Krzysztof Król

Regionalny przedstawiciel ds. Kluczowych Klientów Gastronomicznych / HoReCa, Aviko B.V.

Doświadczenie zawodowe

Aviko
Regionalny przedstawiciel ds. Kluczowych Klientów Gastronomicznych / HoReCa
odpowiadam za budowę sieci dystrybucji produktów mrożonych na podległym terenie, zarządzam rozwojem sprzedaży na obszarze 1/4 Polski obejmującym województwa: lubuskie, dolnośląskie i wielkopolskie poprzez nawiązywanie i utrzymywanie biznesowych relacji z właścicielami i managerami gastronomii i cateringu
odpowiadam za koordynację pracy SSD (Siły Sprzedaży Dystrybutora) na dedykowanym rejonie ( 30 osób), organizuje szkolenia produktowe i sprzedażowe. Poprzez coaching sprzedażowy rozwijam umiejętności członków zespołu. Analizuje dane raportowane przez podwładnych i tworzę tygodniowe lub codzienne raporty. Koordynuję i kontroluje realizację planów sprzedaży, motywuje do działań sprzedażowych i rozwoju zawodowego
zarządzam budżetem marketingowym i planuje akcje promocyjne wspierające sprzedaż (konkursy, programy lojalnościowe),odpowiadam za przydzielone budżety promocyjne dla podległych PH i Klientów, zarządzam magazynem materiałów reklamowych i gratisowych, przydzielając przedstawicielom handlowym materiały w oparciu o ocenę
nawiązuje współpracę z partnerami handlowymi na powierzonym terenie, przygotowuje i wdrażam oferty handlowe, prowadzę bezpośrednie prezentacje oferty i pokazy gastronomiczne, opiekuje się dystrybutorami, przeprowadzałam negocjacje handlowe- ustalając wartość zamówień, warunków dostaw i płatności, indywidualne spotkania z klientami- prowadzenie coachingów z zakresu wykorzystania produktów w gastronomii, nadzoruję terminową realizację płatności ze strony klientów
realizuje plany sprzedażowe oraz dystrybucyjne
monitoruje poziomu wzrostu dystrybucji, przygotowuje regularne analizy rynku
i sprzedaży w celu oceny potencjału punktu i wybory najlepszej strategii
analizuje działania konkurencji, oferty produktowe, nowe produkty na rynku
Logo
Koordynator okręgowej sprzedaży / region: dolnośląskie, opolskie
CPP Toruń-Pacific Sp. z o.o.
Główne zadania – kierowanie zespołem przedstawicieli handlowych, coaching, nadzorowanie działań sprzedażowych, negocjacje handlowe, ustalanie warunków współpracy, raportowanie do przełożonego, analiza sprawozdań i raportów ze sprzedaży, ustalanie i kontrola budżetów, ustalanie warunków premiowania oraz ich naliczanie, przeprowadzanie rozmów rozwojowych.

rozwijałem współpracę z Klientami detalicznymi i hurtowymi na obszarze podległych województw;
zarządzałem 9 osobowym zespołem PH i Merchandiserów;
wyznaczałem cele zadaniowe, sprzedażowe i dystrybucyjne dla PH,
monitorowałem sposób realizacji planów sprzedażowych,
kontrolowałem pracę PH, towarzyszyłem PH w spotkaniach z klientami i udzielałem informacji zwrotnej, prowadziłem szkolenia produktowe i szkolenia sprzedażowe dla PH co pozwalało na wprowadzenie jednakowych standardów prezentacji produktów i obsługi klienta wszystkich PH;
prowadziłem rekrutację nowych pracowników na stanowisko PH oraz prowadziłem szkolenia wstępne dla nowych pracowników,
uczestniczyłem w sesjach planowania strategicznego, wspólnie z Dyrektorem Sprzedaży brałem udział w opracowywaniu kwartalnych planów sprzedaży dla Dywizji regionu.
organizowałem aktywności promocyjne, mające na celu osiąganie założonych celów - gazetki, targi, dodatkowe ekspozycje, POS;
zarządzanie materiałami pos na podległym terenie
planowałem i zarządzałem budżetami promocyjnymi, przydzielałem budżety przedstawicielom oraz klientom oraz monitorowałem sposób ich realizacji
wprowadzałem na rynek nowe produkty, przeprowadzałem analizy potencjału rynkowego
negocjowałem warunki wprowadzenia produktów do najważniejszych klientów, monitorowałem poziom wzrostu dystrybucji, przygotowywałem analizy i raport prowadzenia produktu
przygotowywałem prezentacje dotyczące wprowadzenia nowych produktów oraz osobiście prowadziłem je u klientów
zbierałem informacje dotyczące konkurencji na rynku, co pozwalało na podejmowanie odpowiednich działań i szybkie reagowania na zmieniające się oczekiwania rynku
współpracowałem z działem marketingu w projektach dotyczących zastosowania nowych materiałów reklamowych i ekspozycyjnych przeprowadzałem testy
decydowałem o sposobie i zakresie załatwiania reklamacji u klientów, decydowałem o zasadności reklamacji - pozwalało to na uniknięcie strat finansowych związanych z wymianą produktów przeterminowanych
opracowywałem cykliczne raporty dotyczące badania cen produktów, co służyło analizie strategii prowadzenia działań rynkowych