Umiejętności
Microsoft Excel
SAP
Analiza finansowa
Ryzyko kredytowe
Analiza sprzedażowa, marżowa i cenowa
Analiza kredytowa
Kontroling Finansowy / Analiza finansowa/ Budżetowanie
Raportowanie Zarządcze
VBA podstawowy
Budżetowanie projektów
analiza odchyleń sytuacji bieżącej od założeń budżetowych
Prognozowanie finansowe
Języki
angielski
biegły
niemiecki
biegły
Doświadczenie zawodowe
Zastępca kierownika controllingu/starszy kontroler biznesowy
1. Sporządzanie i kontrola budżetów (na poziomie spółki zależnej, wyodrębnionych kluczowych projektów) oraz udział w tworzeniu i kontroli budżetu głównego.
2. Sporządzanie zarządczego rachunku zysków i strat (na poziomie spółki zależnej) oraz udział w konsolidacji zarządczych wyników grupy.
3. Sporządzenie prognoz finansowych - na wewnętrzne potrzeby zarządcze oraz dla banków.
4. Analiza odchyleń od budżetów/prognoz.
5. Kalkulacja stawek dla usług logistycznych - na potrzeby rozliczeń wewnętrznych (ceny transferowe) oraz dla klientów zewnętrznych.
6. Alokacja kosztów do poszczególnych usług oraz do kluczowych projektów grupy.
7. Raportowanie wyników kluczowych projektów grupy.
8. Analiza marży.
9. Przygotowywanie raportów sprzedażowych grupy.
10. Przygotowywanie raportów kosztowych i finansowych ad hoc.
2. Sporządzanie zarządczego rachunku zysków i strat (na poziomie spółki zależnej) oraz udział w konsolidacji zarządczych wyników grupy.
3. Sporządzenie prognoz finansowych - na wewnętrzne potrzeby zarządcze oraz dla banków.
4. Analiza odchyleń od budżetów/prognoz.
5. Kalkulacja stawek dla usług logistycznych - na potrzeby rozliczeń wewnętrznych (ceny transferowe) oraz dla klientów zewnętrznych.
6. Alokacja kosztów do poszczególnych usług oraz do kluczowych projektów grupy.
7. Raportowanie wyników kluczowych projektów grupy.
8. Analiza marży.
9. Przygotowywanie raportów sprzedażowych grupy.
10. Przygotowywanie raportów kosztowych i finansowych ad hoc.
Analityk finansowy (Global PMO Analyst)
1. Prognozowanie finansowe.
2. Udział w procesie budżetowania.
3. Analiza wyników finansowych oraz odchyleń od budżetu.
4. Prowadzenie miesięcznych przeglądów dot. wyników finansowych z dyrektorami poszczególnych jednostek.
5. Przygotowywanie i prezentacja raportów finansowych.
6. Automatyzacja procesów raportowania.
7. Identyfikacja oraz wdrażanie inicjatyw poprawy rentowności.
2. Udział w procesie budżetowania.
3. Analiza wyników finansowych oraz odchyleń od budżetu.
4. Prowadzenie miesięcznych przeglądów dot. wyników finansowych z dyrektorami poszczególnych jednostek.
5. Przygotowywanie i prezentacja raportów finansowych.
6. Automatyzacja procesów raportowania.
7. Identyfikacja oraz wdrażanie inicjatyw poprawy rentowności.
Specjalista ds. oceny ryzyka kredytowego oraz windykacji należności (rynek niemiecki)
1. Analiza sytuacji finansowej kontrahentów.
2. Udzielanie limitów kredytowych oraz uzgadnianie warunków płatności.
3. Przegląd oraz odnowienia limitów kredytowych.
4. Zarządzanie dostawami do kontrahentów pod względem wartościowym - blokowanie/odblokowywanie dostaw w ramach udzielonych limitów kredytowych.
5. Współpraca z ubezpieczycielem w celu ubezpieczenia należności handlowych.
6. Miesięczne raportowanie w zakresie udzielonych limitów oraz zaległych płatności.
7. Aktywna windykacja należności.
8. Negocjacje terminów spłat zaległych należności.
9. Wsparcie działu księgowego w zakresie prawidłowej alokacji wpływających płatności od kontrahentów.
2. Udzielanie limitów kredytowych oraz uzgadnianie warunków płatności.
3. Przegląd oraz odnowienia limitów kredytowych.
4. Zarządzanie dostawami do kontrahentów pod względem wartościowym - blokowanie/odblokowywanie dostaw w ramach udzielonych limitów kredytowych.
5. Współpraca z ubezpieczycielem w celu ubezpieczenia należności handlowych.
6. Miesięczne raportowanie w zakresie udzielonych limitów oraz zaległych płatności.
7. Aktywna windykacja należności.
8. Negocjacje terminów spłat zaległych należności.
9. Wsparcie działu księgowego w zakresie prawidłowej alokacji wpływających płatności od kontrahentów.
Analityk Biznesowy
1. Przygotowywanie aplikacji kredytowych (w tym w języku angielskim):
- analiza sytuacji ekonomiczno-finansowej podmiotów gospodarczych (sektor SME i large) oraz ocena ich zdolności kredytowej;
- analizy branżowe;
- analiza rynku wtórnego finansowanych przedmiotów.
2. Kompletowanie dokumentacji na potrzeby transakcji leasingowych.
3. Przygotowywanie ofert leasingowych.
4. Przygotowywanie okresowych przeglądów w ramach istniejących już umów i raportowanie (w tym w języku angielskim).
- analiza sytuacji ekonomiczno-finansowej podmiotów gospodarczych (sektor SME i large) oraz ocena ich zdolności kredytowej;
- analizy branżowe;
- analiza rynku wtórnego finansowanych przedmiotów.
2. Kompletowanie dokumentacji na potrzeby transakcji leasingowych.
3. Przygotowywanie ofert leasingowych.
4. Przygotowywanie okresowych przeglądów w ramach istniejących już umów i raportowanie (w tym w języku angielskim).
Szkolenia i kursy
- analiza finansowa
- analiza kredytowa
- strukturyzowanie transakcji kredytowych
- przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy
- Kurs VBA (poziom podstawowy)
- Kurs Excel’a (poziom zaawansowany)
- „Podstawy inwestowania na Giełdzie”- potwierdzony certyfikatem Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie
- analiza kredytowa
- strukturyzowanie transakcji kredytowych
- przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy
- Kurs VBA (poziom podstawowy)
- Kurs Excel’a (poziom zaawansowany)
- „Podstawy inwestowania na Giełdzie”- potwierdzony certyfikatem Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie
Edukacja
Specjalizacje
Bankowość
Analiza/Ryzyko
Bankowość
Bankowość korporacyjna/SME
Finanse/Ekonomia
Kontroling
Zainteresowania
Giełda Papierów Wartościowych, piłka nożna, jazda na rowerze