Krzysztof Kwiatkowski
Kreatywny i skuteczny manager - inżyniering / jakość / produkcja / utrzymanie ruchu / ILS / HSE (doświadczenie w kolejnictwie, motoryzacji, produkcji metalowej, przetwórstwie tworzyw sztucznych, lakiernictwie, meblarstwie)
Wypowiedzi
-
Witam,
nie da się zbyt wiele doradzić nie znając danego systemu. W zakładzie koncernowym z certyfikowanym systemem raczej nie starałbym się szukać błędów w procedurach w stosunku do wymagań normatywnych. z założenia nie powinno ich być. Jak zawsze można jednak spróbować poszukać lepszych rozwiązań (doskonalenie). Z wymienionych procedur, zazwyczaj słabym punktem jest temat badania satysfakcji klienta. Można też się przyjrzeć doborowi i ocenie dostawców. Jeżeli zakład robi to wg własnych reguł mogą być tam luki. W odbiorach dostaw można się przyjrzeć systemowi aktualizacji kryteriów odbioru - kto, kiedy i na jakiej podstawie je zmienia, czy są aktualizowane wzorce (jeśli dotyczy). W działaniach korygujących najwięcej problemów związanych jest zwykle z określaniem rzeczywistych przyczyn źródłowych oraz z systemem śledzenia powtarzalności występowania problemów. Wiąże się to również z oceną skuteczności działań korygujących.
Nie wiem, na zgodność z jakimi normami / standardami firma jest certyfikowana. Jeśli też na ISO 9001, to największego pola do doskonalenia upatrywał bym w dostosowaniu SZJ do wymagań nowej ISO 9001:2008 (zdaje się, że właśnie wyszło też polskie wydanie).
Pozdrawiam i życzę twórczego zapału. -
Z perspektywy kilkunastu lat doświadczeń zgadzam się z Michałem, trzeba dużo obserwować i możliwie niewiele mówić. Najlepsze odpowiedzi to "tak / nie". Przez gadulstwo można się bardziej pogrążyć. Dużo można mówić jedynie na tematy neutralne, zupełnie nie związane z auditem.
Każdy audit wygląda inaczej, ale trzeba pamiętać, że zwykle auditorzy są pomocni w naszej działalności. Ich doświadczenie i spojrzenie z zewnątrz może wskazać miejsca, gdzie jest duże pole do poprawy w naszej organizacji. Auditorzy to nie złośliwi urzędnicy. Zwykle są świadomi na tyle, że im też zależy na budowaniu podstaw do trwałej współpracy. -
Decyzja zależy od nastawienia do życia. Ja wychodzę z założenia, że nigdy nie wiadomo, co się może przydać. Jeśli nie wiąże się to z dużym kosztem i zaangażowaniem, sugeruję zdobycie tego certyfikatu. Dekra jest firmą znaną w międzynarodowym "środowisku". Spotkałem się też z ofertami pracy wymagającymi takiego certyfikatu.
Potwierdzam jednocześnie, że dla osób dobrze zorientowanych certyfikat ten nie ma w zasadzie żadnego znaczenia. -
Witam,
jeśli nie jest zbyt późno, mogę podesłać excel'owy formularz podpisany jako wersja 4-ta (w oficjalnym podręczniku QS'owym widnieje nieco inny układ).
Pozdrawiam
Krzysiek