Krzysztof Kwiatkowski

Kreatywny i skuteczny manager - inżyniering / jakość / produkcja / utrzymanie ruchu / ILS / HSE (doświadczenie w kolejnictwie, motoryzacji, produkcji metalowej, przetwórstwie tworzyw sztucznych, lakiernictwie, meblarstwie)

Wypowiedzi

  • Krzysztof Kwiatkowski
    Wpis na grupie Jakość w temacie prosba - doskonalenie SZJ
    24.03.2009, 21:46

    Witam,
    nie da się zbyt wiele doradzić nie znając danego systemu. W zakładzie koncernowym z certyfikowanym systemem raczej nie starałbym się szukać błędów w procedurach w stosunku do wymagań normatywnych. z założenia nie powinno ich być. Jak zawsze można jednak spróbować poszukać lepszych rozwiązań (doskonalenie). Z wymienionych procedur, zazwyczaj słabym punktem jest temat badania satysfakcji klienta. Można też się przyjrzeć doborowi i ocenie dostawców. Jeżeli zakład robi to wg własnych reguł mogą być tam luki. W odbiorach dostaw można się przyjrzeć systemowi aktualizacji kryteriów odbioru - kto, kiedy i na jakiej podstawie je zmienia, czy są aktualizowane wzorce (jeśli dotyczy). W działaniach korygujących najwięcej problemów związanych jest zwykle z określaniem rzeczywistych przyczyn źródłowych oraz z systemem śledzenia powtarzalności występowania problemów. Wiąże się to również z oceną skuteczności działań korygujących.
    Nie wiem, na zgodność z jakimi normami / standardami firma jest certyfikowana. Jeśli też na ISO 9001, to największego pola do doskonalenia upatrywał bym w dostosowaniu SZJ do wymagań nowej ISO 9001:2008 (zdaje się, że właśnie wyszło też polskie wydanie).
    Pozdrawiam i życzę twórczego zapału.

  • Krzysztof Kwiatkowski
    Wpis na grupie Jakość w temacie Audit - z czym to się je...
    8.12.2007, 23:06

    Z perspektywy kilkunastu lat doświadczeń zgadzam się z Michałem, trzeba dużo obserwować i możliwie niewiele mówić. Najlepsze odpowiedzi to "tak / nie". Przez gadulstwo można się bardziej pogrążyć. Dużo można mówić jedynie na tematy neutralne, zupełnie nie związane z auditem.
    Każdy audit wygląda inaczej, ale trzeba pamiętać, że zwykle auditorzy są pomocni w naszej działalności. Ich doświadczenie i spojrzenie z zewnątrz może wskazać miejsca, gdzie jest duże pole do poprawy w naszej organizacji. Auditorzy to nie złośliwi urzędnicy. Zwykle są świadomi na tyle, że im też zależy na budowaniu podstaw do trwałej współpracy.

  • Krzysztof Kwiatkowski
    Wpis na grupie Jakość w temacie Menadżer jakości - wątpliwości
    22.11.2007, 21:26

    Decyzja zależy od nastawienia do życia. Ja wychodzę z założenia, że nigdy nie wiadomo, co się może przydać. Jeśli nie wiąże się to z dużym kosztem i zaangażowaniem, sugeruję zdobycie tego certyfikatu. Dekra jest firmą znaną w międzynarodowym "środowisku". Spotkałem się też z ofertami pracy wymagającymi takiego certyfikatu.
    Potwierdzam jednocześnie, że dla osób dobrze zorientowanych certyfikat ten nie ma w zasadzie żadnego znaczenia.

  • Krzysztof Kwiatkowski
    Wpis na grupie Jakość w temacie PSW 4th Edition!
    14.11.2007, 22:35

    Witam,

    jeśli nie jest zbyt późno, mogę podesłać excel'owy formularz podpisany jako wersja 4-ta (w oficjalnym podręczniku QS'owym widnieje nieco inny układ).

    Pozdrawiam
    Krzysiek

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do