Wypowiedzi
-
Dwa dni temu WP poinformowała o możliwości wysyłania
behawioralnie targetowanych mailingów...
Od razu mnie to zainspirowało do napisania na temat
różnic pomiędzy tymi rodzajami email marketingu.
Są one zasadnicze zważywszy, że wykupiony mailing
wysyłamy jednak do osób, które w większości przypadków
nie znają nadawcy i nie mają z nim emocjonalnych więzi.
Zapraszam do lektury i ciekawy jestem Waszych opinii:
http://www.expertsender.pl/targetowanie-behawioralne-w... -
Dwa dni temu WP ogłosiło behawioralne targetowanie wysyłek email.
Zainspirowało mnie to natychmiast do napisania nowego artykułu
na temat różnic pomiędzy obydwiema odmianami email marketingu.
Ciekawy jestem Waszych opinii:
http://www.expertsender.pl/targetowanie-behawioralne-w... -
@Michał: zapewniam Cię, że z Andrzej jest osobą zupełnie z zewnątrz i jego polecenie jest zupełnie bezinteresowne:) Za co ponownie dziękuję.
@Adam: święta racja. Akurat zainspirowany tematem "behawioralnego emailingu" w WP wrzuciłem na mojego bloga nowy post, który zahacza o temat targetowania. Temu w ogóle chyba trzeba będzie poświęcić trochę więcej treści. Akurat w tym poście bardziej poświęcam się różnicom pomiędzy in-house i mailingiem zewnętrznym, który jakkolwiek by go nie targetować jest wysyłaniem do osób nie znających nadawacy.
http://www.expertsender.pl/targetowanie-behawioralne-w...Krzysztof Jarecki edytował(a) ten post dnia 13.08.09 o godzinie 11:55 -
Wirtualna Polska ogłosiła wprowadzenie do swojej oferty reklamowej e-mailingu targetowanego behawioralnie. Co to jest, ile to kosztuje i czy to się opłaca w stosunku do mailingu do własnej bazy adresowej?
http://www.expertsender.pl/targetowanie-behawioralne-w... -
@Mateusz: Akurat nie uczestniczyłem w tym evencie, ale z pewnością w wolnej chwili poszperam po Internecie.
Co do doświadczeń z social i web 2.0 to ich efektem jest
ruch na moim blogu. Od dłuższego czasu aktywnie działam
w sferze social z zamiłowania, aczkolwiek zawsze pod kątem
wartościowych informacji biznesowych. To procentuje a wyniki
mówią same za siebie.
Social media przynoszą efekty w postaci:
- SEO
- buzz
- marketingu wirusowego (jeżeli treść jest dobra)
Wymagane jednak jest to, aby dawać to co jest wartościowe
dla czytelnika oraz ogarniać wszystkie pola, na których
się działa prowadząc dialog tam gdzie są ludzie.
To wymaga konsekwencji i zajmuje dużo czasu, ale
sprawia również dużo frajdy.
Jednak social to temat na zupełnie inny wątek a do tego baaaardzo szeroki:) -
Dziękuję bardzo za pozytywny feedback:)
Staramy się być najlepsi w tej tematyce i chyba zmierzamy
w dobrym kierunku. Dzięki raz jeszcze i stay tuned, bo
nadchodzą nowe tematy:) -
Dlaczego doświadczeni email marketerzy z Gazeta.pl, BRE Banku, Pizzy Hut i Empik.com świadomie decydują się na mniejsze bazy adresowe swoich klientów?
http://www.expertsender.pl/chcesz-byc-bogaty-nie-potwi... -
Dlaczego doświadczeni email marketerzy z Gazeta.pl, BRE Banku, Pizzy Hut i Empik.com świadomie decydują się na mniejsze bazy adresowe swoich klientów?
http://www.expertsender.pl/chcesz-byc-bogaty-nie-potwi... -
Chcesz być bogaty? Zbieraj adresy email na swoją listę mailingową BEZ potwierdzenia subskrypcji... (Single vs. Double Opt-in).
http://www.expertsender.pl/chcesz-byc-bogaty-nie-potwi... -
Dla ścisłości chodzi mi tutaj o innowacyjność, czyli
tworzenie nowych, lepszych reguł biznesowych.
Lepsze systemy rozliczeń, nowa komunikacja (social przykładowo),
innowacyjne produkty. To wszystko powstaje przez łamanie
pewnych utartych kanonów i przedstawianie nowych. -
Na dzisiaj faktycznie MySpace staje się portalem bardziej muzycznym
jednak to dopiero stopniowo krzepnie w tą stronę. MySpace był
protoplastą serwisów społecznościowych dla mas, potem nastąpiła
era Facebooka i stopniowa migracja z MySpace. To że MySpace
jest obecnie bardziej muzyczny to skutek wymuszonej przez
konkurencję specjalizacji. Dokładnie jak napisał Patryk.
W dziedzinie mediów społecznościowych już widoczna jest ta tendencja.
LinkedIn - portal dla profesjonalistów, Facebook - dla mas.
Mimo wszystko MySpace cały czas wpisuje się jednak w masowy segment.
Widać portale dla grafików, marketingowców, itd. Albo ktoś
się czymś wyróżni albo zniknie w tłumie. -
Cieszę się, że artykuł się podobał:)
Pan Gąbka to trochę inna sprawa była.
To był wynik potwornie szybkiego wręcz wzrostu
a niekoniecznie słabego wykonania. Co prawda
Facebook rośnie jeszcze szybciej a działa stabilnie.
Można by powiedzieć, iż to kwestia pieniędzy, ale
Nasza-klasa też miała inwestorów...
Te tematy jednak to już dużo bardziej zaawansowane problemy,
niż to co opisałem. Tym sprawom z mojego artykuły
można zaradzić zwykłą chęcią i dbałością:)Krzysztof Jarecki edytował(a) ten post dnia 31.07.09 o godzinie 15:49 -
@Rafał: Unikalny pomysł biznesowy to zawsze jedna z podstaw sukcesu. Jednak nawet bardzo unikalny pomysł przy słabej realizacji dużo traci. Jest pewien zakres tolerancji zawsze, tylko po co badać jak duży? Dobre wykonanie plus łamanie zasad biznesowych to dobra recepta:)
-
Dziękuję za miłe słowa Malina:)
Myślę, że dobrym przykładem może tutaj być Facebook i MySpace.
Facebook to w porównaniu do MySpace świetnie wykonany serwis
i już są tego efekty na rynku. MySpace z dnia na dzień odchodzi
w zapomnienie. -
Nawet najlepsze inicjatywy przy słabym wykonaniu i pomijaniu szczegółów dają słabe efekty.
Na podstawie zaobserwowanych problemów napisałem zbiór kluczowych porad dotyczących, co powinno być sprawdzane przed pokazaniem pomysłów światu. Dla ilustracji dorzuciłem przykłady tego co się dzieje, kiedy się pomija te zasady.
http://www.expertsender.pl/skutki-pewnosci-siebie-slep...
PS: A jakie są Wasze doświadczenia odnośnie testowania? Albo
dlaczego tego nie robicie? -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy IT Trójmiasto
-
Nawet najlepsze inicjatywy przy słabym wykonaniu i pomijaniu szczegółów dają słabe efekty.
Na podstawie zaobserwowanych problemów napisałem zbiór kluczowych porad dotyczących, co powinno być sprawdzane przed pokazaniem pomysłów światu. Dla ilustracji dorzuciłem przykłady tego co się dzieje, kiedy się pomija te zasady.
http://www.expertsender.pl/skutki-pewnosci-siebie-slep...
PS: A jakie są Wasze doświadczenia odnośnie testowania? Albo dlaczego tego nie robicie? -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Projekty start-up
-
Nawet najlepsze inicjatywy przy słabym wykonaniu i pomijaniu szczegółów dają słabe efekty.
Na podstawie zaobserwowanych problemów napisałem zbiór kluczowych porad dotyczących, co powinno być sprawdzane przed pokazaniem pomysłów światu. Dla ilustracji dorzuciłem przykłady tego co się dzieje, kiedy się pomija te zasady.
http://www.expertsender.pl/skutki-pewnosci-siebie-slep...
PS: A jakie są Wasze doświadczenia odnośnie testowania? Albo
dlaczego tego nie robicie? -
Odwieczna dyskusja single vs double opt-in w toku, a na moim
blogu opisujemy przykład jak nivea.pl skutecznie rzuca wyzwanie
chcącym się zapisać użytkownikom. Naprawdę trzeba się nastarać,
aby się w ogóle zapisać do ich newslettera.
Trochę pozytywów i trochę negatywów, ale ich triple opt-in
przebija wszystko. Zapraszam do lektury i dyskusji:
http://www.expertsender.pl/potrojne-potwierdzanie-subs...Krzysztof Jarecki edytował(a) ten post dnia 27.07.09 o godzinie 19:25