po opłaceniu księgowej i kosztów sądowych, zostanie tego może kilkanaście złotych. Czy tak małą kwotę również należy jakoś rozdysponować? Czy można ten majątek powiedzmy rozdzielić proporcjonalnie pomiędzy członków?
5. Nie rozumiem też kwestii sporządzenia sprawozdania finansowego. Tu również znalazłem sprzeczne informację, z których wynika, że sprawozdanie finansowe sporządza się dwukrotnie: przed podjęciem uchwały o rozwiązaniu oraz po zakończeniu likwidacji, gdzie jednocześnie zamyka się księgi rachunkowe. Czy tak to właśnie wygląda?
6. Jeżeli chcielibyśmy wnioskować o zwolnienie z opłat sądowych (zmiana wpisu w KRS oraz wykreślenie z rejestru). Taki wniosek składa się jednocześnie ze złożeniem odpowiednich formularzy czy należy to zrobić wcześniej?
7. Czym w praktyce zajmuje się wyznaczony Likwidator (poza składaniem papierów do sądu) jeśli jako stowarzyszenie nie mamy długów ani wierzytelności, właściwie żadnego majątku, itp.? Czy jest jeszcze coś czym Likwidator w takiej sytuacji powinien się zająć?
Będę wdzięczny za wszelką radę, jeśli ktoś mógłby udostępnić wzór uchwały o rozwiązaniu i likwidacji również nie pogardzę:-)
Pozdrawiam -
Witam,
Jestem prezesem stowarzyszenia Lubelska Grupa Filmowa, które w najbliższym czasie planujemy rozwiązać. Zapoznałem się z procedurą rozwiązania i likwidacji stowarzyszenia, niemniej mam kilka pytań i wątpliwości, które chciałbym z pomocą doświadczonej osoby rozwiać.
Jeśli ktoś byłby w stanie doradzić i wyjaśnić kilka niuansów, a tym samym pomóc w "bezbolesnym" przeprowadzeniu nas prze zawiły proces - byłbym bardzo wdzięczny.
pozdrawiam -
Witam,
Jestem prezesem stowarzyszenia Lubelska Grupa Filmowa, które w najbliższym czasie planujemy rozwiązać. Zapoznałem się z procedurą rozwiązania i likwidacji stowarzyszenia, niemniej mam kilka pytań i wątpliwości, które chciałbym z pomocą doświadczonej osoby rozwiać.
Jeśli ktoś byłby w stanie doradzić i wyjaśnić kilka niuansów, a tym samym pomóc w "bezbolesnym" przeprowadzeniu nas prze zawiły proces - byłbym bardzo wdzięczny.
pozdrawiam
- 1
- 2