Wypowiedzi
-
Nikt nie chce omijac tylko jakby Prawo w Pl było poważne inaczej by się to wszystko odbywało więc Pana uzasadnienie jest conajmniej dziwne. Powiem tak niech oddadzą mi pieniadze zwiazane z przegladem sprowadzenia plus oplaty za dowod rejestracyjny auta ciezarowego ( pytasz w urzedzie jasno chce zarejestrowac auto takie i takie wymagana akcyza pada odp NIE) więc osoba nie związana ma się domyslec ze skoro w urzędzie komunikacji mówia tak i tak to ja mam działać na odwrót i leciec do celników i oplacać akcyze tak? Na 1 etapie przychodzi etap rejestracji taki i taki pojazd pada pytanie gdzie akcyza człowiek szary leci i opłaca a nie pada odp po co panu akcyza prosze rejestrować. Po to chyba jest ten temat zeby uzyskać racjonalnej odpowiedzi w tym bałaganie a nie wymadrzanie się jak to Pan robi. Tym bardziej dam przykład po zobaczeniu przypadkowego tematu z tymi akcyzami zadzwoniłem do 8 urzędów celnych gdzie co druga odp na ten temat padała nie wiem skontatuje się tak musibyć akcyza nie wiem do konca itp więc może Pan oszczędzić obelgi związane z ... ma zamiar unikac akcyzy niech sie z tym buja sam... Osobiście mam nadzieje że spotka sie Pan z tematem z innej specjalizacji niż Pan preferuje i będzie sie Pan bujał z nim sam to wszystko, a mam nadzieje że ludziom pomoga osoby które chca pomoc bo dostaje masę pytań jak sie ta sprawa rozstrzygnela.
-
Ok jestem umowiony w następnym tyg u dealera w/w pojazdu więc jesli będę wszystko wiedział przedłoże tutaj na forum dokumentację z góry dziekuje pozdrawiam odezwę sie jesli tylko będę coś wiedzial pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za rzeczowe odp
-
Ja sie zgodze jeszcze z tym wszystkim ale jakby to bylo sprecyzowane to ktos np w moim wypadku przywozi auto jako ciezarowe w tym wypadku clio z fr gdzie tez sluzylo z takim przeznaczeniem oplaca akcyze robi osobowe odrazu i do przewozu jakis tam rzeczy potrzebny w wlasnym zakresie itd sklada siedzenia jezdzi itp . A tutaj wydane pieniadze w UK na dowod rejestracyjny jako ciezarowy dalej przeglady czy przystosowany jako ciezarowy. Teraz jesli zostanie przerobiony na osobowy ponownie koszty przeglad plus w UK dodow jako osobowy wiec troche bezsensu to wszystko nie ma sprecyzowania w tej ustawie albo wszystkich do jednego wora albo nikogo bo troche dziwna ta sytuacja koszta male nie male ale ciagle rosna
-
Auto przyjechalo jako ciezarowe i tak tez je zarejestrowałem. Planuje je teraz przerobić na osobowe jednak wczesniej udam sie do dealera jak to auto wyjechalo z fabryki. Jesli w tym aucie po odkreceniu basenu itd beda miejsca na siedzenia itp( auto posiada szyby) jesli u dealera powiedza ze to auto wyjechalo jako ciezarowe przystosowane do uzytkowania na terenie Francji pod tym katem jednak posiada miejsca na np siedzenia itd to co mam zrobić udać się do UC z danymi od dealera i dopytać? Sprawa trochę ciężka bo przykladowo pojade do firmy przerobi mi ten woz na osobowy zrobie przeglad zglosze do komunikacji tam zarejestrują z ciezarowego na osobowe i pozniej bedą jakies konsekwencje w UC i jak to udowodnie przedstawie od dealera ze wyjechalo z fabryki jako ciezarowe na fr i uwierza? jak to wogole wyglada bo sprawa troche dziwna rozumie jak ktos kupuje auto luksusowe przerabia zagranica na ciezarowe zeby ominac akcyze a tu auto kupione zagranica gdzie odrazu sluzylo pod katem ciezarowego i takie problemy...
Akcyza niebedzie duza bo sądze ze z 700 zł ale chce poprostu wiedziec jak to wyglada w świetle prawa rozumie " przychodze do urzedu komunikacji zdaje pyt pani czy powinnabyc placona akcyza pan i odp tak powinna inaczej nie zarejestruje wtedy jade oplacam i dziekuje a tu wchodzi sie pytanie potrzebna akcyza nie wszystko ok rejestrujemy ... -
zapomniałem dodać auto w papierach francuskich jest jako Societe 2 osobowe z przeznaczeniem pojazdu ciezarowego wsrodku nie posiada siedzen pasow tapicerki włozony jest basen plastikowy nie ma oswietlenia bagaznika itd ( mialobyc w wczesniejszej wypowiedzi dealera renault nie volksw)
-
Rozumie jednak sprawa przedstawia się tak skontaktowalem się z urzedzem celnym na podkarpaciu i przedstawil sprawe jasno jesli auto wyjechaloby z fabryki itd faktycznym stanie ciezarowym to moglbym uniknąc akcyzy jesli ten stan byłby zgodny z wymogami pojazdu ciezarowego w urzedzie celnym.
Mam pytanie co mam zrobic udać się do dealera volkswagena dostać historię auta i co mam z tym zrobić zgłosic się do kierownika w urzedzie celnym żeby to rozpatrzyli czy są jakies ogólne sugestie które to auto musi spełniac bądź jakie są realne szanse bo gdzie bym nie kontaktowal się to teza jest różna ja moge oplacić tą akcyze bo zbyd duza nie bedzie pewnie z 700 zł ale z 2 strony czy są szanse ze jej unikne gdyż jak mówię gdzie sie nie opytam to tezy różne dlatego postanowiłem skorzystać w rady tego forum więc prosze jeszcze odniesc sie do tej wypowiedzi z góry dziekuje. -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ABY POMÓC W 48 GODZIN
-
Witam proszę o pomoc.
Zakupiłem okolo 6 miesiecy temu we Francji pojazd renault clio samochod został tam zakupiony jako samochod cieżarowy, przywiozłem go do Polski nie placiłem akcyzy gdyż w urzędzie komunikacji powiedzieli mi że od samochodów cięzarowych nie płaci się akcyzy, zarejestrowalem ten samochod jako samochod ciezarowy gdyż jako taki mi był potrzebny(nie odliczalem paliwa itp do celow domowych był wykorzystywany). Obecnie pojazd ten nie jest mi potrzebny o charaktecze ciężarowym dlatego też chcę go przerobić na pojazd osobowy w związku z tym mam pytanie:
- Czy powinienem zaraz po sprowadzeniu mimo, iż mi nie nakazano w urzedzie komunikacji oplacić akcyze?
- Czy teraz jeśli chcę przerobić ten pojazd na osobowy muszę udać się do urzędu celnego i dokonać oplaty akcyzy?
- Czy nie powinienem opłacać akcyzy i przerobić auto na osobowe ?
Proszę o informacje jak rozwiązać najlepiej ten problem i jak to wygląda w świetle prawa gdyż ciężko osobie nie mającej stycznosci z aspektami prawnymi na zdrowy rozum rozgryść tą ustawę z góry dziękuje pozdrawiam.