Wypowiedzi
-
Jan D.:
ameryka to nie zapyziała polska
Tak precyzyjnych i reprezentatywnych badań na temat zwrotu z inwestycji na rynku polskim e-mail marketingu nie znajdziesz, ale zapewniam Cię, że przynajmniej kilkukrotny zwrot jest normą. I zaznaczam, że chodzi tu o e-mail marketing do własnych list odbiorców, a nie np mailing portalowy.
Różnice z dokładnymi wyliczeniami np. tutaj:
http://www.expertsender.pl/targetowanie-behawioralne-w...Krzysztof Jarecki edytował(a) ten post dnia 10.11.09 o godzinie 14:19 -
Podpisuje się pod tym Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego DMA. Organizacja jest bardzo poważana i szanowana, a badanie opublikowane jakiś miesiąc temu, więc świeżutkie. W artykule masz link do źródła.
Nikt nie wpisze tego do umowy, ale zwróć uwagę, że to wartości średnie, więc jak najbardziej osiągalne. -
Zestawienie ciekawych wniosków płynących z wielu badań, analiz i raportów na temat e-mail marketingu. Cytaty z badań m.in Forbes'a, czy DMA (Direct Marketing Association):
http://www.expertsender.pl/zarobic-na-email-marketingu/
- "każdy dolar wydany na e-mail marketing w 2009 roku wygenerował 43,62 dolary zysku"
- "średnio 14 centów zysku z każdego dostarczonego e-maila"
- "wydatki na e-mail najszybciej rosnącym segmentem marketingu bezpośredniego, przy wskaźniku wzrostu 18,5% na rok"
Myślę, że to obowiązkowe zestawienie dla osób zajmujących się marketingiem, niekoniecznie stricte e-mail. -
@Diana: faktycznie też podobne wrażenie na mnie to wywiera. Ten przykład jak widać też można poprawić :) Sam pomysł jednak jest ciekawy i chodziło o jego pokazanie. Szkoda, że na razie w Polsce mamy mało tego typu wirusowych akcji. Mam nadzieję, że niebawem będziemy mogli opisać pomysłową kampanię z naszego podwórka
-
@Tomek, (Sawek?) ;)
jasne, że przekaz jest jednowymiarowy - oparty na seksie, ale nie znaczy to, że nie odbiega na poziomie komunikacji od innych wiadomości, a szczególnie tych tylko tekstowych. Zapada w pamięć i to się liczy... szczególnie, że nawet jeśli byłby opowiadany słownie jako kawał, to nie można pominąć kluczowej dla całego przekazu - puenty. A, że właśnie w puencie jest najważniejszy przekaz marketingowy, to efekt jest osiągnięty.
Mylisz się, że po sieci będzie krążyć tylko obrazek, gdyż nie był on częścią oryginalnego e-maila, a został dołączony jako ilustracja jedynie do wpisu na blogu... -
E-mailowy marketing wirusowy.
Brak HTML, sam czysty tekst, ale z pomysłem:
http://www.expertsender.pl/wirusowy-e-mail-marketin/ -
E-mailowy marketing wirusowy. Bez HTMLa, czysty tekst, za to liczy się pomysł by wyróżnić się z tłumu:
http://www.expertsender.pl/wirusowy-e-mail-marketin/
A przy okazji można trafić do dużo większego grona odbiorców, niż pierwotni adresaci mailingu reklamowego... -
Krzysztof S.:
Joanna Tarnolicka:
jest naukowo udowodnione, że dupy bardziej działają na facetów niż cycki
Ja bym stawiała na biusty. Oczywiście gołe, albo prawie.
:D
Wirusowy głos za cyckami jednak:
http://www.expertsender.pl/wirusowy-e-mail-marketin/ -
Intuicyjne poruszanie się po stronie - to prawda, jest bardzo ważne, ale przyjemny, zapraszający layout ma jeszcze większe znaczenie, niż w przypadku marketingu skierowanego do mężczyzn.
Dodatkowo - rabaty, promocje, obniżki, darmowe prezenty - to przyciąga również mężczyzn, ale kobiety wydaje się w jeszcze większym stopniu. Oraz czułe słówka...
Polecam wpis koleżanki o e-mailu ze sklepu internetowego, który od razu zachęcił ją do kupna:
http://www.expertsender.pl/e-mailowe-czule-slowka/ -
Akurat podejrzewam, że to na co dawana jest zgoda zależy od klauzuli prawnej jaką petent zamieszcza w swoim CV :)
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy E-Handel
-
Food for thought i marketing good read...
Prosta i zaskakująca kreacja emaila promocyjnego:
http://www.expertsender.pl/sorry-przegrales/
Nie spotkałem się z tak kreatywnym podejściem do ogłoszenia wyników konkursu w Polsce. Zanim zakrzykniecie: "To mało widziałeś!", proszę o konkretne przykłady, najlepiej z linkami.
-
Sorry, przegrałeś...
Prosta i zaskakująca kreacja emaila promocyjnego.
Marketing good read:
http://www.expertsender.pl/sorry-przegrales/
-
E-mail marketing jest jednym z najefektywniejszych kanałów komunikacji w e-marketingu. Wykorzystanie jego potencjału zależy od poprawnego zbudowania baz adresowych. Case'y z przykładami podano w poniższym wpisie na blogu:
http://www.expertsender.pl/budowanie-baz-adresowych/
Macie jakieś inne inspiracje, lub przypadki wpadek w tej dziedzinie? -
Grzechy i sukcesy profesjonalnego e-mail marketingu. Źródło inspiracji i przestrogi dla marketerów.
Profesjonalne budowanie baz adresowych:
http://www.expertsender.pl/budowanie-baz-adresowych/ -
Marketing w branży klubowej.
Jak poszerzać popularność i zataczać coraz szersze kręgi wśród potencjalnych odwiedzających kluby muzyczne? Zastosować metodę znaną z innych, nawet tych mniej legalnych branży – czyli zaproponować coś po raz pierwszy za darmo i kusić perspektywą kolejnych nadzwyczajnych doznań…
http://www.expertsender.pl/branza-klubowa/ -
Dla kreatywnej osoby (nawet nie copywritera!) napisanie takiej treści maila to parę minut. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby napisać parę wersji i losowo wysyłać, lub tak jak pisze Marcin - treść mogłaby być uzależniona od ilości zakupów, lub działu sklepu, w którym dokonano zakupów. Ewentualnie można zmieniać epicką zawartość maila co 1-2 miesiące :)
Takimi drobnymi smaczkami naprawdę można zyskać rzeszę lojalnych klientów. Dodatkowo - sam fakt, że ludzie przesyłają to dalej i dzielą się z innymi (vide osoba, która oryginalnie umieściła to na forum, ja i np. Marcin) to marketing wirusowy, który wygeneruje sklepowi nowych klientów.
It's a win-win. -
Kto powiedział, że email transakcyjny powiadamiający Cię o wysyłce kupionego przez Internet przedmiotu musi być nudny? Szczególnie, jeśli przeciętny odbiorca Twojej korespondencji doceni mniej formalny, acz przemyślany i po prostu miły przekaz?
Na pohybel wszechogarniającej sztampie:
http://www.expertsender.pl/niesztampowy-email-transakc...
"...następnie uczestniczyliśmy we wspaniałej uroczystości oraz wszyscy przemarszowaliśmy ulicami do placówki pocztowej, a całe miasto Portland gromkim: „Bon Voyage!” pożegnało Twoją przesyłkę wysłaną naszym prywatnym odrzutowcem w tym dniu, 5ego października 2009 roku..." -
W temacie...
Kto powiedział, że email transakcyjny powiadamiający Cię o wysyłce kupionego przez Internet przedmiotu musi być nudny? Szczególnie, jeśli przeciętny odbiorca Twojej korespondencji doceni mniej formalny, acz przemyślany i po prostu miły przekaz?
Na pohybel wszechogarniającej sztampie:
http://www.expertsender.pl/niesztampowy-email-transakc...
"...następnie uczestniczyliśmy we wspaniałej uroczystości oraz wszyscy przemarszowaliśmy ulicami do placówki pocztowej, a całe miasto Portland gromkim: „Bon Voyage!” pożegnało Twoją przesyłkę wysłaną naszym prywatnym odrzutowcem w tym dniu, 5ego października 2009 roku..." -
Kto powiedział, że email transakcyjny powiadamiający Cię o wysyłce kupionego przez Internet przedmiotu musi być nudny?
Na pohybel wszechogarniającej sztampie:
http://www.expertsender.pl/niesztampowy-email-transakc...
"...następnie uczestniczyliśmy we wspaniałej uroczystości oraz wszyscy przemarszowaliśmy ulicami do placówki pocztowej, a całe miasto Portland gromkim: „Bon Voyage!” pożegnało Twoją przesyłkę wysłaną naszym prywatnym odrzutowcem w tym dniu, 5ego października 2009 roku..."