Wypowiedzi
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Alfisti
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Alfisti
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Alfisti
-
Witam
Równeiż mam 1.9 16V 150 KM. Generalnie jest OK. Zastanawiałem się nad 2.4 ale tu był problem ze znalezieniem czegoś sensownego. Te 150 KM to chyba minimum dla 159. Rozważałem też podniesienie mocy i poprawienie charakterystyk gdyż czasami chciałoby się więcej.
Jeżeli znajdziesz sensowną 2.4 i spalanie jest przez Ciebie akceptowalne ... to może i warto się nad nią zastanowić. Lecz myślę, że 150 KM po zmienie map może również dać dużo satysfakcji. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Wycieczki LAST MINUTE. NOWE OFERTY KAżDEGO DNIA
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Alfisti
-
Witam
Co dokładnie chcesz modelować, tzn. co ma być wyjściem a co wejściem z modelu? Na potrzeby swojej pracy doktorskiej (przebadanie własnej propozycji struktury napędu hybrydowego) modelowałem silniki benzynowy i diesla na podstawie map jednostkowego zużycia paliwa. Potrzebowałem informacji o chwilowym zużyciu paliwa w zależności od chwilowych wartości prędkości obrotowej i momentu. Słyszałem, że to nie jest do końca najlepsze podejście ale takie dane miałem. Co do modeli w Matlabie to nie wiem na czym są oparte więc nic nie powiem. Ja widziałem modelowanie pojazdów hybrydowych w takim programie (a właściwie dodatku do Matlaba) Advisor firmy AVL. Wtedy była dostępna wersja testowa i można było dostać do niej klucz na 30 dni. Jak jest teraz to nie wiem dokładnie.
Pozdrawiam -
Witam
Aktualną dokumentację języka RAPID możesz znaleźć w RobotStudio. Darmową wersję można pobrać z poniższego adresu:
http://www.abb.com/product/ap/seitp327/049ffeb82687791...
Po zainstalowaniu oprogramowania w helpie znajdują się między innymi manuale do języka RAPID.
Pozdrawiam -
Na zewnętrzna recenzję czekałem chyba ponad 4 miesiące (praca złożona 16 stycznia, a recenzja była tak pod koniec maja). Po kilku telefonach do swojego dziekanatu z zapytaniem czy juz przyszła (odpowiedź, że nie) porozmawialem ze swoim promotorem i to on kontaktował się z tym recenzentem. Okazało się, że on ja podobno wysłał tylko nie doszła, a później słyszałem, że jednak jej nie wysłał.
W kazdym bądź razie broniłem się nie w czerwcu (jak planowałem) tylko dopiero w listopadzie. Na szczęście to już za mną.
A przy okazji obrony wyszło, że zawiadomienie o obronie do tego recenzenta nie doszło :).
Pozdrawiam i życzę cierpliwości. -
Witam
Firma ABB, Dywizja Robotyki organizuje konkurs na prace dyplomowe lub przejściowe dotyczące zrobotyzowania dowolnego procesu technologicznego. Należy trgo dokonać w oprogramowaniu RobotStudio firmy ABB. Oprogramowanie to jest udostępniane uczelniom nieodpłatnie. Wiele uczelni skorzystało już z tej oferty i korzysta z tego oprogramowania. Te które go jeszcze nie mają, mogą z tej oferty skorzystać.
Więcej informacji można znaleźć na stronie:
http://abb.pl/konkurs -
Witam
Z Twojej wypowiedzi wynikają dwie różne sprawy. Czym innym jest projektowanie silnika, a czym innym jego testowanie.
Przy projkektowaniu silnika wykorzystuje się programy typu CAD do zaprojektowania częsci skłądowych silnika, a następnie należy przeprowadzić analizę wytrzymałościową, sprawdzić przepływy w silniku, rozchodzenie się ciepła, itp. Do tego można wykorzystywać szereg różnego oprogramowania.
Kolejny prblem, gdy już mamy fizycznie silnik to należy przetestować jego pracę. Tak jak wsponiał to kolega, służą do tego stanowsika testowe, tzw. hamowanie. W skład hamowni wchodzi głównie hamulec, którym można obciążać silnika oraz szereg aparatury pomiarowej (czujniki do pomiaru ciśnienia, temperatury, sił, momentów, przepływów, analizy spalin, itp.). Ponadto do tego wszytkiego dochodzą jeszcze karty pomiarowe oraz oprogramowanie do zbierania i analizy danych. I tu znów jest szeroki wybór możliwości. Wspomiane LabVIEW do tego rownież się nadaje chociaż nie zawsze karty National Instruments pozwalają osiągnąc zamieżoną rozdzielczość i częstotliwośc pomiarów. Napewno nadają się do testowania silniów na poziomie akademickim.
Jest szereg firm, które oferują odpowiednie oprogramowanie oraz sprzęt do testowania silników. W tej chwili w Polsce jest jedna obecna jedna taka firma (twierdzą, że są najlepisi), natomiast w Europie jest jeszcze kilka innych niekoniecznie gorszych (a rzekłbym, żę i lepszych)
Jeżeli chodzi o firmy, które testują silniki to słyszałem o jednej: była ona związana z naszym FSM w Bielksu Białej, teraz chyba niezależna (choć mogę się mylić). Jej nazwa to chyba Bosmal (lub podobnie) mieści się własnie w Bielsku Białej.
Pozdrawiam
Krzysiek -
Poproszę o więcej szczegółów.
Pozdrawiam -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Alfisti
-
Witam
Chciałem się zorientować czy ktoś uczesticzył w szkoleniach dofinansowywanych prowadzonych przez European Training Center (http://szkolenia-dofinansowane.pl) i co może poiwedziec o ich organizacji i przekazywanej wiedzy. W szczególności interesuje mnie Kurs dla menadźerów szkoleń.
POzdrawiam -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Fundusze Europejskie
-
Mam jeszcze jedną wątpliwość:
Czy w SIWZ do przetargu ograniczonego mozna zapisać, że pełny peojekt części, które maja być wykonane w ramach zamówienia, osoby zainteresowane mogą obejrzeć w siedzibie zamawiającego (nie będzie dołączony do SIWZ, aby uniknąć udostępnienia projektu zbyt wielu osobom). Czy w tej sytuacji lepszą formą będą negocjacje z ogłoszeniem. -
Jezeli jeszcze "coś zostało" to również dołączam się do prośby
kukielka.k@orange.pl -
Dziękuję za pomoc i uwagi.
Nie zostaje mi nic innego jak rozpocząc przygotowywać przetarg. -
Wiem, że zawarte tu przeze mnie informacje nie są pełne. Nie wiem o jakie powinienem je jeszcze uzupełnić aby cała sprawa była jasniejsza.
Z tych trybów, które przejrzałem chyba najodpowiedniejszy będzie przetarg ograniczony, gdyż w sytuacji, gdy nie znajdzie się więcejniż 5 chętnych do wykonania zadania nie będziemy musieli się tłumaczyć dlaczego nie zaprosiliśmy większej ilości do negocjacji.
Tak więc dziękuję bardzo za dotychczasowa pomoc.
Mam jeszcze jedno pytanie:
Czy jezeli będzie to akcetowalne przez wykonwaców, mozemy w SIWZ określić, że pełna dokumentacja (rysunki techniczne części do wykonania) będzie dostępna do wglądu w określonym terminie, bądź po umówieniu się ich przedstawiciela z osoba odpowiedzialną z naszej strony. Tak jak napisałem wczesniej, chcemy uniknąć przekazania pełnego projektu dla większej ilości osób. Oczywiście wymaga to wczesniejeszego rozeznania czy taka forma będzie możliwa i czy wystarczy to wykonawcom na oszacowanie kosztu usługi. -
Dzięki
Te przyczyny obiektywne sa trudne do okreslenia i nie iwem czy osoba odpoiwedzialna na wydziale będzie chętna do tego rodzaju. Natomiast jezeli o ochronę praw wyłącznych, czy wykonanie zaprojektowanego przez nas urządzenia (w naszym wypadku silnik spalinowy), który nie jest zgłoszony do urzędu patentowego (i nie wiem czy będzie) podlega pod tą opcję.
Czy możesz mi powiedzieć co będzie w sytuacji gdybyśmy zdecydowali się na przetarg ograniczony i:
- zgłosi się tylko jeden wykonawca,
- tylko jeden wykonawca zgłaszający się do przetargu będzie odpowiadał naszym wymaganiom i przejdzie do drugiego etapu przetargu.
- 1
- 2