Umiejętności
Capoeira
Microsoft Office
prawo jazdy kat. A i B
kreatywność i bardzo dobra organizacja pracy
Języki
angielski
dobry
niemiecki
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Nauczyciel tutor w placówce pozaszkolnej
Stowarzyszenie Wolna Edukacja, Szkoła Demokratyczna w Tychach
- praca pod superwizją (A. Stein, B. Czarnota - Palenik)
- opracowanie planu opieki i edukacji oraz jego realizacja przy udziale dzieci aktywnie włączanych w podejmowanie decyzji dotyczących ich funkcjonowania (wiek dzieci 5-10 lat );
- opieka nad goszczącymi w szkole wolontariuszami z różnych miejsc świata
osiągnięcia:
- tworzenie okazji do autentycznego dialogu ucznia i nauczyciela oraz budowanie osobliwej, partnerskiej relacji z uczniem w zindywidualizowanej pracy
- kreowanie przestrzeni dla dyskusji i wyrażania emocji
- towarzyszenie dzieciom w duchu Porozumienia Bez Przemocy (NVC) - aktywne słuchanie dziecka opierające się na dialogu i interpretacji, z uwagą na dostrzeganie potrzeb i emocji
- praca z dziećmi metodą projektów badawczych
- stwarzanie sytuacji sprzyjających nabywaniu przez dzieci świadomości sprawstwa i środowiska pozwalającego podejmować czynności o charakterze pracy, stymulowania ciekawości poznawczej, samodzielnych działań badawczych i aktywnej eksploracji prowadzących do całościowego rozumienia obrazu siebie i świata
- rozwijanie własnych zdolności interpersonalnych pod okiem superwizora oraz poprzez szkolenia
- opracowanie planu opieki i edukacji oraz jego realizacja przy udziale dzieci aktywnie włączanych w podejmowanie decyzji dotyczących ich funkcjonowania (wiek dzieci 5-10 lat );
- opieka nad goszczącymi w szkole wolontariuszami z różnych miejsc świata
osiągnięcia:
- tworzenie okazji do autentycznego dialogu ucznia i nauczyciela oraz budowanie osobliwej, partnerskiej relacji z uczniem w zindywidualizowanej pracy
- kreowanie przestrzeni dla dyskusji i wyrażania emocji
- towarzyszenie dzieciom w duchu Porozumienia Bez Przemocy (NVC) - aktywne słuchanie dziecka opierające się na dialogu i interpretacji, z uwagą na dostrzeganie potrzeb i emocji
- praca z dziećmi metodą projektów badawczych
- stwarzanie sytuacji sprzyjających nabywaniu przez dzieci świadomości sprawstwa i środowiska pozwalającego podejmować czynności o charakterze pracy, stymulowania ciekawości poznawczej, samodzielnych działań badawczych i aktywnej eksploracji prowadzących do całościowego rozumienia obrazu siebie i świata
- rozwijanie własnych zdolności interpersonalnych pod okiem superwizora oraz poprzez szkolenia
Nauczyciel edukator w placówce pozaszkolnej
Fundacja Dom Rozwoju, Naturalna Szkoła i Przedszkole Bukowy Dom
Praca pod superwizją.
Stwarzanie dzieciom (3-9 lat) odpowiednich warunków w sferach:
- poznawczej – świadomość własnego Ja, samodzielne i naturalne poznawanie samego siebie, swobodny rozwój własnego, twórczego potencjału w jego indywidualnym wyrazie, czasie oraz rytmie
- fizycznej – świadomość ciała, jego obserwacja, wyrażanie siebie poprzez ruch ciała
- społecznej – świadomość społeczna, budowanie i troska o więzi międzyludzkie, życie w społeczeństwie oparte na empatii
- emocjonalnej – świadomość emocjonalna, nazywanie i wyrażanie własnych emocji
Osiągnięcia:
- budowanie więzi międzyludzkich oraz systemu wychowawczego w tym rozwiązywanie konfliktów opartych na koncepcji Porozumienia bez Przemocy, w duchu podmiotowości i dialogu
- pomoc dzieciom w rozpoznawaniu i wyrażaniu swoich potrzeb i emocji
- praca metodą okazji edukacyjnych oraz projektów badawczych
- dbałość o jakość własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej poprzez własny rozwój osobisty - na szkoleniach i pod superwizją
- przygotowywanie dzieci do egzaminu rocznego z podstawy programowej odpowiedniej do wieku ucznia (zerówka, klasy 1 i 2 )
Stwarzanie dzieciom (3-9 lat) odpowiednich warunków w sferach:
- poznawczej – świadomość własnego Ja, samodzielne i naturalne poznawanie samego siebie, swobodny rozwój własnego, twórczego potencjału w jego indywidualnym wyrazie, czasie oraz rytmie
- fizycznej – świadomość ciała, jego obserwacja, wyrażanie siebie poprzez ruch ciała
- społecznej – świadomość społeczna, budowanie i troska o więzi międzyludzkie, życie w społeczeństwie oparte na empatii
- emocjonalnej – świadomość emocjonalna, nazywanie i wyrażanie własnych emocji
Osiągnięcia:
- budowanie więzi międzyludzkich oraz systemu wychowawczego w tym rozwiązywanie konfliktów opartych na koncepcji Porozumienia bez Przemocy, w duchu podmiotowości i dialogu
- pomoc dzieciom w rozpoznawaniu i wyrażaniu swoich potrzeb i emocji
- praca metodą okazji edukacyjnych oraz projektów badawczych
- dbałość o jakość własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej poprzez własny rozwój osobisty - na szkoleniach i pod superwizją
- przygotowywanie dzieci do egzaminu rocznego z podstawy programowej odpowiedniej do wieku ucznia (zerówka, klasy 1 i 2 )
Projekty
Platforma Ogólnopolska wymiana materiałów Montessori
Platforma ta powstała na początku lutego 2012 roku przy współudziale wielu pasjonatów metody Marii Montessori. Ideą platformy jest dzielenie się własną pracą, czyli zaprojektowanymi przez siebie kartami naukowymi, kartami do lekcji trójstopniowej własnego pomysłu oraz innymi niesamowicie kreatywnymi materiałami bazującymi na metodzie Montessorii.
Zakres obowiązków
Tworzenie montessoriańskich materiałów edukacyjnych własnego pomysłu i udostępnianie ich na platformie w formie plików.
Niemiecki projekt ekologiczny Gemeinschaft in Niedersachsen, Sammatz
Z moimi podopiecznymi komunikowałam się w języku niemieckim, ucząc się go na bieżąco od podstaw, natomiast język angielski był moim głównym kanałem komunikacji z mieszkańcami i innymi wolontariuszami z całego świata.
Projekt realizowany w Niemczech, pomiędzy Berlinem a Hamburgiem, w wiosce o nazwie Sammatz położonej tuż przy lesie. Wioska funkcjonuje w oparciu o filozofię Rudolfa Steinera, zwana zatem wioską antropozoficzną. Celem głównym jej istnienia jest sprawowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi, które zamieszkują na stałe w wiosce aż do ukończenia pełnoletności. Do każdego dziecka z osobna przydzielonych jest dwóch opiekunów, aby zapewnić opiekę całodobową, na zmianę. Dzieci mieszkają w domkach kilkupokojowych, każde dziecko ma własny pokój. Oprócz terapii zajęciowych wychowankowie doświadczają kontaktu ze zwierzętami i ogrodem, uczą się relacji z naturą. Mieszkańcy wioski dążą do samowystarczalności, uprawiają własne organiczne warzywa i owoce, hodują zwierzęta, wyrabiają produkty nabiałowe, pieką własne pieczywo. Dodatkowe informacje o projekcie w linku:
https://www.workaway.info/527774319858-en.html
https://www.workaway.info/527774319858-en.html
Zakres obowiązków
Opieka nad dziećmi (przedział wiekowy 0-8 lat), animacja ich czasu, zdobywanie doświadczenia w wychowaniu dziecka w oparciu o filozofię Rudolfa Steinera, na której bazie już trzecie pokolenie mieszkańców wioski kreuje to niesamowite miejsce to elementy, które wzbogaciły moje życie w nowe doświadczenie. Doświadczyłam również pracy z dziećmi niepełnosprawnymi, które w projekcie niemieckim są pod opieką opiekunów indywidualnie przydzielanych do każdego dziecka (http://peronnik.de/). Ponadto wspierałam mieszkańców różnorodnymi pracami dodatkowymi w ogrodzie czy przy wyrobie produktów spożywczych.Z moimi podopiecznymi komunikowałam się w języku niemieckim, ucząc się go na bieżąco od podstaw, natomiast język angielski był moim głównym kanałem komunikacji z mieszkańcami i innymi wolontariuszami z całego świata.
Szkolenia i kursy
2013 r. - nadal - czynny udział w szkoleniach i warsztatach o tematyce Porozumienia bez Przemocy
2014 r. - "Jak mówić , żeby dzieci nas słuchały; jak słuchać, żeby do nas mówiły" wg koncepcji A. Faber i E. Mazlish
2014 r. - "Sekrety motywacji" warsztat w duchu Rodzicielstwa Bliskości i Porozumienia bez Przemocy - prowadząca Agnieszka Stein
2015 r. - "Być bliżej dziecka. O uważnym wspieraniu rozwoju." - prowadząca mgr Katarzyna Wnęk - Joniec
2016 r. - "Nadwrażliwość słuchowa" - szkolenie
2016 r. - warsztaty "Jak bawić się z dziećmi w matematykę" wg koncepcji Nemezjusza Cywińskiego
2016 r.- Kinezjologia Edukacyjna „Brain Gym” - Metoda dr Paul'a i Gail Dennison - kurs I i II stopnia
To program ćwiczeń ruchowych, graficznych i relaksacyjnych aktywizujących procesy uczenia się dzieci, młodzieży i dorosłych (w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi).
2017 r. - "Jak zaczynać lekcję, by zainteresować uczniów" warsztat aktywnej metody pracy z uczniem - prowadząca dr Marzena Żylińska
2017 r. - "Wychowanie bez porażek w szkole " wg koncepcji Thomasa Gordona, kurs nauczycielski
2018 r. - "Mindfulness Based Living Course (MBLC)" - 8 tygodniowy Trening Uważności
2018 r. - kurs medytacyjny Vipassana
2018 r. - warsztaty dotyczące równości płci w ramach projektu "Inspiring Women" prowadzone przez Ewę Rutkowską z Fundacji Feminoteka
2018 r. - szkolenie z zastosowania aktywnych działań muzycznych w terapii i edukacji
2019 r.- szkolenie: "Wpływ sztuki na mózg"
2019 r. - szkolenie: "Mózg nastolatka - higiena psychiczna w okresie dorastania. Aspekty psychosomatyczne"
2019 r. - warsztaty: "Narzędzia TOC (narzędzia krytycznego myślenia) w rozwijaniu kompetencji kluczowych w przedszkolu i klasach młodszych"
2019 r. - warsztaty: "Socjoterapeutyczne wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym"
2020 r. - TRENER UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH stopień I i II (TRENER TUS osób z autyzmem i zespołem Aspergera)
2020 r. - szkolenie z zakresu PIERWSZEJ POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ
2020 r. - ARTETERAPIA w pracy z dziećmi i dorosłymi - specjalistyczny kurs dokształcający
2020 r. - Interwencja kryzysowa i pomoc psychologiczna
2020 r. - Autowizerunek
2021 r. - Wystąpienia publiczne
2021 r. - Etyka pracy w sektorze publicznym
oraz
2013 r. - "Jak założyć organizację pozarządową"
2014 r. - "Podstawy księgowości w PES"
2021 r. - Six Sigma Yellow Belt (metodyka doskonalenia procesów)
2014 r. - "Jak mówić , żeby dzieci nas słuchały; jak słuchać, żeby do nas mówiły" wg koncepcji A. Faber i E. Mazlish
2014 r. - "Sekrety motywacji" warsztat w duchu Rodzicielstwa Bliskości i Porozumienia bez Przemocy - prowadząca Agnieszka Stein
2015 r. - "Być bliżej dziecka. O uważnym wspieraniu rozwoju." - prowadząca mgr Katarzyna Wnęk - Joniec
2016 r. - "Nadwrażliwość słuchowa" - szkolenie
2016 r. - warsztaty "Jak bawić się z dziećmi w matematykę" wg koncepcji Nemezjusza Cywińskiego
2016 r.- Kinezjologia Edukacyjna „Brain Gym” - Metoda dr Paul'a i Gail Dennison - kurs I i II stopnia
To program ćwiczeń ruchowych, graficznych i relaksacyjnych aktywizujących procesy uczenia się dzieci, młodzieży i dorosłych (w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi).
2017 r. - "Jak zaczynać lekcję, by zainteresować uczniów" warsztat aktywnej metody pracy z uczniem - prowadząca dr Marzena Żylińska
2017 r. - "Wychowanie bez porażek w szkole " wg koncepcji Thomasa Gordona, kurs nauczycielski
2018 r. - "Mindfulness Based Living Course (MBLC)" - 8 tygodniowy Trening Uważności
2018 r. - kurs medytacyjny Vipassana
2018 r. - warsztaty dotyczące równości płci w ramach projektu "Inspiring Women" prowadzone przez Ewę Rutkowską z Fundacji Feminoteka
2018 r. - szkolenie z zastosowania aktywnych działań muzycznych w terapii i edukacji
2019 r.- szkolenie: "Wpływ sztuki na mózg"
2019 r. - szkolenie: "Mózg nastolatka - higiena psychiczna w okresie dorastania. Aspekty psychosomatyczne"
2019 r. - warsztaty: "Narzędzia TOC (narzędzia krytycznego myślenia) w rozwijaniu kompetencji kluczowych w przedszkolu i klasach młodszych"
2019 r. - warsztaty: "Socjoterapeutyczne wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym"
2020 r. - TRENER UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH stopień I i II (TRENER TUS osób z autyzmem i zespołem Aspergera)
2020 r. - szkolenie z zakresu PIERWSZEJ POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ
2020 r. - ARTETERAPIA w pracy z dziećmi i dorosłymi - specjalistyczny kurs dokształcający
2020 r. - Interwencja kryzysowa i pomoc psychologiczna
2020 r. - Autowizerunek
2021 r. - Wystąpienia publiczne
2021 r. - Etyka pracy w sektorze publicznym
oraz
2013 r. - "Jak założyć organizację pozarządową"
2014 r. - "Podstawy księgowości w PES"
2021 r. - Six Sigma Yellow Belt (metodyka doskonalenia procesów)
Edukacja
Specjalizacje
Edukacja/Szkolenia
Przedszkola
Edukacja/Szkolenia
Rozwój osobisty
Edukacja/Szkolenia
Szkolenia
Edukacja/Szkolenia
Szkoły
Edukacja/Szkolenia
Inne
Zainteresowania
Edukacja alternatywna, psychologia i psychoterapia, mindfullness, capoeira - brazylijska sztuka walki
Organizacje
Grupo Capoeira Brasil
Stowarzyszenie Wolna Edukacja (do 2016)
Stowarzyszenie Wolna Edukacja (do 2016)
Inne
Udział w licznych konferencjach, webinarach o tematyce innowacji w edukacji, wspierania dziecka w jego rozwoju, rozwoju osobistego, np:
"Tutoring"
"Aktywni w edukacji"
"Nowe nurty w pomocy psychologicznej"
"Edukacja z mózgiem w tle"
"Sukces i motywacja to nie wszystko"
"Współczesne wyzwania w edukacji"
"Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni"
"Zdrowie psychiczne - wspólny temat. Zachowania agresywne"
"Tutoring"
"Aktywni w edukacji"
"Nowe nurty w pomocy psychologicznej"
"Edukacja z mózgiem w tle"
"Sukces i motywacja to nie wszystko"
"Współczesne wyzwania w edukacji"
"Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni"
"Zdrowie psychiczne - wspólny temat. Zachowania agresywne"
Grupy
EFT Techniki Emocjonalnej Wolności
EFT to szybki i skuteczny sposób na poprawę jakości Twojego życia.
Rozwiń Skrzydła Stowarzyszenie Wspierania Rozwoju
Organizujemy dobre i dostępne warsztaty, szkolenia i inne formy wsparcia będące okazją do rozwoju zawodowego i osobistego ich odbiorców. Działamy w oparciu o zasoby naszych członków. Współpracujemy z